söndag 31 mars 2013

Hemlagade Snickers ~ Homemade Snickers

Åh vilken skön Påskhelg! Underbart soligt och fint väder och en massa avkopplande mys, och god mat. Alldeles perfekt, tycker jag. 

Herr Blanka kom hem från Österrike igår och detta firade vi med stor påskbuffé på kvällen. Till fikat hade vi Snickers som jag gjort. Skillnaden mellan dessa Snickers och de man köper är att dessa faktiskt är riktigt nyttiga. De innehåller (i princip) inget socker utan bara bra ingredienser. Jag fick receptet av goa Pernille. Tusen tack vännen! 

Homemade lowcarb Snickers = 

Jag lovade ju dela med mig av receptet om det blev gott...och det blev det, så här kommer det :-)
Jag använder mest ekologiska ingredienser för då vet jag att de inte innehåller en massa konstigheter.

100 g jordnötssmör (gärna "crunchy")
75 g salta jordnötter
75 g osaltade cashewnöter
50 g kokosolja (Kung Markatta har bra. Brukar stå ihop med olivoljor i mataffären)
1 tsk kakao
(1 tsk Stevia socker)
100 g mörk choklad (70%)

- Grovhacka nötterna
- Smält jordnötssmör och kokosolja i en kastrull på låg värme
- Tillsätt kakao, Steviasocker och nötter och blanda
- Häll blandningen i en form som är klädd med plastfolie
- Låt stå i frysen i minst 1 timma
- Ta ur kakan ur formen och ta bort plastfolien
- Smält chokladen på spisen i ett vattenbad och höll sedan över kakan
- Låt stelna och skär upp i bitar

Tack för alla fina påskhälsningar!  
Kram
Mia
-

17 kommentarer:

It's me sa...

Yammie !!!....Happy easter...love Ria...xxx...!!!

Villa Björkenäs Backen sa...

mums . Det där såg ju toppen gott.
Bör testas nu dfter påsken

Ha en fin fortsättning på helgen !
Kram

ps...tack för din Hälsning :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket bra recept, nyttigt godis. Och stevia är toppen.
Solig kram
AnnaMaria

Frida sa...

Det ser väldigt gott ut, tack för tipset.
Kram Frida

Anonym sa...

Mmmmm...dette så utrolig godt ut:)
Du er så utrolig flink til å bake, lage mat og ikke minst interiør:)
Stor koser meg her hver dag:)
Ha en herlig dag i morgen
Klem Merete

Mamma C sa...

Åhhh, så gott detta lät då. Ska testas för jag gillar Snickers.
Kram Mamma C

Gabriella sa...

Oj så gott det ser ut! Tack för receptet=) Hoppas du haft fina påskdagar!
Kram

Hajan sa...

Ni är så duktiga allesammans
hoppas på en bra fortsättnin med.
Känns lite vemodigt att det
är dags att plocka bort alla
tuppar och hönor.
kram, från Hajan

Landlig Charm sa...

Hei :)
Ååå dette så nydelig ut!
Mmm jeg elkser snickers <3
Fin blogg du har, følger deg!

Han en fin siste påskedag...
klem fra Wenche

Burlap Luxe sa...

Yum yum !

Love my visits here,
Xox
Doré

pernilles.com sa...

Uha da, de ser gode ud. Ja jeg har jo ikke selv fået prøvet opskriften - endnu. Måske du laver nogle til vi snart ses ??? Så kan vi gnaske Snickers og dnaske flæskesvær :-))))))

pernilles.com sa...

Der skulle stå danske :-))

annika sa...

Det låter underbart gott, måste testa detta. Tack och hoppas påsken varit fin!

Jennys Vita Villervalla sa...

Detta måste provas!
Kram
Jenny

Himlarum sa...

Åhh, man blir så sugen...
Kram och en fin vår önskar jag dig!
Ann-Helen

LissasVita sa...

Det där lät gott....ska jag testa en dag! Kramen Lisbeth

Miss Maple sa...

Mmmmh! They're looking simply delicious.