lördag 13 februari 2010

Alla hjärtans Dag ~ Valentine´s Day

Tusen tack för alla härliga kommentarer om mitt handgjorda papper i förra inlägget!
Det var många som undrade hur jag gjorde, och bra beskrivning finns här. Fast jag körde mitt blöta papper i mixern för att få en riktigt slät smet. Sen hade jag ingen papperspress men det gick bra ändå. Idag har det varit storstädning hela dagen, vilket var välbehövligt! Lite pyssel hann jag dock med, hihi. Men det får ni se en annan dag...

Min papperstilverkning resulterade i en liten bunt med ark. Här har jag knutit ett grovt snöre runt bunten och använt ett hjärtbeslag som dekoration. Jag tyckte det var passande med tanke på att det är Alla hjärtans Dag i morron.

Jag hade inte någon papperspress, så jag la i pappersarken i en tjock bok i stället, det gick bra det med. I morron är det som sagt Alla hjärtans Dag, så då får det nog bli en riktigt smaskig chokladtårta, eller vad säger ni?
Kram
Mia
-Y

49 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du får en riktigt bra alla hjärtans dag.

kram Ullis

Mamma C sa...

Tycker chokladtårta låter utmärkt. Ha en bra Alla Hjärtans Dag.
Kram mamma C

All Seasons sa...

I wish you a wonderful and loving Valentine's Day

Hugs
♥ Patricia

Home and Lifestyle sa...

Have a very happy Valentine's day!

Warm regards, Ingrid (Home & Lifestyle)

DustyLu sa...

Beautiful. I love the heart shaped lock..so perfect for Valentines Day ~lulu

bakom berget sa...

Så, himla fint med eget papper! Tänk att få ett handskrivet brev på ett sånt fint papper... Då skulle man bli glad.
Ha en skön lördagskväll! Kram Åsa.

Millas hem sa...

Hej Mia!

Ett sådant underbart litet låsbeslag!
Det sötaste jag sett faktiskt!

En mysig lördagskväll till dig!

Kraaaam

Enjoy the Seasons sa...

I just love the beautiful pictures of your blog!!! I have just started my own blog, but I really have to learn a lot about "blogging" !!
Greetings from Holland...

♥ Pia... sa...

Men herregud Mia så vackert.. du måste verkligen vara en naturbegåvning..som jag läste att någon skrivit..såå häftigt..har varit i ett gammalt pappersbruk och sett hur man gjorde papper förr(GAMMELVALA i Brunskog) och tyckte verkligen OM vad jag såg..men att därifrån göra eget papper hemma..wow ..men varför inte prova:)..snygga bilder...och önskar dej en trevlig fortsättning på helgen och en mysig allahjärtansdag..
kram..Pia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hur mysigt som helst med ditt papper! Häftigt! Du borde kanske ge receptet......
Tack iaf för vackra bilder!
Carin

Hulda sa...

Så vakkert papir du har laget. Og så dekorativt som det var der det lå med hyssing rundt, og det fine hjertet. Hvor får du tak i et sånt hjerte da? :) Veldig fint bilde der du har hengt papiret opp til tørk også. :)

Théa & Linnéa sa...

Vilka fina bilder, blev jättesugen på att göra eget papper...
Ha en trevlig Alla hjärtans dag
/Karin

TAPESTRIESOFNATURE sa...

I LOVE YOUR VINETTES. YOUR POSTS ARE VERY BEAUTIFUL! PLEASE VISIT MY BLOG AND SEE THE NEST AND WRAPS THAT I HAVE MADE OF VINTAGE LACE!

REGARDS, JUDY

fröken knopp sa...

Hej Mia..

Ljuvligt Fint!!! O beslaget va nog det sötaste jag set!! :)

Ohh jag såg en liten bildo några ord på o om dig i 101ideer..kul!!

Hoppas att du får en underbar dag imon!!

Kramar Elin

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakre bilder... og det hjerte var nydelig ..hvor har du kjøpt dette??

Ønsker deg en fin og herlig søndag i morgen ..**Klem kERSTIN

Norregård sa...

Underbara bilder Mia!!
Du är en mästerfotograf;o)
Happy Valentines Day!!

Kram Kram Malin

Lisa.L sa...

Ååå! Det dära hjärtbeslaget var ju super fiiiint :D *vill ha* kram Lisa

Vintage House sa...

hej hej
tittar snabbt in för att önska dig en riktigt mysig alla hjärtansdag!
kram kram
sandra

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Vackra bilder! Jag bara njuter av dom! Du kan då verkligen få till det!
Jag önskar att jag kunde fota så där, med den där känslan...
Men det är väl träning som gäller förstår jag : )
Trevlig helg på dej från fru Ekeby!

Anette sa...

Ha en underbar <3 dag , Mia.

Mssor av kramar @nette

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert Mia! Eg blir SÅ inspirert av bilda dine! Nydelege detaljar! Ha ein fortsatt fin kveld, og ein flott søndag!
Klem Elin :)

[ c o y o t e ] sa...

Jaa, nått riktigt smarigt får det bli till fikat!

Kram Mia

Conny - Frøken Klara sa...

Hej. Tusind tak for din ´kommentar på min blog og for din forklaring på dine fine æg. Jeg er bare helt vild med den skabelon, du bruger til dine tal på æggene og på dne hvide dåse på dit nye billede her. Den er gammeldags og enkel synes jeg. Må jeg spørge, hvor du har købt den ? Så vil jeg nemlig gå igang med at være lidt kreativ :-). Din stak med hjemmelavede papirer er så fin synes jeg... Du er jo fuld af gode ideer... Knus fra Conny

Lisas torp sa...

