lördag 9 maj 2009

Lördag - Saturday

Lördagmorron... en kopp kanelte och ett par knäckemackor intas vid datorn, sedan sticker jag iväg tidigt till favoritloppisen, och hoppas på nåt fynd. Helt oväntat hittar jag en gammal tvättkommod, ni vet en sån där som man kan lyfta upp locket på och se en zinkbalja inunder. Riktigt gammal och fin. Den kräver lite omsorg, men det skall den få, hihi...Hoppas att kunna visa er en riktig skönhet om ett par veckor!

Jag fick lite plötslig lust att baka, så det blev en krämig, lite seg choklakaka med hassel- och valnötter.

Plockade in några av de sista pärlhyacinterna och satte i några små glas, inköpta på Persilliepigen i Danmark.

Jag fick en fin mårbackapelargon av min mor förra helgen när jag fyllde år. Den pelargonsorten är i en klass för sig tycker jag, så vacker.

Närbild på kakan. Bäst att skynda sig att fota den, det dröjer nog inte lång stund förrän den är uppäten, hela familjen är som tokiga i chokladkakor ;)
Kram
Mia

59 kommentarer:

Birgitta sa...

Härligt med fina loppisfynd, kul att få se när du fixat klart kommoden. Var själv på gårdsloppis inne i den gamla delen av stan och fyndade som en tok, tycker jag iaf.

Tar en chokladkakebit på vägen, den ser väldigt god ut och nu ska jag ändå ta en cappuchino med maken i uterummet så det blir bra. Ha en härlig fortsättningen på lördagen. Kramar Birgitta

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmmm vilken god kaka! En favorotloppis skulle jag med vilaj ha med ngn sådan har jag inte hittat, lyckost, en gammal tvättkommod, va fin den ska bli hos dig!!

Jättefina bilder och så vackert med kakan, pärlhyacinterna och handduken där på bänken, som ett vykort!

Ha en bra helg bloggkompis!!

Anneli sa...

Ska bli spännande att se...
Är lika dant med kladdkakor här med, man får skynda sig på, tar slut på ett nafs...
kram
annelie

spetsar och änglar sa...

Vackra bilder!!!
Åh kakan ser jättegod ut!

Ska bli spännande att få se tvättkommoden!!!

Ha en fin helg!

Kramis

Else´s Bod sa...

Brukar inte bry mig om recepten som brukar följa efter bilder på bakverk... Men nu vart jag faktiskt lite ledsen att det inte fans!! haha
Ser ju så underbar ut!!
Trevlig kväll!
Lisa.

Fröken Piff sa...

Vilka fina bilder och nej, jag blev ju inte sugen på chokladkaka alls, haha:) Såg väldigt god ut! Och vad spännande det låter med kommoden, jag var själv på alla loppisar i hela stan i dag men lyckades ändå inte hitta det jag sökte. Så kan det gå:)

Trevlig lördagskväll! Kram!

Annas Vita Hjärtan sa...

Åh låter ju som ett jätte fint fynd, det ska bli spännande att se!

I morgon ska jag iväg på loppis, hoppas jag med hittar något fint.

Just nu sitter jag men en liten skatt i min hand, en liten valp! Underbar är han!!!

Mårbackan är min favorit med, ingen kan slå den!!!

Ha en underbar lördagskväll!

Kramis Anna

Mitt hvite hus sa...

Så nydelige bilder..kaken så herlig god ut... nå har vi bestilt sommerhus til ferien...i sørsverige... gleder meg veldig...

Nyt lørdagen klem O=)

Hulda sa...

Lekkert, lekkert :) både for syn og smak. :) Så herlig du har gjort det på det bordet, virkelig lekkert oppdekket. Kaken ser deilig ut. Du tar jo de skjønneste bilder!

Anonym sa...

Vad spännande att se din projekt komoden sedan när den blir klar.

Själv har jag målat idag så jag har träningsvärk i armarna. Men fint blir det.

Härligt med god chokladkaka, seg ska den vara då är den som bäst

Ha en skön kväll

Kram Lena

Evelina sa...

