onsdag 3 november 2010

Terrin ~ Terrine

Jag gillar verkligen vitt och cremefärgat porslin, och letar alltid efter det på loppmarknader och auktioner. En cremevit terrin har stått högt upp på önskelistan länge, så jag blev så glad när Herr Blanka nyligen överraskade mig med att smyga iväg på en auktion och ropa in denna fina pjäs.

Igår tog jag fram mina övervintrade amaryllisar från källaren. Jag hoppas få liv i dem genom lite god omvårdnad (och en stor portion tur!). De behöver ju 6-8 veckor på sig att blomma. Vi får se om de vill vakna och om de har lust att blomma sådär lagom till jul...
Kram
Mia
-Y

40 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, vilken superläcker terrin!! Ja, jag tycker som du - jättevackert med vitt och cremefärgat porslin!
Så snäll han är "herr Blanka"!:)
Kram
Lisa

Norrfrids Eija sa...

Var hittar man fler "herr Blankor"?
Superfin terrin att drömma om!
ha en fin kväll,
Eija

Home and Lifestyle sa...

What a wonderful terrine...!!!

Warm regards, Ingrid (Home & Lifestyle)

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia!
Love your new tureen....what a wonderful gift! It looks like it belongs there on your shelf with all your other lovely things! Good luck with your amaryllis!
Take care, Laura

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, han är bra din man *ler*
Förstår precis vad som behövs för att göra sin fru lycklig! En sådan terrin står ju högt på listan alltså.

Mmmmmm, köket är så fint och jag bara njuter!

Nu ska jag sätta på mig målarbyxorna och fixa till det sista på en beställning. Sen blir det nog leverans till helgen kan jag tro.
Synd att du inte tog foton på trådkronan, men nästa gång ska du se att du kommer att slänga fram kameran i ett huj ;) ;)
Jag är så sugen på att sätta händerna i stängseltråden som du såg, men jag måste göra klart lite som väntar först. Men, den som väntar på något gott vet du.....

Ha det riktigt bra nu och stor stor kram goa du!

Country Hill sa...

Riktigt fin terrin gillar också dom vita. Och så vackert Ditt skådebröd blev verkligen dekorativt.
Ha det gott!
Kram Lena

Livsnjutaren sa...

wow vilken man;) håller tummarna för dom sovande knölarna. Hoppas dom vaknar lagom till jul.

Hulda sa...

Jeg er imponert over mannen din! Så god smak han har. En skjønn terrin han har skaffet. :) Så herlig den var på hyllen der. Virkelig et nydelig kjøkken dere har.

High Street Cottage sa...

It's beautiful, I just love your kitchen too. It's the perfect time of year to use it for soups!

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia!

Snygg terrin! Men nu blir jag nyfiken - hur har du övervintrat dina amaryllisar?

Ha en bra kväll!

Kram M

Millas hem sa...

Hälsa herr Blanka att han har lika gott öga för fina detaljer som sin fru!=)

Kram C

Marina Mott sa...

It's a wonderful piece!!xx

Amelie sa...

vilken herr blanka som tar hem en sådan skönhet! Superfin verkligen!
Hoppas det kommer in lite fler nyheter i din butik snart och att jag hinner ta beslag på något innan det försvinner! Kram Amelie

Hem och Harmoni Marie sa...

Va kul att få en så fin överraskning :)

Lycka till med amaryllisarna.... jag köpte mina för säsongen första hyacinter idag. Härligt!

Kram Marie

Alberte sa...

Å, Mia - den var nydelig.
Kjære nisse - en slim ønsker jeg meg til jul.
Deilige bilder.
Klem fra Jannicke

Danuta sa...

Piękna waza:-))))) Jak wszystko u Ciebie. Bardzo lubię do Ciebie zaglądać bo zawsze jest na czym oko zawiesić.
pozdrawiam

Rose Garden Malevik sa...

