söndag 19 december 2010

Fjärde advent ~ Fourth Sunday of Advent

Snön dalar ner utanför fönstret och det känns verkligen att julen är på ingående. Idag har julgranen inhandlats. Det var svårare än någonsin att välja ut den perfekta granen. Det var iskallt och granarna såg lika stelfrusna ut som jag kände mig. Fulla av is och snö var det svårt att föreställa sig dem gröna och gnistrande granna i stugan.

De flesta julklapparna är inhandlade. Får man total idétorka på inköpsrundan kan man ge bort en hemmagjord klapp. Kanske ett litet ljuspaket och en dekorerad tändsticksask. Jag tycker att egenhändigt gjorda julklappar är roliga både att ge och att få. Det blir personligt och lite annorlunda. Några bakade kakor eller hemmagjort julgodis i en vacker glasburk med ett fint band runtom brukar också bli uppskattat.
Kram
Mia
-Y

21 kommentarer:

Hulda sa...

Så fint dette var. Herlig med slike gaver, de pynter så fint opp. Likte veldig godt fyrstikkesken.

Ljuva Drömmar sa...

Visst är det både roligt att få och ge hemgjorda klappar! Och ljus kan man ju aldrig få för mycket av...

Tror nog säkert att granen blir bra bara den får komma in och få på sig sina kläder ;)
Jag har haft min inne ett tag men ska klä om den lite för jag blev inte riktigt nöjd.

Kika gärna in till min och var med i min tävling där du kan vinna en värmande sjal. Passar bra i vårat underbara väder.

Önskar dig en härlig 4:e advent, kramar Maria!

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mia
Visst har du rätt idet...köpa kan ju alla göra :)
Men om man gör det där lilla extra......

Kanske lite PARTY sugen nu då?? :)
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen
Håkan

Dessie sa...

Ja jag skulle då bli glad av sådana ljuvliga hemmagjorda presenter!

Ha en bra kväll.

Kram Dessie

Anette sa...

Visst är det roligare att få hemma gjorda presenter. Det uppskattas av mig.

ha en fin kväll med lite advents mys

kramar @nette

Marie sa...

Här kom granen in igår kväll, men jag har inte pyntat den än, får bli till veckan.

Håller med om att det är både kul att ge och få hemmagjorda julklappar, brukar uppskattas.

Vi kan väl höras på mail i veckan!

Kramar Marie

Christelle sa...

Merci de tout ♥ pour ces moments de rève que je passe dans tes pages à rèver !

It's me sa...

Hi Mia........have a nice christmas week.....enjoy !! lots of love Ria...

Mamma C sa...

Håller med dig. hemmagjorda presenter är mycket roligare att få.
Kram mamma C

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Det finns nästan inget bättre än att få hemmagjorda fina julklappar!:)

Ha en sköön kväll sötnos!:)

Kraam Izabell

Lisas torp sa...

Ja, precis så tycker jag också - hemmagjorda julklappar är ju roligast att få! LJus och tändstickor går verkligen åt i dessa tider!

Härligt med riktig gran inne...när den får tina upp! Här runt hörnet står gubbarna och säljer också, men ingen gran för mej - har bara inte plats!
Ha en härlig julvecka!
Kram
Lisa

Laura @ 52 FLEA sa...

Hello Mia,
I agree with you....homemade gifts are the sweetest.
Your photo is gorgeous!
I wish you a wonderful Christmas with your family and friends!
Take care, Laura

Unknown sa...

it looks so lovely,have a nice time, big hugh Kathrin

manon 21 sa...

Ce sont les plus beaux cadeaux.

Joyeuses fêtes

Manon

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Hoppas vi får se en bild på den inköpta, perfekta, granen.
Visst är det kul att ge egenhändigt gjorda klappar och jätte roligt att få.
Önskar dig en fin införjulenvecka!
Kram Raina

Vintage House sa...

Hej söting,
Så vacker bild och det är alltid roligt att få något som är gjort med hjärtat.
granen är klädd och nu ska det bara njutas.
kram
sandra

Mitt hvite hus sa...

Heisan..

ikke lett å finne den perfekte granen... hihi...men i år er vi veldig fornøyd.

kjekt å få den inn i stua og pynte den..

vakkert bilde du deler med oss...

ønsker deg en fin uke mot jul

Klemmer 0))

Norregård sa...

Visst är det trevligt med egengjorda klappar;o)

Ha det gott & God Jul!!!
Kram Malin

Skogslyckan sa...

Tycker också det är fint och trevligt med handgjort. Skall handla de sista klapparna imorgon, tror nämligen inte min två småkillar skulle uppskatta nåt jag pysslat ihop...ler.
Ha en fin start på julveckan!
Kram Pia

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei,snille!

Hvordan har du det? Travle førjulsdager tenker jeg.
Joda, her ble også et dyptfrossent tre kjøpt inn- i full fart! *brrr*
Nydelige bilder hos deg, hjemmelagde gaver er såvisst en fryd å få.
Klem

Husprojekt Drömhus sa...

Hej Mia, det är inte lätt att hitta den perfekta julgranen, vi hämtade våra i helgen, fyra stycken blev det, 2 inne & 2 ute..men det blev till att vada ut i snön som gick ovanför knäna för att få våra granar.. :) Kram & ha en bra dag, Tiina