tisdag 16 februari 2010

Vårdelirium ~ Spring delirium

Jag tror aldrig jag längtat så mycket efter våren som denna vinter faktiskt. Vi har sällan snö på vintern och jag borde vara glad för att vi faktiskt får en massa snö för en gångs skull... och det är jag väl på sätt och vis, för barnens skull.
Men nu tycker jag att det räcker... Jag vill ha blommande syrénbuskar. Jag vill se de vita hortensiorna i trädgården. Jag vill kunna gå och sniffa på de gammaldags rosorna... Jag önskar att snödropparna och julrosen skall komma fram, de som än så länge ligger djupt begravda i snön under jasminbusken.
Idag fick jag i alla fall en gnutta hopp om att våren är på gång. Vi hade nollgradigt och det var blött ute, inte bara is och snö. Jag såg till och med en vattenpöl! Haha, att man kan bli så glad över lite slask, det är väl lite konstigt. Jag har nog fått vår-delirium.

En kvällsbild på hortensian som inhandlades idag i samband med middagsmaten.
Är det inte vår ute så får man spinna vidare på sitt delirium och låtsas att det är vår inne i stället, hihi.
Kram
Mia
-Y

55 kommentarer:

Unknown sa...

Hi Mia! I am so ready for Spring too! I have been going around the house adding Spring flowers to all of the rooms...tulips, hyacinth, etc...in hopes of brightening up this long Winter! Your photo is so very pretty...as always my friend!!!

Hugs ~

:) T

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Mia...that is just picture perfect,the lighting is so calming,just lovey!! Chrissy

Christelle sa...

Douce ambiance chez toi avec ces jolies lueurs !
Tes photos sont toujours si jolies !

Hem och Harmoni Marie sa...

Vackert! Nu blir jag sugen på att inhandla en hortensia jag också. :)

Visst är längtan stor nu och idag fick man lite vårkänsla en stund när det var på gränsen till töväder.. men nu snöar det här i K-älv igen... och mer ska det tydligen bli på torsdag...

Ha det gott, kram Marie

Anonym sa...

samma här! längtar och längtar så mycket efter vår nu! Jag kan inte minnas jag var så här trött på vintern senast!

Hortensior är väl så vackra! Som stora gräddbakelser! mums!

Kram pernilla

Lisas torp sa...

Jag känner som du! Denna vinter verkar i det närmaste ändlös! vi har snart haft full vinter med massor av snö och minusgrader hela tiden, i 3 månader!!!
Själv är jag en "vårmänniska" och har inget till övers för vintern om det inte är sooool, men det är det nästan aldrig - bara kallt, kallt, kallt och mera snööööö!!!

Men det blir ljusare....!!!
Vacker hortensia!!!
Kram
Lisa

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar kvällsbild. Ja visst längtar man efter våren nu men den är nog så sakteliga på väg.
Kram/Helen

Annika Christensen sa...

Men så kul att du tittade in till mig.
Så söt du är.. viken underbar bild.
Skall genast titta på reportaget.

Glöm inte att duscha kvistarna då och då så torkar de inte.
Ha det gott i längtans dagar
Annika
ps har precis gjort en omgång smör och det är så gott så att man inte kan sluta äta av det

Inspiration i vitt sa...

Hej sötis, jag håller med dig visst är det så, man vill ha den där friheten att bara gå ut när man vill, ha en öppen dörr, lite kläder, dofter, grill,blommor, ja då är livet så lätt på nåt sätt, men snart Mia är vi att där.

Så vacker varm bild hos dig, jag ryckte oxå med mig en hortensia från Netto i dag hihi.
Kramar i massor/Ingela.

Matilda sa...

Jaaaaa jag vill också ha vår! Vanligtvis har jag lätt för att hitta positiva saker med det mesta, men när det gäller kyla, vinter och snö börjar de ta slut.

Kanske får vi en sån här vinter för att vi ska uppskatta sommaren mer och inte klaga för att den ibland är lite kort. Hellre en kort sommar än en lång vinter...hmmm...nu tappade jag bort mig själv i tankevindlarna. ;)

Många kramar, Matilda.♥

Alexa sa...

Welcome to Mia:)
Beautiful picture, full of warmth and romance:)
It seems that this year winter will never end ...
Greetings:)

Home and Lifestyle sa...

Thank you so much for your lovely comment on my blog! You will be very proud to participate in their second book. I hope to see all the pictures then!

Yes, it's spring time and you're right you bought a lovely hortensian for your house!! Hortensians are one of my favorite flowers!

Warm regards, Ingrid (Home & Lifestyle)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här är en till som gärna skulle se lite barmark och solsken... Vi har ju faktiskt haft vinter ganska länge nu.
Tills vidare får vi gå tillblomsteraffären... tur att den finns.
Kram
Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jag längtar också efter våren nu......... Du vet när allt börjar spira och gro. Så härligt.
Tänk, i morse vaknade jag med nackspärr. Vad ger du mig för den då? Nu när jag har så himla mycket att göra också. Just precis den här veckan tror jag är den mest hektiska sedan jag sålde butiken. Men, så är det. Då får man gilla läget och bromsa in lite.......
Är ju så himla glad för lokalen som jag fått tag i och jag vill ju bara dit och göra iordning, men så har jag ju en massa annat jobb som ska göras också.
Men, det är bra för då säger det vips bara så är våren snart här..........
Åhhh vad jag tycker om din bricka. Har själv varit och köpt mig en bricka på loppis som ska få sig en make-over så snart jag kommit iordning i verkstaden.
Ha det fint min vän!
Kram kram Mia

♥ Pia... sa...