Mums, vad jag blir sugen på din kaka! Ska bli jättespännande att se komoden när du har fört dina magiska händer över den! =)

Trevlig helg, kram Evelina

Jes/Vita villa vila sa...

Hej världens goaste lilla Blanka!

Låter som en underbar morgon vännen! Roligt med loppisfynd :) Vill vi se snart!

Kram Jes ♥

mysiga heestrand sa...

Vilken tur att hitta en tvättkommod med zinkbalja på loppis.
Ha en skön helg
Kram Marita i Heestrand

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men sååå mumsigt, ahh choklad...
Nu blir jag ju nyfiken på din komod ju, skynda dig vill se *Ler*
Va de den loppisen du tippsade mig om förra sommaren när jag va förbi ett visst cowboys ställe??
Kraaam kraaam

linnea-maria sa...

Åh alldeles ljuvliga bilder!!! Den där kakan ser smaskens ut. Ha en fin helg /linnea-maria

lottens vita och gröna sa...

härlig start på en härlig dag du lilla mia, en kommod rikare minsann...avis som bara den, hihi! ha en gooo helg min vän! varmkram lotten

Anns Gröna sa...

Mmmm, tur att jag redan hade bestämt att jag skulle baka imorgon, annars hade din ljuvliga bild lockat mig till det!
Ska bli spännande att få se kommoden när du har grejat färdigt!
kram
Ann

Millygarden sa...

Mmmm så gott med chokladkaka! det vattnar sig i munnen av att se dom mummsiga bilderna!

Spännade att få se kommonden! Kikar in i morgon.


Kram Marina

Jessica sa...

kul att du fyndat på loppis och gud va god kakan såg ut ha en underbar söndag kram jessica

Snuttan sa...

Vilken underbar blog du har

Kram
Åsa

marianaskeramik sa...

mmm det såg gott ut! fint arrangemang med de blå blommorna
ha de bra
marianaskeramik

Mamma C sa...

Vem är inte tokig i chokladkakor. Bäst att ta tillvara på det sista av dessa små blå och vackra vårblommor.
Kram Mamma C

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Ojj nu hann jag inte vara med på den kakan...

Spännande att se kommoden när du är klar med den. Visst är det härligt med loppisar.
Idag var vi iväg på en. När vi kom dit blev vi besvikna för det var bara 6 bord. Men tror du inte att jag lyckades göra ett fynd iallafall För 2 ynka kronor. Jaa, jag skämdes nästan att betala. En trälåda med flera fack.

Önskar dig en fortsatt fin helg

Kram Viveka

Magdalena sa...

herlig kake og vackert bilde...
god klem~~~' ''

Engelska Villan sa...

Hej Lilla Blanka :)
Hihi, antar att du inte hade tagit cykeln idag då, när du skulle bärga en hel gammal kommod! :) ka bli spännande att se när den börjar bli klar!
Kram kram Anna

♥ Pia... sa...

Precis nu..skulle jag gå ocjh lägga mej..skulle bara blogga liiite till..får jag se då.?Jo en kladdkaka suck..och blev plötsligt väldigt sugen på det..men inte kan man baka så sent på kvällen..:)...Kanske man kan ta en paus i morn och baka en kladdis..med after eigth på toppen..vad sägs om det.....:?..kan nog unna mej det..har faktiskt reducerat mej ..sammamlagt 7,5 kilo:)..och lite till ska det bli..innan badsäsongen .....Vilka härliga bilder du bjuder på..loppis det hann jag inte på någon idag..fast det var både här och där ..men man kan inte vara överallt själv:)..kram..PIA

Johanna sa...

Åh! Vilken fin blogg och vilka underbara bilder! Jag kommer tillbaka! Kram Johanna

Min Still By Maia sa...

Vakre bilder du viser som alltid. Kaken så veldig god ut :)

Ha en fin søndag! KLEM

Vit som snö sa...

Låter spännande med tvättkommoden! Imorgon ska jag på en auktion där en gammal diskbänk är annonserad, får se om den är det jag vill ha...
Chokladkakor har strykande åtgång även här, men det är min 8-åring Filippa som är familjens bakproffs!
Mormor har lärt upp henne o hon bakar ljuvliga chokladkakor!
Jag håller med, mårbacka saknar konkurrens!
Kram Cilla

Växthusmadam sa...

