tisdag 5 mars 2013

Påskägg och bröd ~ Easter egg and bread

Idag bakade jag bröd. Det blev ett kryddigt nötbröd som jag bakat förut. Pepparkakskryddorna gör att det passar utmärkt med en bit gräddädelost på (fastän det inte är jul, hihi).
Brödet innehåller inget mjöl, så det passar perfekt både för glutenintoleranta och de som äter enligt lchf.   
Jag gjorde även ett litet påskägg i vintagestil idag. Det hör till traditionen att jag gör ett nytt ägg varje år :-)
Jag har helt snöat in på fjärilar för tillfället, så i år fick det bli ett ägg med gammalt fjärilstryck som dekor.

Ha det så gott!
Kram
Mia
-

23 kommentarer:

Anonym sa...

Beautiful photos!! And I love the butterfly Easter egg!
Have a lovely week.
Sincerely,
Melinda

Meta sa...

Fler än jag som snöat in på fjärilar ser jag De är fina. Ägget var ju jättefint.
Brödet ser gott ut, kan du ge ut receptet?
Ha en fin vecka
Kram Meta

LantlivsAnette sa...

Hej goa du !!
Åhhh så fint litet ägg med fjäril på..och vilket smarrigt bröd !!
Kraaam Anette

Annas skattkammare sa...

Vilket fint ägg och så smaskigt brödet ser ut!!
Kram Anna

Lena sa...

Fint ägg :)
hur har du gjort det ?

Dagdrömmar och verklighet sa...

pepparkakskryddor är väl aldrig fel.. =) Fint ägg du gjort, inspirerande!!!

Kram från Malin

Kläddilin sa...

Så fint ägg du gjort fjärilar och trollsländor är bland det vackraste man kan se... Ha en underbar kväll, Lotta

Anonym sa...

Mmmmm....det så jo bare utrolig godt ut:)
Og for et nydelig egg du har laget:) du er bare så kjempe flink og idee rik:)
Nydelige bilder
Klem Merete

Marysol sa...

I've always been a fan of butterflies; I'm also a big fan of bread. And this bread looks nothing short of wonderful.

Geli sa...

Hello Mia! Your egg is really beautiful with this butterfly! And your bread looks so delicious ... I wish you a nice week! With love, Geli

Gabriella sa...

Härligt det ser ut på dina bilder! Vilket fint påskägg du gjort=)
Kram

Anneli sa...

Vore gulligt om du delade med dig av receptet på brödet.
Är glutenintolerant så tar tacksamt emot alla tips om goda bröd!

Påskägget ditt var riktigt fint.

Kramkram till dig,
Anneli

Rummet för välbefinnande sa...

Så fina bilder Mia. Åhhh vad jag blir inspirerad....
Ivrig, ivrig, ivrig *ler*
Kram sötis

Emel Sevren Pınar sa...

super! so cute!

Unknown sa...

Hej jag älskar bara din blogg!! läser den ofta! du är min inspiration och jag har just startat en egen blogg! jag är 21 år och bor i lägenhet som jag skapar till min lilla shabby chic dröm! snälla länka mig jag skulle bli så tacksam!! ha en toppen dag <3 / linnea www.livinglinnea.blogspot.se

G:a Affären sa...

Brödet ser riktigt gott ut och jag förstår att det passar med ädelost.
Ägget blev så fint med fjärilsmotivet! Det fick mig att tänka på en silkekokong och mullbärsfjärilen.

Kramar till dig!
Cia

Unknown sa...

Åh så härliga bilder! KRAM Petra

Willa Wanillan Mirjami sa...

Oi wau ;) <3

annika sa...

Så fint ägg! Och brödet ser underbart ut! Kramar en trött onsdag

kråke sa...

Hej Fina! Vilket vackert ägg och brödet ser jättegott ut:)) Härligt med bröd utan mjöl och att det smakar gott oxå;)) Hoppas marssolen värmer på nästippen och att du får en fortsatt skön vecka:))

kraaaaam kråke

Anna Stenberg sa...

Tack för receptet, slall jag prova!!! Kram Anna

Nita's verden sa...

wow så mange vakre bilder på bloggen din.
og påskeeggene dine er bare kjempefine. begynnte å glede meg nå. Eg få gå på jakt etter påskegg som eg kan pynte sånn som du.
klem nita

susanne sa...

What a lovely blog you have. I have enjoyed your beautiful photographs and appreciate your healthy life style. Your nut bread looks so good .. I must try to make it, if I can find almond flour .. or do you make your own? sending warm wishes from Hockleyvalley, Ontario Canada