Så vackert och fint med handgjorda papper! Jättefint med hjärtat som du har bundit ihop dem med!

Ha en riktigt fin alla hjärtans dag imorron!
Kram
Lisa

Hanneles paradis sa...

Härligt nyckelhål.

Desirée sa...

Åhh vad roligt med handgjort papper, kommer ihåg när man fick göra det i skolan när man var yngre. Det måste jag göra någon dag, tack för inspirationen :)

Mvh Desirée.

Amy Kinser sa...

Everything you do is spectacular!!! Thanks so much for spreading the beauty.

Anci sa...

Oj, vad du är duktig och oj, vad jag har missat mycket hos dig. Både bilderna och pappren är underbara !

Ha en hjärtlig dag !!

Kram
Anci

Randi sa...

Visst är det lyxigt med eget handgjort papper! Så vackert och sinnligt. Jag önskar dig också en riktigt skön Alla Hjärtans Dag!
Kram Randi

Sköna o Gröna Ting sa...

Sänder dig tusentals Hjärtekramar dagen till ära!!!
Ta väl hand om dig...
Marianne

Körsbärshöjden sa...

Choklad tårta låter toppen.
Själv har jag gjort vaniljtårtan ( finns recept i min blogg ).

Önskar dig en riktigt fin
Alla hjärtans dag

Siren sa...

Så flink du er å lage handgjort papper, og tusen takk for at du deler ideene dine med oss andre bloggere! Vakre bilder som alltid, storkoser meg hver gang jeg er på besøk hos deg. Klem Siren :)

Inspiration i vitt sa...

Hej sötaste sötaste Mia,
du är helt makalös att få ihop vackra stilleben av allt du gör, jag njuuuuuuuter alltid av det. Dina bilder är sååå proffsiga. Titta bara nu!! det fina handgjorda pappret blir tusen gånger finare när du gjort så fint åt det, förstod du vad jag menade hihi.
Nu håller vi på med presentationerna av bloggarna till boken och det kommer att bli såååå bra. Nu kommer hela Europa att riktigt få se både er och allt vackert ni gör.
Ha en hjärtlig dag Mia och kram på dig/Ingela.

Snäckskalsdalen. sa...

Aaahhh, snyggsnyggt!

Bara att ta fram pensel och färg och börja skriva....

Tack för receptet! Nu ska här rivas tidningar, spännande!

Trevlig Valentindag önskar
Agneta!

Matilda sa...

Hej Mia!

Jag hoppas att du får en riktigt fin alla hjärtans dag, med mycket kärlek och kanske någon fin blomma.=)

Nu ska jag läsa om dig i aftonbladet, jag såg länken precis när jag hoppade in i kommentarsfältet, så spännande!

Många kramar, Matilda.

dea sa...

It's very beautiful
Greetings
Dea

oddiblogg.se sa...

Åh, nu rycker det i min pysselnerv också, ska genast kolla in länken med beskrivningen.

Ha det gott!
Annika

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Men kära nån så vackert du visar!!!! Vilka bilder!!! Måste kolla in där o se hur du gjort ditt papper!
Ha en mysig alla hjärtans kväll!
Kram Agnetha

Rut och Signe sa...

Chokladtårta passar för dagen! Pappers tillverkningen var supersnygg. Ska prova vid tillfälle. Ha det gott!

Helen sa...

Hej!
Vilket underbart papper. Jag vill passa på att önska en fin Alla Hjärtans dags kväll.
Kram/Helen

Kristin sa...

Tack för att du delar med dig! Ska nog försöka mig på det nån dag, ser så fint ut :)
//Kristin

Marie sa...

Hej gumman!

Åh, vilka helt underbara bilder Mia! Såååå vackra och så mycket DU över dem! Hihi, nu ska du se att du får hela bloggvärlden att göra eget papper!!!!!

Hoppas att ni har haft en fin Alla Hjärtans Dag tillsammans!

Kramar Marie

Ps. Mail!

Annas skattkammare sa...

Hej MIa! Så kul det lät att göra eget papper! Fint blir det också- underbara bilder du visar! HJärtbeslaget var ju bara såå fint!
Hoppas du hade en mysig alla hjärtans dag!
Kram /Anna

LantlivsAnette sa...

Nämen vad tusan vad många fina inlägg jag har missat här !! Har varit så himla upptagen med boken ett tag nu...
Wow, vilket vackert papper du har gjort, och äggen !!! Du kan du !!
Kraaam Anette

Draffin Bears sa...

Hi Mia,

Isn't it fun making hand made paper, I have done the same.
Hope that you had a romantic Valentines Day.

Hugs
Carolyn

Bitte sa...

Vilka vackra bilder du visar, man får alltid sån inspiration av att kika in här! :-)

Ha en fin tisdag!

Kramar
Beatrice

erica sa...

Åh, hoppas du hade dte underbart på alla hjärtansdag och att chokladkakan var god=) Jag och maken firade vår 7:e alla hj¨ärtansdag och jag kan inte fatta hur snabbt det gått! lika kär som då är jag iaf, nej förresten, kärare!! hihi

kram

Pysselpalatset sa...

Du ska få en dag i morgon som ren och ubrukt står... med blanka ark och farvestifter till... en norsk visa som kom till mig när jag såg dina vackra bilder.... kram jeanette

La Maison sa...

What a nice blog, I'm going to follow you.
have a nice day,

Hermine