måndag 1 november 2010

Utlottning emaljskylt ~ Enamel sign give away

Jag tycker att emaljskyltar är så vackra, men de kan vara svåra att hitta.
Därför blev jag så glad när jag hittade detta danska företag som tillverkar klassiska emaljskyltar som är lika vackra som de från förr!
Företaget heter Ramsign och har ett stort utbud av vackra skyltar. Allt ifrån de klassiska husnummer-skyltarna (vilken jag har beställt, och ivrigt väntar på!) till kundunika skyltar med t.ex. efternamn eller gatunamn.




Jag har nu glädjen att få lotta ut en valfri skylt från Ramsign till en av er!
Det enda ni behöver göra är att skriva en kommentar om vilken skylt ni skulle vilja vinna.
Tävlingen pågår till den 15 november, och ni som inte har en blogg kan maila mig i stället.
Lycka till!
Kram
Mia
-Y

91 kommentarer:

Anisis sa...

Hej ! JAg skulle gärna vinna både husnummer och namnskylt ! Men om jag måste välja (:-) så skulle det bli namnskylten och då skulle det stå Familjen Isidorsson på den. Kram Anna

Anonym sa...

HEI:)
Likar så godt emaljeskilt, og ønsker meg et navneskilt :) Det har vi ikke så det hadde passa perfekt!!

Ha en fin dag!

Klem Anita B

Johanna_jh sa...

Hej hej! Nummerskylt skulle vara kul tycker jag.
Väldigt fina är dem!
Kram kram
Johanna

Anette sa...

Jag skulle vilja vinna en namnskylt...

Kramar @nette

Vita små hjärtan sa...

Å vad kul! Så klart man vill vara med och hoppas på lyckan!
Kram Agnetha

Njut i din trädgård sa...

Håller verkligen med om att skyltarna är fina så jag vill gärna vara med!
Jag väljer namnskylt!

Trevlig höstlov!

(eddas) sa...

Heisann..
kjempefine....jeg ønsker meg et sort som sår 1964 på:)
ha en kos kveld
eddaKlemmer

Danuta sa...

Ale pięknie. Wspomnienie lata;-)))
Pozdrawiam

Så Vitt Jag Vet sa...

Fina namnskyltar! Tror att det blir en skylt med namn på.
Trevlig blogg har du ,har följt med den. Kan nu
kommentera eftersom jag själv har gått med i blogglivet.
Kram
Sanne

bakom berget sa...

Åhh, vilka vackra skyltar. Jag skulle vilja vinna en med mitt husnummer på. En i blått med vit text. Jättefint!
Ha det så gott! Kram Åsa.

LjuvligtLantligt sa...

En svartvit skylt skulle sitta finfint!!
Håller tummar o tår!! :)
Kram Git

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina! Om jag skulle ha turen att vinna så skulle jag välja en sådan som är på bild nr 2 fast det skulle stå 2 istället för 15...

Ha en fin vecka, kram Marie

Helen sa...

Skulle hemskt gärna vilja vinna en namnskylt.

Refleksjon på livsvegen sa...

Å så fine skilt..
Fekk lyst på Highlander namneskilt :-)

Ha fin kveld!

Anneli sa...

Hejsan.

Vilken härlig tävling!

Tänk om man kunde vinna för en gångs skull.....håller nu alla tummar.

Vill fundera på vilken slags skylt jag allra helst vill ha i fall.....

Länkar hos mig givetvis.

Ha en fin dag,
kram Anneli.

High Street Cottage sa...

What a lovely prize, the winner will be very happy to receive it!

Hagaholm sa...

Hej! Visst är de vackra. Tänk om jag skulle vinna ett namnskylt med 'Hagaholm' på, namnet av vår gård. Mvh, Anna (ps ursäkta för svenskan men vi har bott i Sverige i två år nu, mäste säga att jag lär mig mycket av att läsa din fina blogg)

Marianne sa...

Jeg vil meget gerne deltage i konkurrencen - og vinde - selvfølgelig.
klem MARIANNE

It's me sa...

What a lovely nameplates!! and numberplates...i great to do this give away......i know exactly what i will on that plate....when i win i mail you about it !! lovely week darling ....warm hugs from me Ria....

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad läckra .Skulle vilja vinna en namnskylt.Önskar dej en skön kväll Kramizz Rita ♥

Vintagepia sa...

Hei!!
Hadde vorre arti å vinne et fint emaljeskilt;) På dæ skal dæ stå "Dæ røde hus i skoge"
Kose meg allti når eg e innom bloggen din:)

Det Vita Drömhuset sa...

Hej.

Jag vill gärna vara med. Jag skulle välja husnummer om jag vinner. Nr 12 bor vi i.

Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Kul med tävling! Jag skulle valt nummer skylt:)

Kram Susanne

Moa sa...

Åh, jag älskar de där skyltarna! Jag satt och tittade på deras hemsida senast förra veckan :) Jag skulle vilja ha en skylt där det stod "Familjen Hörnfeldt". Det skulle passa fint på vår ytterdörr.

Tack för en härlig blogg och en fin tävling :)

Hälsningar/Moa

Anci sa...

Det var inte det minsta svårt att välja. Jag vill absolut ha skylten med texten Lighthouse på.

Jättekul med utlottning :)

Kram
Anci

emmalill sa...

åhhh jag skulle vilja ha en skylt där det stod ateljé, till min nybyggda ateljé. Det hade jag blivit så lycklig över :)

Unknown sa...

Hej Mia!
Vilken lycka, tänk om jag vinner:)
Jag skulle nog vilja ha en vit med svart text, en tvåa.
Nu håller jag tummarna.

Kram Anna

Tesen sa...

Hej där!
Jag skulle bli såå glad om jag vann en nummerskylt! En sån som på bild två...vit botten, svart ram fast med 40 på istället! Nu håller jag tummarna!
Mvh Terése

Made in Persbo...Carina sa...

Å vilken fin utlottning!
Jag skulle gärna vilja vinna en Metropolitan Nameplate. Eller en Highlander... :)

Kraaam, Carina

Rummet för välbefinnande sa...

Jösses, vilken fin tävling du har Mia.
Jag skulle gärna önska mig en vit skylt med svart text och då skulle det stå "Känslans väg".
Skulle vara passande eller hur?
Har sett ditt mail, men jag tror vi har lika mycket omkring oss just nu. Det låter jättebra i alla fall och jag hör snart av mig till dig.
Jättestor kram till dig min vän. Är glad att jag träffat dig.
Mia

7th-Heaven sa...

Det vil jeg svært gjerne være med på. Her har vi endelig fått veinavn og vinner jeg så vil jeg veldig gjerne ha et nummerskilt til huset:) Det hadde blitt perfekt!:))
Med ønsker om en vakker november-uke.
Klem fra Line

Stina sa...

Jag skulle vilja vinna en skylt med vårt efternamn på!

Hälsningar,
Stina

Paula sa...

Åh, då tänker jag på en namskylt till vårt lilla, lilla torp.

Tack för all inspiration och glädje du sprider med din blogg!

Kram!

Paula

Min Verden sa...

De er kjempefine og dersom jeg ikke vinner et - vil jeg bestille et nummerskilt med 164 på og Adressen vår i tillegg :)

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia!
Love all those beautiful enamel signs. If I were to be the lucky winner...of course, I would love to have the number 52! :)

north pal sa...

oh,that would cool to win that sign. i would display it proudly. Bestest,Denise

vitamargarita sa...

Vilka fina skyltar, gör det svårt att välja. Men....det blir nog en blå (vårt hus är blått) namnskylt. Texten: "Här bor Johnsons".

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig skilt.. disse har jeg sett på andre blogger også..

jeg prøver lykken hos deg )=))
klemmer

becca sa...

Hejsan!
Så fina skyltar du hittat, jag vill gärna vara med i din utlottning. Om jag skulle ha lyckan att vinna så skulle jag nog vilja ha en med namnet på vår gård, skulle bli super snyggt ute på huset.
Ha en bra dag, kram Rebecca.

Syster vit sa...

Ååh vad jag vill vinna, dom är ju så fina. Då väljer jag en svart med en vit tvåa. Hoppas verkligen på tur.
Kram Liselott.

Malin - I min trädgård sa...

Vilka snygga skyltar! J Om jag ahde haft turen att vinna skulle jag vilja ha skylten Highlander med nr 16 på.

Nu håller jag verkligen tummarna!

Kram M

Malin - I min trädgård sa...

Jag glömde ju skriva storleken. 5,9"*7,9".

Kram igen!

Unknown sa...

Hej

En skylt i blått och vitt skulle passa mig.
Helst skulle jag vilja ha en namnskylt.

Kramar Carina

Kari sa...

Vakre skilt som gjerne kan henge på min vegg. Skulle jeg være så heldig å vinne, vil jeg gjerne et navneskilt.

Kari :-)

Moccamamma sa...

Hei! Slenger meg med. Et Lighthouse navneskilt med etternavn og navn på familiens fire medlemmer hadde passet perfekt til vårt røde og hvite hus :)

Moccamamma :)

Annas skattkammare sa...

Hej Mia!
Visst är det så fint med emaljskyltar! Jag skulle vilja ha en med vår gatuadress på.. en blå med vit text.
Kram /Anna

Karin i Villa Grå sa...