Ja JAG HÅLLER MED DEJ....Varför inte ha lite vårdelirium... för ute lär det då väntas på våren lääänge...såsom det snöar här..söt blomma förresten...
kram..Pia

Sheila sa...

What a sweet post... I love your picture and i too want to smell the roses and see the white hydrangea.

hugs,
Sheila

Hulda sa...

Så fint du har ordnet på brettet ditt. Virkelig koselig med tente lys og blomster. Flott bilde.

Hos oss er vi ferdige med klesskapet, ble veldig bra. :)

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, håller med dig. Det är segt. Tanken på att all den här snön ska ta vägen någonstans....är jobbig. Allra helst bara vips och så borta. Har väldigt svårt för slasket, det där svarta äckliga som både hundar och männsikor drar in. Men, men....nu räcker det så bra så!
Vi väntar,
Agneta!

lori miller vintage design co sa...

Mia - this is the most beautiful picture I have enjoyed in a long time. It took my breathe away.

Thanks for sharing,
Lori

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Mia, va mysigt det såg ut med Hortensian, vacvkra glas och den egentillverkade vackraste brickan i världen!!! Mari.

Vintage House sa...

Hej Mia,
Jag känner precis som du, men tyvärr var det en massa snö som kom igen igår. Din bild är underbart vacker:)
ha en härlig dag!
kram
sandra

Mitt hvite hus sa...

Nydelig bilde.. vakker brett... lurer velidg på hvordan du får Hortensian hvit i hagen... mine blomster blir blå lilla... skulle velidg gjerne hatt hvite også.:

klem Kerstin

Marita sa...

Men himmel så vackert!!! Vilket underbart stilleben du har arrangerat!! Duktigt du är på att få fram den rätta känslan!
kram, Marita

Marie sa...

God Morgon!

Ärligt talat känns det lite hopplöst, känns som att vintern aldrig kommer att ta slut i år. Igår snöade det lite lätt igen, suck!

Så vacker kvällsbild Mia och hortensia är verkligen en ljuvlig blomma, som en fluffig maräng.

Ha en bra dag!
Kram Marie

Pysselpalatset sa...

Åh, så himla vackert.. vilket ljuvligt blickfång...man kunde ju säga brickfång... ha ha.. Jag verkligen älskar denna bild.. kram Jeanette

Annas skattkammare sa...

Så fint du piffat på brickan- och hortensian som är så fin!
Ja du Mia- jag som länge tyckt att det är för tidigt att längta efter vår börjar faktiskt ge med mig nu.. det behöver iallafall inte komma mer hela tiden.. ;)
Kram /Anna

Anci sa...

Ditt inlägg ger mig vårkänslor och din bild ger mig inspiration och glädje !

Kram
Anci

Boróka sa...

Gyönyörű! :)))

Skogsdoft & havsbris sa...

I år har det sannerligen varit en vinter som heter duga! Visst är det vackert med all snö, mycket bättre än när vintern bara slaskar bort, men lite väl kallt har det varit och långa perioder i taget dessutom. Vi har inte haft plusgrader på flera månader! Här är det just nu -15 så våren känns onekligen ganska avlägsen... Det kommer säkert att ta evigheter för all snön att smälta bort. Men det måste ju bli vår, även i år! Och så fort som tiden går så är nog våren snart här, hoppas jag i alla fall!

liven sa...

Nydelig her på bordet ditt !!
Lengter etter våren her også....vinteren har vært evig lang.....snart er rekorden nådd...en rekord fra 1986.....Men neste uke skriver vi nå mars....

ha en fin dag :o)

gamla skolan sa...

Så vacker bild , så stämningsfull ! Håller helt med dig , känns som att jag aldrig har längtat så efter våren , som detta året . Önskar vi var 2 mån fram i tiden . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Home No.1 sa...

Hej Mia jag veeet nu är vi sååå trötta på vinter och vill ha takdropp med strålande sol från klarblå himmel!!! Mycket stämmningsfullt med hortensian det blir man glad av att se....titta gärna in hos mig, söta Ester har en utlottning på sin blogg om att man kan vinna ett presentkort i webbutiken Home No.1, hon kunde verkligen behöva lite skjuts till sin fina sida...kram Annica.

Unknown sa...

Nydelig bilde Mia, hortensia med alle sine blomster er så nydelig....den minner oss om at våren snart er her.
Klem...Ellne

Karin sa...

Ooooooooh Spring, where are you?
Karin

Unknown sa...

Hallojsan gumman,

Vi är många med Dig som inte gör annat än att försöker glömma snön och ta in våren.
En vit hortensia gör susen för en längtande själ.

