söndag 21 november 2010

N for Noël

Häromdan när jag gick omkring i mataffären kom jag på mig själv att vissla på julsånger. Som tur var bara tyst, inne i mitt egna huvud. Julen börjar närma sig, och omedvetet kommer de där julsångerna in i huvudet på mig. Jag sneglade åt årets julglögg, en hyacint åkte ner i kundvagnen, ett paket pepparkakor och en gräddädelost likaså.
Nästa helg är det första advent och jag tjuvstartar lite med lite adventsstämning i köksfönstret.
En lingonkrans hänger i en kedja från Jeanne Dárc Living, ett gammalt vykort köpt i Butik Vita Ranunkler, och en hyacint med mossa har blivit nedbäddad i en gammal såskanna.
Jag har jobbat hela helgen, så i morron är jag ledig.. härligt! Då skall jag pyssla med något riktigt spännande. Jag hade nämligen skickat ut Herr Blanka på långväga inköpstur idag medan jag jobbade... och det är precis det han hade med sig hem som jag skall ägna mig åt i morgon..! Jag berättar mer nästa gång.
Kram
Mia
-
Fotnot: Noël betyder jul på franska, och jag som är väldigt svag för gammaldags jul med lite franska stämningar associerade därför N:et på vykortet med just Noël...

41 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

SPÄNNANDE.........Undrar va Herr Blanka har köpt :)

BLOGGPARTYT fortsätter :)
Håkan

Jojo sa...

I just love the Christmas season and especially the music. Enjoy your days off.

Drivtommer-Hus sa...

Wunderschöne Bilder:-)))
ganz lieben Gruß Kiki

All Seasons sa...

This great atmosphere, I love it.
What will it smell great in your home with Hyacinth, so sweet!!
Have a nice day tomorow ☼

Hugs
Patricia
from Holland

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du förberett inför advent, jättefint med kransen. Härligt och vara ledig imorgon, och spännande saker och pyssla med som mannen fixat.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria
Ps, vilken tur att du gillar ordet noel, det stod det på hjärtat du vann av mig.

Anette sa...

Fint med hyacint i såsskålen.

Ha en fin kväll

Kramar @nette

Nordisk gammelt sa...

Sikke fint et stemningsbillede med vindue og "sovsekande".
Det kan jeg lide!

Sara sa...

Hi hi jag har också tjuvstartat lite.
Kram

Vita små hjärtan sa...

Alltid lika vackert, alltid lika spännande att kika in hos dig.
Kram Agnetha

Millas hem sa...

Hej Mia!

Kan se dig framför mig gå och nynna och njuta av musiken (i ditt huvud=) i affären!

Riktigt mysigt med lite julkänsla nu! Jag har däremot inget varken juligt eller adventigt här hemma ännu, men jag är ledig på fredag så jag får väl greja lite då!=))

Kram Camilla

Unknown sa...

Mysigt och i min kundkorg har det åkt ner hyacinter, pepparkakor och ädelost för länge sedan!
Vad bra att skicka ut mannen när man själv jobbar. Jobbar du inom vården också tro?

Ha en skön ledig dag, jag är ledig på tisdag.

Kram Anna

Sussi / Sussinghurst sa...

Ja, hvad mon Hr. Blanka har med hjem.... spændende

It's me sa...

Beautiful atmosfeer in your house darling..............love it !!!...happy week darling.....love Ria.....

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

OH your photos are a breath of fresh air Mia..can hardly wait to see what your working on! x0x0

Körsbärshöjden sa...

Så fint fönster, härligt med julpyssel

Rummet för välbefinnande sa...

Vännen min, jag kan se dig när du går omkring hemma i köket och pysslar och myser och sjunger julsånger.
Hyacinten i såskoppen blev så fint, och jag blir vrålsugen själv på att få pyssla lite. Köpte en liknande såskopp hos Marie när hon öppnade och jag bara vill bli pigg nu så jag kan fixa och dona och julpyssla lite.
Kan allt undra vad herr Blanka fixat nu???
Åhhh om du bodde närmre så vi kunde dricka lite glögg och pyssla ihop.......
Ha det så bra!
Kramar i massor

Mitt hvite hus sa...

Så spennende da... n ydelig bilder...det vinduet ditt liker jeg så godt =))

Norregård sa...

Hej!!
Så mysigt du har det!!!
Ser fram emot ditt pyssel;o)

Kram Malin

Magdalena sa...

så utrooolig nydelig....

Sea Angels sa...

Absolutely gorgeous, i'm humming Carols too your not on your own.
Hugs Lynn xxxx

Tierlantijn sa...

