lördag 27 februari 2010

Tulpaner ~ Tulips

Igår fick vi så mycket köksinspiration på vår runda i Göteborg, att det nästan blev för mycket av det goda, hihi. Vi som egentligen var helt på det klara hur köket skulle se ut, började vela fram och tillbaks, och nu är vi inte ens säkra på vilket märke på köksskåpen vi skall ha, hihi. Sen finns det ju så himla mycket fräcka spisar att välja på...
Ett vintage påskägg har fått komma fram på sidobordet i vardagsrummet.
En stor tulpanbukett i min favoritburk, en dansk sockerburk i keramik. Jag kan inte fatta att jag tvekade på att köpa den där burken på den där danska loppisen (!), men som tur var fick Marie mig på bättre tankar, hihi. Det enda jag ångrar är att jag inte köpte den andra burken, som var likadan, fast lite slitnare...
Kram
Mia
-Y

55 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Vilket kärt besvär ni har nu :)..
och jobbigt!..man vill inte ångra sig sen heller då köket är en rejäl investering.
Ibland kan man som sagt få FÖR mycket intryck!..bara att smälta allt och tänka på hur det skulle fungera bäst för er!

Ha det gött!
Kram Sanne..

Home and Lifestyle sa...

Your flowers are so lovely, it brings a little bit spring in your house!

Have a nice evening!

Warm regards, Ingrid (Home & Lifestyle)

Tanja sa...

...NICE FLOWERS...
Have a nice Weekend!
Tanja

På landet vid havet sa...

Det finns så många vackra kök och duktiga tillverkare. Jag håller med dig, det är svårt! Vi håller nämligen också på att byta kök.

Gillar tavlan!
Trevlig kväll
Kram Mia

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia!
I love your Danish sugar canister....it is lovely with the white tulips! You always have everything arranged so artfully...it looks fresh and makes me think of spring....still a long way away here! Have a good afternoon!
Take care,
Laura :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Tur Marie var med: ) Och den vackra brickan och så det vackraste och mest romantiska ägget!! Trevlig helg Mia!! Mari.

♥ Pia... sa...

Hej..vilket kap och vilken tur at du blev hjälpt med att köpa den där vackra burken:)... roligt att få ett nytt kök ..och spännnde ..
kram..Pia

Biene sa...

Very, very nice!!!

Hugs, Biene

mysiga heestrand sa...

Tulpaner är verkligen vårligt, och sockerburken är också jättefin.
Kram och ha en fortsatt fin helg
Marita i Heestrand

La Maison sa...

A beautiful post. The sugerpot with flowers and the easter egg as well.
And a new kitchen,difficult, because there is so much to buy.

Have a nice weekend.
Hermine

Skatan sa...

Hej Frun!

Länge sedan vi "sågs" här ute! Allt väl? Hoppas det.

Det låter som om du har en del beslut framför dig att fatta - lycka till :)

Nu skall jag återgå till tv-soffan!

Sköt om dig,

Anna

Enjoy the Seasons sa...

It looks very beautifull!!
We are all longing for spring and sun...
Greetings from Holland,
Vroni

Anonym sa...

Inte lätt att välja i denna djungel av utbud!

Så vackert ditt vintageägg är!

Tur Marie var med. Burken är så charmig med de våriga tulpanerna.

Trevlig helg!

Kram Renate

Mamma C sa...

Finns så himla mycket att välja på. Så det är ju inte det lättaste precis. Vilken tur med burken, för den är fin.
Kram Mamma C

All Seasons sa...

What a amazing Easter egg, beautiful!
The white tulips, spring really in sight, I hope so...

Nice evening
Hugs
Patricia

Rosor och Spetsar sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på ikväll. jag gillar din tavla/bricka, jättecharmig. Lycka till med köksfunderandet, vi går i kökslucksbytartankar, roligt men som sagt det finns så mycket.
God Natt
Kram
Annlie

Lisas torp sa...

Ja, det kan vara knepigt när man ska välja en sån viktig sak! Det gäller ju att man inte behöver ångra sej sen.

Jätteläcker burk och ljuvliga tulpaner!