Som sagt vi får hava tröst och tålamod för den kommmer ju snart.... för vi hoppas!

Kramisar Jeanette

Bitte sa...

Jag känner precis på samma sätt som du! Ååh, vad jag längtar efter vår och bläää vad jag är less på all denna snö och att frysa varenda dag!

Vilken stämningsfull bild på din vackra hortensia och allt annat fint du har :-).

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

Vecka - Vecka sa...

Vackert!
Ja, jag längtar också så. T.o.m. på att skuffa barnvagnen i snöslask fast det är så himla jobbigt..

Kram, Lotta

The Secret Garden sa...

Javisst vill man att våren ska komma nu, redan i morgon, tack! :)
Men jag får nog vänta någon månad ännu och glädjas åt att det har börjat droppa från taken så smått...i alla fall när solen ligger på.

Trevlig kväll!

Rut och Signe sa...

Bor du i den södra delen av Sverige? Jag bor i mitten och idag snöar det för fullt och ännu mer kommer under morgondagen. Rättvis!? Nej inte ett dugg. Vill baske mig inte ha mer nu....surt. Underbar hortensia! Ska köpa mig några stycken och ställa in då de är så fina. Älskar även ranunkel gärna i vitt eller ljust rosa. Kram marie

Solgården Butik och Café sa...

Har samma känsla som du. Nog för att jag gillar alla årstider men nu VILL jag ha vår mer än någonsin!!! Undrar om min Hortensia överlever sin vinterperiod i källaren, inget ljus och några få plusgrader....Vad tror du? Hoppas det går för den var SÅÅÅ vacker i fjol sommaras.


Må så gott!!!

Kramelikram

Norregård sa...

Hej Mia där har du din fina bricka!!
Underbar bild;o)
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

drömmen om vitt sa...

Hej! det var så länge sedan jag kikade in här...men jag har alltid älskat att landa just här och jag tror att du har den vackraste bloggen jag varit inne på...Då har det varit många men det är så fint här jämt.
Ha det gott!
Lotta

Conny - Frøken Klara sa...

Hej Mia. Tusind tak for kommentaren hos mig. Ja tak, du må meget gerne tænke på mig, hvis du render over disse stempler en anden gang; det har jeg ikke set før. Hvor sødt af dig at foreslå det, tusind tak. Jeg glæder mig også til forår nu og til mine syrener. Jeg har en stor hvid syren i haven, der dufter stærkt og skønt. Sidste år plantede jeg jo lilla syrener, som jeg fik af en god kollega. Nu glæder jeg mig til iår at se farven og størrelsen på dem og til at se min smukke New Dawn rose.... Forår......

Emma - white avenue sa...

Ja, man får göra vad man kan för att få in lite vår! Bordet på bilden ser riktigt fint ut!

Kramar Emma!

Mrs. Larsson sa...

Sv: Hej! vad kul att du har hittat in till mig och ännu roligare att du gillar bloggen! Du har en fantastiskt fin och inspirerande blogg som jag kommer fortsätta att följa! :) ha det så bra! kram från mig

bikim sa...

SO CHARMING MIA!!!
LOVE THE LIGHT ON THE PHOTO!
TAKE CARE,
ROSA

Made in Persbo...Carina sa...

Hej sötis!

Jag förstår din vårlängtan och glädje över tö, trots att jag själv är så himla glad över att vi haft en riktig vinter! Äntligen säger jag!

Ja men va roligt det vore om ni kunde få till ett litet skafferi i nya köket! Det behöver inte vara så stort...det är både mitt och Annas skafferi bevis på. Båda två är pyttesmå men de rymmer massor ändå!

Hoppas också vi kan träffas snart!
Kraaaam gumman!
Carina

Home No.1 sa...

hej igen Mia tack vad gullig du är *L* nu blir vi glada i våra hjärtan båd Ester och jag!

Vita små hjärtan sa...

Vilken vacker stämningsfull bild!
Kram Agnetha

vosgesparis sa...

I really believe the children had enough snow by now ;)

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Mia,
Vilken underbart vacker blogg du har. Hittade dig ikväll och har svårt att slita mig. Så hit kommer jag gärna tillbaka :) Jag är ny i bloggvärlden med en egen för mindre än två månader sedan och har sååå otroligt roligt.Du är jätte välkommen in till mig på en titt.
Ha det gott, Nina

Lantliga drömmar sa...

Ja nu är man redo för våren, men ser lite trögt ut. Just nu snöar det hos mig i Uppsala. Nilla

[ c o y o t e ] sa...

Jaa, håller med! Då får man ta in våren istället.. Tittade med på en Hortensia idag.. ångrade mig stort när jag kom hem.. ännu mer när jag ser din fina.. Får nog bli en i morgon.

Mia ♥

erica sa...

Åh, jag gillar verkligen den här bloggen=)
Tack för all underbar inspiration!!
Det är så fint så jag ryser av välbehag!!!
Kram på dig

Nooria sa...

Jeg venter også veldig på våren. For fire år siden fødte en venninne av meg en datter på en vinterdag. TRE UKER senere kom min datter på en knall sommerdag.

Jeg har også planer om å så snart.