torsdag 30 december 2010

Nytt köksprojekt ~ New kitchen project

Efter ett par slappa dagar i pyjamasen är tassandet mellan soffa och godisbord över. Jag har fått en massa energi och ideér och därför startat ett nytt projekt i köket..!
Det här lilla bordet (som jag i och för sig gillar) får flytta på sig. Nu håller jag på att bygga en köksö. Den blir i samma stil som skåpen i övrigt, med en svart granitskiva på toppen.
Just nu är det lucktillverkning som pågår :)

En snabb realitybild på köket... kolla inte för noga på all brôte som står överallt ;)
Kram
Mia
-Y

37 kommentarer:

ika sa...

Sweet kitchen :)
Pozdrawiam
ika

Lisas torp sa...

Ert kök ser underbar ut och med en köksö till sen blir det ju perfekt!
Så duktig du är som bygger själv!
Ser fram emot bilder sen...!
Önskar dej ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Hej Marie!
Härligt med ny energi och inspiration. Kommer nog bli superbra tror jag.

Ser ingen "bröte"

Kram Anna

My Lovely Things sa...

Men va spännande Mia. Åh vad jag vill komma hem till dig och se ditt fina kök..
Nu kommer jag ha lite mer ledigt , och då får vi boka in en dag.

Gott nytt år.
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är då idéerna dyker upp, när man tassar runt i pyjamas. Låter jättefint det du planerar.
Önskar dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Varm kram
AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va vackert kök Mia, och du är å full av energi och idéer! Och tänk att designa och snickra sina egna luckor som DU har gjort, jag känner ingen annan sån tjej, du är otrolig! Köket är så fint, ha en mysig nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt Bloggår Mia!!! Mari.

sylvia sa...

hei.
så flink du er, en kjøkken øy der blir flott å så nyttig,
gleder meg til å se.
ønsker deg en flott lille nyttårsdag.
å et riktig godt nyttår om vi ikke blogges før det ringes inn.
varm klem fra sylvia

Ett Vitare Hem sa...

Åh så spännande ska bli kul att se sen!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

beate sa...

oj, så spennende!!
gleder meg til å se!!

klem beate

tubaroza sa...

Lovely kitchen and in my favorite color white!

Home and Lifestyle sa...

What a wonderful kitchen you have...and now you are going to change it? I'm curious for the results!!

Wish you and your family a HAPPY NEW YEAR!

Warm regards, Ingrid

Hildas hem - Sofia sa...

Det kommer att bli superfint! Jag älskar också att bygga saker man vill ha själv, då får man det precis som man vill ha det :)

Jag gillar din blogg och lägger till den i mon blogglista.

Ha ett riktigt gott nytt år! :)

Norregård sa...

Jag ser ingen bråte!!!
Köket är så fint;o)

Gott Nytt År!
Kram Malin

Unknown sa...

Fantastic kitchen - lightly, great and airy. I love it!

Hugs

Tine

HOUSE OF SVEA sa...

Jag älskar ditt kök, det ärså fantastiskt fint. Ska bli kul och se hur ditt bygge blir. =)

Kram Annaann

. sa...

Men så fint det kommer till att bli med köksö! Ja, det är ju redan fint, men det blir bra med en köksö också. Jätteroligt att följa ditt projekt!
Kram Camilla

gamla skolan sa...

Hej vännen ! Ert kök är så fantastiskt fint ! Kan tänka mig att din egendesignade köksö kommer att bli lika fin !!
Önskar dig ett riktigt gott nytt år ! Kramar Susanne ♥

Servies en Brocante sa...

wonderfull, nice and light..i love it!

It's me sa...

It look so nice Mia....beautiful table........in your beautiful kitchen.....on your beautiful blog.......hahahahah!!...thanks for the last year !!!......

EEN HEEL GOED EN GEZOND 2011 !!!...

LIEVE GROETJES VAN MIJ....

★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

A REALLY GOOD AND HEALTHY 2011 !!!

WARM HUGS FROM ME ........

LOPPISLIV sa...

