måndag 11 maj 2009

Rabarber - Rhubarbs

Idag har jag varit hängig, så idag har jag mest suttit i soffan och väntat på att det onda i magen skulle gå över... men eftersom vi har ett litet födelsedagsbarn här i huset idag, så slängde jag i alla fall ihop en rabarberkaka á la Leila.



Tack alla söta för era fina kommentarer och mail som ni troget lämnar!!! YYY
Kram
Mia
-
PS I morgon släpps en helt ny tidning! Allt i Hemmet lanserar 101 nya idéer. Jag fick ett förhandsexemplar i fredags och har mysläst hela helgen! Bl a visas fina bilder från Marie och Maries hem...en hit!

56 kommentarer:

Anci sa...

Stackars dig ! Hoppas att du mår bättre nu :)
Du lyckades ta fina foton också.

Kram

Rummet för välbefinnande sa...

Det var inget vidare, hoppas du känner dig bättre nu!
Vad gott med rabarberkaka, det är vår om något det.
Ska ta och se om jag har krafter till en promenad till affären imorgon då och köpa tidningen. Det är ju jättebra medicin det när man är hemma och är dålig, eller hur?
Men, jag håller på och piggnar på mig nu så snart är jag tillbaka igen.
Hoppas du är det också!
Kram och tack för de ljuvliga bilderna!
Mia

Jikkes sa...

I love that table....

Have a nice week!
Maureen

Laura @ 52 FLEA sa...

Delicious rhubarb! Charming kitchen table! Have a great day!
Laura

The Spirit of Abundance sa...

Hoppas du redan mår bättre :)!

Oj vad det låter gott med rabarberkaka. Nam!!

Dina foton ser så fina ut och jag älskar ditt dl-mått :)!


Ha det så bra!

Nona

Ardisia sa...

Hej hej! Hoppas magen känns bättre nu. Inte kul att gå med ont :I

Läste om ditt kommodfynd!! Härligt! Hoppas du visar upp den snart :))

Ha det gott, kram Mia

Ps, Om du har lust, snälla, kan du länka till receptet på chokladkakan med nötter i. Älskar chokladkakor och nötter, men har aldrig hittat en go recept :)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Usch va trist att ha ont i magen:( Hoppas att rabarberkakan botade dig. Jättefina bilder, klart värdiga en mattidning!
Har letat som en galning efter den där tidningen ända sedan jag hörde talas om den. Det verkar som om den har varit värd att vänta på, va kul! Jag såg att du har ett exakt sådant dl-mått som jag är ute efter. Min mamma har sett ett och kände igen det från sin barndom. Det skulle vara så kul att kunna ge henne ett i morsdagspresent så om du kan tänka dig en byteshandel kan du väl höra av dig?!
Hoppas att resten av vecka blir bättre, Kram Maria

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack för tipset, det blir till att köpa ett ex.

Gratta födelsedagsbarnet och krya på dig. Hoppas rabarberkakan smakade bra!

Kram Marie

Hulda sa...

Så fantastisk skjønn den duken din var. Herlige farger og mønster. Jeg likte også desilitermålet og den hvite muggen. :) Kom innom meg og se på den herlige kurvstolen jeg fant på loppis. :)

♥ Pia... sa...

`Hejsan lilla Blanka..det var väl inge vidare och vara krasslig..och så ha ett födelsedagsbarn ..menar att om du har problem med magen och ska ha kalas..fina & härliga bilder du bjuder på ...den tidningen får man raskt köpa i morgon då:)..hoppas du frisknar till...och grattis till den som fyller år oxå...kram..PIA

Marianne sa...

Hejsan!
Vilken superfiin blogg jag har hittat till och vilken inspiration den förmedlar. Receptet på pajen låter jättesmarrigt, den måste jag göra till helgen.
På återseende!
Marianne

Siren sa...

mmm...rabarbrakake hørtes nydelig ut! Håper du snart er frisk igjen! Nyydelige bilder som alltid! :)

Annas skattkammare sa...

Hej vännen! Så trist att du varit hängig.. hoppas det är bättre nu så ni får fira födelsedag!
Vilka bilder du visar, det kunde varit direkt taget ur leilas tidning! Rabarber som är så mumsigt också!
Hoppas du haft en bra helg!
Kram /Anna

Mamma C sa...

Rabarberkaka lät jättegott. Jaha, är det Allt i Hemmet som kommer ut med den tidningen.
Kram Mamma C

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm vilka lockade bilder!!! Och rabarberkaka lät gott! Ser fram emot att kika i den tidningen, krya på magen nu!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde säga, himla många snygga gamla mått du har, avis: )

Bruno och Mig sa...

Stackare med ont i magen!
Hoppas att du mår bättre nu.

Vilken fröjd att baka med så vackra förvaringsburkar och mått. Helt underbara bilder!!
Mums med rabarberkaka! Mina rabarber är pyttesmå än, men jag kikar på dom varje dag. Älskar rabarberpaj - med mycke vaniljsås!

Ha en skön kväll och krya på dig
Kramar L

Maria sa...

