fredag 29 mars 2013

Långfredag ~ Easter Friday

Herr Blanka är sedan ett par dagar tillbaka i Österrike och åker skidor, medan jag och barnen har hållit ställningarna här hemma. Jag har yogat lite extra och så har jag planerat ett nytt spännande byggprojekt. Hihi, det skall bli spännande att höra vad Herr Blanka tycker om den  saken! 


Påskhelgen är den helg på året som vi svenskar äter allra mest godis och sötsaker. Sedan några månader tillbaka äter varken jag eller Herr Blanka något socker, eftersom vi äter lågkolhydratkost. 
Därför tänkte jag göra ett smaskigt alternativt påskgodis till oss.  Jag berättar om resultatet i nästa inlägg :-)

Ha en riktigt skön Långfredagskväll!
Kram
Mia
- 

18 kommentarer:

Anci sa...

Du har alltid så fina bilder !!
Jag är nyfiken på både ditt projekt och alternativgodiset. Jag är inte heller någon stor godisätare :)

Glad Påsk & Kram
Anci

Geli sa...

HelloMia!
What a beautiful photo!
Happy Easter!
With love, Geli

All Seasons sa...

Happy Easter for you and your family, Mia.
Have a lovely weekend, enjoy!

Hugs,
Patricia



Hanna sa...

Spännande med byggprojekt.
i år blir det inget inomhus arbete, men vi planerar för ganska mycket fix i trädgården i år.
Kram
Hanna

Rose Garden Malevik sa...

hej SuperDuperBästasteMia
Hoppas du har en bra PÅSK
och att vi ses snart....
å missa inte....

PÅSKPARTYT

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Glad Påsk finaste Mia !

Låter spännande med ett nytt byggprojekt...ser fram emot att höra/se mer utav det !

En fortsatt fin påskhelg till dej..stor påsk-kram.

LissasVita sa...

Hej fina Mia! En riktigt Glad Påsk önskar jag dig! Kramen Lisbeth

Anne sa...

Have a lovely Easter!
xx
Anne

Annas skattkammare sa...

Glad påsk goa Mia!!
Kram Anna

idémakeriet sa...

Ha nu några riktig sköna påskdagar goa Mia.
Njut av ledigheten och att vara tillsammans med dina nära.
Duktiga du som har valt bort allt det onyttiga, kan säga attt jag inte skulle klara av det, tycker alldeles för mycket om det goda av livet, hihi.
Ja tänk vi ses ju snart igen,jätte kul. Blir nog dags såsmåningom att tillverka lite.
Varm kram Gerda

G:a Affären sa...

Det låter helt rätt att börja planera för ett projekt, nu när inte flytten blev av. Men jag tror du har en man som inte är rädd för hammaren!
(Annars låter beskrivningen på huset som mitt när jag flyttade in!)
Så fina bilder du alltid visar, jag scrollar ner och upp och njuter. Återigen stannar jag vid fåtöljen och nektarinträdet - sagolikt vackert!

Önskar dig en Glad Påsk!

Kramar
Cia

Anonym sa...

Hi therе, Ӏ enjoy гeаding
thrοugh your article. Ι wanted to wгіte a little comment
to ѕuppогt уοu.


Also vіsit my ωеb site Haarwuchs

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Tänkte passa på att Kika in här hos dig och Önska dig en Riktigt god Påsk.
Duktiga ni som kan låta bli !
Vi har nog ätit alldeles för mycket av det så att vi rullar fram men efter Påsk får det bli Skärpning :)

Ha en fin fortsättning på helge ! Och jag håller tummarna att Herr Blanka ska gå med på Byggprojektet :)
Men han verkar inte vara så Svårt flörtat :) hihiii...
Må så Gott !

Kram från mIg

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh vad spännande!! Go på på dig!! Kram!

HWIT BLOGG sa...

Så vacker bild...

Ha en skön påsk!

Titti

Anonym sa...

For et utrolig vakkert bilde:)
Tar jo nesten pusten fra en:)
Såkjempe spennende med byggeprosjekt:) gleder meg masse til å høre hva det er:)
Ønsker deg fortsatt herlige dager
Klem Merete

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, vad duktiga ni är! Skulle verkligen vara något för en sockermissbrukare som mig... Vad mysigt att hitta till din jättefina blogg och tusen tack för titten och varma och snälla ord!

Kraam
Petronella

Jes/Vita villa vila sa...

Finaste Mia,

Önskar dig en riktigt glad påsk!

Kram Jes ♥