Ohhhh så vackert kök ni har. Blir nog toppen med en köksö, det har vi och det är så praktiskt. Du har ju dessutom yta till det, ahhhh vad jag gillar er spis, och ditt golv...ja jag suktar fortfarande efter trägolv, 2011 ska det bara bytas ut, det har jag som nyårslöfte...hihii Tycker ditt köksgolv ser grått ut...fick för mig det var vitt??? Jär det fotot eller ni har målat om det???

Jag känner likadant, efter att ha gått här och skruttat i flera dagar så har inspirationen nu sakta kommit tillbaka igen...Så idag ska jag ta itu med vårt sovrumstak som jag tänkt göra sen somras, kvistlacka och måla det vitt :-)) Ha en toppendag nu raring. KRAAAAM Paula

Vita små hjärtan sa...

Härligt med ny energi!!!! Så fint i ditt kök!!!!!
Gott nytt år!
Kram Agnetha

Inspiration i vitt sa...

ÅÅÅ ETT FANTASTISKT VACKERT KÖK, HÄRLIGA YTOR, FINT GOLV TAK LUCKOR JAA ALLT.
JAG HOPPAS ATT DET NYA ÅRET BLIR RIKTIGT SPÄNNANDE MED MÅNGA MÖJLIGHETER BÅDE FÖR KROPP OCH SJÄL.
PUSS O KRAM OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR / INGELA

Eva sa...

Oh, so pretty your kitchen! Thank you for image. kisses

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Vilket fint och härligt kök ni har !
Såå fint!
Ljust och stort !

Önskar dig

GOTT NYTT ÅR !

Så hörs vi nästa år!

Kram

Sussi / Sussinghurst sa...

Det bliver spændende at følge dit nye køkken projekt. Håber at der kommer rigtig mange billeder ;-)

Mamma C sa...

Det är så fint erat kök, ska bli spännande att se när köksön blir klar.
Kram Mamma C

Hem och Harmoni Marie sa...

Lika påhittig som alltid :) Ska bli spännande att se din köksö.

Önskar dig en mysig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år!
Kram Marie

Made in Persbo...Carina sa...

Vilket DRÖMKÖK ni har byggt er!!! ...och jag är så GRYMT IMPONERAD över att du själv håller på att bygger och fixar...nu en hel köksö!!! Du har girlpower du!

Kram och Gott nytt år på dig!
Carina

Alexa sa...

Happy New Year dear Mia :)

Rose Garden Malevik sa...

Jag tycker det är fint :)

★˛˚˛*˛°★SNART 2011!!!★* 。*★* ˛.*.★*.˛* .˛。*.★.*˛.¨*.★
˛°_██_*.。*./ \ .˛* .˛。.˛ ★★ 。**˛ !!!!!!!!!!!!!!GOTT NYTT ÅR!!!!!!
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.

Missa inte
HAPPY NEW YEAR PART hos mig imorgon
Håkan

Rosor och Spetsar sa...

Härligt med nya projekt.
Ha en härlig Nyårshelg
Kram
Annelie

marianaskeramik sa...

det är farligt att slappa ett par dagar...vips har man startat upp något nytt...hihi
gott nytt år till dig
marianaskeramik

Nygammalt sa...

Jäklar vilket tjusigt kök! Kommer ju bli superbra med köksön också.

Vill önska dig ett Gott Nytt År.

Kram.

Norrfrids Eija sa...

Ditt kök är ljuvligt, gjort med bra smak! Menar du att ni gör köksluckorna själva? Och stommarna? Nu gjorde du mig nyfiken...håller själv på att skissa på nytt kök.
Vill önska dig lycka till med köksön (väntar med spänning på bilder från resan och resultatet)och ett gott nytt bloggår!
Eija

Vintage House sa...

Hej vännen
Så underbart fint erat kök blir:)
Tänkte kolla vad ni har köpt era köksluckor??
Köksön låter toppen...
Tittar oxå in för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
kram
sandra

Nellie sa...

Hej! Måste nog boka tid hos optiker för hur jag än tittar så ser jag inte skymten av någon brôte!! Jag håller också på att planera en köksö, så jag kommer titta in här ofta och följa ditt projekt. Är så grymt imponerad av att du gör skåpluckor själv! MVH Nellie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint det kommer att bli, drömmer själv om en köksö men tyvärr rymms det inte hos oss.Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR.
Kram Theres