måndag 4 maj 2009

Foto - Photo

Jag har alltid varit väldigt intresserad av fotografering... därför blev jag såå glad när jag fick en ny kamera nu när jag fyllde år *glädjeskutt*
En riktig systemkamera, med mycket bättre möjligheter till fina bilder..!
Jag kan vara riktigt petig och kräsen när det gäller bilder, och är sällan nöjd med de inredningsbilder jag tar, utan tycker det är oskärpa, dåligt djup eller nåt annat som inte är bra.
Jag har nu tagit ett par testbilder, utan någon form av efterbehandling och känner mig ganska glad över resultatet!
Blommande plommonträd fyller hela trädgården med sina vackra vita blommor och friska doft… här ligger en kvist på en gammal godislåda i metall.

Sedan måste jag bara få berätta att jag blev alldeles lycklig och totalt rörd idag när jag kom hem från jobbet och fann att två jättegoa tjejer skickat mig födelsedagspresenter!!! Marie hade skickat nåt som hon vet att jag tycker jättemycket om *bamsekram* och Anna hade skickat jättefina saker *bamsekram*... Jag blev så rörd att jag inte kunde gå in hemma utan tassade tårögd ner till växthuset och öppnade mina fina paket. Vad paketen innehöll visar jag i nästa inlägg när jag fotat dem. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att bloggandet kunde skapa sådana här vänskapsband... att man skulle kunna få så goda vänner genom bloggen.
Kramar
Mia

81 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka otroligt fina foton Mia!!!! Jag som tyckte du tog makalöst fina foton innan förtås!! Allt handlar inte om kameran utan om den som står bakom skulle jag vilja påstå, och vilja att lära sig tekniken... det estetiska ska man ha inbyggt, och det har DU!!!

Va kul att du fick gåvor av både Marie och Anna, ja, bloggvärlden är fantastisk!! Ha en bra ny vecka med nya kameran min bloggvän! Mari.

Lycka är ~ Onnea on sa...

Du är lyckligt lottad som har så fina vänner.
~Marita~

Må Gott sa...

Hejsan!

Va kul med ny kamera! Fast jag tycker dina bilder var fina redan innan.

Vilken fin korg du hittade på loppisen. Den där pysselhurtsen är ju helt perfekt att ha. Min sambo har hittat en grej med massor med lådor som han tänkte SLÄNGA! Den behöver lite omvårdnad och sen ska jag se om det finns plats för den här hemma. *tveksamt*

Ha det så gott!
Kram Anette

Tulipa sa...

Grattis!!

Jag tycker du tar underbara bilder och förstår att det känns sporrande och spännande när du nu fått en ny kamera. Jag känner mig ibland lite för petig när jag ska välja mina bilder men det går liksom bara inte att kasta in några, väljer lite för omsorgsfullt ibland.

Dina bilder älskar jag alltid.
Idag var inget undantag.
Så roligt med paketen. Du anar nog att vi blir lite nyfikna!

Ha en härlig kväll!

Kram Mariette

Unknown sa...

What sweet little white blossoms. What a cute tin.

Mamma C sa...

Så roligt att du fått en systemkamera. Har alltid varit fina bilder från dig. Så kul med presenter från bloggvänner oxå. Nu undrar man vad du fick. Grattis glömde jag bort att säga först.
Kram mamma C

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Åh vad roligt att du har fått en system kamera..Grattis!!

Vad ärdet för modell..
Jag ska åka och kåpa en i morgon..hurra!!Vad jag har längtat!!

Dina bilder är underbara!!

Va roligt att du har fått så trevliga paket..
Jag fick en mårbackai dag av en jobbar kompis..det betydde mycket..
ha det så bra..
kram anna

Unknown sa...

Grattis i efterskott måste jag börja med! Vilken underbar present och vi ser ju va underbara skarpa bilder den tar!!! *suck va ljuvligt...

Ja inte klokt vad man känner för det här med bloggandet, jag blir riktigt rörd när jag tänker på det( o det gör jag ofta)

Ha det gott vännen, stor kram Pia

Anns Gröna sa...

