söndag 15 mars 2009

Söndag - Sunday

Söndag kväll...och man undrar som vanligt vart helgen tog vägen. Snön som kom i torsdags försvann redan på fredagen, och helgen har varit riktigt vår-lik. Därför kändes det roligt att titta på växter. Vi tog en sväng in till ett par blomsteraffärer i Göteborg, och jag förälskade mig i ett par stora medelhavsväxter! Sedan började jag drömma om Projekt Orangeri...
Det blev inga medelhavsväxter denna gång, men dessa små rackarna tycker jag också mycket om. Jag har verkligen dille på suckulenter, de finns snart över hela huset *hihi* Jag gillar både färg och form, sedan är de praktiskt taget omöjiga att ta död på. Passar mig.
Nä, nu är det verkligen dags att hoppa i säng.
Ha en fin vecka!
Kram
Mia
-
PS
Jag har blivit intervjuad av Homepoint! Om ni vill läsa den intervjun och även se hur jag ser ut, kolla här! Tack Linda för dina snälla ord! *kram*

46 kommentarer:

Anonym sa...

I know what you mean about succulants. I love them too. Especially the blue-green ones. They almost seem fake. Love your pictures. Congratulations on the magazine article.
Carole

Hannis sa...

God Morgon Vännen!
Visst har det varit härligt i helgen!
Så skönt med solen!

Vilken vacker kruka!
Förstår att du har börjat smida planer inför vårens växter och planteringar.
Nu ska jag läsa intervjun!

Ha en fin Måndag/
Kram Hanis

Malin - I min trädgård sa...

Hmm, ja suckulenter kanske är ngt för mig egentligen... Men jag har dille på blommande grejer (som jag alltid tar kål på) så jag är itne redo än. Kanske murgrönan är ett steg på rätt väg...?

Nu ska jag kika in på Homepoint!

Kram M

mysiga heestrand sa...

Vilken fin intervju. Jag följer din blogg och tycker du ger så mycket inspiration. Fint med suckulenter i den fina krukan.
Kram Marita i Heestrand

HEIDIS KLEINES PARADIES sa...

Ein schöner Blumentopf. Der könnte bei mir auch stehen. Mit den Sukkulenten ist er entsprechend schön bepflanzt.

Liebe Grüsse

heidi

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, wauuuuuuuuu very nice!!!!!!!!!
Love greetings,Elke.

My Lovely Things sa...

Godmorgon Vännen!!
Åh vilket trevligt repotage..Vet du jag längtar sjukt tillvår och sol nu..Bleb påmind av hur fint ditt växthus är..Kanske att här byggs ett med..Du inspireras så--Härligt med händiga tjejer!!

Så fina bilder de hade tagit med!!

Ja, det var jätte kul att läsa!!
Sukelenter..så fina..har inte några..men att det är så tåliga det är ju kanon..
Ha en bra dag i dag..
så hörs vi..
Kram Anna

Anonym sa...

Hej Mia!

Vad superroligt att se en bild av dig!

du såg inte alls ut som jag förväntat mig, tänk vad lustigt att mangör sig en bild av en person när man aldrig träffats.....

Du är såå söt :)))

Ha en underbar vecka

Kramar LEna

Home No.1 sa...

Hej då kanske suckulenter är något för mig då för jag lyckas ju ta död på det mesta!
Vi hade sol i Lerbäck hela dagen i går men snön ligger fortfarande hos oss...Ha en fin tag nu ska jag ta mig en titt på dig!
Kram Annica.

Birgitta sa...

Vilka häftiga krukor, gillar det ruffiga och lite råa stuket. Och visst är hjärtan på tråd superbra växter, tåliga och söta, pryder verkligen upp. Kul att läsa artikeln om dej och att se personen bakom denna mysiga och kreativa blogg. Kramar och ha en bra vecka. Birgitta

Tankar tar tid sa...

Jag har ofta god hand med vanliga växter men jag lyckadet ta död mina suckulenter ... så det är kanske "antingen eller" ;).
Vilket fint reportage det gjort om dig och ditt hem ... du måste vara glad och stolt att få vara med där.

Kramar Christina

Pysselpalatset sa...

Helt enkelt ljuvligt, ha en bra vecka Jeanette

Therese sa...

