tisdag 23 februari 2010

Kaninungar ~ Bunnies

Får jag lov att presentera... Diesel, Vincent och Elvis! Tre små glada busar som behöver flytta hemifrån. Eftersom de är uppfödda med nappflaska är de otroligt keliga och bokstavligen kryper upp i famnen när man öppnar buren. Är det någon som känner att de vill ta hand om någon av dem så är det bara att höra av er. Vi vill inte ha betalt, bara att de får ett hem där det finns någon som tycker om att kramas...
Här nosar lille Elvis, som är minst, på en gammal räknemaskin.

Vincent, lekfull som en hundvalp och väldigt kelig.

Diesel, störst av de tre, lugn och väldigt matglad...
Tack för era gulliga kommentarer om emaljskylten och toaletten!
Kram
Mia
-Y

42 kommentarer:

Skatan sa...

Men kära nån...kan man byta ut sambon mån tro?

Sköt om dig kära du.

Anna

Lisas torp sa...

Åh, så söta!!!

Lycka till!
Lisa

Hulda sa...

Vet du hvem jeg tenkte på da jeg så disse bildene av de søte kaninungene? Jo, Beatrix Potter! Hun hadde jo kaniner og andre dyr som inspirerte henne når hun skrev. Vakre og spesielle bilder du har tatt av kaninene. :)

Millas hem sa...

Halloj Mia!

Jag önskar vi hade kunnat ta hand om alla tre!
De är ju bara såå söta!
Min brors pojke är allergisk, så det funkar ju inte!=(

Annars hade nog Diesel passat bra ihop med mig...lugn och matglad!=))

Hoppas att det löser sig för alla tre!

Godnattkram får det bli, för nu är det dags att "kojsa"!

emilias gömmor... sa...

Jag hade en kanin som liknar Elvis, när jag var 15 år. Jag fick inte ha en kanin för min mamma. Jag smugglade in honom på mitt rum, för det var bara så att han skulle på hos mig, punkt slut. Morgonen därpå satt mamma och jag och drack morgonkaffet. Min kanin som fick namnet Musse, började att stampa och ha sig. Vad var det? frågade min mamma. Jag började givetvis att hosta och harkla, för att ta död på ljuden från mitt rum. Inget sa jag, jag satte bara kaffet i halsen. Det blev tyst en stund. En bra stund tyckte jag. Då säger mamma; Ger du honom någon mat? Gissa om jag blev helt paff!!!
Så klart att jag ger honom mat, säger jag, utan att fråga något annat. Efter den stunden, blev jag så lycklig! Jag fick behålla honom!

Kram Mimmi

Vintage House sa...

Hej,
Oj så söta, min son heter Elvis:)
Måste säga att räknemaskinen är så underbar:)
kram kram
sandra

katarina sa...

Åååå Mia...jag tgror jag dööööör!

Himmel så söta...Om det inte vore för 3 katter,en hund och en gubbe så skulle jag ta dem alla tre....

Men du...jösses vilka fina bilder.
Har du tagit dem själv???
Det antar jag....fniss...såvida du inte hyrt in en dyr proffsfotograf för att kunna skänka bort dem med sån stil.
Vad duktig du är....

En helt annan sak...du berättade ju att du hade tittat efter mig då ni var i Örebro o bowlade...
hihi....man är ju bra knäpp...
Jag skulle aldrig kunna hitta dig...för jag tänker mig dig som liten o mörkhårig....fråga mig inte varför....hihi....därför blir jag så full i skratt när man ser en blondin i högerspalten.
Det är så lustigt det där...hur man gör sig en bild av hur folk ser ut.
Nix...dags att sova....i morgon sticker vi iväg o åker slalom. Dxet ska bli såååå härligt....o vet du!!
Jag har bakat bröd...inte ditt ännu men jag har bakat...o det är inte illa det..
Jag har dig o tacka för den inspirationen...;)
Kram o ha en fortsatt mysig vecka.
Katarina

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men harredodingen, vilka goa varelser, hur ska ni kunna skiljas fr dem!? Och veta de kommer till en ok familj där de slipper sitta i bur, men tur det är reko folk som bloggar i denna kategori, så de får nog bra nya mattar & hussar förhoppningsvis, så söta de är och vilka fina bilder du tagit på dem tillsammans med din gamla räknemaskin...lycka till önskar jag dem alla tre! Mari.

. sa...

Oh, så söta! Hoppas de får fina nya hem.

Andreas sa...

Snygga bilder... Trevlig blogg!

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh Mia....this is the cutest post ever...just love it!May set one of those pics.as my background! x0

Mrs. Larsson sa...

åh så söta och charmiga kaniner! de grep verkligen tag om mitt hjärta. Det skulle dock krävas en hel del övertalning till min blivande man för att jag skulle få ta hem en. :(
hoppas de får ett hem fullt av kärlek och mys!

Peters Projekt sa...