Håller med övriga kommenterare - du tar verkligen tjusiga foto och bjuder oss andra på.
Men visst är det kul att fota! Har en enkel digitalare, men testar hela tiden vad den och jag själv går för. I helgen var den en ständig följeslagare när vi jobbade i haven.
Ha det gott!
Kram
Ann

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad roligt Mia! Grattis! Du som är en sådan mästerfotograf, vad ska du inte bjuda på fortsättningsvis? Kul med presenter från bloggvännerna! Nyfiken :D
Önskar dig en fin vecka!
kram vännen!
nina

Engelska Villan sa...

Åh, körsbärsblom! Finns det något vackrare? Din nya kamera verkar kanon, inte för att det varit något fel på dina tidigare bilder direkt! (Hur fina som helst)
Sov gott!
Kram Anna

Marie sa...

Hej Mia!

Vad roligt att du fick en systemkamera, vet ju hur gärna du har velat ha en. Ljuvligt vackra foton! Så vackert med de skira blommorna mot den ruffiga metallådan.

Är så glad att du gillade mitt lilla paket, och framförallt är jag så glad att jag har dig som vän!!!!!!!!!!!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Mail!!

Växthusmadam sa...

Grattis till nya kameran! Jag tycker i och för sig att bilderna på din blogg varit fina förut också, men nu blir de kanske nåt i hästväg!!! Ska bli roligt att följa!
Växthusmadam

MMW sa...

what a great eye you have for photography! I especially love the saying on the tin "Sweets make life Sweeter" Isn't that the truth? I look forward to watching more of your beautiful pictures and HEAVENLY white interiors.
~MMW

Rummet för välbefinnande sa...

Grattis till dig - och grattis till oss....
Vilken tur för oss att du fått en systemkamera för jösses vilka bilder du tagit. De är så vackra så det ryser i mig.
Det var fint att titta på för nu ska jag sätta mig och jobba några timmar förstår du och det är ju lite halvmotigt sådär.
Men, med dina bilder i tanken så kan jag lova att det kommer att gå lättare.
Kram till dig!
Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till dina fina presenter !!
Jag blir bara så förvånad över kameran , jag trodde du hade värsta kameran som alltid visar sååå fina bilder !!!!
Visst är det skoj med alla goa vänner man har fått genom bloggeriet och vilka raringar som skickar presenter !!
Kram !!

lottens vita och gröna sa...

haaaaaaalå och storgrattiskram mia! vet du gumman, jag har alltid tyckt att just dina bilder är sååååååå fina och bra men jag ör rätt petig själv så jag fattar vad du menar..vilken kamera har du fått, är ju nyfiken i en stut dårå, har själv en nikkon d60 och bara älskar den! du är då en going som har goiga vänner, så skadevabara! ha den bästa av dagar! varmkram lotten

Min Still By Maia sa...

Hei Mia!

Gratulerer med nytt kamera. Så skjønne bilder du viser. Du har virkelig en vakker blogg!

Klem fra Shabby Charm

Camilla på Trädgårdsliv & Design sa...

Grattis till dina fina presenter. Blir lite nyfiken på vilken bild du gillar bäst?! :-) Tittar ofta in till dig och dina underbara bilder som du tar. Önskar att jag var lika duktig och hade mer tid att sätta mig in i min systemkamera. Är ofta missnöjd med de bilder jag tar. Ha det gott! Kram Camilla

Camilla på Trädgårdsliv & Design sa...

hihi... Ja den översta gillar jag mest oxå... fast ALLA Dina Bilder är så härliga!!! Dags att sova här.
Kram igen.

ps. Tack för besöket i växthuset ;-)

Anonym sa...

Tihi...kul att du med är nattuggla!!

Va fin present att få - kamera!!!!!

Vackra bilder du visar.

Kram och natti.

Les Cotrions sa...

Your new camera seems to be great! Stunning photos you took! Is it your birthday?? My best wishes!!!
Have a nice week!
Vale

Vit som snö sa...

Otroligt vackra bilder!
Fast jag tycker ju alltid att det ligger en magi över dina bilder.
Grattis får man säga! Och härligt med goda vänner!
Kram Cilla

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Mia,
I agree with you. Blogging has opened many new wonderful friendships! How nice you have received thoughtful gifts. Have fun with your new camera and taking many new beautiful photos. I can't wait to see them all.
xo~Tracie

Laura @ 52 FLEA sa...

