onsdag 17 november 2010

Litet köksskåp ~ Small kitchen cabinet

Vi har inga överskåp i köket, utan har valt öppna hyllor i stället. Men ett litet skåp har ändå kommit upp på väggen ovanför bänken.

Skåpet är från 1928, men jag har gjort om det lite. Bland annat har jag satt på en nätdörr i stället för spegelluckan som ursprungligen satt på skåpet. För att få nätet att se så där lagom patinerat ut, och för att matcha åldern på skåpet, så la jag det på en bricka med ättika ett par dagar. Det gjorde susen! Ett bra knep att få saker att rosta lite snabbare än på naturlig väg...

I skåpet finns min samling gamla äggkoppar. Jag har bara cremevita äggkoppar med en sliten guldkant på...

Jag gillar olivkvistar. De håller sig länge både så här utan vatten, och om man sätter dem i lite vatten. Olivträden växer som ogräs så det är alltid nåt som behöver trimmas lite :)

Jag måste visa vad jag såg på ena olivträdet..! Ett bladpar som var formade som ett hjärta..!
Visst är det gulligt?
Kram
Mia
-Y

42 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket fint litet skåp, vart får du tag på det finmaskiga nätet?
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Norrfrids Eija sa...

Du verkar ha gröna fingrar, eftersom olivträden växer så dant. Här växer ingenting just nu, krukväxterna ser verkligen ynkliga ut nu....
Ha en fin dag,
Eija

Anne Lorys sa...

Absolutely gorgeous!
Your images are pure, beautiful eye candy. :-)

Have a wonderful Wednesday!
Hugs,
Anne

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhhh så fint litet skåp, och vad du är påhittig som satte nät i dörren som du hade patinerat..toppen fint alltså..
Oliv kvistar är så fint, kanske man skulle nypa av en på mitt olivträd..
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

LantlivsAnette sa...

Nämen jag glömde ju..den söta formen kom i lådan igår..jiipppiieee vad fin den är !! Tur att jag hann köpa den före nån annan...nu står den på hyllan i köket tillsammans med de andra pepp formarna !!
Kraaaam

Mitt hvite hus sa...

Virkelig et vakkert skap du har...

Så smart å bruke eddik da..d et rådet skal jeg ta med meg...

Skjønne egge glass du har i samlin gen din...

Ønsker deg en fin dag.

klemmer

Gruvgatan 13 sa...

Vilket fint gammalt skåp.

Vi vill hälsa dig och dina besökare välkomna in till vår nya butiksblogg.

I dag har vi en UTLOTTNING!

Hjärtligt välkomna! // G 13.

Rozmeen sa...

WOW Mia just beautiful!

Hugs,
Rozmeen

Skogslyckan sa...

Smart med ättika, det har jag aldrig hört förr...tack för det tipset. Gulligt skåp du fixat till, 100 % personligt. Och så avslutar du med en LÖV bild..hoppas du noterar min taskiga humor....ler.
Kram Pia

Rose Garden Malevik sa...

SUPERFINT.....speciellt hjärtat :)

Missa inte SATURDAY SHOW OFF
hos mig på LÖRDAG
Lägg gärna till Din Egen Blogg
Ha det gott Håkan

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett helt underbart skåp Blankis! Gud va fint det var och det där med att rosta, det ska jag visa min sambo, han fattar inte poängen alls, ha, ha.. Mari.

Vintage House sa...

Hej
Så fint skåpte blev, har tänkt att bygga mig något liknande:)
gulligt med olivträder.
ha en fin fin dag
kram
sandra

Lisas torp sa...

Vilket jättefint litet skåp och äggkopparna är såååå söta!

Olivträdet verkar signalera till er, att det trivs!!! Helt otroligt med hjärtat!:)
Kram
Lisa

(eddas) sa...

Nydelig skap:)Men hva er attica???det skulle jeg gjerne ha vist:)
ha en fin fin dag
eddaKlemmer

Mys och hemtrevnad sa...

vilket underbart skåp du fått till och vad vackra olivträdets löv var...kramis semlan

Kom Achterom sa...

ooh nice!
love the bladert paint. and old look!
happy week
Yolanda

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh vilket fint litet skåp!!:) Ha en trevlig dag:)

Kraam Izabell

manon 21 sa...

