söndag 14 augusti 2011

Söndagkväll ~ Sunday evening

Knäppte just en kvällsbild i köket, och inser att sommarkvällarna ännu är ganska ljusa... Men jag tycker det är mysigt med lite levande ljus, så jag tände några små glaslyktor i alla fall, hihi.

I helgen har vi fixat lite i köket, inget som syns så mycket kanske om man inte vet om det. Vi bytte till exempel ut den helsläta golvsockeln vid köksbänken mot en allmogelist i samma modell som vi har på köksön.

På tal om köksön så saknar vi fortfarande barstolar... Det verkar vara omöjligt att hitta en modell som jag tycker passar i stilen, hihi. Är det någon som har ett bra tips på var jag kan hitta ett par tar jag tacksamt emot detta.
Hoppas ni har haft en riktigt fin helg!
Kram
Mia
-

46 kommentarer:

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia...I just love your kitchen...so inspiring as I try to fix up my little kitchen in the lake house....
Candle light is always so lovely too! Hope you have a good week!
Take care, Laura.

Sallys hus sa...

Hej hej!
Ert kök är sååå uuunderbart!
Viiiill haaaaaaaaaaaaaaa!!
Kram Katarina

Änglarna finns sa...

Vilket underbart kök!!! Helt i min smak..:)
Önskar dej en fortsatt härlig kväll!
Kram Annika

Lantligt i smultronbacken sa...

Känner igen det där med att hitta stolar som man vill ha. Hittar man några så är de offantligt dyra och inte alls värda att köpa. Vi gjorde tillslut slag i saken och köpte billiga på IKEA som vi kan byta ut när vi hittar de vi egentligen vill ha. Men vi är jättenöjd med dessa och de får verkligen vara kvar.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30067522#/00121766/

Kram Teres

Fru Lagom sa...

åh va fint! blir lite avis ;)
har sett en massa sådana porslinsvaskar nu, och jag bara måste fråga; är det praktiskt? det är ju så otroligt tjusigt men blir det så att mer går i kras?
har funderat så länge nu =)

ha en jättefin söndagkväll!

kräm

Hemmavid sa...

Hejsan Mia!"

Vilket härligt kök ni har! Det blev verkligen jättefint med socklarna...

Lycka till i jakten på barstolar.. inte det lättaste kan jag tänka mig!

Kramen Jenny

sussi sa...

så fint Kram Sussi.

Marita sa...

Du har ett så otroligt fint kök!! Ja du, det där med barstolar till köket... som jag letar efter ett par med "rätt" utseende till vårt kök!! Börjar misströsta...Det är ju helt omöjligt att hitta ett par som passar in i lantlig stil! Men jag lovar, om jag hittar några så säger jag till! Ha det så gott! Kram, Marita

Anonym sa...

Ciao, complimenti per il tuo blog è fantastico, un saluto dall'Italia Giovanna ^____^

Fia sa...

Kanonfint ♥

Skulle det inte vara snyggt med höga TOLIX pallar?

Kram fia

Linda sa...

Superfint kök! Kram Linda

Sandra van Doorn sa...

what a beautiful space you have created!
I also absolutely adore the old window frame seating near the sink... xo sandra

Millas hem sa...

Vilken underbar sockel Mia! Du har det så otroligt fint i ditt nya kök! Mysigt nu att tända några ljus också!

Kram Camilla

Johanna Stålros sa...

Erat fina kök blev nu ännu finare med den nya listen, det är de små detaljerna som gör det. Kram johanna

Anonym sa...

Gokväll, Mia!

Blev super med allmogelisten som nu matchar köksöns.

Helgen har kunnat varit bättre den attans ischiasvärken har gett sig till känna men jag är envis och smärtorna får inte styra över mig heheh; Var en runda i blåbärsskogen och fick ihop några liter. De är lättplockade, stora och fasta.

Söndagskram Renate

Rosor och Spetsar sa...

