söndag 17 mars 2013

Solig söndag ~ Sunny Sunday

Det är så skönt när solen strålar så som den gjort idag. Hela huset fylldes av varmt vårljus!

Idag har vi har mestadels tassat runt och myst, med ett leende på läpparna kan jag tillägga. Igår var vi nämligen och kikade på ett nytt hus, så idag har jag fantiserat om hur det skulle bli att flytta in där :-)
Egentligen är vi väl lite galna som funderar på att flytta ifrån vårat totalrenoverade hus. Ett hus som vi gjort i ordning precis så som vi vill ha det...till att flytta in i ett nytt hus som kräver totalrenovering. Men...har det oemotståndlig charm så har det, och då hjälps det inte att det krävs en fullständig renovering, hihi. Nåväl, vi får väl se om det blir något husköp eller ej.

Några plommonkvisar i en emaljkanna


Ha en riktigt skön söndagkväll, och en ny fin vecka!

Kram
Mia
-

24 kommentarer:

Meta sa...

Visst är man lite tokig ibland men det är väl det som förgyller tillvaron Lycka till med valet ja eller nej till husköp
Ha en fin vecka
kram Meta

Meta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är väl då huset med stort H dyker upp, när man renoverat klart där man bor. Låter jättespännande.
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är väl då huset med stort H dyker upp, när man renoverat klart där man bor. Låter jättespännande.
Kramar
AnnaMaria

Torparlycka sa...

Å vad skönt att läsa ditt inlägg....vi funderar själv på att flytta från vårt totalrenoverade hus. Vår omgivning tycker vi är smulan vrickade, så tack för du delade med dig av era funderingar! Känner mig inte lite lost längre =)
Kram
a

LantlivsAnette sa...

Nämen gud sååå spännande, jag förtår dig precis...Roligt att få höra hur det blir...
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Vad spännande Mia!! Ja är man en kreativ själ med lust att skapa , så när ett hus är helt klart, ja då är det dags för nya skaparprojekt :-)) Ska bli kul att höra om ni blir med nytt hus.

Fin kväll!!!
Kraaaam Paula

Fru Lagom sa...

Jamen då kan ju jag flytta in i huset du bor i nu då ;) Problemet löst ;)

Lycka till med valet!

LissenTo sa...

Ja det gäller nog att fundera fram och tillbaks, så växer nog ett bra beslut fram.

så vackert med kvistarna i kannan


Ha en skön söndagskväll // Lissen

Millas hem sa...

Åh, vad spännande Mia! Förstår precis känslan att få börja om. Jobb visst, men sååå kul!=) Ert vackra hus blir inte svårsålt iallafall! Lycka till med nya husplanerna!

Kram Camilla

Geli sa...

Hello Mia!
I know how you feel. I have the same problem.
Buy a new house, sell the old house.
I wish you good luck!
With love, Geli

HWIT BLOGG sa...

Allt har ju sin tid, eller hur? Spännande fortsättning med huset...

Ha en bra vecka, sköt om dig!
Titti

ola sa...

I don't always get the gist of your words but I'm always amazed by the pictures, they're stunning! You must be really creative and sensitive to beauty around you. Best wishes form Poland.

Anonym sa...

Så kjempe gøy å gå å se på hus:)
Blir spennendecå se hva dere gjør:)
Kommer drømmehuset opp så er det vært å pusse opp igjen:)
For et nydelig kjøkken du har og de flisene ble bare kjempe fine:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

AnaCristina sa...



:-)

G:a Affären sa...

Är det meningen så är det! Så här på vårsidan är det också lättare att gå i flyttankar, men jag gillar verkligen ert hus. Säljer ni så gissar jag att det är fler som tycker som jag.

Ha det gott!
Kramar
Cia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad spännande det låter, lycka till!
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Annas skattkammare sa...

Så spännande med hustankar! Måste vara något väldigt fint, lite nyfiken blir jag! ;)
Så fint det blev med det rutiga golvet, och plommonkvistar som är så vårligt och fint.
Kram Anna

Jessica sa...

Spännande med ev husköp, ja ibland måste man våga för att vinna. Ha en fin vecka Kram Jessica

idémakeriet sa...

Nej men shit vännen vad spännande.
Ser du helt framför mig som dagdrömmer och inreder redan det andra huset.
Ja ett charmig hus säger man ju inte nej till men det är ju mycket anat som också ska klaffa ihop.
Ja blir nyfiken vad ni kommer att göra.
Ha en strålande dag vännen.
Kram Gerda

Bitte sa...

Åh, vad spännande! Jag vet precis hur det är, själv har jag redan flyttat i tanken :-).

Ni verkar ha ett helt underbart hus, men jag vet precis hur det är när något annat dyker upp. Ifjol köpte jag nästan ett litet charmigt ljusrosa 1700-talshus, alla tyckte att jag var skvatt galen och det suckades och stönades över allt som behövde göras. Så här i efterhand ångrar jag lite att jag lyssnade så mycket på alla "goda råd", för det slutade med att jag backade ur affären på min pappas goda inrådan ;-). Så... mitt goda råd är, lyssna till er själva, oavsett vad alla andra tycker och tänker :-).

Många kramar
Bitte

kråke sa...

Åhh så spännande:))) Ja, vi kan visst vara lite tokiga vi inrednings-renoverings-antikt-vintage-återbruk-patinaälskande dårar....men det är ju så vi vill ha det och det skadar aldrig att drömma om nya projekt sålänge;))))

kraaaaaam rara Mia:))

kråke

Marie sa...

Åh så himla spännande Mia, jag blir såååå nyfiken!!!!

Kramar Marie

Husprojekt Drömhus sa...

Men ååh så spännande, tänk att den tokiga tanke tänker jag med ibland när jag sitter framför hemnet, så slår det mig hur tokig jag är eftersom vi inte är klara här än, orkar man en sväng till, men skulle just DET dyka upp så är jag aabsolut inte främmande iallafall att gå på en visning så får mans e vart det skulle leda :)
Håller tummarna för er!

Ha en fortsatt underbar vecka!
Kram Tiina