måndag 9 mars 2009

Snödroppar - Snowdrops

När jag kom hem från jobbet var det fortfarande alldeles ljust ute, det tycker jag är så underbart...att dagen inte är slut, utan att man kan vara utomhus och det fortfarande är dagsljus. Nu kommer lusten att göra i ordning växthuset, påta i trädgården och att se över trädgårdsmöblerna som snart får fortsätta sin trogna tjänst på verandan igen.

Snödropparna blommar för fullt ute under jasinbusken, några har fått komma in i ett litet glas.

En rolig överraskning väntade i brevlådan när jag kom hem från jobbet, ett magasin av Cathy Penton från Australien. Cathy är så otroligt duktig och har ett underbart hem! Har ni missat hennes vackra blogg Simple things small joys så titta in till henne, det är en riktig njutning för ögat! Thank you so much Cathy! *big hug*

Nu skall jag snickra lite innan jag sätter mig med en ny bok och med fötterna i ett fotbad.
Ha en jättefin vecka!
Kram
Mia

58 kommentarer:

Skatan sa...

Hej vännen!

Det är helt otroligt att det blomar hos er. Här yr snön...vintern tar om och om som om den precis har börjat. I stället borde den tänka på att avrunda, tycker jag!

Jag önskar dig en fin vecka!

Kram,

Anna

Skatan sa...

Huvva...jag ser att jag stavar som en kratta ;-)

Härlig blogg du tipsar om! Nej, jag hade inte varit där tidigare.


So long...

Tulipa sa...

Härliga vår!
Ljuvliga bilder!

Visst längtar man efter att sätta igång och greja ute, tvätta av trädgårdsmöblerna...gräva i jorden...

Vilken trevlig present!
Ska kika in hos henne, det har jag aldrig gjort innan!

Kram Mariette

Hulda sa...

Så herlig det første bildet var! Vakkert både i forgrunn og bakgrunn. :) Vårlig og fint med snøklokker.

Kjeruben sa...

Å så herlige vårlige bilder. Gir håp også her som snøen ligger langt opp over veggen ;-)

Karin sa...

Åhh, så härligt med alla snödropparna! Jag önskar jag hade så många att jag kunde plocka in en bukett. Kan bara hålla med om att det är härligt att det blivit så ljus! Ha en bra vecka!

Kram Karin

Anonym sa...

How sweet that you received a magazine. I love reading magazines. Your snowdrops are gorgeous and are a nice reminder that warmer weather is on its way! Enjoy your magazine.

P.S. Did you ever resolve the dilemma at the post office? Just checking. Please let me know.

Kris

Kris

Unknown sa...

Hej

Vad avis jag blir.
Jag längtar till VÅREN.
Här kom det "bara" 10cm blötsnö i går.
Grrr.

Ha det bra.

KRAM CARINA

KLARA LAVENDEL sa...

Tusen Tack för jättefin bild! Man blir så glad av att de så mycket vackert! Kram Ingela

n o r d i n g å r d e n sa...

Du skojar!? Snödroppar!!!! Vi har nästan en meter höga snödrivor så detta var ett helt underbart inlägg!!! Och Mia, dina bilder är sagolika, så vackert......va kul att få ett magasin fr Australien!! Poppins hade fått ett inredningsmagasin fr Canada i veckan, jag har rest en del, både till Australien och Canada och förr kände jag att de liksom låg "lite efter", inredningsmässigt, men de har kommit ikapp, mycket vackert i utländska tidningar numera, så himla kul! Mari.

Martina sa...

Åhh..så underbart med snödroppar redan! Ja, här lär du ju dröja två månader till innan några snödroppar kan komma upp ur jorden!

Bilderna är såå fina!

Ha det så bra!
Kram Martina

Tankar tar tid sa...

Snödroppar ... här droppar snön ... (dåligt skämt) det jag menar är att snön faller ... inte idag men igår ... ca 1 dm ... ser inte en gnutta av marken under den än ... undrar bara: HUR LÅNG KAN VINTERN VARA? ... när ska våren komma hit? Går snart i ide el emigrerar ... kanske till Australien ... de verkar vara inredningsintresserade där med ... det bådar ju gott!

Kramar Christina

Jessica sa...

vad overkligt det känns då det blommar hos dig och här har vi en massa snö och snömod. Bor vi i samma land kan man undra. Men va härligt med att våren har kommit till dig det ger en annan hopp att det kommer hit nångång ha det bra kram jessica

Engelska Villan sa...

Å, så härligt med snödroppar. Jag lyckades inte få ner några i jorden i höstas heller, så jag får njuta av grannens som blommar nu, hon har så det räcker till mig också *fniss*
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Visst är det härligt med ljuset, snödropparna, solen.. vårkänslorna börjar komma mer och mer! Jättefina bilder som vanligt!
Kram /Anna

Ps. Åkte du till loppisen i lördags? =)

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara blommor. Här är det alldeles för mycket snö för att våra blommor ska kunna titta fram. Vilket fint fynd du gjorde på loppis.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Bitte sa...