S
U
P
E
R
L
Ä
C
K
E
R

Ha det gott i höstmyset :)
Håkan

Salma sa...

wonderful pictures of wonderful pieces!! :)

your kitchen looks gorgeous!

regards,
salma

north pal sa...

what a good and thoughtful husband you have who actually is listening to what you desire. he did a good job with the tureen.Bestest,Denise

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin terrin, den ser ut som min, den står här nu på matsalsbordet där jag bloggar, så jag ser den nu, och de är exakt likadana faktiskt !!
Kraaam Anette

Anci sa...

Hej !
En väldigt fin terrin !
Jag är så nöjd med mitt smycke och det går att öppna också !! :o
Jag kommer att skriva om det snart på min blogg.

Tack o kram
Anci

Ett Vitare Hem sa...

Vilken fin terrin och vilken underbar man som budade hem den åt dig!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Mitt hvite hus sa...

Kjempefin terrine.. og nydelig på hylla de..

Jeg kjøpte en amaryllis i går..

God dag til deg =)
klemmer

LantlivsAnette sa...

Du..glömde ju, påsen hos mig, du hade alldeles rätt den kommer från H&M Home, såå himla fin, har även köpt kuddfodral i linne med volang därifrån..ska göra Julfint sen i soffan..
Kraaaam

Anette sa...

Jättefin terrin

ska ut och shoppa ammaryllislök idag här i östersund


kramar @nette

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vilken jättesöt terrin, jag förstår att du blev glad!!;-)

kraam

Marita sa...

Terrinen är verkligen jättefin! Underbar form och färg.... Vilken tur du har som har en make som vet att leta reda på sådana fina saker! Det skulle nog min make aldrig komma på tanken att göra! Fin hylla, jättefina konsoller!! Underbara bilder!
kramisar, Marita

Daniel sa...

Daniel diggar terrinen!

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Mia.
Så vacker terrin..... Å vilken gubbe som köpte den!!!!! Skulle nog inte min kommit på tanken...fniss....
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så vacker terrin, såna där handtag är så himla läckert! Det var en snäll man du har som köper så fina saker till dig.
En amaryllis ska jag köpa så fort jag hittar, är lika fin som knopp.
Ha en fin helg
Varm kram
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Vilken fantastisk man. Jättefin
Kram

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken vacker terrin! Så där perfekt patina som man vill att de ska ha! Tänk vilken rar man du har som tassar iväg på auktion och ropar hem en så fin terrin! ....och kitchen aiden som han ordnade också...kan tro han har många plus i kanten nu ;)))

Kramar, Carina

fröken knopp sa...

Så underbart vacker Mia!!!!

Varmaste Kramarna Elin

gamla skolan sa...

Hej Mia ! Vilken make du har !!! Vilken helt underbar terrin han har hittat till dig , passar ju så fint i ert nya kök !! Kramar Susanne ♥

Marie sa...

Åh, den är så fin terrinen Mia, passar jättebra där på kökshyllan. Hälsa N att det där gjorde han bra, han var ju den som gjorde det absolut bästa fyndet den helgen, hihi.

Vi ses!
Kram Marie

Ps. På mitt bord i hallen står din leverans från S, såååå fina saker!!!

annashusidingtuna sa...

Så gulligt av din man att både hitta och köpa en sådan fin terrin.
Du har en så fin blogg.
Kram Anna

. sa...

Men oj! 6-8 veckor! Då är det ju hög tid nu då! Fast rött pallar jag inte i inredning särskilt mycket. Får bli en fin vit amaryllis...
Ha det gott!/Camilla

A piece of Asia sa...

Superfin terrin!!! Första gången jag hittar till din blogg, jag återkommer gärna :-)Lycka till med dina amaryllisar :-)
/Johanna

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder, suppeterrinen minner meg om Emil! Ha en super kveld og helg! Klem

Camillas vita villa sa...

Hej!
Din fina blogg ger mig såå mycket inspiration. Vilka fina saker du har. Jag tycker om den snygga knoppbrädan.
Kram Camilla