måndag 6 december 2010

Julbord ~ Christmas table

En ny vecka har börjat och den ser ut att börja ganska bra. Herr Blanka hade bilat upp källargolvet under helgen och idag var rörläggaren här. Till vår glädje gick det att trycka i ett nytt avloppsrör inuti de gamla trasiga rören. I morgon (förhoppningsvis) kommer "spolarkillen" och "filmarkillen" tillbaks och gör en ny bedömning. Har vi riktig tur så finns det inga fler hål och vi slipper att gräva upp på utsidan. *håller tummarna*

I helgen fick jag lust att göra det lite juligt på ett av sidoborden i vardagsrummet. En amaryllis hamnade i en stor gammal kanna och en hyacint i en soppskål.

Provdockan hann knappt komma ut till försäljning förrän den var såld. Jätteroligt! Ni som kontaktat mig och var intresserade får en ny chans snart igen, då jag redan börjat jobba med docka nummer 2. Den blir lite annorlunda än den första, men förhoppningsvis gillar ni den också :)
Kram
Mia
-Y

29 kommentarer:

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

OH my goodness..that is beautiful...love that sign...ahhh sheer perfection as always! xo

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint!
Ha en finfin kväll!
Kram/LenaS

Rose Garden Malevik sa...

haha...


C
O
O
L
A

K
I
L
L
A
R

Ni har hos Er :)

SNYGGT :)
som alltid hos Dig :)

Ha det gott
Håkan

Sara sa...

Tack för fina inspirerande bilder :-)
Kram

SoBijoux sa...

Beautifull, great inspiration.
Kisses.
Ione

Vintage House sa...

Hej hej
Vad underbart fint:)
Hoppas att det löser sig till det allra bästa med rören..


Ha det så himla gott!
kram
sandra

Alberte sa...

Mia - fantastiske bilder!!!!

Anita sa...

Hei
Sååå utroligt fint det var med amaryllis i den gamla kannen du har her. Så rent og pent. Virkelig nydeligt:)

Millas hem sa...

Alltid så fina bilder här hos dig söta Mia!

Kram till dig!

Sussi sa...

Lycka till i morgon....med killarna alltså!
Fint med amaryllis och hyacint i vitt porslin. Du tar så fina bilder Mia!

Kram
Sussi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Provdockan var jättefin, lyckost den som köpte den. Underbart bord i dagens inlägg, och hoppas det går bra med rören.
Kramar
AnnaMaria

Mia, New Room Interior sa...

Vakkert!! Elsker det slitte bordet, og måten du har pyntet på!! :-) Klem

Vintagepia sa...

Holder tomlene oppe for at det ordner seg med rør-problemene:)
Her i Nord-Norge har det snødd og har laget masse juledekorasjoner av kongler og furugreiner,så litt julestemning har allerede kommet krypende:) Legger bilder ut på bloggen min til inspirasjon etterhvert:) Klem fra Vintagepia i dæ likkje røe huse:)

LantlivsAnette sa...

Åhh så fint du har gjort där på bordet...!!!
Hoppas att det gick bra med rören..håller tummarna..
Ha det gott
Kraaam Anette

gamla skolan sa...

Godmorgon Mia ! Hoppas och håller tummarna för er !!! Så fint du har gjort det , perfekt att sätta amaryllisen i en kanna !! Stor kram // Susanne ♥

Anna-Lena sa...

Vad skönt att det verkar gå bra med era rörproblem! Vad duktig herr Blanka är! Vad fint du har julpyntat!

Ha en fin dag!

Kram Anna-Lena

Skogslyckan sa...

Håller tummarna att ni slipper gräva upp utsidan. Ljuvliga bilder med det gamla slitna bordet!
Kram Pia

Rummet för välbefinnande sa...

Men, gumman - har ni haft problem i källaren????
Det har varit lite för mycket ett tag här så jag har inte riktigt hängt med känner jag. Igår landade jag i alla fall och det var skönt kan jag lova. Nu sitter jag framför datorn igen och är redo för lite jobb och då kikade jag in för att säga hej....
Hoppas det löser sig med rören.

Så fint du gjort. Jag har inte riktigt hunnit med att pynta så mycket men jag tar lite i taget. Det gäller ju att vila lite också så krafterna finns kvar till julafton sen. Idag tror jag det får bli lite fler bilder i alla fall så ni ser att jag inte sitter hemma och rullar tummarna bara *ler stort*
Ha det fint och hälsa familjen så gott!
Kramar Mia

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint du arrangerat på bordet!!!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Mitt hvite hus sa...

nyyydelig vakkett,..bordet var kjempefint..og bilde så utrolig stilig..

nyt kvelden O=)

klemmer

www.livskraftcoaching.se sa...

Tack för att du tittade in till mig och för de fina orden! Får säga det samma ... Inredning är ett stort intresse för mig och din blogg bidrar med massor härlig inspiration. Kram/Marie

Marie sa...

Håller tummarna för att allt har gått bra idag och att det ordnar sig med rören.

Superfina bilder Mia, älskar det där bordet!!!!!

Kram Kram
Marie

Ps. Du har mail!!!!

All Seasons sa...

I think it smells very good in your livingroom.
Have a nice evening, Mia
Warm greatings from me
Patricia

Unknown sa...

Hi!! I've just found your blog...and I'm falling in love with it!! You've got such a great taste!! I guess today is my lucky day!!
Laura@RicevreconStile

Rosor och Spetsar sa...

VAckert juligt och jag bara älskar det vackra bordet.
Ha en fin dag
Kram
Annelie

Husprojekt Drömhus sa...

ÅÅh vad fint det är med hyacinterna i soppskålar.. planterade själv ett par i sådana skålar för ett par veckor sen.. kika gärna på inlägget om byrå med 31 lådor, nästan mitten på min sida. Men så fint det är i alla fall & glad blir man! Kram & ha en mysig kväll, Tiina

Monica sa...

Verkligen otroligt fint !!
Enkelt och vackert !!
Kram,Monica

Vida sa...

...helt ljuvligt bord..och vilka läckra saker du har i din vintage blogg...

ha det gott och hoppas allt ordnar sig i hemmet..

kramgoaduochtackför..jaduvet;)
Vida

Goa sa...

Kram på er alla!

hoppas allting löser sig med avloppet!

Underbara bilder, fina, fina Mian min

Kärlek..♥