Vad det ser underbart ut med blommande snödroppar och solsken! Här är snödrivorna höga, ca 1 meter och jag funderar på när och hur allt ska smälta bort? OM blommorna på gräsmattan försöker titta upp senare i vår, kommer de att drunkna i allt smältvatten.

Jag är glad att man i alla fall anar våren någonstans i det här avlånga landet... :-).

Hoppas du får en fin vecka!

Kramar
Beatrice

Bitte sa...

Vad det ser underbart ut med blommande snödroppar och solsken! Här är snödrivorna höga, ca 1 meter och jag funderar på när och hur allt ska smälta bort? OM blommorna på gräsmattan försöker titta upp senare i vår, kommer de att drunkna i allt smältvatten.

Jag är glad att man i alla fall anar våren någonstans i det här avlånga landet... :-).

Hoppas du får en fin vecka!

Kramar
Beatrice

Loppis Lycka sa...

Så vackert med snödroppar. Nu vet man att våren äntligen är på väg!
Kram Josefine

Marina sa...

Dom är ju så söta, snödropparna. Jag har precis beställt Leilas country living. Den tidningen längtar jag efter nu.

Viveka i Bläckhornet sa...

Va?...Snödroppar nu? Hmmm...det är det jag alltid sagt - jag bor på fel ställe. Här har det snöat för fullt idag :(

Kram Viveka

Myrrabutiken sa...

Åhh vad fint, vilka underbara vårbilder. Ha en bra vecka du med, jag ser redan fram mot nästa inlägg från dej, det är så kul att läsa din blogg.Kram Jenny

Ingrid sa...

Så mye fint det var her på bloggen din!! :) Snøklokker er et vakkert vårtegn!

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!
kunde inte se några biler på din blog i går..bara höger spalten..Men i dag gjick det at komma in..hurra!!

Underbara bilder..jag älskar snödroppar..de kommer liksom med löfte om vår!!

Har sett att det håller på at komma upp minipåsklilior..här.

så mysigt..

ja nu vill man verkligen ha vår..

ha det sp bra..
ps..vilken trevlig tidning..

kram anna

Anonym sa...

snödroppar....ojojoj. det enda man ser här är snödrivor!! :( Jag får nöja mig med mina tulpaner, men man blir glad av dem också!!
kram maria

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan,
våren är äntligen på väg!!!
Tack för den sista raden om fotbad, jag blev påmind om att jag har inte unnat mig det på flera år. Det ska jag unna mig en kväll. :)

Ha det så gott, stora kramar!!

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo Mia ,go on my blog there is an "award" for you.Best wishes,from Elke.

MiaMaria sa...

Hej!

Så ni har vår och vårkänslor hos er....här är det snö ännu......

Härligt med fotbad....

HA´det så bra!
MiaMaria

Randi sa...

Visst är snödroppar ett säkert vårtecken!
Underbar bild med ljuv stämning.
Kram Randi

Anonym sa...

I am happy i am back after quit a while (computer crash) to visit your blog.
Your pictures are such an inspirations ..... those lovely snowdrops !!
Greetings from the Netherlands :)
Janneke.

Anonym sa...

Snödroppar- åh vad härligt! Då är alltså våren på väg. Här i södra Dalarna är det en 1/2 m snö. Men fåglarna har börjat sjunga och det är 1grad varmt ute. Jag tittade igenom din sida och det är en njutning. Porslinsskärbrädor är så vackert, något som kan få igång habegäret.
Hälsningar Yvonne

Anette sa...

Tack för att du delger mig dina underbara snödroppar....!
Jag vill att mina oxå blommar NU!!

Kramar @nette

Liten Bod sa...

Här snöar det för fullt och jag har inte ens sett snödroppar i affärerna ännu.... De är så otroligt fina! Lyckliga du som har massor! Kram, Tina

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Ååå va de låter mysigt med vår. Här snöar det nästan var dag..tycker det räcker och blir över nu..vill ha vår nu.

Tack för all den underbara inspiration du bjuder på, din blogg är underbar!!!

Ha de gott!
Kraam från Benita

LOPPISLIV sa...

Hej Mia vännen! Så mycket fint du visar. Jag har varit inne och kollat i helgen och uppdaterat allt jag missat ;-) Måste bara säga att klinkergolvet i ert badrum är helt underbart vackert. Vad är det för sten?? skulle vilja ha något liknande i vårt badrum också. Och din charmiga gamla skärbräda, Du skuttade väl av lyckorus när du sprang på den kan jag tänka...ser helt perfekt ut ju...och bara 25 kronor...va???!!!jag som gav mycket mer om du minns för min på vår tur i danmark. fast den var ändå värt sitt pris, jag bara älskar den...hihi. Ha det bäst, vi höres. Kramisar Paula

Ullis/Leva på landet sa...

Jag tror att det var min signatur som ställde till det så att inläggen inte syndes. Nu kan jag i alla fall se det.

Ha det bra!
kram Ullis

Anonym sa...

vart brukar du köpa din grejer till hemmet?

Unknown sa...

Visst är det härligt med våren! Känner mig som Ronja Rövardotter och har stoooor lust att ge ifrån mig ett vårskrik!!

