lördag 23 maj 2009

Loppis igen - Flea market again

Idag har det varit ett lustigt väder...regn och sol samtidigt, precis som det inte kunde bestämma sig för om det skulle vara vackert väder eller inte... Jag själv kan vara en riktig velpotta...ska jag, eller skall jag inte...jo, näää, eller jo..! Jag är en sån där antingen/eller person.
Inget lagom eller mitt-i-mellan här inte, utan antingen skall det vara eller inte vara.

Idag kände jag mig så pass bra att det började klia i loppis-fingrarna igen. Jag passade på att besöka några favoriter i Göteborg när ändå sonen hade simträning i Valhalla. Det blev inte mycket köpt, men dessa cremevita tallrikar med vågig kant, och ett gammalt barnlakan med brodyr plockade jag till mig.
-
Ha en jättefin fortsättning på helgen!
Kram
Mia

41 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Fina saker du hittade..!

Jag läste att du har gallsten, själv har jag haft både gallsten och njursten. Gallstens-opererad blev jag -92, då tog de även gallblåsan, året därpå blev jag dålig igen ett tag, men sedan dess har jag inga besvär. Jag undviker dock fortfarande försiktig med att äta jordgubbar...

Hoppas att du snart blir bra igen!

KRAM, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Finfina fynd, visst är det kul med loppis!

kram Mia

lottens vita och gröna sa...

härliga mia, kliade det i loppis tarmen, hihi! vackra saker!!! ta hand om dig nu vännen, det finns bara en som du! varmkram lotten

Änglahem sa...

Hej Gumsan,

Smulan här*smile*....... Vad skönt att du börjar att må så pass mycket bättre!
Tallrikarna ser jättefina ut...brodyren på barnlakanet ser supersöt ut!
Strut a´la Mia=fin som alltid!

Allt eller inget....här är en sådan till! Kan inte göra något till hälften*ryser*, antingen ska allt göras annars kan det kvitta.
Antingen är jag toppenglad eller så är jag ledsen...mellanläge finns inte här inte*fniss*.

Ha en skön söndag!
Kramar, Smulan

Rummet för välbefinnande sa...

Vad gott för dig att gå på loppis! Det är ju rena rama medicinen det.
Fina bilder som alltid :-)

Själv skulle jag varit på stafett-SM idag och tittat på sonen, men det fick bli soffläge och en romantisk film istället.
Ja, det kommer fler tillfällen att stå där vid sidan om löparbanan och bita på naglarna........

Hoppas du får kurera dig med fler lopppisfynd snart *ler*

Go söndag!
Kram Mia

LOPPISLIV sa...

Söta tallrikar med vågig kant, cremevitt porslin kan
man nästan inte få för mycket av. Sååå det kliade i loppis mia så
pass att du gav dig iväg, ja men lite loppis orkar man väl alltid...hihi jag har också varit på loppis idag, men fick nästan ångest när jag kom hem, roffade inte åt mig någonting, alla dyrgripar gick förbi näsan på mig..men men det var väl inte meningen helt enkelt, försöker trösta mig att det var så och en annan gång är det jag som skuttar av lycka över billiga fynd. Kram Paula

Vit som snö sa...

Men det du väl köpte var ju ljuvliga fynd!
Imorgon börjar sommar-ute-loppisen här så jag lääängtar! Hoppas på lite fynd!
Kram Cilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ett gott tecken att du är sugen på loppis! Fina fynd du gjorde. Du jag var i en underbar antikaffär idag, de hade en jättefin kommod m zinkfat i, billig, men den hade en spricka i ena sidan. Tror du att det går fixa den med typ fogmassa och använda den till tvättfat ändå? Jag köpte den inte men kan nog ringa och boka den i så fall. Den sidan kommer inte att synas utåt. Du milde vad mkt fina grejer det fanns där.
Var rädd om dig vännen!
kram
nina

Engelska Villan sa...