Mmmmnnnn, rabarber... Lækkert.

Fine stemingsfulde billeder.

Ha en rigtig fin uge,
Klem Maria.

Vit som snö sa...

Hoppas du kryat på dej nu! Jaa, finns det små födelsedagsbarn i huset är det bara att rycka upp sej hur än man mår.
Vilka vackra mått du har, jag är svag för mått och formar!
101 ideer blir en spännande nyhet.
Kram Cilla

lottens vita och gröna sa...

hej sötis!

inget kul att vara ondig i magen, hoppas att du repar dig till i morrn!!!

guuuuu vilka härliga bilder, hmmm kameran verkar vara så bra du!

rabarberkaka, jag är nu sååå sugen på det så jag smäller av...fast jag har nu gett mig den på att köra den smala linjen ett tag...

ha det gott, varmkram lotten

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Läckra bilder på läckra saker! Vad gott det låter med rabarberkaka! Grattis till någon, hmm har jag slarvläst?
Den tidningen ska jag kolla in.
Trist med magen, hoppas du är piggare imorgon!
Kram vännen!
nina

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du blir piggare snart. Jag älskar rabarberpaj men det är jag själv om så det blir inte så ofta jag gör den. Så fina bilder.

Kram Ullis

Les Cotrions sa...

Very joyful and sweet photos!!! I like your details!
Hugs
Vale

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh inte kul att ha ont i magen,tack för tipset om tidningen blir en perfekt läsning i planet till utlandet på fredag.
Kram Tess

Marie sa...

Hej gumman, är du sjuk? Stackare att ha ont i magen, det är ju hemskt. Hoppas att du snart mår bättre!

Så ni har ett litet födelsedagsbarn idag, är det A som fyller år? Ljuvliga bilder och jag älskar rabarber, mums!

Nu ser jag fram emot morgondagen, ska skynda mig att köpa tidningen efter jobbet!!!!!

Förresten, fick du mitt svarsmail i fredagskväll? Det verkar nämligen som att min mail krånglar igen, blir så sur!!!!!!!!!

Många kramar
Marie

Hemmet Är Min Borg sa...

hoppas du mår bättre,rabarberkaka är aldrig fel ;)
ha en fin kväll
kramis Jeanette

Engelska Villan sa...

Hej Mia,
din stackare! Hoppas att din mage känns bättre. Jobbigt med magknip.

Rabarber är det BÄSTA jag vet!!

Krya på dig,
Anna

Tulipa sa...

Så mysigt det såg ut på bilderna!

Så där som man vill att bakandet ska vara, hemtrevligt och lantligt!

Kram!

H A N N A S - F O R M sa...

Alltid lika fint!!! KRYA PÅ DIG!
KRAM
Hanna

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Rabarberkaka låter mumsens!

Tack för dina snälla ord om min blogg/webshop!

Therese sa...

Ååååå rabarber e så gott! Mjam. =)

Visst är cyklarna söta. Tänk vinden i håret cyklandes för att handla i en gårdsbutiken. Mums. Fast 7000-10 000 är lite för mastigt för en bonntôs som mej att cykla på.
Titta i din närmaste cykelaffär dom kan ju ha denna sorten =).

Ha en bra tisdag.
Kram
Tezz

Peters Projekt sa...

Ville bara titta in för att säga hej och sända lite varma energier åt ditt håll.

Som alltid, härliga bilder du tar - oerhört inspirerande!

Hoppas att hängigheten går över och att rabarberkakan hjälpte till en del i den processen.

Här hemma tuffar allt på och lillprinsen finner tillsammans med mamma så sakteliga sina dygnsrutiner.

Ha det gott i vårvärmen (?). Vi hade 0°C imorse kl. 6!

Peter :P

Pysselpalatset sa...

Jag har ganska många strängar på min lyra.... Men att baka går bara inte... vet inte varför... Så jag blir så avundsjuk... på din rabarberkaka.... Tittar på Leilas program och blir inspirerad... men det slutar alltid i en smärre katastrof... Men jag har en snäll chef som bakar åt mig... Å min goa vännina, brukar oxå komma med gott brös.... ha det i vårvärmen önskar Jeanette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron!!

hoppas du har kryat på dej....!

Grattis till födelsedagsbarnet!
gott med rabarberkaka....
här gjorde vi årets första rabarberpaj igår...mums så gott det var....
Lär bli många fler ggr...hihihhi..

underbara kort.....du kan verkligen det där... ;-)

Tidningen verkar intressant....måste inhandlas...snarast!

Kramizz Nilla

Kerstin sa...

Hej kompis!

Tack snälla för din fina, fina kommentar.

Hoppas att du mår bättre idag, och tackar för tipset, det ser ut som om det blir aktuellt att utöka tidningsbudgeten något!

Ha en fin dag i solen!
Varma kramar! / Kerstin

me and alice sa...