Kraaam Pia

Ps. hittade du något kul på loppisen?

Kram igen.

becca sa...

oj, blommar det i trädgården hos dig, gud så härligt länktar efter att gå ut och hämta in blommor men här snöar det varochvarannan dag, härligt att se att våren börjat längre ner i sverige för då är det snart våran tur!

Anci sa...

Hej !

Åh, snödroppar !! Mina ligger just nu gömda under en dm snö igen.

Roligt med tidningen ! Jag hade den stora turen att vinna en tidning på Cathys blogg.

Kram

Anonym sa...

Härliga bilder du visar! Jag ser fram emot när du börjar pyssla i växthuset och visar bilder därifrån!!!
Växthusmadam

Marie sa...

Hejsan!

Visst är det härligt att det är ljust så länge nu på dagarna, underbart! Igår hade vi riktigt vårväder här med strålande sol och det var såååå skönt och efterlängtat.
Vilka vackra bilder Mia, du är otroligt duktig på att ta fina bilder!!!! Här blommar också snödropparna, är så kul att ta en liten sväng i trädgården varje dag och kolla om det har kommit upp något nytt.

Vad gulligt att du fick en tidning av Cathy, ser ut att vara jättefina bilder!

Ha det bra och så hörs vi och ses snart!
Kramar Marie

Viola sa...

Så långt våren har kommit hos dig, igår var jag hoppfull, sol och plusgrader, riktig vår, idag fullt med snö flingor hela dagen, ett vitt täcke täcker nu marken igen, SUCK!Hoppas du har ne bra kväll, kram

Mamma C sa...

Men oj, vad det blommar hos dig. Här har dom inte tittat ovanför jordskorpan ännu. Det är bara lite pytt jag ser från krokus och tulpaner.
Kram Mamma C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Visst är de underbara de små snödropparna! Man blir så lycklig när de börjar komma!
Härliga bilder Mia!
Vad skönt att du lyxar till det med ett fotbad, det gjorde jag också för nån vecka sedan, gott!
Må så gott!
kram vännen!
nina

by.hårenberg sa...

Vilken underbar vårkänsla man får av snödropparna! Tack för du visade dem!
Kramar i massor//la petite perle!

purple area sa...

Åh, så fina, har också snödroppar i trädgården, riktigt härligt vårigt!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig tidning! Alltid kul med inspiration från andra länder! Jag köpte med mig italienska inredningstidningar då vi var där i somras...

Vilket vårtecken med snödropparna! Jag har inte sett några här än, men de borde finnas eftersom snön är så gott som borta och solen letar sig fram!

Ha en go dag! Kramar!

www.vindenshjarta.blogspot.com

Våglyckan sa...

Åh, ljuvligt med snödroppar. Här hade vi ett ordentligt "snöras" igen senast igårkväll. Det är vitt på träden igen och graderna ligger runt nollan. Det är vackert med vitt, missförstå mig rätt, men jag längtar lite till att snödropparna syns även här. Tack för bilderna! Ha en bra dag!
Vänliga hälsningar
Maria

Moa sa...

Det var en härlig blogg.. tack för tipset.. Åh.. så dina snödroppar blommar redan.. här har de första börjat komma upp men ack ej börjat slå ut.. men snart för nu har de lovat plusgrader idag och då knakar det i jorden.. =)..Ha en skön dag.. Monica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Våra snödroppar är också uppe och blommar... Tyvärr kan jag inte se dom just nu eftersom det kommit snö på dom igen! Usch, jag vill inte ha snön...
Det verkar vara en jättefin tidning du fått!
Kram
Marie

Unknown sa...

Helt otroligt att snödroppar ha kommit fram redan!! Här har vi snö så långt ögat når! Ha det så gott. Kram Lenita

Marie sa...

J tackar ödmjukast för den otroligt snälla kommentaren från Herr Blanka!!!! Självklart är ni välkomna hit och se det på riktigt när det är färdigbyggt!

Hoppas att allt är bra Mia! Har jobbat massor den här veckan också så nu ska det bli underbart skönt att vara ledig imorgon med barnen.

Kramar Marie (som har nedräkning)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å snödroppar vad härligt!!
Här har vi snö i drivor..har nog inte set så mycket snö sen jag var barn.
Lycka till hos mig/Kram
~ ♥ Irene ♥~

Rhodin sa...

Vad roligt att du gillar dem! Är du intresserad av att vara med i utlottningen eller ville du bara berömma, hihi. Ha en underbar kväll (det som är kvar av den) Kram Terese

Maison Beldecor sa...

Hello from Germany. I'm glad to find your blog... absolutly beautiful pictures, have a nice day!

Bine

Designe sa...

Underbart med snödroppar! Såna finns tyvärr inte hos mig...bara snöö i massor! :) Jag piggar upp mig med köpta pärlhyacinter istället! :)
Kram

Bygatan sa...

Hej!
Ja visst vill man ha vår nu och planera trädgård!

Kan man få tag i den tidningen i sverige? Ser såå inspirerande ut!

Ha en bra dag, kram Lena