torsdag 7 maj 2009

My greenhouse

Nu har min helg börjat! Eftersom jag hade beredskap förra helgen får jag ledigt i morron - underbart!!! Det är tur att det blir en extra ledig dag, för så många projekt jag har igång kan jag behöva all ledig tid jag kan få :)

I växthuset börjar det blomma ordentligt. Här har jag lekt lite och gjort ett collage. Mitt mandarinträd blommade för några veckor sedan, och nu sitter där små minimandariner.

Det här fina vita korset och den hjärtformade lavendelkudden fick jag av goa Anna häromdagen. Korset är så charmigt vitt och shabby, det kan placeras varsomhelst för det är så sött, tycker jag.
Med bland sakerna i paketet låg detta söta vintagekort, med ett litet minikors fäst på snöret. *gillar*

Marie vet precis vad jag gillar, hon var så gullig och skickade mig en fin påse med godsaker från Hjo. Mandlar med choklad och kanelöverdrag...mmmm (ljuvligt för en kanelälskare som jag!), en chokladkaka, te, kanelstänger och ett jättesött vintagekort!
Tack igen tjejer!!! *kram*
-
Idag var jag och Herr Blanka och tittade på ett hus. Vi hade tittat på bilder på nätet och huset såg helt underbart ut, Drömhuset! När vi kom till husvisningen var det inte alls som vi trodde... Känslan infann sig inte... ! Så vi åkte hem igen och när vi såg vår gamla kåk kände vi att det är än så länge vårt Drömhus :)
Kram och ha en jättefin helg!
Mia

48 kommentarer:

Marina sa...

Fint i ert växthus!
Letar ni nytt hus seriöst eller?

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Vilka söta saker du fick, både för ögat o gommen! Ibland måste man gå på grannens gräs för att inse att gräset inte är grönare på andra sidan. Hoppas att du får en underbar pysseldag och njuter av din drömkåk:)
Kram Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Men va skönt ändå, att komma hem och inse att ens eget hus är drömhuset... så länge det är så är husvisningar bara nyttigt för hälsan:)

Mia, så otoligt fina bilder du tar och vilken lycka med ett eget litet mandarinträd! Känner du inte pressen att ngt ska vissna och dö utav alla dina fina unika växter?!

Vilka fina gåvor fr Marie och Anna, gott godis, både till smak och utseende och vilket unikt vackert kors!

Ha en bra helg i ditt ljuvliga växthus! Mri.

Hulda sa...

Så fin collage fra drivhuset. :) Flotte saker du har fått også, både kort og kors. :)

Marie sa...

Hejsan!

Vad skönt med en ledig fredag, hoppas vädret blir lite bättre också. Här har det varit regn och blåst om vartannat idag, en riktig höstdag.
Vad fina saker du fick av Anna! Ja, jag vet ju att du älskar kanel så det blev en kanelinspirerat paket. Hoppas det smakade gott!

Men hallå där, nu får du allt maila mig och berätta mer om husvisningen, hihi. Jag tycker definitivt att ni har ett drömhem redan nu, erat hus är ju helt underbart!!!!!

Ha en härlig ledig fredag! Vi hörs!
Kram Marie

Ps. Det är råspont i hela utbygget förutom i taket där vi har satt pärlspont. Trälådan som plättarna sitter i hittade jag på loppis förra helgen, fynd!!!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så koslig med drivhus, og du har mye fint der ser jeg.

Ønsker deg en skjønn helg
klem:)

junhe sa...

härligt att fler uppskattar den underbara butiken i Hjo =) synd bara att den öppnade när man flyttade därifrån *hihi* jag var där förra helgen och fick med mig både det ena och det andra därifrån, bla samma choklad som du har (kanongod *mmmmmm*)

ha en bra helg/ kram junhe

Vit som snö sa...

Du skapar sån stämning i dina bilder! Verkligen vackert!
Såå, ni letar hus... men du måste se till att få ett växthus på nästa ställe, dina fingrar är så gröna att dom behöver det. Små mandariner Mia, vem lyckas med det annat än du!!!
Kram Cilla

Fabiolablog sa...

muy lindo collage de fotos saludos faby

Anonym sa...

Mia,

What lovely things your friends have sent you. And as far as looking at other homes, I know how you feel...it is always good to come home to your "dream house", the one you have worked so dilgently on.

