måndag 1 augusti 2011

Cremefärgat porslin ~ Creamy pottery

Förra veckan var vi i Värmland, och jag säger bara...ack Värmeland, du sköna...
Det fanns såå mycket fint där!!! Jag blev helt betagen i hur vackert det var däruppe, och att solen strålade hela tiden gjorde ju inte saken sämre...

Jag och Gúa med familjer var hembjudna till Mia, som guidade runt oss bland en massa fina butiker och andra små smultronställen. Tusen tack Mia och Jan för ett fantastiskt initiativ och för er stora gästvänlighet!

Den här fina kannan var ett av inköpen. Ni kanske vet att jag är väldigt svag för gammalt cremefärgat porslin... och speciellt kannor, hihi.
Jag hittade den hos Magnus, som har butiken Rost Interiör. En butik fylld av vackra, unika och handplockade saker, sammansatta på ett väldigt smakfullt sätt! Den väl avvägda balansen mellan rustikt och grovt och mjuka cremevita former gör att jag har svårt att slita mig från denna värmländska pärla! En butik man inte vill missa alltså

En glimt av Rost Interiör...

Jag får återkomma med rapport från Värmlandsresan, för det finns så mycket att berätta om... och visa, hihi...
Vissa har kanske börjat att jobba medan andra kanske fortfarande har semester (som jag). En vecka till njuter jag av sol, bad och ledighet!
Kram och ha en fin vecka!
Mia
-

33 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

det är något visst med vackra kannor;) ja njut på nu. kram J

Helena, The Swenglish Home sa...

Jösses Amalia, vilken underbar butik! Jag känner ett girigt habegär komma över mig när jag kikar på bilderna därifrån, och det ser ut att vara - precis som du säger - en lagom avvägd blandning grovt och mjukare material och former... Ujuj, ytterligare ett namn på önskelistan att besöka...

HÄRLIGT låter det med samvaro med goa bloggvänner - speciella ögonblick att minnas.

Kram igen,
Helena

Hulda sa...

Så flott den butikken er! Virkelig et funn for oss som er glad i interiør. Likte veldig godt kannen du har kjøpt deg. Herlig patina!

Skjønt bilde under, fra kjøkkenet ditt!

Irina sa...

very nice milk colour)

Sweet Young Journey sa...

What lovely things in that store and i love your new pitcher!
hugs, Cheryl

LOPPISLIV sa...

Mmmm så mycket fint...ser massro jag skull vilja ta med hem :-))

Underbar kanna!! Nu njuter vi av sista semester veckorna, jag har två kvar och är så lycklig över att solen hittat hit igen. Har haft alla barnen hemma igår och idag, huset fullt :-)) Trevligt men oj vad man har vant sig vid lyxlivet att få rå sig själv....hihiii STOR KRAM Paula

LOPPISLIV sa...

menar såklart massor...var nog lite för snabb på tagenterna :-))

Norrfrids Eija sa...

Ser verkligen ljuvligt ut i Magnus butik. Gillar stilen massor och porslinet som är så populärt. Verkar vara ett måste om man ska till Värmland!

gamla skolan sa...

Hej Mia ! Jag är också så svag för cremefärgat porslin , kan aldrig få för mycket :)
Låter som ni haft fantastiska dagar , härligt !
Kramar // Susanne ♥

Malin's Hus sa...

Värmland är verkligen vackert! och kannan var läcker som du fick med dig hem, härligt. min man har börjat jobba nu så man känner sig nästan lite ensam :)

puss o kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Mia!!

Jag älskar din kanna..då även jag är svag för denna kulör :)..köpte en i samma färg...men sprucken o dann på Moheda...

Jag tar gärna emot tips på bra shoppingställen då jag kommer tillbringa många helger framöver i Värmland( Dotterns lag ska spela många bortamatcher där)..tänkte just att jag skulle botanisera på deras loppisar och i fina butiker!

Här njuter vi också av semesterlunken, 2 veckor kvar av ledigheten :)

Ha det så bra! Kraaam Sanne

(eddas) sa...

Nydelig kanne,har en ganske lik.Elsker cremehvit porselen,og har en go del gammel egersund....
Ser ut om en nydelig btikk.Koselig med treff av bloggere...
fortsatt go sommer..
klemklem

LantlivsAnette sa...