Vilken vacker kombination med suckulenten och hjärtan på tråd.
Själv lyckades jag döda två av mina suckulenter =/, över dosera med vatten skulle jag tro. Som tur är växer dom fort, jag har ett par till ;).


Hejsvejs, ha en bra vecka!

Randi sa...

Heia!!
Nydlege bilder og en nydleg blomst!!Du har ein super fin blogg og du er så flink!!
Ha en fin fin dag! Klem,Randi

Vita små hjärtan sa...

Men så kul o få ett ansikte på dig!!! Gillar också suckulenter! Ha en bra dag!

Skatan sa...

Godmorgon!

Aha, så spännande! Jag skall genast läsa och titta :)

Ha en fin dag.

kram,

Anna

Skatan sa...

Vilken böna du är :)

Anonym sa...

Har precis hittat till din blogg, men jag kommer definitivt följa den! Vilken inspiration jag får! Verkligen jättefint med dina skapelser!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å du är lika söt som ditt hem!!! Va kul med intervjun, jag ska läsa den mer ingående sen idag, kikade bara in som hastigast!

Vilken läcker kruka och ja, fetväxter kan man inte få för många utav: ) Tittar in sen igen, Tjing!

Sallys hus sa...

Hallå där!
Har ju vart i fjällen så jag håller på o läser ikapp...;)
Himmel vilken smarrig tårta Herr Blanka fick o såååååå fint med snödropparna!
De har inte dykt upp här än minsann...
Vilken fin intervju det var och roligast av allt var ju att få ett ansikte på dig....fniss...
Har sett framför mig att du är mörkhårig och rätt kort.....fniss...vilka bilder man gör sig va??? Gapskratt...Jag är ju mörkhårig o rätt kort...(160)...
Jag känner mig ju så hemma här hos dig så det är säkert därför...hihi...
Tänk att du är ljus....är du 2m också???......så fall slår du hål på hela min bild.....fniss...

Bilderna är i alla fall helt ljuvliga o nu fick jag också en otrolig längtan till trädgårdsarbete o målning av möbler...
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

me and alice sa...

Hej Mia!
Vilken fin banner du gjort!!! Ursnygg!
Håller med dig om att suckulenter är toppen. Dom går verkligen inte att ta död på... Snygga och lite blekgröna är dom också...
kram Susanne

Les Cotrions sa...

Wonderful vase and charming arrangement!
Have a nice day!
Vale

spetsar och änglar sa...

Vilket fint repotage!
Ha en fin vecka
/Heléne

Unknown sa...

ja de är underbara växter fast jag lyckas ta död på dom ibland:)

Ha en fin vecka!

Kram kram

vosgesparis sa...

Wow I really love the pot with the lion on it!It should look so well on mu little porch!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Så kul att få se ett ansikte bakom en av mina favoritbloggar :)
jättebra intervju! Du är ju en av mina största inspirationskällor som jag hämtar lusten ifrån. Och just nu har jag gått på sparlåga i två veckor med en otrolig trötthetskänsla i kroppen. Väldigt olikt mig som annars alltid är som en idespruta. Men jag tror det är solens frånvaro som spökar...

kram Viveka

Liten Bod sa...

Kul att läsa intervjun! Du har det så fint hemma! När jag såg bilden på dig tänkte jag att: hon ser faktiskt ut som en liten blanka :) Annars funderar jag sällan över hur de som inte har bild ute ser ut. Kram, Tina

Tulipa sa...

hej!
Dina bilder är så stora och inbjudande!
Är det en speciell mall eller hur får du de så stora?
Väldigt läckert!

Måste genast kolla intervjun!

Kram mariette

Unknown sa...

Håller med dig. Suckulenter passar mig som handen i handsken. Först och främst så är de vackra och för det andra gör det inte så mycket om man glömmer vattna nån dag :)

Nu ska jag kolla din intevju.
kram
Maria

Annas skattkammare sa...

Så vackra bilder Mia! Underbart vårväder det var igår..
Kram /Anna

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, vilken bra intervju och vad roligt det var att läsa om dig på homepoint, ditt hem tröttnar jag aldrig på och det är härligt att du alltid har nya idee'r att dela med dig. Du inspirerar alltid Mia.
Så fin du är på bilden och vad kul att få ett ansikte äntligen, nu vet jag ju hur söt och rar du ser ut när man skriver till dig hihi
Sukulenter passar perfekt när man inte ger sina blommor så mycket vatten som de vill ha.
Vilken fin kruka du satt din växt i.
Kramar till dig/Ingela.