Happy Mother's Day.

Kris

Hannis sa...

Vilka fina presenter!
Vad goa dom är!

Önskar dig en skön långledig helg!
Kram Hannis

Sallys hus sa...

Hallå där!

Ååå vad mycket fint och smaskigt du fått...och mandarinträd....??
det låter helt ljuvligt...kan man had et i vårt kalla land???
Blir det frukt man kan äta??
Letar ni nytt hus???
Är ni inte riktigt kloka???
Ni som bor så fint!!

Fortsätt o njut av din lediga helg.
Själv vaknade jag kl. 05.00 i morse o kunde inte somna om....typiskt....vi som får hit en massa folk i kväll....jag kommer nog ´somna innan gästerna gått....fniss...

Kram Katarina

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
i can not read your languages,I can see your pictures and say.......nice,nice nice!!!!!
Many greetings,
Elke.

Anna-Lena sa...

Vilka fina gåvor och vackra bilder!!! Det är så bra att åka och titta på hus för då vet man direkt om det är något man vill ha. Känslan är jätteviktig, har känt den fyra gånger i livet...och den ska man gå efter! En riktigt skön helg önskar jag er i drömkåken ni har! Kramar Anna-Lena

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Så underbart att ha ett växthus, och små mini mandariner hur gulligt som helst.

Jag fällde nästa en liten tår när du skrev om ert drömhus. Vi letar ju hela tiden men vi tänker ju inte flytta innan vi hittat just DET huset. Vi trivs iofs ganska bra i vårt hus men inte i omgivningen. Nu när barnen ändå bytt skola så är vi inte så beroende av att bo just här. Men snart dyker det väl upp...vårt drömhus. Så länge får man göra det bästa av det man har!

Mmmmmm vad mycket gott du fick, kanelmandel låter ju inte helt fel!

Ha det bäst!

Många kramar Anna

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka fina presenter du fått !!!
Ja visst är det konstigt med hus !
Vårat hus är absolut inte drömkåken , tvärtom !! Men här bor vi nu och vi trivs som 17 . När jag såg det första gången så bara NEJ !!! Men det släppte oss inte och efter många turer blev det vårat . Så även om det estetiskt inte tilltalar mej så är vi ändå som gjorda för varandra , om du förstår !!
Ha en fin helg !!
Kraam !

My Lovely Things sa...

Vilka fina presenter du har!!

Underbart smaskigt godis!!

Va spännande med att kika på hus..men trist att det inte riktigt var som ni tänkte..

ERt hus är ju jätte trevligt..men den dan ni sak ha ett annt så kommer ni nog alldeles säkert hitta känsla..
ha en fin helg..
kram anna

Unknown sa...

Vilka underbara bilder! och härligt godis ;) Du ska nog ha ett växthus på det nya stället, tänk att få mandariner på trädet... det du, är inte alla förunnat.
Kram Maria

Anonym sa...

Vilka myspresenter Mia!

Gulliga presenter från gulliga tjejer :)

Hoppas verkligen du får en mysig ledighet. Själv är jag med ledig nu och pysslar målar och fixar här så Mr B nästan blir trött bara av att se på mig *fniss*

Du får väl titta på något annat då, sa jag

Då gick han ut och sågade till brädorna jag vill ha och idag ska han fixa middagen så jag kan dona heeela dagen :)

Bästa kramen
Lena

rosenskära sa...

Har du fyllt år? Då får jag gratulera i efterskott!

Kanel är jättegott men häromdagen fick jag nästan en överdos när jag bakade bullar hela eftermiddagen. Dessutom ska det upprepas idag, bullbak till fotbollen...

Husdrömmar, ja... Mitt/vårt drömhus, med verksamhet i sidobyggnad, är just nu till salu här i samhället. Och tyvärr föll inte Trisss-vinsten ner på oss som planerat. Suck... Man får vara glad för det man har!

Kramar/Lena

Tina sa...

Så fina presenter du fått! Spännande med husvisning, men jag håller med dig att det är en speciell känsla som måste infinna sig när man är i huset. När vi var och tittade på det huset vi ska flytta till sa det bara pang rätt in i hjärtat på oss båda. Kram Tina

Titti sa...