Lisa

Conny - Frøken Klara sa...

Hej, kender det godt selv. jeg kan gå i årevis og tænke på noget, som jeg ikke købte...typisk mig. Jeg prøver at sige til mig selv, at jeg skal huske at købe løs, for jeg kan jo altid sælge det igen, men nej.... jeg dummer mig gang på gang :-) jeg har dog lige lavet et indlæg om nogle gode fund, som jeg huskede at købe med det samme hihi....

DustyLu sa...

Your blog is so inspiring! I look forward to your posts! Great photography! ~lulu

Patricia sa...

Wow, love your Egg and your sidetable is perfectly decorated.
The tulips are gorgeous.. Spring here we come!

Love Patricia

idémakeriet sa...

Ja det där är besvärligt med att välja, känner igen det så väl.
Det finns så mycket att välja på men en sak är jag säkert på att det blir fint för du har smaken.
Läckert ägg det blev.
Varm kram
Gerda

Evas Bloppis sa...

ja fy vad mycket fina kök det finns att välja på .Vill oxo ha nytt kök , och med ny blandare .så att man kommer under kranen ;)svårt att hitta vitvaror med .jag köpte en rostfri spis och den är jag nöjd med.
Ha de gott Ewa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter som roliga beslut, alltid kul och få nytt i köket. Och det är så fint med alla ägg som börjar smyga fram i bloggarna, fint!
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

skogslunden sa...

Hej!
Visst finns det mycket fina kök? Håller också på att leta kök, så jag blir nyfiken på vilka ni tittar på? Vi väntar på offert hos Lidhult och Tibro. Ska bli spännande att se vad de ritat fram. Kanske mindre spännande med priset...
Jättefin blogg! Otroligt vackra bilder!

Anci sa...

Kul att ni fick inspiration till köket :)
Dina bilder inspirerar också.

Kram
Anci

Randi sa...

Ja, idag är utbudet av vackra kök enormt. Du kommer säkert att hitta något som passar dig perfekt! Vilket läckert påskägg du plockat fram...så ljuvligt och romantiskt!
Önskar dig en fortsatt skön helg med mycket takdropp!
Kram Randi

Siren sa...

Hei søte Mia...din favorittburk er helt skjønn, og for et nydelig påske egg...regner med at du har laget det selv, vakkert! Alltid en fryd å besøke bloggen din, du er så utrolig kreativ! Ønsker deg en herlig søndag, klem i fra meg! :)

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilket härligt arbete ni har framför med alla val. Visst kan det det vara huvudbry med alla alternativ men ...suck så roligt :)

Här hemma har jag redan möblerat vårat kök i tankarna den dag det blir aktuellt för oss.

Kram Viveka

Vita små hjärtan sa...

Ljuvliga bilder som alltid. Burken är sååå fin och charmig!
Ja kök är inte lätt när utbudet är stort!!!
Önskar dig en mysig dag!
Kram Agnetha

Britt sa...

Vilka trevliga bekymmer ni har! ;-)

Så otroligt vackert det lilla ägget är och tulpanerna skvallrar om längtan efter vår....

Kramar och kärlek

britt

Millygarden sa...

Vackert ägg som får mig att tänka att snart är vi där för nu rinner dagarna i väg med välldans fart!

Vackra bilder och vackra föremål....gillar särkilt din fina sucker burk!

Kram Marina

Unknown sa...

Hej
Vilket besvär.
Själv så hade jag detta besvär för 1 och ett halv år sedan och jag är helnöjd med resultatet.
Ha en bra dag
Kram
CARINA

Vit som snö sa...

Jag håller med, tur att Marie var med! Tänk att man velar bort såna saker ibland o sen ångrar sej i evighet. Vilket vackert ägg o sen brickan då, underbar!
Kram cilla

Solgården Butik och Café sa...

Åh blir bara så glad när m an kikar in till dig =)
så vårigt och fräsch!!

Fortsatt trevlig helg!

Kram Sofia

savvycityfarmer sa...

... it's coming I know it is ...
I'm hungry for dirt ...