Happy Birthday Mia! I cannot imagine that you could take better pictures as your blog is beautiful.....but I hope you enjoy your new camera! Have a great evening....Be well, Laura

Hannis sa...

Vad kul!!Vilken present!
Kan tänka mig att du kommer att fara omkring nu och fota!

Vad fint av tjejerna.
Visst är blogvärlden fantastiskt!
Var på bloggträff i söndags och är fortfarande helt lyrisk=))

Kram Hannis

Anonym sa...

Mia,

How thoughtful and kind of Marie and Anna to send you a birthday gift.

Blogging has opened so many doors to others that would never have been possible. Happy Birthday Mia!!

Kris

Randi sa...

Grattis till nya kameran. Jag tycker att Du alltid har haft vackra bilder på din blogg!

Jag tycker inte att det är så stor skillnad på vilken kamera man använder på webben eftersom det bara är 72 dpi. Den stora skillnaden ser man först när man ska göra förstoringar eller trycka bilden.

Så gulligt av Anna och Marie att skicka presenter! Nu blir vi förstås nyfikna...
Kram Randi

Kerstin sa...

Åh, Mia, grattis till paketen och kameran - du är väl värd allt! Du beskriver vänskapsbanden på ett alldeles rörande sätt, så hjärtat blir varmt.

Nu kan du ta ännu vackrare bilder, fantastiskt! Visst är det roligt med en systemkamera, jag köpte en Olympus förra veckan - åååhhhh vad det är roligt att fota!! Allt blir bra, utan bearbetning. Älskar skärpeavståndet och ljuset, vitbalansen, skärpan - allt!!

Tack snällaste, finaste i hela världen för tack-kommentaren hos mig, det du skrev i mailet är oerhört uppskattat, mer än du kan tro! Jag skickar madonnan på posten imorgon förresten, snart är den i en brevlåda nära dig!

Varma kramar,
Kerstin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min lilla mia...!!

Åå vilken present...vill oxå ha en sån kamera.OTROLIGT vackra bilder du tagit...

Grattis än en gång i efterskott!

Åå vad roligt med oväntade paket.klart du är värd det....du är ju själv en sån underbar människa.
Men nu blir jag ju sååå nyfiken på vad du fick...hihihihi...

Kramizz Nilla

by.hårenberg sa...

Hej!
Så mycket vackert du visar! Allt är helt underbart! Och dina foton är en ren fröjd att titta på!
Kommer snart att kika in igen!
Kram //la petite perle!

Ann-Catrin sa...

Godmorgon goa Mia!

och jag som alltid tyckt du tagit fantastiska bilder.. hur ska det nu bli då.. de du tog nu är ju helt outstanding.. gud sp roligt!

och underbart med fina presenter så där från kära vänner... ja bloggvärlden är verkligen fanatstisk

kram och grattis i efterskott kära bloggvän
Ann-Catrin

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt med ny kamera!!! Men snälla nån, du som alltid redan har så himla fina bilder! Ha en bra dag Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Fantastiskt fina foton!! Visst blir det stor skillnad?!
Jag fick också en systemkamera när jag fyllde år och den används flitigt.
Så gulligt av dem att skicka presenter till dig :) Ska bli kul att få se vad du fick!
Kram.

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Ser att du också har fått en sån där konstig kommentar, på kinesiska, konstigt...jag har en jag också hos mig..
Wow en ny kamera !! Åhh vilka fina bilder...jag har ju en ny kamera också, sen ett år tillbaka, men jag har inte satt mig in i tekniken..jag gillar inte att läsa instruktioner..
Ha det gott
Kraam Anette

purple area sa...

Grattis, vad kul, då har vi mycket spännande bilder att se fram emot förmodar jag.

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga bilder!!

Smycka dig sa...

Hej..vilken härlig present att få!!
Dina bilder gör att jag får blomdoft i näsan..härligt:D

Plommon träd det låter mysigt..här uppe får man vara nöjd om ett prydnads äppelträd lever.

ha det bra
kram Lotta och Lillan

Unknown sa...

Hej

Visst är det härligt vad många nya vänner man har fått.
Bilderna blev jätte bra.
Har länge önskat mig en bra kamera.
Får man fråga vilken sort det är?
Ha en underbar dag.
Kram

Tankar tar tid sa...