Jättefina presenter!!!!
Det där med husköp är inte det lättaste!!!
Själv hoppas jag på en storvinst så jag kan köpa en övervåning till vårt lilla hus!!!!

Kram Titti

Les Cotrions sa...

Beautiful photos!!! Very nice plants and lovely details! I love your white cross!
Have a marvellous week end!
Hugs
Vale

Vit Spets sa...

Hej!
Vilka underbara gåvor Du fått... oxå är det väl härligt att inse att Ert hus är Ert drömhus!

Önskar Dig en härlig helg
//Siv

FEDERICA sa...

Sooo beautiful!
Have a great weekend!

Syster vit sa...

Fina (goda) saker du visar. Så ni ska flytta, då har ni både en härlig o lite kämpig tid framför er kanske.
Trevlig helg
Kram
Marina

Maison Beldecor sa...

Hello Mia,
the greenhouse picture are verry beautiful.
Have a great weekend.
hugs, Bine

Syster vit sa...

Du har så härligt växthus du, ni letar väl inte hus ni som verkar bo så fint. Den känslan säger ju lite när ni kom hem till ert eget hus. Kram och trevlig helg Liselott.

Pysselpalatset sa...

Skönt att ibland få en påminnelse om att man har det ganska bra.. där man är just nu i livet.. Ha en himla trevlig helg i Ert drömhus önskar Jeanette

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia! Nämen gud, haha, oj då! Vad taskigt - grattis till vinsten, du vinner luft - haha! Förlåt, självklart var det inte meningen :).

Hoppas nästa omgång stockrosor tar sig istället. Jag planterade ut mina förra helgen, och äm så länge lever de iallafall.

Stor kram M

Anci sa...

Hoppas att du hinner med att göra i alla fall en del av alla dina projekt. Jag tycker också att tiden inte räcker till för allt jag vill göra.

Hoppas att du får en underbar helg !

Kram

Linneagården sa...

Så härligt det låter med växthus & jag kan tro att du har "gröna fingrar". Vackra & inpirerande bilder oxå!

Jaha, funderar ni på en flytt? Ni verkar ju ha så fint hem redan... Håller med om att det måste finnas en känsla & rätt atmosfär för att ett hus ska tilltala en,

Ha en bra helg /madelene

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj letar ni hus?

Men ni som har ett redan uuuuuuunderbart. Du är ju min inspiration :) ditt växthus är ju hur mysigt som helst. Drömmer om ett eget.

Önskar dig en kalasfin helg

Kram Viveka

chrissi sa...

Wunderschöne Fotos.
Liebe Grüße Chrissi

Hemmet Är Min Borg sa...

å så mycket fint du visar
önskar dig en fin helg
kram Jeanette

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, vilka fina gåvor men du är ju en fin tjej med mia!!!

ditt greenhouse är så vackert och inspirerande!

ha den bästa av helger!
varmkram lotten

Mia sa...

Grattis och vilka underbara presenter du fått. Jag är så avis på alla som kan njuta av ett härligt växthus... får fortsätta drömma ett tag till.

Vackra bilder som alltid!
Kram Mia

Anns Gröna sa...

Vilka presenter du fått! Både i växthuset och med posten. Tänk, egna mandariner, mmm ljuvligt!
Härligt att upptäcka att man faktiskt redan har sitt drömhus! På bilderna du visar håller jag med dig - ni har ett vackert hem.
Önskar dig en skön helg!
Kram
Ann

Kerstin sa...

Åh, ljuva växthus! Du får njuta lite därinne åt alla oss som inte har något också! :)

Ville bara skriva att paketet är på väg hem till dig, om du inte redan fått det, hoppas du blir nöjd! Angående inlägget du skrev om; ingen skulle bli lyckligare än jag!

Må så gott, ha en sköön ledig helg med alla projekt!

Kramar!

Unknown sa...

Hej gumman,

Förlåt att jag missat din dag!
Grattis kramar i efterskott!

Så skönt för dig att du är ledig i helgen så att du kan fixa o dona.

Vad är det jag läser, är Ni på husjakt!!!!!

Ni som bor så fint, ja men visst är det väl kul att titta, längta & drömma.
Sen är det ju inte alltid det blir så som man trodde.
Ibland är det bara nyttigt att titta på annat för att uppskatta det man redan har.