Hej MIa!
Hoppas du mår lite bättre nu!
Åh vilken härlig bild du tagit!! Ahh,Skulle göra vad som helst för den vackra sockerburken i porslin... *fniss*
Tack för tipset om tidningen. Den måste jag kolla in. Nu kommer det en sån här månad när man blir ruinerad på alla tidningar. Sommarnumren är ju så härliga...
kram Susanne

bykerstin o. butikblandannat sa...

Ååå så fint du har det här på bloggen!
Och dina rabarberbaksbilder ser ju ut att vara tagna direkt ur Leilas kakbok.
Måste pröva också, verkade väldigt smarrigt!

Ha en bra dag!
Kram Kerstin

"M" sa...

ój vad gott, för att inte tala om rabarbersaft...mmm....krya på dej

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har också ont i magen... kan knappt gå ordentligt... men det går väl över.
Rabarberkaka låter ju jättegott, men jag får nog stå över det ett tag...
Kram
Marie

Tyra sa...

Hei!!
Så vakre kakebakebilder du legger ut!
Og for en vakker kommode du har til dine pyssel-og stempelsaker!!
Ønsker deg og dine en skjønn dag videre!
Cathrine

MODERN COUNTRY sa...

Takk Mia for dine ord,

jeg kommer tilbake siden når jeg føler bedre. Det ser så godt ut, klem vennen

Aina

Designe sa...

Åh vilka härliga bilder! Mina rabarber har slutat komma upp hos mig så jag brukar få tigga av grannen! :)
Åh har du den tidningen 101 idéer?..blir lite sugen på att köpa den faktiskt!
Ha det gott! Kram :)

spetsar och änglar sa...

Låter gott med rabbarberkaka.Men stackars dig som har ont i magen när det är födelsedag.
Och allt som ska ordnas för det.

Hoppas iallafall att det har blivit bättre i magen.
Vackra bilder och fina mått.

Ha en fin fortsättning på veckan vännen!
Och ett stort grattis i efterskott till lilla födelsedagsbarnet!!!

Kramis
Heléne

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!
hua har du ont i magen..inte gott..

Hoppas att du mår bättre nu!!

Så smaskigt med raberber paj..Jag fick massor av rabarber och mina morföräldrar i helgen..har fyllt frysen med dem..så gott..
Mina är på tillväxning..
ha det så bra..
Kram anna

Inspiration i vitt sa...

Hoppas att du kryat på dig nu och att krafterna kommit tillbaks.

Vilka frächa och sommriga bilder, gillar alla dina fina bakgrejer.

Den tidningen har jag väntat på och det ska bli så kul att Marie lilla stuga är med.

Tack snälla Mia för din gulliga kommentar hos mig, blir alltid glad vet du.
Kramar till dig/Ingela

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Låter inte bra - hoppas du känner dig bättre snart!

Jättehärliga bilder och vilka söta kökssaker du har!!! Låter mumma med rabarberkaka :)

Kram Jes ♥

Sallys hus sa...

Oj stackars dig..hoppas du mår bättre nu!

Vilka fina bilder!
Riktiga "Leila bilder"...
De passar ju toppen till kakan...;)
Chokladkakor är inte långlivade i det här huset heller...:)
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Oj stackars dig..hoppas du mår bättre nu!

Vilka fina bilder!
Riktiga "Leila bilder"...
De passar ju toppen till kakan...;)
Chokladkakor är inte långlivade i det här huset heller...:)
Kram Katarina

vitating sa...

Hoppasdu mår bättre!! Så mysiga bakbilder! Så där fint ser det inte ut när jag bakar, sist tog minstingen slickepotten och målade kladdkakesmet på bordet :-)
Kram Maria

Unknown sa...

Hoppas du mår bättre idag. Inge vidare med magont.
Du har väldigt fina bakbilder, så ser det minsann inte ut här vid bakning ;) Önskar bara att rabarbern kunde börja växa till sig lite nu för jag vill åxo ha paj =)
Kram Maria

Nicole sa...

Vilka underbara bilder! Bilderna är -om möjligt- ännu bättre nu med din nya kamera ;).
Hoppas att du mår bättre nu!
Tack för tidningstipset också, den ska jag spana efter i tidningshyllan!

Moa sa...

Hoppas du har kryat på dig nu och att rabarberkakan smakade gott.. Den där tidningen fick jag också hem och visst var det en härlig tidning.. så mycket fint =). Ha det gott..Moa

pysseltanten sa...

Hoppas du mår bättre! Att baka med så fiiina tillbehör e ju rena rama LYCKAN!!=))
Fick precis Allt i hemmet i brevlådan, så nu blir det läsning o kaffedrickning på HÖG nivå, hihi.
Kika gärna in till mig, gröngöling i bloggvärlden...
Kraaamizar Git

Vita små hjärtan sa...

Som en gammaldags bakbild!!! Vad mysigt!!! Kram

bakmammorna sa...

Vilka fina bilder!!! Jag blir baksugen!

Malin sa...

Håper formen din er bedre nå..
utrolig inspirerende bilder i hvertfall!!
Fikk man skikkelig lyst til å bake.
lekkert!

Ha en god kveld:)

Good klem Malin