Halloj Mia !!
Åhh vad fin kanna, så du har varit till Mia..och Rost Interiör..åhh..och träffat goa Gua !!! Kan tänka mig att det var en toppen dag ni hade tillsammans..
Kraaam Anette

Linda sa...

Very nice Mia, lovely things.

Hugs Linda

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fin kanna.Kul när man hittar saker man gillar.Njut nu ordentligt av din sista semestervecka.Kram Rita ♥

Rummet för välbefinnande sa...

Mia min Mia.....
Det var så underbart att ha er hos oss. Ibland önskar man bara att man kunde stoppa tiden för en stund, för tiden går alldeles för fort när man har det så där trevligt! :)
Hoppas du har det bra den sista semesterveckan. Vi njuter också för fullt just nu. Äventyr igen *ler*
Får nog lov att maila dig och berätta tror jag....

Kram gumman och hälsa så gott med dig!

♥ Pia... sa...

Ack ja.. du verkar ha haft det gött ser ja:) JA visst bor vi vackert i heeeela Sverige:)..
Kan tänka att det var väldigt mysigt som ni hade det.. Mia är en underbar människa.. det är säkert ni andra två oxå:) fast er har jag inte haft förmånen att få träffa..än:) Ack & ve.. jag har inte varit hos Rost interiör än..! jag ska och jag ska.. varje gång jag far förbi..men då har jag aldrig tid att svänga in där..måste göra det snart, kanske nån av de sista semesterdagarna kan bli ett stopp där:) ha de gött..kram..pia

Marie Louise sa...

Oj, så mycket fint du visar! Den butiken skulle jag också vilja strosa runt i. Du har också en fin blogg med mycket inspiration..länkar dig till mig, ha det gott kram Marie

Tracie~MyPetiteMaison sa...

All of your creamy collection is beautiful, Mia. I wish our houses were side by side, as our house is 100+ years too and I'd never want to live in a new home again ;)
xoxo~Tracie

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh yes Mia that does look like you...perfect for your lovely home! Sounds like fun,glad your enjoying your summer! x0x0

Lotta sa...

Så trevligt du har haft det och vilka fina fynd! Kram Lotta

Anonym sa...

Underbar kanna Mia! Jag är också svag för cremefärgat poslin bara så vackert. Har en liten söt kanna Mynte creme som jag köpte tills med ett Mynte kakfat. Ibland får man blanda gammalt och nytt.

Alltid roligt när man gör fynd gjorde själv ett igår på bakluckeloppis. Hittade flickan påsklilja som jag sökt efter och blev så jublande glad.

Kram Renate

Magnus sa...

Hej Mia ,får tacka så mycket för besöket det var så givande att få träffa dig / er ,den kvällen ! Lika barn leka bäst =) Tack så mycket för allt beröm, och välkommen åter ! Bästa hälsningar Magnus på Rost Interiör/ Karlstad

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Va härligt det låter... Jag bor ju mitt i det vackra Värmland så jag vet precis vad du menar:))
Jag älskar också cremefärgat porslin, kannan var underbar!!
Kram
Jessica

Aratorps Lena sa...

Hej hej! Den där butiken Rost ser riktigt fin ut!

Vad kul att du gillade sittpuffarna hos Johanna! Jag har två kvar och de kostar 750:-/st!

Ha det gott!

/Lena

Sussi / Sussinghurst sa...

Oh, sikke et bord så fint! .... jeg kunne tænke mig...... det hele!

Erica sa...

What lovely things in that store!

San Diego Mobile Notary

Anna sa...

Hejsan!
Ja bor i karlstad, men har aldrig sett denna butik :D tack för tipset! Dit ska ja åka!
Kram

Marie-Anne sa...

I love creamy colors, beautiful pictures!

Cottage and Broome sa...

Love the creamy pitcher and all of the other beautiful dishes. If you get a chance stop by and see what is happen on our side of the globe. Lovely blog.!

Cat sa...

Your blog is so nice, so beautiful !
Have a good day.
Cat

STENLYCKA sa...

Vilket vacker kanna du fick med dig i från vackra Värmland. Även om jag tycker att du bor väldigt vackert också.
Önskar dig en fin helg!
Kram Raina

kristinco sa...

Un petit coin d'esprit nordique qui ressemble à nos campagnes françaises. J'adore cette ambiance !