Det gör du alldeles rätt i , att tända lite ljus - så mysigt tycker jag.
Ert kök är så vackert, och vilken söt liten kisse sen.
Är allt lite avundsjuk på era fina fönsterluckor, såååå snygga och vilken fin turkos färg.
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Elin | Draumesidene sa...

Alltid vakkert hos deg Mia!
Ha ei fin ny veke!

KRAM!
E :)

Karen sa...

So beautiful, my dream kitchen!

Iva sa...

Hi Mia, ve vběru barových židlí ti neporadím. Pokud si chceš udělat výlet do česka, tak několik tipů bych měla.
Krásné dny
Iva

Nellie sa...

Vi är fortfarande på planeringsstadiet när det gäller vår köksö. Men jag har redan stolarna, och det var egentligen så tankarna började. Min bror flyttade till ny lgh och då blev hans barbord o 4 stolar över. Dock hade han bara använt en av dem (???). De andra 3 låg fortfarande i kartong! De heter "Roberto" (IKEA) och är förmodligen ganska gamla. Gillar dem för att de är enkla och har en slags flätad stråsits. "Grekiska" i modellen om du förstår vad jag menar, brukar vara blåmålade på tavernorna där. Är trärena nu men ska bli vita. kanske ett tips. Ser dem ganska ofta på Blocket. Sedan har ju IKEA fina m kryssrygg också! Tycker erat kök är så fint. Ska visa gubben era fina nya socklar! Ser ut som ett gammalt platsbyggt kök med dem. Skulle blir stor skillnad i vårt kök med sådana. Ha det bra!

Husprojekt Drömhus sa...

Ljuvligt kök!!! Snygga barstolar är inte det lättaste! Själv har jag fått köpa begagnade enkla barstolar tills det rätta dyker upp.. & vem vet dom kanske man designar själv i slutändan, oftast får man det som man vill då :)

Kram
Tiina

Engelska Villan sa...

Hej Mia!
åå så fint ni fått det i köket!! Vilken dröm :)
Ikea har vita barstolar med kryss-rygg. Har en själv.
Kram Anna

Äppelblom sa...

Vill bara säga att du har så fina bilder! Jag älskar att bläddra i din blogg!

Ainosofia sa...

Jag tycker mycket om din köket <3

AS (Finland)

Rose sa...

Mia, eu daqui acho estranho uma noite tão clara...rs
mas as velas ficam realmente belas em qualquer ocasião.
Vai ficar lindas cadeiras de bar na sua cozinha, por aqui ando "namorando" algumas.
Bom domingo.
Mia, här jag tycker att det är konstigt en natt så klart ... rs
men ljusen är verkligen vackert som helst.
Det blir vackert barstolar i köket, här går jag "dejta" någon.
Bra söndag.

LantlivsAnette sa...

Men såååå fint..man njuter av ditt kök..alal detalejr..mmmmm...så fint..
Jaa, barstolar..inte lätt att hitta kan jag tro..var på Ikea igår, där hade de svarta med rund sists, nätta i trä..
Ha det gott
Kraaam Anette

hagagården sa...

Hej
Jag har ett tips till dig,Trademark.dk har mycke fint,jag har beställt nya barstolar där till min köksö och lampor i återvinnen plåt,kika in där,kanske det kan vara något.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Himlavit sa...

Jätte jätte fint blev det.. Vi saknar också barstolar o har gjort ett tag nu men jag hittar inga jag vill ha. Är sugen på en snurrpall i lite indutrisstil om jag hittar =)
Många fina stolar finns det men det är höjden som oftast strular..

Många kramar
Tessan

Vita små hjärtan sa...

Å du har så smakfullt i ditt kök! Har inget tips på stolar. Hoppas du hittar såna du har tänkt dig!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Malin's Hus sa...

Jag bara ÄLSKAR ert kök!!!!!!!! jag tycker du ska bygga egna stolar. då får du precis som du vill och i den stilen du vill. prova med nått nytt som en hög barsoffa i trä ex. oj vilken bra idee jag fick nu ;) haha

må så gott Mia!

KRAM

Vintage House sa...