Ser väldigt gott ut! Man blir väldigt "bakinspirerad" av din blogg!
Växthusmadam

Therese sa...

Tycker ni om kladdkaka så ska du testa muffins receptet på min blogg. Helt underbar.

Jag kan inget annat än att hålla med om Mårbacka, jag skulle vilja ha Mårbacka tulpan den ser så fin ut.

Ha en bra söndag.
/Tezz

Kerstin sa...

Åh, vilken härlig dag; loppis, bra fynd och chokladkaka. Mer än så behöver inte en kvinna =D

Det var med lättnad jag läste ditt svar om bilden, *klantskalle-jag*

Må gott!
Kram, Kerstin

MMW sa...

The Grape Hyacinths in petite vases look stunning. Something out of a Fairy Party Gathering. Again - love all your photos. Happy weekend,
MMW

Anci sa...

Den är jag nyfiken på ! Hoppas att få se den snart.
Ha en underbar söndag i solen !

Kram

Annas Vita Hjärtan sa...

Ja det är ju så goa när de är så här små! Rasen är Chihuahua, vi har ju en sedan tidigare. Nu blev det en vit till...hihi Men Chihuahua ändrar färg upp till 4 års ålder så vi får väl se. Ljus i färgen kommer den ändå vara och det är huvudsaken, för minsta lilla mörka hårstrå syns långa vägar här hemma...hihi

Ja man måste nästan kunna ta med hunden till jobbet för att det ska gå. men Chihuahua är ju väldigt lätt att ta med sig.

Jag ska precis nu sätta mig i bilen till loppisen. Tack för lyckönskningen! Känner mig lite nervös hihi

Ha det bäst gumman!

Kram Anna

Fågel Blå sa...

Oj vad sugen jag blev på kladdkaka tror jag också skall slå till och baka en sådan på eftermiddagen.
Du visar så fina bilder!!!
Hälsningar Kathrine

Sea Angels sa...

Hello Mia, your cake looks sooo scrummy, I don't know where you find the time to bake, but then home made is the best!!!yummy
Can,t wait to see your new find.
While I have been off work I have managed to go to a couple of car boots its really amazing what people get rid of, such lovely things!!
Hugs Lynn xx

Mjuka sa...

Åh Mia den kakan ser god ut. Håller själv på att försöka tappa alla gravidietskilona, får se om jag lyckas, men det är svårt när man ser allt gott. Längesedan jag hälsade på dig här på bloggen, hoppas att du har det bra
kram Malin

Våglyckan sa...

MUMS!
kram från mig
/maria

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Mia!
Vilka fina bilder, det märks att du har fått en superkamera:) Jisses vilket loppisfynd, blir uravis! Ser fram emot att se bilderna, kan du inte visa hur den såg ut innan också?
Mumsig kaka. Nä nu måste jag gå och äta något, magen kurrar alldeles förfärligt efter att jag läst alla inlägg med kakor!!!
Nästa vecka har jag en utlottning på min blogg, välkommen in,
Ha en skön söndagskväll,
kram Maria

Interiörboden sa...

Hej!

ÅHHH, så gott det såg ut!!!
Mmmm, blev riktigt sugen på choklad nu :)

Jätte fina bilder, som vanligt!!

Ha det bra.
Kram Sandra

Marie sa...

Vad spännande med ditt loppisfynd, kommer med all säkerhet bli hur fin som helst! Var ska du ha den när den är färdig?
Fastän jag har ätit och mumsat hela dagen känns det som, måste jag säga att din chokladkaka ser väldans god ut, älskar ju också allt med choklad, hihi.

Ha en trevlig kväll Mia!
Kramar Marie

Kallholmen sa...

Oj, nu blev man fika sugen!
Vad fin din toalett i inlägget nedan blev.
Supermysig.
Carolina

My Lovely Things sa...

Åh vilken smskig kaka..jag är så hungrig..sitter här och bloggar medans maken är och hämtar pizza.ska bli så gott..
Jätte fina bilder du visar..Mårbacka..ja det är en super mysig peleargon..
ha det så bra..
kram anna

H elle K sa...