Magdalena sa...

heia...
ja succulenter er herligt,- så har du gjort det så nostalgisk...
herlige bilder~~~¨
kram, magny

Linneagården sa...

Hallåj Mia. Härligt att få drömma sig bort & längta efter sommar. Planerna smids, hihi.
Idag tog vi en skotertur & tog med oss fika, jätteskönt vårigt väder.
Hoppas du oxå har det bra.

Fina bilder som alltid hos dig.
Kramar /madelene

Anonym sa...

Roligt med intervjun, det är aldrig fel att få lite uppmärksamhet.

Kram annica

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Igen.
Jättetack för att du skrev i min blogg det gladde mig så.
Du frågade vad jag har för kamera.
Jag har en Canon Eos 350 D alltså föregångaren före 400 D.
Jag har haft så otroligt roligt med den kameran, som var den första digitala jag köpte när den kom ut första gången.
Det enda problemet som jag ser det är att när man byter objektiv så får man in damm i kameran och jag tror att vissa tillverkare nu har börjat fixa någon slags dammreduserande funktion.
Annars så älskar jag min Canon och kommer att köpa en ny systemkamera, som inte har det problemet med damm, så småningom.
Jag har hört att den kamera som du har är en bra kamera.
Och man kan också se att just du har speciell blick för foto.
Dina bilder är behagliga och lugna att se på.
Väldigt många är duktiga på att inreda, men har inte det sista som krävs för att få en riktigt bra bild.
Det är detta som var extra trevligt på din blogg.
Jag var och såg på intervjuen av dig. Du ser jättetrevlig ut.
Tack igen för dina vänliga ord, de värmde verkligen.
Vänliga hälsningar Zara

Marie sa...

Här är en till som gillar suckulenter, perfekta när man har en tendens att glömma av att vattna, hihi.
Här har vi också haft härligt väder ett par dagar nu, jag hoppas att det håller i sig!!!!!!!!
Vad kul med intervjun och tack goa söta du för fina ord, är så glad att jag har funnit dig! Känns som att vi har kännt varandra länge!!!!

Många kramar
Marie

Unknown sa...

Suckulenter ä bra!...o hållbara :) Nu ska jag gå in o läsa intervjun. Ha det gott. Kram Lenita

Evas Bloppis sa...

Tusen Tack för all hjälp jag fått av dig

Kram Ewa

Maria renoverar sa...

Hej!
Kul med intervjun. Ha en bra vecka du med!
Hälsn Maria

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så vackra bilder du visar :) Och vad kul att bli intervjuad!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

Evas Paradis sa...

Hej Mia
Vad kul med intervjun och vilka fina bilder de tog.
Gillar också suckulenter ... man kan vara lite periodare med dem och det passar mig perfekt ;-)
Kram Eva

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

En så fin itervju med dig.
Roligt att få ett ansikt på den kreativa person som står bakom Lilla Blanka.
Jag älskar din blogg och läser den ofta. Ögongodis för mig!

Vackra bilder på dina växter. Jag älskar hjärtan på tråd!

Ha en bra tisdag
Kramar L

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

En så fin itervju med dig.
Roligt att få ett ansikt på den kreativa person som står bakom Lilla Blanka.
Jag älskar din blogg och läser den ofta. Ögongodis för mig!

Vackra bilder på dina växter. Jag älskar hjärtan på tråd!

Ha en bra tisdag
Kramar L

Annelie Persson sa...

Grattis! jätte roligt att läsa intervjun med dej och dessutom få se hur lilla blanka ser ut, man får ju alltid en bild i huvudet innan :-)
Ha en riktigt fin dag/kram Annelie

Nicole sa...

Vilken härlig kruka! Och suckulenter är väl ganska lättskötta! Nu blev jag ju nyfiken på intervjun med dig, ska kika in!
Kramar, Nicole

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det fint med suckulenter.. och lättskötta är dom också.
Nu har jag läst hela intervjun med dig också, den var jättebra!
Och bilden på dig... Du ser så fräsch och vårfin ut... som om du har all energi i världen!
Kram
Marie