tisdag 23 november 2010

Haute couture 1927

I helgen var Herr Blanka ute på skattjakt. Med sig hem fick han några gamla provdockor! Jag blev så klart helt överlycklig och fick fullständigt glädjefnatt när jag såg honom komma med alla dockor i famnen, hihi.
Jag har börjat jobba med en av dem och tänkte visa er hur den ser ut just nu...
Vad tror ni, skall jag lägga en antiklack över den vitmålade kroppen, eller är den matta kritvita färgen bra som den är?

Det finns lite mer dekor och text på den, men det visar jag när den är helt klar...
I morgon åker jag på en 2-dagars konferens med jobbet ut till Nösunds värdshus - Havsbad & SPA, det skall bli spännande. Skall se om jag hinner plåta lite, det är ju så otroligt vackert där, även vintertid.
Kram
Mia
-Y

34 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina!

Berätta gärna sen vad du tyckte om spat... jag ska dit den 6-7 dec.

Ha det gott, kram Marie

Hulda sa...

Stilig! Så fint du har malt på den også. Kreativt! Likte også så godt vinduet under, så flott krans og kort du har hengt opp.

Ta gjerne en tur innom meg, har juletekstiler i dag. :)

Elin | Draumesidene sa...

Hei godeste Mia! Takk for så FINE ord inne hos meg! Har lest meg nedover her, og du verden så mange herlige innlegg! Har nesten ikkje tid til blogger akkurat no, holder på med reportasjer for ei avis. Har vore sjuk og uten jobb siste tre åra, så dette som skjer no er kjempespennende, og et resultat av blogginga.

Prøvedukka du har fixa på, var nydelig! Har sett mange som har slik gammel look, det er kanskje det du vurderer? Synes den var fin slik? Uansett; gleder meg til å sjå det ferdige resultatet!

Nyt kvelden kjære du,
håper novemberveka di blir fin!

God klem!
E

Livsnjutaren sa...

Ser fram emot bilder från Spa dagarna;)

----- sa...

Looks great!

greetings Yvet

Ragnhild / Wallas Verden sa...

heldige deg.
lykke til med forvandlingen.
også må du ha en herlig kveld
klem:)

Vintage House sa...

Hej hej
Men så underbart roligt med provdockor. Något som saknas hos mig, men vill ha...
Din man han kan, min oxå är bra på att hitta fynd..
Oj det lät underbart...
Ha en mys kväll
kram
sandra

Else´s Bod sa...

Å! Låt den vara som den är!!! Helt toppen tycker jag!
Kram Lisa

Rose Garden Malevik sa...

OJ,,,låter

S
U
P
E
R
M
Y
S
I
G
T

Ha det gott
Håkan

Millas hem sa...

Åh, så mysigt det låter Mia! Ha nu det riktigt riktigt gott! Hoppas att du får möjlighet att visa oss bilder därifrån sen!

Kram kram

Anonym sa...

Men wow vilken fin. Jag har länge sökt sånna vackra skyltdockor.. Ha en underbar resa. Kram Linda

Norregård sa...

Hej!!
Vilken läckerpingla som fått flytta hem till Dig;o)

Ha det så trevligt på spat!
Kram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hur kan Herr Blanka vara så uppdaterad??!! Vilken fin provdocka!!

Och vilket ställe för jobbet Mia, lyx!! Mari.

Mitt hvite hus sa...

>for en snill og grei mann du har... jammen følger han med du... nydelig prøvedukke =)=)

klemmer =)

Mamma C sa...

Vilken lycka att få en massa provdockor. Så fint du fixat till den oxå.
Kram mamma C

Lisas torp sa...

Jättevacker provdocka!
Ha´t så jätteskönt med spa och lite miljöombyte!
Kram
Lisa

. sa...

Mäh...? Så fin! Men absolut lite antikfinish på. Puh, tänk om min man kommit hem med en till mig...Han har precis som din en viss förmåga att komma hem med spännande grejer.

Ha det gott! Kram Camilla

north pal sa...

leave it just the way it is. it is so pure and simple. Bestest,Denise

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga skatter han fann och hoppas du får det jättekul på konferensen!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så fin provdocka, jag skulle nog stryka lite antik lack på..så den ser riktigt gammal ut..
Ha det så bra konferansen..
Kraaam Anette

Marie sa...

Men du, vilket superfynd!!!! Den ser jättefin ut, ser fram emot flera bilder framöver!!!

Låter som du har två härliga dagar framför dig, mysigt!!!

Kram Kram
Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du Mia.
Herr Blanka verkar inte vara en dålig karl direkt! Alltid så fina gåvor till dig... :)

Tycker om din docka som den är, men oavsett hur du gör är jag säkert på att det blir kanonfint!!!

Kram Hanna

Anci sa...

Oj,oj,oj ! Vilket fynd och så vackra de är/blir. Du är fenomenal på att göra saker till sköna ting.

Ha det skönt och kul på konferensen :)

Kram
Anci

Anci sa...

Oj,oj,oj ! Vilket fynd och så vackra de är/blir. Du är fenomenal på att göra saker till sköna ting.

Ha det skönt och kul på konferensen :)

Kram
Anci

Mys och hemtrevnad sa...

vad rolig ideé...ha en underbar tripp till spat...kramis semlan

Pysselpalatset sa...

Förstår att du tar såm sprong av glädjefnatt... ler hur vackert som helst... kram j

Rosor och Spetsar sa...

Så fint du fixat till provdockan och vilken lycka att äga en sån skönhet.
Jag tycker den är vacker vit.
Ha sköna dagar, låter härligt.
Kramar
Annelie

Unknown sa...

Hej

Vad snygg den är.
Viken man du har som kommer hem med sådana.
Skulle vilja ha en i mitt sovrum.
Men det får jag inte släpa in.

Ha det bra

KRAM

linnea-maria sa...

Vilken lyckost du är som har fått tag på gamla provdockor!! /Therese

Gianly sa...

Ciao!!!
Qui tutto meraviglioso!!!
Sei nelle mie amiche di blog!
http://giato.blogspot.com
www.gianlidiatonoli.com

Black Iris sa...

Tänk om min gubbe kunde komma hemsläpandes med nåt jag gillar. Han tycker vi har för mycket som det är tyvärr.
Jag tycker den ska vara som den är. Lite matt i färgen.

Kram Maidi

Marias Collage sa...

Vilken underbar provdocka! Ja tänk om "gubben" kunde komma hem med såna fina saker :)
Kul att du ska till Nösund, det ligger bara ett par minuter från där jag bor, mysigt där!
Hoppas det blir en skön vistelse!
Trevlig helg!
Hälsar Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken make du har som kommer hem med sådana skönheter. Tycker att den är fin som den är.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Nygammalt sa...

Hej fru Blanka!
Så fina dockor du har kommit över och så fina du har gjort dem.

Tänkte fråga, har säkert frågat tidigare: vilken mall använder du? Håller på och mixtrar nu eftersom jag vill ha stora bilder men är inte riktigt nöjd...

Önskar dig en mysig första advent.
Kram.