fredag 12 november 2010

Fredag ~ Friday

Andra veckan i november har snart passerat, och det känns inte så där jättelångt kvar till jul! *börjar längta*
Jag har just lagt ut lite nyheter i butiken. Börjar så smått lägga ut lite julsaker... och lite annat förstås.

Jag berättade häromdagen att jag tagit fram mina övervintrade amaryllisar från källaren, och nu ser man pyttelite nytt grönt liv i den ena *tjoho*. Ser ni där i mitten, det gröna lilla spetsiga..man behöver nästan förstoringsglas för att se det, men jag känner mig hoppfull att det skall växa upp till en stor vit blomma. *lycklig*


Ha nu en jättefin helg! Själv skall jag jobba både lördag och söndag, men det känns rätt ok faktiskt när man är inställd på det.
Kram
Mia
-Y

23 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh ska ta och köpa en amaryllis, hade missat att man kan övervintra dem ska komma ihåg det till nästa gång ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Lisas torp sa...

Så många fina saker du har i din butik, som jag just tittade in i!
Själv har jag alldeles för många saker, och försöker hålla lite köpstopp nu. Lycka till med din försäljning.

Kul att din amaryllis verkar ta sej!
Önskar dej en skön helg, trots jobb!
Kram
Lisa

Skogslyckan sa...

Oj vad spännande det måste vara. Det skall jag testa, har aldrig tänkt på att man kan över vintra dem. Ha nu en superskön fredagskväll!
Kram Pia

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är en riktgt mästare på amaryllisar och exotiska växter Mia! Åh vilken läcker kakburk i rött och blått, ljuvlig!!! Ha en bra helg bloggvän! Mari.

Anette sa...

Måste in i din butik för att kolla genast.....

Lycka till med din amaryllislök, den ser pigg ut och där finns det ju hopp, den är grön...

Önskar dig en skön fredag


kramar @nette

Marie sa...

Du har verkligen gröna fingrar Mia, vad spännande med amaryllisen.

Hoppas du får en bra helg med jobb och allt och hoppas att N har kryat på sig!

Kramar Marie

sylvia sa...

hei.
åååå så vidundelig.
klem fra sylvia

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å nu börjar julblommornas tid, fint! Hoppas du får en mysig helg, trots jobb! Och att du får ta igen en "helg" mitt i veckan istället :) Kram Kerstin

Marina Mott sa...

Beautiful images! xx

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt att det gröna kommer. Men det fixar ju du med dina gröna fingrar...
Ljuvliga bilder...
Kram Agnetha

Jen sa...

Åååå...vad många porslinsskärbrädor du har, de är så fina. Jag vill också ha minst en sådan. Kanske jag får ge mig själv en sådan i julkapp.

Önskar dig en mysig fredag. Kram Jen

helle sa...

Ja, mere skal der jo ikke til for at blive lidt mere lykkelig!! Det vil jeg absolut huske at gøre med min næste afblomstrende amaryllis!

God weekend til dig

Helle

Malin's Hus sa...

jamen titta, där ser vi ett litet liv i amaryllisen, HÄRLIGT!

rustik charm sa...

Hej goa Mia.

Så fina saker:)Kul om amaryllisen kommer igen, då ska man testa detta till nästa jul

Ha en mysig kväll.
Kram Kristina

Kamilla sa...

Det ska bli spännande att få följa din amaryllis växande! Funkar det för dig så kommer jag göra samma sak.

Ha en skön helg/Kamilla

Mitt hvite hus sa...

Vakre bilder


Nyter de...god helg

Klememr =))

gamla skolan sa...

Hej vännen ! Så fina saker du har lagt ut . Försöker själv just nu rensa ut lite , samlar på mig så mycket saker :) Kul att din amaryllis tar sig !! Jag blir lika glad när mina orkideer blommar om ! Ha en skön helg , trots att du jobbar (det gör jag också) Kraamar // Susanne ♥

Rozmeen sa...

Lovely photos!

Wishing you a lovely weekend,
Rozmeen

Anonym sa...

Åhh så härligt med lite nya saker i shopen. Vad fint och gott du gjorde för din man:) ha en underbar helg goa Mia..
kramar Linda

Rose Garden Malevik sa...

VACKERT JOBBAT :)

SATURDAY SHOW OFF
hos mig idag....
Lägg till Din blogg med
Håkan

LLOR sa...

BONJOUR,
votre blog est une véritable beauté,
élégant et agréable on aime à s'y promener avec bonheur...
Lisou
Kiss from my PROVENCE in FRANCE

Black Iris sa...

Amaryllis, ja det måste jag också ha en.

Maidi

Camilla sa...

Hej Mia!

Googlade på "behandla tegelvägg" och hittade hit:) Vilken härlig blogg!

Min lilla fråga - lät ni tegelväggen vara kvar eller är den om putsad? Om den är kvar - har ni behandlat den?

Tacksam för svar!

Mvh Camilla på Holm