Hej Mia!
Oj, har du varit så dålig! Stackars dig!! Hoppas magen håller sig lugn nu.
Vilka fina fynd du gjort :)
Kram Anna

Anneli sa...

hejsan!
vilka superfina saker du plockar på dig - har inte varot iväg på ett tag nu, men väntar en del grejer från posten...
vad skönt att du är hemma igen...
kram
annelie

♥ Pia... sa...

hejsan hejsan..här har du en velpotta till..beslutångest och aftonbladet eller expressen:)..usch så mycket sånt jag är ...idag var det dax igen..ska jag köpa eller ska jag inte..kommer hem och...ångrar mej för att jag INTE köpte den där grejejn..men hade förmodligen ångrat mej OM jag köpt grejen oxå:)..vilka fina cremefärgade tallrikar....ha de sååå gött..och kram..PIA

Maria sa...

Fine tallerkner.

Du - jeg havde slet ike set du var dårlig, og har været ud og ind af sygehuset. Det gør mig ondt for dig. Håber det går over uden operation, og ellers er det jo ikke det værste at blive opereret. Så VED du jo det er væk for godt.
Lykke til med det.

KLEM Maria.

Anonym sa...

Vad härligt att du verkar vara bättre Mia!

Jag ska snart till Danmark, har du några bra tips på loppisar till mig där i köpenhemnstrakten? Eller om du bara vet ngn jättemysig butik

Kramar Lena

Anci sa...

Här är vädret åtminstone regn ibland och sol ibland.
Du gjorde fina fynd, tycker jag.
Hoppas att resten av din helg blir skön !

Kram

Moa sa...

Hej!!

Vilka underbart fina saker du funnit!! Är så kul att gå på loppis och fynda. Tyvärr finns det inga bra här omkring där jag bor så jag ska öppna en egen till sommaren. Är mitt uppe med att planera och fixa !! Är så kul!!

Krya på dig!

Kram Moa

Anette sa...

Jätte söta fynd du hittade.

Tänk att man alltid gör fynd fast man tänker att idag ska jag kanske inte handla nåt....jo men visst hittar man något som blir så perfekt tills lut där hemma .

ha en solig dag och hoppas du mår bättre'

kram @nette

Pysselpalatset sa...

Gillar dina vita tallrikar... letar också efter vitt porslin.... men jag gissar att fler är ute och dammsuger ...... hoppas du mår bättre nu... kram jeanette

Mamma C sa...

Så skönt att du är på bättringsvägen. För det måste ju vara ett gott tecken när det kliar i loppis fingrarna. Jättefina tallrikar du hittat.
Kram Mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Så roligt det är med loppis Mia! Du hittar alltid så mycket fint. Själv känner jag att jag blivit lite kräsen på loppisarna, antagligen bara för att jag inte kan dra hem allting. Jag har ju verkligen inte plats! Nu måste jag nog bygga ut lite så att jag kan få ut o jaga lite på loppisarna igen. Idag är det faktiskt en bra en som jag har stora förhoppningar till!

Så KUL det var att träffa Marie och J!!

Kram Jenny

Mitt hvite hus sa...

Så fine ting du har funnet... kosleig å gå på loppis...

Nyt søndagen O=)
klem Kerstin

Hemma hos Klara... sa...

Fina små loppisfynd du gjort! Det var längesedan jag kikade in hos dig, men du visar fina bilder som alltid och man blir jätteinspirerad! Läste om magen också, hoppas du känner dig bättre!

Kram Helena

Les Cotrions sa...

Very nice finds Mia! I
just love them!!!
Have a nice Sunday!
Vale

Evas Paradis sa...

Fina saker ...
Jag är också en sån där person som inte kan göra något lite lagom ... måste alltid ta reda på allt när jag får ett nytt intresse ... som när jag blev förtjust i marsvin ... hade en uppfödning med ca 50 vuxna djur ... ja det var tider det :-)
Kram Eva

Tulipa sa...

Tycker det är mycket "jag kan inte bestämma mig väder".

Fina fynd!

Och så ditt sköna foto!

Kram Mariette

Beas sa...

Så vackert arrangerat. Jag gillar struten.

Syster vit sa...

Skönt att lite energi har kommit tillbaka till dig, då är ju en loppisrunda det första man gör eller hur hihi?. Kram Liselott.

Magdalena sa...

heia...
såååå bedåååårende...!

kjenner også det klør i loppis fingrane,- (også i loppis føttene ) når eg ser ditt bilde....

maiklemmer~~~

Karin Lindström sa...

Hej Mia!

Fy vad du råkat ut för! Jag hoppas verkligen att du känner dig lite bättre nu. Det gör ju så ont säger de som haft problem.