Hej goa Mia!

Har jag turen med mig vinner jag gärna namnskylten!

Ha en bra kväll!

Kram, Karin

Fröken Skoglund sa...

Otroligt fina skyltar, klart jag vill vara med i utlottningen av en sådan! En blå med svart text: Familjen Karlstedt står högst på min önskelista!

Patty sa...

I would love to participate in your giveaway! 52 was a good year for me!!

Camillha sa...

Hej! Vilken underbar tävling!
Jag skulle vilja ha en skylt där det står
Lycklig ändå!
Dessa ord betyder mycket för vår familj och skulle förgylla vår vardag och hela vårt liv!

Ha det jättegott!

Anna sa...

Jag skulle välja en namnskylt, skulle vara kul att ha vid entren.

Jag har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/november/emaljskylt-1511.html

info@annakarlsson.se
http://www.annakarlsson.se/blogg/
http://molnboanna.blogg.se

Annika sa...

Jag vill vara med, skulle vara jättekul att vinna en nummerskylt med en etta på, så folket vet att vi bor här! ;-) Vi saknar fasadsiffra än så länge, och har inte namnet på brevlådan.
Är ett under att posten hamnar rätt ;)

Skylten jag vill vinna heter Engelhardt Number 1-99 Size 4.9"

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/november/lillablanka-15-november.html

kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se
http://nilssonpettersson.blogg.se

Alberte sa...

Tusen takk for din kjempehyggelige hilsen hos meg.
Du gjør meg glad.
Klem fra Jannicke

liselotte sa...

Hej! Jag skulle gärna vinna en nummerskylt, Mvh liselotte.202andersson@telia.com

Rosor och Spetsar sa...

Vilka vackra skyltar, jag skulle vilja vinna en vit husnummerskylt till vårt vita hus.
Kramar
Annelie

BailiwickStudio sa...

I love those enamel signs! And my house needs a number! ::Jill

Mia, New Room Interior sa...

Nummerskilt med 95 ville jeg hatt om jeg vant! Nydelige de gamle skiltene! Klem

Clarissa sa...

Vilken underbar tävling du har!
Skulle så gärna vilja vinna en namnskylt.
♥ Hälsningar Clarissa

Mjuka sa...

Hello Mia!!
En husnummerskylt hade varit kanon!! Verkligen ett smycke!
Nu håller jag tummarna hårt!
Kram Malin

Bohemian sa...

Oh Mia those signs are lovely... and even more difficult to find here in America! I love them all, how generous of you to offer one in a give-away.

Dawn... The Bohemian

Cici sa...

I just have to take part to this...if I would win, I'll take the number sign. ;-)

Vita huset 28 sa...

Hej vilka härliga o fina skyltar.

Jag skulle helt klart välja en svart/vit nummerskylt med "28" på om jag vann :)

Ha en skön onsdag
Kram Camilla

mr22ga sa...

Hej! Jag är självklart med även jag och skulle välja en svart/vit skylt med texten "Olofsson" på!
Håller tummarna och länkar här: http://villduvinna.blogg.se/2010/november/emaljskylt-1511.html

Ha det gott så länge!
Mattias,
mr22ga@hotmail.com

anna sa...

Jag är gärna med och tävlar!
Här har jag tipsat: http://annastipsarblogg.blogg.se/2010/november/vinn-en-emaljskylt.html

Jag skulle bli överlycklig om jag fick vinna den här fina skylten
http://www.ramsign.com/product_enlarge.asp?itemID=1099
(Och hoppas på att det får plats fyra ord fördelat på tre rader på den - Välkommen till Familjen Xxxxxxxx)

/anna
annamedliteta@gmail.com

Lisas torp sa...

Visst vill jag vara med i utlottningen!
Själv skulle jag vilja ha den svartvita med "15" på! Så fina de är!
Självklart länkar jag med bild!
Lisa

NerbyKatta sa...

Jag skulle hemskt gärna vilja ha en skylt med vårt husnummer på. Den skulle göra sig väldigt bra på vårt hus :)

Kram Katarina i norra Värmland.

Anette sa...

Åh vilka fina skyltar :-) självklart är jag med och tävlar...Jag skulle gärna vilja ha en namnskylt till vår dörr....LAINE skulle det stå på den :-)
Kram!
www.peggygirl.se

annaslantliv sa...

Åh jag vill vinna en namnskylt till vårat nya hus!

Hoppas hoppas

Camilla sa...

Åh vad fins skyltar! Jag skulle vilja ha en nummerskylt till vårt hus. Namnskylt är inte så lönt eftersom jag jobbar på att vi ska ha samma efternamn och vi inte är överens om vilket :) Kram Camilla

Familjen Krabbe sa...