Är själv alltid på jakt på något nytt.
Längtar efter ständig förändring.
Blir liksom aldrig nöjd.
Är man klok eller???????


Önskar dig en härlig helg med massor av mys och pyssel!

Kramisar Jeanette

Vita små hjärtan sa...

Ja ibland behöver man kanske se nåt annat för att uppskatta o inse att det inte är så tokigt det man har! Ha de gott. Kram

MODERN COUNTRY sa...

God morgen Mia!

Takk for din siste mail!
Jeg sitter her og tenker, er det mulig at jeg har glemt din fødselsdag forrige Søndag?? Håper ikke det!! Og hvis det er tilfelle, så gratulerer jeg deg såååå mye!! Håper du hadde en kjempefin dag og at du fikk kake med lys på senga :)) Det er alltid en fulltreffer for meg :)Så vakre gaver du har mottatt fra Marie og Anna. Fine skåler, kort, deilig knask og kors. Du er verdt det beste vennen! Jeg tittet på dine fine trær også og undrer hvilken type sitrontre du har fått i gave. For en underbar form!!! Jeg driver som du vet og innreder veksthuset med forskjellige planter og et sitrontre hadde vært så fint der. Og gratulerer med nytt kamera!! Heldiggrisen :) Systemkamera som tar så himla fine bilder. Da blir det bare mer nytelse og komme inn hit i fremtiden, gleder meg!

Nå skal jeg vanne planter ute på terassen, jeg ser at både Lavendel og myrtetrær henger med hodet.

Ha nå en riktig herlig helg med masse myyys!!

Varmeste klemmer
Aina

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, visst kan det bli sådär - man ser en bild på ett hus och det är jättefint, men när man är där så finns det ingen själ, ingen harmoni i väggarna på nåt vis.
Då spelar det ingen roll hur fint skalet är.
Precis som med oss människor.....
Vad härligt med mandarinträd....
Kan tro att du njuter nu ute i ditt greenroom.
Ha en toppenfin helg!
Kram Mia

bröllopsbloggen sa...

Jag vill göra dej uppmärksam på min bröllopsblogg ifall du missat den,
startades för 5 dagars sen och har redan haft flera tusen besökare.
Min sambo och jag har inte råd med vårat drömbröllop hur vi än vänder och vrider på ekonomin så finns det inga pengar övers att lyckas med bröllop så vi startade ett socialt experiment och hoppas på svenska folkets stöd att få våran dröm att gå i uppfyllelse. redan nu har företag och privatpersoner från hela sverige hört av sej och vill göra sitt.

nu hoppas jag på din hjälp.
kanske en länkning eller lägga till mej via bloglovin?
om du inte har möjlighet med mer?
många bäckar små som man säger ju mera man syns desto mera uppmärksammas man..

ha en underbar helg och hoppas på ditt stöd

kram

Må Gott sa...

Hejsan!

Men hallåååååå vilka fina saker du fått! Och vad fint det blir i växthuset! :-D

Du...det där kanelgodiset...ojojoj...jag tror att det är sånt jag köpte i den där chokladaffären på Haga Nygata en gång. Den var nog slut innan jag kom hem. Såååååå ljuvligt gott. Imorse drack jag upp det sista kanelteet så nu är det dax att köpa nytt. Kanel är så GOTT!!! :-D

De där mäklarbilderna kan göra underverk med ett själlöst hus. Bra att ni upptäckte det i tid.

Ha en riktigt go helg!
Kram Anette

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart Mia!
Vad mycket fint du får, kanelchoklad lät spännnande.
Märkligt att man får den där känslan, man bara känner att här vill jag bo!
Hoppas du får en fin helg!
kram vännen
nina

Anneli sa...

Härliga bilder...:-)
Funderar ni på att byta bostad?
Visst är det kul att åka runt och titta, men ibland förfasas man över hur det kan se ut, då är det skönt och kul och uppskattande med det man har...
Kram
annelie

Annah of Sweden sa...

Letar också hus.... känner igen känslan... Lycka till...
Fantastiska bilder det vattnas i munnen efter kanelen du nämde! mmmm måste nog köpa mig en påse eller två... Ha en fin dag. /ANNA