Hej vännen
Ert kök är läckert !
ja kvällarna är fortfarande ljusa men snart blir det mörkare och mörkare och det är ju härligt med tända ljus...
JA det där med stolar är inte lätt, själv har jag hittat gamla industristolar som jag ska ha men det hade varit snyggt med höga tolixpallar...
kram
sandra

Mamma C sa...

Köket är så fint, och en ny list kunde förhöja det lite till. Ja, kvällarna är fortfarande lite ljusa och fina. Men det går snabbt nu snart är höstmörkret här.
Kram Mamma C

LOPPISLIV sa...

Ditt kök är så vackert Mia, gillar de svarta bänkskivorna ja hela atmosfären du lyckats skapa fram, underbart!! Fin konsoller på din hylla där, har du ritat dem själv eller?? Är ute efter något nytt i köket. Lycka till med jakten på barstolarna. Kram Paula

Med en doft av lavendel sa...

Hej
vad snyggt det blev med socklarna, vi har precis likadant ivårt kök som vi byggde 2008 och jag är jättenöjd, vi har bar stolar från ikea tror dom heter Leksvik med kryssrygg som jag målade vita, tyvärr har de blivit rangliga. Jag själv skulle vilja ha Tolix barstol med låg rygg men det verkar inte finnas i sverige.
kram Annika

Unknown sa...

Såå fint!
Kanske tolixpallar? Det vore fint hemma hos dig men då blir det utan ryggstöd i för sig.

Hoppas ni hittar några för det måste vara en bra plats att slå sig ner med en kopp kaffe.

Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Så fin kvällsbild från ert kök. Mysigt! Önskar dig en fin vecka. Kram Anna

HOUSE of ADELA sa...

Så snyggt så jag blir alldeles matt...;)

Kram
Adela

Annelie sa...

Jag har försökt att rannsaka mitt minne vad gäller hur jag hittat din blogg, men det har ännu inte plingat till i hjärnkontoret. Kan bara säga att jag är glad att jag hittat hit (du inspirerar verkligen med ditt fixande och donande i hemmet) - och glad att jag genom dig hittat till "Mor Ágùstas garage" IRL. Vilken butik! Tack, Mia!
Kram från Annelie i Helsingborg

P.S. Den nya familjemedlemmen verkar vara född till modell :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Suck vilket avundsvärt vackert kök du har Mia, bara sååå snyggt!!! Mari.

VICTORIA sa...

Fabulous kitchen!!!thanks for sharing :-)

Norr om Köpenhamn sa...

Ena dagen känns som höst, andra dagen är det fortfarande sommar. Men ljuslyktor kan man tända oavsett....det blir så himla mysigt! Här tänds det i tid o otid ;o)
Vilka suuuuuperfina fönsterluckor du har hittat och precis i den rätta färgen dessutom. Lyckans dig ;o) Sen blir det ju inte sämre av att de passar perfekt där bakom soffan!

Ha en fortsatt underbar augustivecka sötis!
Kraaaaam
Ulrika

rosenälvorna sa...

Jättesnyggta socklar, genast på min önskelista;) Christina

Fru Sirlig sa...

Hej Mia!

Fint kök ni har! Jag funderar på barstolen Leksand till vårt nya kök på gården. http://www.leksandsstolen.info/produkter.php Hoppas du hittar något du gillar!

Kram Heléne

Anonym sa...

Hej!

Vilket fint och härligt kök ni har!
Jag tänkte också föreslå dig att kolla på Leksandsstolens hemsida efter barstolar.

=)Lina

Isabelle sa...

Vilken vacker blogg du har. Vackra bilder och vackra texter.

Tänkte passa på och fråga, vilket typsnitt använder du dig av i din logga där det står Lilla Blanka?

Kramar

AKP sa...

Vi har dessa: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30067522#/00121766/ och jag trivs me ddom, måste bara köpa en till! :D finns bilder här: http://akp.blogg.se/category/inredning-renovering.html lycka till i ditt letande och hoppas du hittar något som passar just dig =)