En superfin skylt att få stoltsera med, ja...jag önskar en namnskylt. Hoppas på tur!

Elin J sa...

Hej hej klart att jag är med och tävlar, skulle vilja vinna en namnskylt (HighlanderNameplate Size: 6.3" x 6.3")

*håller tummarna*

KRAM

Matilda sa...

Nämen , jag har missat det här helt!! Jag vill ju också vara med så klart!!!

Jag skulle vilja vinna en sån där fin namnskylt.=)

Många kramar, Matilda♥

liebespuppe sa...

Hej!
Det är så tråkigt att bo i lägenhet när man ser såna här fina saker! Men jag tänker minsann vara med i tävlingen ändå! För jag fick en uppenbarelse!

Jag skulle vilja vinna en emaljskylt som nummerskylt (den som heter Arrowhead var snyggast!) och då skulle jag skriva 2009 vilket är sonens födelseår och hänga upp! Det var väl en rolig idé??

Kram

liebespuppe sa...

Hej!
Det är så tråkigt att bo i lägenhet när man ser såna här fina saker! Men jag tänker minsann vara med i tävlingen ändå! För jag fick en uppenbarelse!

Jag skulle vilja vinna en emaljskylt som nummerskylt (den som heter Arrowhead var snyggast!) och då skulle jag skriva 2009 vilket är sonens födelseår och hänga upp! Det var väl en rolig idé??

Kram

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fina. Jag vill gärna vinna den vita skylten fast med nr 11 på
Kram Agneta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

En namnskylt skulle sitta som en smäck!

Kram Annica

moimukulatt sa...

ååååh, längtat efter en skylt läääänge.

Jag skulle så himla gärna vilja ha en "fam. Jakobsson" skylt.

maria sundkvist sa...

Jag vill gärna vinna en skylt fär det står fam. Pahlberg!

Granne med Selma sa...

Oj! Vilken tävling! Den vill jag gärna delta i. Min skylt skulle sitta på stallet :-)

Trevlig allhelgona till dig!

/Sussie

bakformen sa...

Hejsan, så klart jag vill vara med och tävla om en snygg namnskylt.

/ Pia
bakformen@gmail.com

Ninis74 sa...

Vad roligt, klart man vill vara med !
Råkade kika in här, har inte varit så aktiv på sistone, men börjar känna bloggsuget igen!
Ha en fin söndagkväll!

Mamsen sa...

Ja slike skilt er bare lekre!
Om jeg skulle vært så heldig å vinne...måtte det ha blitt ett med vårt familienavn på...
Monica

Norr om Köpenhamn sa...

Kanske har jag turen och vinner en nummerskylt till vårt hus.
Ha en skön dag!
Ulrika

Cajsas Faster sa...

Hoppas jag har tur och vinner en namnskylt, eftersom vi bor på landet har vi inga husnummer:)
Kul att läsa din fina blogg// Marie

Annica Östlund sa...

Hej,
de är ju så otroligt vackra dessa skyltar. Jag har sneglat på dem massor av gånger men aldrig tagit mig råd att beställa en.
Om jag vinner skulle jag vilja ha en Lighthouse Square Address Plaque 7,1"*11,0"
Mvh
Annica

Anna-Lena sa...

Halloj Mia!

Vad fin din nya husskylt blev. Jag är nu verkligen ute i sista laget men jag håller mina tummar så hårt jag kan och hoppas på megatur! En sådan skylt har stått på min önskelista länge. Jag skulle väldigt gärna ha en skylt med vår hussiffra 12, om fru Fortuna står mig bi. Färg är lite svårare att välja....

Ha en skön afton!

Kram Anna-Lena

evamar sa...

Highlander Oval Address Plaque skulle passa perfekt på min systers gamla fina hus, så jag håller tummarna för att få överraska henne med den.

sussi sa...

Åh jag skulle jättegärna vilja vinna en namnskylt, det skulle vara så fint att ha en!!
Tack för din härliga blogg!!

Kramis Sussi från Uppsala

Mys och hemtrevnad sa...

hej jag vill med vinna en emaljskylt*ler Det får gärna stå familjen torstensson på den...eller Strandkullen...kramis semlan

Anonym sa...

Hej söta Mia.Jag har helt missat tävlingen:( men nu vill jag gärna vara med om jag hinner.
Jag skulle välja en skylt som det står Vitaloppan på om jag vinner s kan jag ha den på huset. perfekt när folk ska hämta möbler här:) Håller alla tummar:O
Kram Linda

jasonbob sa...

yeezy 500
pandora
supreme hoodie
off white jordan 1
kobe shoes
yeezy boost 380
off white
kyrie 7
jordan 1
golden goose