Anne Marie sa...

looks like spring has arrived there....not here yet...and what a cute vase that is!

Joana sa...

Me gusta mucho tu blog. Es precioso.

Tulipa sa...

Ja, alla de där gångerna man är efterklok..*ler*...
Spännande med köket!
Lite är det nog så att ju mer man tittar desto svårare blir det att bestämma sig, åtminstone tycker jag det. Man blir villrådig inför alla alterntiv!
Lycka till! Det kommer att bli super när besluten är tagna!

Kram mariette

LENNU sa...

The easter egg is so charming.
A lovely next week!
Warm greetings, Lennu

Villa König sa...

Love your photos! And your vintage egg is gorgeous!
Hugs Yvonne

Sussi sa...

Tack för titten! Du är så välkommen åter!

/Sussi

Marie sa...

Hej Mia!

Låter som ni hade en bra dag i Göteborg. Ja, det är inte helt lätt att bestämma sig och välja när det gäller en sån stor sak som att renovera ett kök. Ska iallafall bli superspännande att få ta del av detta projekt och jag vet att det kommer att bli toppenfint, ett riktigt drömkök.

Ja, det är tur att du har mig Mia, hihi. Har ju en precis likadan burk och det är en stor favorit hos mig också. Nu måste vi snart gå på loppis ihop igen eller hitta på något annat kul, jag saknar dig!!!

Ha en bra vecka och hälsa familjen!

Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

hej gumman, det är svårt det där att få för mycket inspiration med, hihi, hoppas det löser sig med idéerna om köket!!
hmm den burken är lika söt som ...sukker!!!
varmkram lotten

Fru Sirlig sa...

Hej Mia!

Härligt med köksbestyr, fast att välja hur och vad man vill ha är inte lätt. Tid är bra att ge ett köksprojekt. Det ska inte vara första lösningen man tar då ett kök ska kunna hålla så pass många år. Lycka till i valet!

Kram Heléne

paperbird sa...

the Easter egg is gorgeous, it is all so pretty.

Mitt hvite hus sa...

Hei Mia..
Så nydelige bilder fra bordet ditt... herlige påskeegg...

Klem Kerstin

linnea-maria sa...

Åh vilken härligt bild. Tack för pushen :) det är dax att plocka fram lite påsk.
Ha en fin vecka /linnea-maria

Millas hem sa...

Hej Mia!

Kan man få för mycket
inspration?!=)
Ska bli spännande att se resultatet sedan. Det är ju tuffa beslut med tanke på att det är ju inte somen tapetsering som man gör om efter ett par år igen!=)

Kraaam

Nygammalt sa...

Åh vilket ljuvligt inlägg!
Typiskt när man tvekar så där, men det kanske kommer upp något liknande igen.

Kan tänka mig att ni har sett mycket fint i Göteborg, finns ju så många fina affärer där. Kanske lika bra att jag inte har vägarna förbi där, ha ha.

Tack snälla du för tipset angående kameran. Den verkar jättebra, du tar fantsktiska bilder.

Kram.

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Mia,
Ja, det var bra att din väninna övertalade dig att köpa den. Sååå snygg!! Men tänk så att även fast du inte köpte den andra så har du i alla fall denna. Jätte fin ljus bild.
Kram, Nina

Ullis/Leva på landet sa...

Det är mycket att tänka på när man ska fixa köket. är ju inget man gör om bara efter ett år eller så.... Så vackra bilder. Älskar verkligen tulpaner jag också.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

gamla skolan sa...

Det där med köksplanering är inte helt lätt ! Men det kommer säkert att bli så fint ! Lycka till ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Norregård sa...

Vad kul att fundera på kök!!
Finns ju hur mycket som helst;o)
Vasen är så fin med tulpanerna i!!

Kram Kram Malin

marita blücher sa...

Hej Mia,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig. Låter spännande med köksrenovering, det skulle jag också kunna tänka mig..... Vackert stilleben med tulpanerna - du är en fena på att få ihop det på ett läckert sätt !
Ha det så gott.
Kram/Marita

[ c o y o t e ] sa...

Oj så mycket fint!!!

Kram Mia