lördag 6 augusti 2011

Hemlagad snabbmat ~ Homemade fast food

Oftast tycker jag det är roligt att laga mat och det gör inget om det tar tid... Men ibland vill man göra annat än att stå i köket, så då kan det vara smidigt med lite hemlagad snabbmat.
Den här rätten är väldigt enkel och tar inte mer än 15-20 minuter att tillaga.

På måndag börjar vi jobba igen, så idag kändes det skönt att slippa lägga ner allt för lång tid på matlagningen.
Vill ni kanske prova rätten så behövs följande ingredienser (och till det serveras ris).

Foto: findus.se, guldfageln.se, finest.se och santamaria.se

Ha en jättefin helg!
Kram
Mia
-

17 kommentarer:

Maja sa...

Ärligt talat testade jag kokosmjölk tidigare i år för första gången :O Men nu gillar jag det verkligen :)

Smultron på ett strå sa...

Det ser jättegott ut! Och vilket fint porslin du visar i ditt förra inlägg!//kram maria

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Verkar verkligen underbart gott..
Ska minsann testas :))
Ha en fin kväll.
Kram
Jessica

Sallys hus sa...

Ojoj...så smakens...;)
Att det går snabbt gör ju inte precis saken sämre..

Sååå fin hyllan var som du köpt av Marie. Måste också ta mig en tur dit snart.
Kram o ha en mysig kväll!
Katarina

Sallys hus sa...

Ojoj...så smakens...;)
Att det går snabbt gör ju inte precis saken sämre..

Sååå fin hyllan var som du köpt av Marie. Måste också ta mig en tur dit snart.
Kram o ha en mysig kväll!
Katarina

Ninnis sa...

Mums...smakade säkert jättegott !

Kram Ninni

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad kul med lite snabba tips!! Hos mig får allt gärna gå fort. Hels vara klart innan jag startat :)
Kannan är jättefin! Kramen!

Johanna Stålros sa...

Passar mig perfekt snabbt och gott det är min melodi...Kram Johanna

Mitt hvite hus sa...

Dette så virkelig godt ut...greit at det går fort å lage av og til

Ha en fin helg

Klemmer O=)

Ivy and Elephants sa...

Detta är en vacker och läcker ser måltid. Jag måste prova detta recept.

Paula
ivyandelephants.blogspot.com

Marie - Systrarna sa...

Precis i min smak!
Ha en fin söndag!

Mamma C sa...

Kanske får bli detta idag istället. Vi skulle ha grillat men regnet öser ner här idag.
Kram Mamma C

Marina Mott sa...

Looks delicious!! xx

Rathjens sa...

Dear Mia,

your Blog ist very very nice!

Liebe Grüße
Steffi

Madame Morell sa...

Tack för tips!
Jessika

Marie sa...

Hej Mia!

Den där maträtten måste jag ta och prova någon dag, ser jättegott ut och passar mig bra då jag gillar sånt som går fort att fixa iordning.

Hoppas det går bra att börja jobba idag, ska själv iväg om en stund. Semestern går alltid alldeles för fort!!!

Kram Kram
Marie

Black Iris sa...

Precis min smak av snabblagat.. Kan aldrig misslyckas..

Kram maidi