Du visar i alla fall underbara bilder från ditt hem! Allt ser så trevligt ut hos er, men så gillar jag ju liknande saker som du har i ert hem :) Det där med att vara velig har ju sina baksidor, men kanske också kan det vara bra ibland. Man springer kanske inte på lika många "minor" som dem som bara bestämmer sig tvärt. Jag är precis likadan och har alltid varit. Är du kanske också våg som jag *ler*!

Ta väl hand om dig nu och jag hoppas du får vara pigg nu när det är så vackert!

Många kramar
Karin

Unknown sa...

Hej goa vännen min,

Är så glad för din skull att Du är på benen igen.

Har själv blivit opererad efter många långa år.....
Det var skönt att bli av med stenen som var bauta!

Känner många som bara fått ett anfall och sen aldrig mer.

Var försiktig med vad Du äter. Inga äpple!!!!!!!!!!!!!
Men det talade dom väl om för dig?

Vackert lakan du hittade på loppis.
Det är loppis i varje vrå denna årstid.... Vilken lycka!

Beger mig till loppisarna over there imorgon....
Får se vad dom har att erbjuda??!!!

Hoppas att Du kommer att må fortsatt bra.
Kramisar Jeanette

Vardagens guldkorn sa...

Härliga loppisfynd =0)
Fortsätt att krya på dig och ha en bra vecka!
Kram Linda

Jes/Vita villa vila sa...

Hej min vän,

Kikar in för att höra hur du mår Mia? Hoppas du känner dig bättre under omständigheterna!

Min största kram till dig! ♥

Jes

Vita små hjärtan sa...

Loppis-sugen...bra! Då är du på bättringsvägen!
Kram Agnetha

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, va kul att se att du mår bättre!!! Även om jag tro du skulle vara kapabel att gå på loppis med feber, för det skulle nog jag kunna : )

Vilken bild med den vackra struten och jättefina tallrikar du fyndade, såna kan man inte få för många utav!!! Ha en bra ny vecka nu. Mari.

Ett skönare liv sa...

Härliga fynd du hittade :)
ha en riktigt skön vecka nu!
kram nadja

Marie sa...

Hej gumman!

Vad skönt att du mår lite bättre, att du börjar bli loppissugen är nog ett bra tecken, hihi. Ljuvliga tallrikar du fyndade och bilden är helt underbar, en riktig Miabild!!!

Jag mailar dig i veckan!!!

Kramar Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej goa du...länge sen nu!!! 1 år sen, vad tiden går...blidde lite sugen att hälsa på mina gamla bloggisar!!!saknat dig o din blogg...så härligt att besöka den igen!!! Såg du varit sjuk....ja dessa sabla gallstenar, haft besvär av dem i 13 år nu!!! hoppas du mår bättre nu!!! Såg du hälsat på i bloggen min..vart lite tufft ett tago inte sugen på att blogga!! Men allt är bättre nu o vem vet..kanske jag börjar snart igen!! Just blivit mamma "igen"!!! fick en alldeles underbar liten prins. Vilken lycka!!! kul att hälsa på dig o din vackra blogg Kramar Mamma Millan

Sutana sa...

Olá!!! Não consegui traduzir seu blog hoje porque a internet está lenta, mas pude ver essa linda imagem que você colocou sem entender o texto. Você sarou (ill)? I hope so....kisses....Sutana

Sutana sa...

Olá!!! Não consegui traduzir seu blog hoje porque a internet está lenta, mas pude ver essa linda imagem que você colocou sem entender o texto. Você sarou (ill)? I hope so....kisses....Sutana

Made in Persbo...Carina sa...

Vilka fina tallrikar!
Önskar vi hade fler loppisar härikring där jag bor men jag tog en tur till ett par trevliga antikbutiker istället. Inte så billigt men mycket fina saker.

Kram, Carina

Annas skattkammare sa...

Så härligt med en liten loppisrunda! Jättefina saker du hittade!
Kram /Anna

Wee Mary sa...

Hej!
Göteborg säger du :D
Har du några bra loppis-tips att ge i området?
Jag är en flitig besökare på din blogg. Du ger mig massor av härlig inspiration. Tack för det!

Hoppas att du får en fin vecka!
/Marie