Charmant ce cœur avec les feuilles d'olivier et une bonne astuce ton vinaigre.

Merci
Manon

Alberte sa...

Mia - så vakkert.
Jeg kjenner sug i magen.
Skapet = skjønnhet

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jättefint litet skåp!
Ha det gott! Ina

BLONDETTY sa...

Nej men åh vilket fint litet skåp!

Underbart med olivträdet! Lovely!

Ha en bra dag!

Kram
BLONDETTY

Unknown sa...

Fint! Vill bli av med mina överskåp men får inte riktigt gehör hemma....
Jag samlar på äggkoppar med guldkant jag med. Bra tips med ättikan.

Kram Anna

Kamilla sa...

Tack för tipset om rosten. Alltid bra med tips när man vill att det ska gå extra fort och det vill man ju oftast;)

Kram

Anci sa...

Åh, så fint ! Både skåp, koppar och kvist.

Kram
Anci

Siren sa...

Så utrolig vakkert skap, blir så inspirert hver gang jeg er innom deg...du er så flink! :)

gamla skolan sa...

Hej vännen ! Så fint det lilla skåpet blev !! Ser mysigt ut med alla dina äggkoppar i ! Verkligen gulligt med hjärtbladen , tänk vad naturen kan , på egen väg , ett kärleksbudskap ♥♥♥ Kramar Susanne

High Street Cottage sa...

Hi Mia, I love your beautiful cabinet and your darling egg cups. The patina trick is a good one, I will have to remember that. I think the olive leaves look perfect with your cups, the green against the cream. The heart formed leaves is a perfect picture, really. Simply beautiful to visit your blog. hugs from america xoxo tami

Millas hem sa...

Jättegulligt Mia!

Och tack så mycket för tipset när det gällde nätet! Bra och passande för vi ska sätta nät i ett badrumsskåp som snart ska få komma upp....hoppas jag! =))

Kram C

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötisen!!

Vilket ljuvligt litet skåp!! Jag gillar när de har nät och med patinan på den blev den perfekt!
Ättika skriver du..tar jag tacksamt emot tipset om..då jag är mycket svag för rost!!

Så du har fått ett kärleksmeddelande i bladform..någon i din närhet är romantisk..hihi..

Ha en ljuvlig onsdagskväll!!

Kraaam Sanne

linnea-maria sa...

Åh vad fint du har gjort ditt skåp. Det ser så fräsht ut med de små äggkopparna i. Kram /Therese

Marina Mott sa...

It's really beautiful! xx

Marie sa...

Superfint skåp och jättesnyggt med det rostiga nätet!!!

Så gulligt med bladen som är formade som ett hjärta!!!

Kram Kram
Marie

north pal sa...

nifty idea for the screen with vinegar. love the olive branches also. Bestest,Denise

ANETTESHUS.COM sa...

For et sjarmerende, lite skap, Mia!! Kjempe-flott!!

Ha en strålende dag, vennen:))

Klem klem
ANETTE

Vita små hjärtan sa...

Så ljuvliga bilder! Å så söta blad som format sig...Ditt lilla skåp är så fint.
Kram Agnetha

Dufvans interiör sa...

Åh vad kul, det är exakt sådana skåp vi säljer i vår butik som vi tillverkar själva, med trädörrar och nät eller glas dörrar. ja de är verkligen populära.
kram
Dufvans inredning & design

Tina sa...

Så fint skåp, gillade bilden på olivkvisten med form av ett hjärtan.
Kram Tina

Country Hill sa...

Skåpet blev ju bara så fint. Fint med olivkvistarna ska nog ansa mitt olivträd ikväll, tack för tipset.
Kram Lena

Tove `blogg verden sa...

Så koselig blogg du har!! Og skapet var nydelig!!
Ha en fin kveld
klem Tove

Nordisk gammelt sa...

Hvor er naturen forunderlig - hjertet af olivenblade ;o)
Sikke fine ting du har på din blog

Drawn to The Sea sa...

Beyond beautiful... your blog is stunning! Inspiration in every lovely photo.

Humorzasta sa...

It's really beautifull place. I'm happy that i found your blog.