måndag 13 december 2010

Julfåglar i olivträdet ~ Christmas birds in the olive tree

Lucia, 11 nätter före jul... Nu går det undan, snart är det julafton!
Lite småpynt fortsätter att smyga sig fram. Några fina fåglar hamnade i ett olivträd i köket.


Helgen gick mest åt till att gräva. Ett enormt stort och djupt hål uppenbarar sig nu under vår halvt demonterade altan och under huset. Herr Blanka har kämpat tappert hela helgen. Jag hjälpte till med lite grävande och tömmande av spänner emellan heja-ropen.
I lördags kväll var vi hembjudna på middag till våra fantastiska grannar J och A. Det var så skönt, att efter många timmars slit i "gropen" och en behövlig dusch, få komma in till en underbart god middag och lika fantastisk efterrätt! Tack för en superkväll!!!
Önskar er alla en jättefin vecka!
Kram
Mia
-Y

32 kommentarer:

Anette sa...

Härligt med grannar som lagar maten till en..... ;)

Tänker på er, usch vad jobbigt med grävandet.. Hoppas verkligen ni får ordning snart.

Många kramar @nette

LantlivsAnette sa...

Åhh vad härligt att ni blev bortbjudna..
Förstår att det är jobbigt med att gräva, hoppas att ni snart är klara så att ni kan njuta lite av adventstiden..
Kraaam Anette

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
En stor Kram till dig vackra Lucia!!!
Raina

bakom berget sa...

Jag önskar dig en fin Luciadag!
Kram Åsa.

Mitt hvite hus sa...

Nydelig du har pyntet..

skjønner det var godt å bli bydd på middag.. få slappe av og bare nyte...

kjekt med gode naboer...

ha en fin uke 0))

klemmer =))

Millas hem sa...

Önskar dig en fin Luciadag Mia!

Kram Camilla

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Mia! Ohhh så härligt att bli bortbjuden och få god mat och efterätt serverad, särskilt efter ert slit, hoppas ni snart är klara. Fin blid du bjuder på. Ha en fin lucia dag. Kraaaam Paula

La Maison sa...

What a lovely bird, silver and grey, a beautiful combination.

Have a nice week
Hermine

Servies en Brocante sa...

beautiful! it looks like it comes right out of an magazine!

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjingeling i julstugan!

TÄVLING hos mig, var med du oxå!
Julkramar ifrån mig...
Marianne

Vita små hjärtan sa...

Hej Du Rara!
Å vad fina bilder, du får ihop allt så vackert!!!!
Vad härligt att bli bjuden på mat!!!!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Norregård sa...

Så vackert!!!!

Kram Malin

Nicole Dorfmädchenglück sa...

a wonderful decoration...

Behindabluedoor sa...

Hei, hei..
Fant bloggen da jeg satt og surfet på nett. For en flott blogg, denne er nødt til å følge videre. Gleder meg til det.
Ha en fin Lucia dag.
Klemmer

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lucia, 4 nätter före jul sjöng jag i bilen på väg till jobbet imorse. Maken tittade lite undrande, och det är tur det är 11...fniss.
Ni är så duktiga och kämpar på med grävandet, avbrott med middag hos vänner måste ha varit ljuvligt.
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

hej
Så skönt att ni blev bortbjudna, låter rikigt jobbigt hoppas det ordnar sig bra....
De fåglarna är så fina visar mina idag med...
hoppas ni har haft en fin Lucia.
kram
sandra

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Tittar bara in för att säga att jag inte glömt bort Dig.

Trevligt slut på en Luciadag.Jag fick lyssna på youtube,mina systrar ringde efter jag sänt MMS.
Ingen annan av min familj el.släkt.
Mina bloggvänner är hederliga och trofasta, dem kan jag lite på i alla väder.

Kram Mi

Unknown sa...

hey Mia, specially I love this bird, it looks so nice, have a great time, big hugh Kathrin

Linda sa...

Hello Mia

You didn't hear from me for some weeks. I was on a holliday to Java and Bali and Hong Kong for 4 lovely weeks. The last few post of october and november were verry nice , sorry i did't always left you an answer but i like to read them a lot. I love this time of year , i like the hole month of december not only christmas. I hope you enjoy it to.
Thank you for reading your blog. Greeting , Linda

( Sorry for my bad Englisch)

Anonym sa...

Usch så jobbigt med allt slit:(..
Vilka bilder du tar! otroligt vackra.. Kram Linda

gamla skolan sa...

Oj ! Vad ni kämpar på ! Så mysigt att sen få komma till dukat bord och trevligt sällskap ! Vackra bilder , som alltid . Kram vännen ! Susanne ♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint det blev med fåglarna i granen och så mysigt att få komma bort på middag!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Helena, The Swenglish Home sa...

KÄra Mia,

Det låter tufft det där, grovjobba utomhus när Kung Bore står och flåsar isångor i nacken... Att då ha fina medmänniskor nära som bjuder på mat är underbart, och de låter som riktigt "goda grannar" i flera bemärkelser!

Dina bilder och arrangemang är alltid en njutning för ögat. Tack för att du orkar bjuda på dem, trots att er tid ägnas åt annat just nu.

Mmm, mitt nästa besök i Sverige skall definitivt ha dumlekolor på inköpslistan - kakorna nedan ser oemotståndliga ut!

Varm kram,
Helena

Inspiration i vitt sa...

så gulligt du har det hos dig Mia.
Skönt att bli inbjuden av härliga grannar när man som mest behöver det. Hoppas allt går bra med ert grävande och att ni inte sliter ut er innan jul. Kramar i massor/Ingela.

Diane sa...

Hi. Would you mind If I featured one of your photos from your blog on my blog as your kitchen has inspired me to decorate mine in the same style - I will link back to your blog of course. I have only just found your blog and it is the most gorgeous blog ever! You are truly inspiring. xxxx

lottens vita och gröna sa...

mmm sitter här nu och försöker hplla mig från att gå ut i köket...nedrans vad godissugen jag blev av att bara se dom där dumlekakorna, de ska jag banne mig göra!!! tänker på er med ert mankemang, håll ut gumman, det är som det är men fasen va!
ditt kök är som en dröm, väcker inspiration som bara den!
må bäst du fina, ta hand om dig!
varmkram lotten

Emmas utsikt sa...

Härliga grannar. Sånt sätter man pris på!

:)

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina fåglar i olivträdet och så fint det är. Mitt ser inte ut att må så vidare just nu. Tappar en massa blad och ser allmänt visset ut. Nu har jag bakat Dumlekakorna, så goda de blev.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anci sa...

Hej !
Du får mig alltid att vilja springa till blomsterhandeln ;)

Kram
Anci

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode vennen, håper alt er bra med deg ! Tenker på deg ofte nå, midt i slitet med gravingen og det som kommer i tillegg. Du må jo få tid til å nyte Julen også, og det håper jeg du gjør!

Elsker ditt nye fine kjøkken, og du er så flink til å pynte det. Herlig krok jeg ser av den !

Varme klemmer til deg og God 3. advent !

Aina

Black Iris sa...

Det låter som om du har det ganska skönt förutom grävandet då. Häromdan gjorde jag dina Dumlekakor för att ha till Jul men det ser ut som om jag får göra en omgång till för det var väldans så fort de försvann.

Kram Maidi

Marie Söderberg sa...

hej du har såmycket fint och inspirerande bilder som vanligt..kram marie