Again beautiful pictures!

Best wishes, Ilona

Änglarnas hus sa...

Hejsan Mia!!

Vilken underbar bild..den sista..så fint att se ert kök där innanför!

Vad kan det vara för roligt maken har fixat!?..kanske någon läcker möbel?!

Ha det gott imorgon på din lediga dag!!

Varma kramar ifrån Sanne!

Jen sa...

Spännande...vad kan det vara.
Kommer snart igen.

Ha det gott Kram jen

Frøken Jægers Hus sa...

En stund siden jeg har vært innom deg. Åååååååååååå hvor mye fint du viser!! Fantastiske vakkre bilder av dine fantastiske ting:) Å hvor jeg koser meg:) takk:)
Klem
helene

Inspiration i vitt sa...

ååå nu blir jag att nyfiken som bara den hihi. så fint det är att hänga en sån tunn skir krans i ett föster, det skapar stämmning som jag gillar mycket. Kram gulliga Mia/Ingela.

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhhh så fint..visst är det väl mysigt med Julen, jag plockade fram rubbet hos mig igår..
Men såå spännande att få se vad du ska pyssla med..skynda dig o visa oss..
Kraaam Anette

mysiga heestrand sa...

Så vackert du har gjort. Det är så fint med kransen i förnstret och hyacinten i såskoppen. Allt blir så fint som du gör.
Kram och ha en fin pysseldag
Marita i Heestrand

Marie sa...

Nu blir man ju nyfiken så man nästan spricker, vad kan det vara som N har varit och hämtat. Ett skåp till köket kanske?

Underbart stämningsfulla bilder, så fint med kedjan i fönstret.

Här har vi vattkoppor i huset igen sen i torsdags kväll, men nu har vi snart det eländet avklarat. Skönt!

Ha en bra dag, vi hörs!
Kramar Marie

Mys och hemtrevnad sa...

ditt fönster är ju bara så härligt! kramis semlan

(eddas) sa...

Så koselig du har gjort det....spent på hva du skal til med nå:)
ha en kreativ dag..
eddaKlemmer

Drömblomma sa...

Vackert fönster du har in till köket. Blev jättefint med hyacinten i såsskålen. Kul när man kan använda sina saker till lite allt möjligt. Inte bara det de är avsedda för./Kram Lena

Drömblomma sa...

Vackert fönster du har in till köket. Blev jättefint med hyacinten i såsskålen. Kul när man kan använda sina saker till lite allt möjligt. Inte bara det de är avsedda för./Kram Lena

Kamilla sa...

Ditt fönster in till köket är så underbart fint! Härligt att man kan se den fina man pyntar från 2 håll inomhus.

Kramis

LLOR sa...

Bonjour,
j'aime beaucoup l'ambiance de cette cuisine, j'aime beaucoup le style de votre blogs, vos choix...
Amicalement,
lisou

My Shabby Streamside Studio sa...

I love its quiet simplicity!



P.S. – I’m having a Jeanne d’Arc Living Giveaway till 12 Dec.!

Bisous,

Sandy @ My Shabby Streamside Studio
http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/

Unknown sa...

wunderschön !!!

Rosor och Spetsar sa...

Vackra bilder med julstämning Mia,
Gillar din hyacint i såssnipan- fint. Själv är jag astmatiker o tål varken hyacinter,narcisser eller julstjärnor men som tur är finns ju amaryllis och julrosor att njuta av.
Spännande att se vad du hittar på med mannens inköp
Ha en fin vecka i snöiga Sverige
Kramar
Annelie

gamla skolan sa...

Hej vännen ! Du tar alltid så otrolgt fina bilder , som det är en ren fröjd att titta på . Idag har jag börjat spela julmusik och hängt upp några julstjärnor . Mysigt !! Kramar Susanne ♥

SWEDISH HOUSE sa...

Hej Mia

THANK YOU for your kind comment on my SIMPLY SWEDISH VINTAGE blog. I am glad you like the bird house my husband made ;-). We have lots of snow here in Halsingland and lots of hungry birds visiting us for food.
Nice to *meet you* and I will spend a while looking at your beautiful blog.
I love your Christmas window. Next Tuesday, I will be starting on my other blog once again TUESDAY THROUGH... THE WINDOW
Everyone is invited to join in and share a Christmas/Winter window view in their part of the world.
I hope you can play along and join in...if you would like to.
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert att det gör ont, det infällda fönstret och den gräddvita kannan med hyacinten, suck..

Du har mail Mia!! Mari.

diane b sa...

Great window shot. very simple and homely.