Jag tycker att du har tagit jättefina bilder redan innan och de som du tagit med nya kameran är kanonfina! Visst kan man göra mycket med en systemkamera som man inte kan med en kompaktkamera, det syns ju!

Underbart med så goa´ vänner!

Grattis i efterskott

Christina

EN INREDOHOLIC sa...

Hej hopp! Kika in hos mig och TÄVLA om en vacker krona av Monica Johansson värde 600 kr!!!

Kram
Jannice

Adam sa...

Hej gumman!

Stort grattis till dig! Vad härligt med en ny kamera fast dina bilder är ju redan SÅ vackra!!!

Just nu ligger jag nerbäddad och kan knappt röra mig. Usch har åkt på något riktigt konstigt. Så nu ska jag försöka sova lite!

Ha det bäst!

Varmaste kramen Anna

Annas Vita Hjärtan sa...

Kommentaren ovan var från lilla mig!...hihi

Liten Bod sa...

Så fina bilder! Jag är heller aldrig nöjd, men vet inte hur jag ska hinna lära mig fota också :) Jag har en utlottning just nu... Kram, Tina

Hem och Lycka sa...

Åå grattis grattis i efterskott!

kram Mia

Sallys hus sa...

hallå där!

nej vist är det förunderligt att det finns så många goa människor i vårt avlånga land!!

jag tycker bara det är så jobbigt att man "lär känna" en massa människor som man i själ o hjärta vet att man skulle passa sååå bra ihop med.....så bor man så långt ifrån varandra att man inte kan smyga över på den där mysiga fikan o bara tjattra om livets vessäntligheter...inredning...

Jag förstår att det känns riktigt härligt att hitta oväntade paket i brevlådan....undrar ju nu nyfiket vad det var i....;9

Vilka fina bilder...vilken skillnad mot en vanlig kamera.
Jag köpte en ny i höstas...de skulle vara såååå bra....men jag tycker varrenda bild blir suddig...suck.....tur att man kan redigera dem lite i alla fall...:)

Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Mamma Melissa sa...

Otroligt fina bilder!:.)) Och nu har jag fått lära mig ytterligare ett fruktträd som har vita blommor:.))

Otroligt kul att du har fått så goda kontakter genom bloggen, jag kan bara instämma -inte trodde man att bloggandet skulle leda till vänskap:.))

dulcy sa...

I'm so happy I stumbled upon your blog. Your photos are wonderful! I really enjoy the pictures of you potted herbs and other garden delights!

Dulcy

Experience No 1 sa...

hej fina blommor besök gärna min blogg

http;//experienceno1.blogspot.com

Naija sa...

Vilka otroligt fina foton fina blommor plommonträdet har :)jo man får många vänner på blogglandia :)

Anci sa...

Om jag inte har sagt det förrut och även om det blir lite sent: Grattis på födelsedagen !
Kul med en ny kamera. Du tar alltid fina bilder, men nu ökar ju möjligheterna.

Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

grattis i efterskott
själv har jag aldrig fotat något så sen man börja blogga ,det är hur roligt som helst;)
fina bilder du har tagit
kram

Kullan Pullan sa...

Den här tiden på året dukar naturen upp med underbara möjligheter för oss som gillar bilder och att fota. Man får aldrig nog.
Kram Paula

Inspiration i vitt sa...

Vad roligt det är med överraskningar, tänk vad glad man blir över att bli ihågkommen och att bloggisar tänker på dig och skickar paket, underbart.
Vilka fina bilder finns inget att anmärka på där inte, fast jag tycker att dina bilder alltid är fina. Vad är det för kamera du fått?
Nyfiken blir jag över vad du fick av Marie och Anna hihi.
Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Good evening
Your blog is beautiful,white think I love it,everythink is nice and so shabby! Have a nice week.
anita from France,Paris.

Rosenvit sa...

Dina bilder är sååå fina!

Kram
Anna

Ruben sa...

Tycker dina bilder är superfina! Och vad fint det blev med en kvist mot metallskrinet! /Ruben

Anonym sa...

Beautiful picture: one of my favourite combinations ...white and zink !!
Greetings, Janneke

Karins fotoblogg sa...

Hej Mia!