Hei, ummm , den så herlig ut, og som alltid herlige bilder hos deg. Kristin

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilka underbara foton. Har hittat din blogg för första gången. Finfin!

Ullis/Leva på landet sa...

Så gott de ser ut. Hoppas att det blev lite härliga loppisfynd också. Låter underbart med kommoden. Otur med huset.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Rummet för välbefinnande sa...

Men grattis!!!!! Har du hittat en sån kommod med zinkho!!!
Jag köpte en som AnnHelen på Himlarum målat och fixat iordning och den är så vacker!
Nu har ju du världens möjlighet att fixa iordning din, åhhh vad kul för dig.
Ja, den där chokladkakan såg ju farligt god ut alltså.
Jag är ju sjuk och har inte haft så mycket matlust, men chokladkaka kan ju få vem som helst att gå igång alltså......
Hoppas du får en fin vecka nu!
Kram Mia

Bruno och Mig sa...

Hejsan!


Dina bilder är helt underbart vackra. Jag scrollar, njuter och blir så inspirerad. Härligt!

Din kaka ser jättegod ut. Jag älskar kladdkakor. Det gör min sambo med, så jag får hålla mig med, annars kan jag bli utan ;).

Ditt bord med mårbackapelargonen på är helt underbart. Roligt att se ditt loppisfynd snart också.

Ha en skön vecka. Kramar L

Anna sa...

Mårbackor är varkligen jättevackra!
Jag har dock hittat en ny favorit Emma från Bengtsbo! Har en bild på min blogg!

Lundagård sa...

Oj oj så mycket vackert igen, alltid kul att titta in! Pysselskåpet och svarta spånkorgen = S N Y G G A grejer!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Miavännen!
visst har jag undrat vart du tagit vägen och saknat dina kommentarer men jag förstår att alla har fullt upp vid den här tiden. Känns inte som jag själv varit lika aktiv heller på sista tiden.
Ska bli spännande att se ditt loppisfynd sedan! Ska du sälja din andra nu då *blink*
Hoppas du får en fin ny vecka!
kram goa vännen!
nina

Vita små hjärtan sa...

Du den såg verkligen god ut! Kram

mig & alice sa...

Heej Mia.

Det var nästan så att jag höll på att ta en tugga av datorn nu, mums vad god den såg ut :-)

Haha, jag var på också på loppis igår och hittade en annorlunda tvättkommod som varit platsbyggd i något hus, det fattades nämligen en sida och bakstycke på den. Men det gör inget för jag vet precis vad jag ska göra med den :-).

En sån som du hittade har vi byggt ett köksskåp av i vårt kök :-).

Jag läste i något inlägg längre ner om att du hade varit och tittat på hus.
Jag förstår precis vad du menar med att det "rätta" känslan måste infinna sig. Det där känner man direkt.
Vi var och tittade på ett hus igår och DÄR fanns den rätta känslan vill jag lova...åhhhh jag bara går och drömmer nu :-).

Ha en bra start på veckan.
Kraam Melinda

Hemmet Är Min Borg sa...

den kakan ser så god ut så de får nog bli en sådan imorgon
kramis Jeanette

LOPPISLIV sa...

Kladdekaka, visst är det gott, din ser så mumsig ut att det vattnas i mun..hihi Spännande med kommoden, blir alldeles säkert underbart fin med din omsorg. Ha en fin dag. Kraaam Paula

Annelie Persson sa...

hej du lilla blanka! ljuva bilder...vad roligt att du hittade ett nytt projekt på loppisen, ska blir roligt att se sen, nu vet jag vad jag ska göra, baka!!! är själv en riktig godisgris o älskar bakvärk, ha det bra, kram annelie

Unknown sa...

Hej gumman,

Fina bilder. Du är ju proffs!!!!

Visst längtar man tillbaka till Signe och Persille pigen!!!!!!

Önskar att det inte var så dyrt att bara ta sig en tur, men svenska kronan är ju inte så rolig just nu.

Önskar Dig en härlig vecka
Kramisar Jeanette

Galleri Hönshuset sa...

Underbara bilder som alltid. kakan ser god ut, en sån skulle man baka =)

ha en härlig vecka. Kram Pirre