tisdag 28 december 2010

Julafton i backspegeln ~ Christmas Eve in the rearview mirror

Vardag igen (fast jag är ledig) och redan börjar julen 2010 tonas ut, tycker jag. Snart är det 2011 och det brukar inte gå mer än några dagar efter julafton förrän jag börjar tänka våren... vårlökar, ljuset...! Egentligen har jag lust att slänga ut julen nu, städa bort allt pynt och göra en riktig vårstädning... och fylla huset med krispiga vårblommor! Men jag skall hålla mig ett par dagar till. Till fredag, eller torsdag...

Lite ljuslek med kameran. Julgranen skymtar igenom det krackelerade spegelglaset.
Ha en fin solig tisdag!
Kram
Mia
-Y

27 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilka härliga bilder och lite symboliska dessutom!
Ja, nu vill man ha ljus och vårkänning!
Kramar från ett grått, vintrigt Stockholm!
Lisa

Fru Ekeby sa...

Stämningsfulla bilder! Härlig spegel!
Jag brukar slänga ut julen till nyår, men inte i år. Barnen kommer hem imorgon, så allt får vila.
Ha det bra!

Laura @ 52 FLEA sa...

Love the magical effect of the lights in the old mirror! I know what you mean about the decorations now...what seems so special before Christmas is just too much clutter right after! As I sit looking out at all the snow I would love to be looking at my spring flowers too! Take care Mia! Laura :)

Amelie sa...

Förstår dig precis, är likadan! Nu vill jag packa ner julen och göra det riktigt vårfint. Men man får väl hålla sig ett par dagar till! Kram Amelie

A piece of Asia sa...

Förstår vad du menar :-), håller just nu på med att planera nyårsfest och då finns det inte längre plats för tomtar i huset.....
Fina bilder, gillar din spegel!
Kram Johanna

liven sa...

Flotte bilder hos deg!
Lengter også mot vår...men julen får være i huset noen dager til.....til helgen hvertfall :o)
Ha en fin romjul :o)

Unknown sa...

Hej!
Håller med dig fullt ut. Jag tittade på granen förut och sa för mig själv: Snart åker du ut:)
Tycker det blir så skräpigt med granen, har inte riktigt plats för den heller.

Mysiga och vackra bilder (som vanligt)

Ha en trevlig fortsättning på din lediga dag.
Kram Anna

It's me sa...

Have a wonderful day too my darling Mia.......love love Ria.....xxx......beautiful pictures !!

Unknown sa...

lovely pictures in all their simplicity!

Millas hem sa...

Hej Mia!

Jag är hur snabb som helst med att hålla med dig! Jag har sett mig mätt på de röda längerna i föns tret, den barrande granen och alla färggranna chokladkartonger överallt! =)) Men för barnens skull så ska jag också försöka behålla allt framme några dagar till! =)

Underbart häftiga bilder med ljusreflexerna! Du är en fena på både inredningen och fotandet Mia!

Stor kram till dig från mig!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder, ska ta en liten tur till Plantagen i morgon och se om jag kan hitta lite vårigheter ;o)
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Emil und die großen Schwestern sa...

beautiful images! wonderful last week, éva

Elin | Draumesidene sa...

Så enig kjære Mia! :) Juletreèt får stå til 1.januar, men då fyk det ut i hagen :) Og så er det inn med vårblomstene! Brukar store summar på slike i januar og februar. Held meg i live! Nydelege bilder frå jula di! Du betyr så mykje for meg, du gir meg alltid så flott inspirasjon, og får fram smilet mitt! Takk Mia, for alt du har delt og gitt i 2010!

Ynskjer deg og fine eit vidunderleg 2011!

God klem frå Elin

Helena sa...

Hej!
Oh, vad jag håller med! Julgranen hänger mycket löst just nu... Köpte vita tulpaner idag, jättefina och härligt våriga! Kram, Helena

Mitt hvite hus sa...

Nydelig bilder..

jeg nyter julen enda..og vinteren...

Klemmer 0))

Rummet för välbefinnande sa...

God fortsättning Mia!
Ja, så var julen över då. Tänk så fort det går, och jag håller med dig om att jag börjar bli sugen på att plocka undan snart. Men, i år så har jag inte haft så mycket saker framme i och för sig så det går nog ganska snabbt *ler*
Ha en fin vecka!
Kram Mia

gamla skolan sa...

Vilka fina bilder Mia ! Ja visst börjar man så smått längta till våren , men jag har bestämmt mig för att låta allt vara till trettonhelgen . Men ska det in vårlökar och krispiga tulpaner !! Kramar // Susanne ♥

Made in Persbo...Carina sa...

Ååååh så vackert med ljusspelet i det gamla spegelglasest! Hur kan du vilja städa ut det?

Kramar, Carina

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh yes nothing better than simple decor is there...right now my stove is in the living room and the whole house is upsidedown..but it will be worth it when the kitchen is done....right?? All the best for 2011 my sweet far away friend!x0x0

Sussi / Sussinghurst sa...

.... eller onsdag, men din julepynt er nu så smuk, at du må kunne glæde dig over den lidt endnu :-)

Marie sa...

Ja, jag är precis som du, hihi. Nu längtar jag bara efter att få plocka bort julen och så in med en massa vårblommor istället. Men för barnens skull så ska jag lugna mig till nyårsdagen.

Underbart vackra bilder!

Ha en fin dag!
Kramar Marie

Anonym sa...

Hej lillablanka:)..
Så fina bilder du visar och vilken härligt nött spegel, charmigare än så blir det inte:)
Önskar er ett riktigt gott nytt år.
Kramar Linda

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Vad fina bilder och vilket fint spegel du har..
Du har så fint!
Ha en bra fortsätt vecka och gott nytt år..
Kram SIRPA

Mamma C sa...

Klart man blickar framåt, nu har ju denna jul varit. Men knäppa med fingrarna och hoppas att det blir vår. Det kan vi glömma, men börja dona för den kan man ju alltid göra.
Kram mamma C

Rozmeen sa...

I wish you and your family a happy, healthy and blessed new year!

Love,
Rozmeen

Kathy @ Sweet Up-North Mornings... sa...

Wonderful blog...
Happy New Year...
Kathy @
Sweet Up-North Mornings...

Loved visiting...

Robynne's Nest sa...

Mia, I always feel the same straight after christmas...I want to take the tree down and pack away all the decorations...but as you say....will leave them up for a while longer! Love your blog...can't wait to see what you do to your kitchen. Robx