Grattis i efterskott och grattis till kameran! Det gör verkligen skillnad med en systemkamera tycker jag(även om man naturligtvis får fina med en kompakt)!

Kul att du lämnade en kommentar hos mig!

Vilken fin blogg och vilket vackert hem du har!
Jag blir imponerad!

Ha det gott

Unknown sa...

Gratulere med nytt kamera og fødselsdag. Nydelige bilder...
Klem...Ellen

Vintage sa...

Vilka vackra bilder! Grattis i efterskott,har varit dålig på att vara inne på bloggarna på sista tiden. Kraam Susanne

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! så vackra bilder och vad roligt med nya kameran och med presenter från bloggväninnor, visst är bloggvärlden fantastisk!! Du som redan tar så vackra foton kommer att bli rena proffsfotografen nu, du har ett öga för det där. Ser att du också fått en sån konstig kommentar med kinesiska tecken, har sett flera som fått det, jag också. Jag tog bort min direkt, tänkte ifall det var något virus eller nåt..?? Ha det gott och ta det lugnt med nya kameran...fniss... Kram Paula

sabina sa...

Härliga bilder!! Grattis i efterskott!!

anita sa...

Thank you for your visit!and BIENVENUE EN FRANCE.
I wish you a great evening.
anita

Anna sa...

Hej Mia och stort GRATTIS i efterskott!

Lycko dig som har en både så fina vänner och en så fin kamera:) Dina bilder är ju alltid så underbara så vad ska de inte bli hädanefter:) Hi hi!

Jättevacker bild på plommonblommorna!

Kram
:)Anna

Annika Christensen sa...

Grattis till din nya kamera. Kul och nu skall det bli ännu finare. Fast jag tycker att din gamla var bra den också men det är inte alltid det är kameran utan den som håller i den.
super fina bilder du visar.
Ha det gott
annika

Anne Marie sa...

absolutely beautiful blog...I subscribed right away :)

thank you!!

Made in Persbo...Carina sa...

Du tar ju vackra foton redan tidigare och de du visar med den nya kameran är ju fantastiskt vackra. Du har sån känsla!

Så spännande det ska bli att få se vad du fick för fina presenter!

Ha det fint!
Kram Carina

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mia-vännen!!!

Grattis och vad roligt att du fått en ny fin kamera - jättefina bilder blev resultatet!!! Men det tyckte jag å andra sidan att du hade förut med!

Kram på dig tjejen!

Jes ♥

Signe 1 sa...

Bedårande vackra bilder!:-) Kram Sofia

FEDERICA sa...

You're a great photographer!
I really love these pictures!
Have a great day!
Federica

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Grattis i efterskott!
Vad kul med en ny kamera , bilden blev ju super fin:)
Så trevligt med dina blogg presenter också, ska bli kul och se vad det var för fint idom:)
Kram/S

Amanda sa...

Mamma då :)



KRam AManDa

Millas hem sa...

Så rart!
Spännande att se vad det innehöll!

Vad blev det för kamera?!

Dina bilder har ju varit superproffsiga hela tiden, men det är klart inte bara kamerans förtjänst! :)

Kram

Erre54 sa...

WOWwww.... SO WHITe AND SO BeaAUTIFUL
CIAO DALL'ItALIA
MRita

yanmaneee sa...

yeezy boost 350 v2
jordan 6
kd shoes
hermes bags
timberland boots
michael kors outlet
curry 4 shoes
kyrie 5 shoes
lebron 16
nike vapormax

Anonym sa...

Our fullhomeworkhelp team provide best Finance Assignment help and all assignment delivered before deadline.
Law Assignment help | programming help

Michael Jones sa...

We understand your problem and that is why we always deliver the assignment before the deadline.This is why it is a great idea to pay someone to do the assignment.

hire someone to do my assignment | do my paper

Best Assignment Help USA sa...

Hope you will keep on offering good content like this more often. I feel more and more people should know about this. Also, I agree on most of the points you have made.
microsoft target market
microsoft strategy
microsoft marketing

thitoughsh sa...

pop over to this site helpful resources pop over to these guys why not try these out websites Get More Information

tesat sa...

b9e77e7w58 t8x22y7c19 v4o38z3v34 p7u91t2f72 j0h79o4f60 q2u17q7o23