Nämen jisses Mia, så väldans söta de små är!! Underbara små varelser! Om Elliot här hemma skulle få se bilderna, skulle det bli svårt att säga nej till kanin. Han har småtjatat om att få ha ett litet djur att ta hand om men jag tror att det räcker med hunden. Annars hade det varit fantastiskt att få ta hand om en eller flera av de tre sötnosarna.

Som man redan sagt i kommentarerna - helt fantastiska bilder du tagit. Du har verkligen lyckats fånga Elvis, Vincent och Diesel på ett utomordentligt fint sätt! Härifrån får du fem tassar av fem möjliga . . .

Kram från Peter & Ann

Anci sa...

Önskar att jag kunde ta hand om någon av dem, för jag gillar att kramas och de är ju så söta !

Bilderna är väldigt bra. Du är en proffsfotograf !

Kram
Anci

Tulipa sa...

Åhh vilka söta små liv...

Hade du bott närmre hade mina barn tjatat ihjäl sig!

Lite kul det där med loppisen du...*hihi*..fast det tyckte kanske inte du när du skottat som en galning för att komma dit...Tänk att de inte tyckte det var lika viktigt som du att ha öppet den dagen..;-Jag hade också tyckt det var viktigt! Vi loppistokiga proiriterar ju annorlunda..*ler*...

ha det så bra i snön!

Kraam Mariette

Anonym sa...

Ljuvligt söta! Fina bilder.

Lycka till att hitta hem åt dem!

Kram Renate

Home and Lifestyle sa...

Ahh...your bunnies are so cute and the pictures so lovely!!!

Have a nice day!

Warm hugs, Ingrid

IKT i min vardag sa...

Vilka små raringar!
Vi har en liten Skutt som får bo på balkongen i ett fint litet hus då mannen är allergisk.

Hoppas sötisarna får nya keliga hem :)


Kram Linda

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Så söta, hräligt med sådana kelgrisar. Synd att vi har allergi i familjen... eller är det kanske tur risken är stor för ett menangeri...
Må så gott
/Karin

Alexa sa...

What sweet babies:)

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej raring!

Åh...är de redan bortlåvade eller finns det någon kvar?
Jag måste ringa sambon och försöka övertala honom!!!

Kraaam, Carina

Norregård sa...

Vilka sötnosar!!
Jag hade en svart gosekanin i min ungdom.....
Lycka till med deras nya hem!!!

Kram Kram Malin

Rianne sa...

oooooo.... when I see those pictures, I definitely want a rabbit, but we already have a cat, and my boyfriend thinks thats enough............
Greetz.

The Secret Garden sa...

Jättesöta! Min kanin, Leo, blir 12 år nästa gång. Så han vill nog vara ensamkanin nu på slutet..(fast han tror att han är hund och umgås med mina tre labbar)
VAd rolligt att de är så tama! :)
Lycka till att hitta snälla hem åt dem.

Made in Persbo...Carina sa...

Han är kall som en fisk!...suck! Vad är det med män och djur egentligen? *grrr*

Hade jag varit hemma jämt och inte varit beroende av djurvakt hade saken varit enkel...men hanen i huset måste vara beredd på att ta hand om djuren när jag är bortrest.

Hoppas du hittar fina hem till de små raringarna!

Kraaam, Carina

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

:-))

Man blir alldeles kär.......

Hillevissan

Sofia på Me and my home sa...

Men åååh så söta!!! Fast jag nyser nästan bara jag ser dem... :(

Njuter som alltid av dina bilder!
Så kul att du gjort papper! Det gjorde jag mycket för några år sedan.. mysigt pyssel!!
Kram Sofia

Bitte sa...

Vilka sötisar :-). Jag hade kaniner när jag var liten så jag gillar dem jättemycket!

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

Lilla huset på prärien sa...

wow vilka underbara små varelser! och så fina bilder du har tagit. jag gillar ju djur och mina barn hade gärna velat ha en kanin... men med hund i huset och barnen som fortfarande är för små för att ta hand om den själva så får det helt enkelt vänta för min del. jag hoppas verkligen att du har haft massvis med volontärer som vill ta hand om de små! lycka till!

kram jenny

nath sa...

ohhh it's so nice...ohhhh I love your picturesssssssssss....waouhh

I m nath from http://chinerdslefroid.canalblog.com

Good night

Marie sa...

Hej Mia!

Helt ljuvliga bilder på de små sötnosar! Jag och barnen var inne och kikade på dem förut, men jag vågade inte läsa texten, då hade de velat ha allihop!!!!!

Blir det Kinnekulle på fredag?

Kram Kram
Marie

Annika Christensen sa...

Men så söta.. vilka undrebara bilder du har tagit.
Kanin studio nr 1 i Sverige.
Hoppas de får ett fint hem med mycket kärlek.
annika

Irina sa...

THE First is cute! Первый совершенно прекрасен:) лапочка

Hem och Lycka sa...

Å gud så söööta!

kram Mia

gamla skolan sa...

Men vilka godingar !!!!Så söta , tyvärr har vi redan tillräckligt med djur .(1 hund + 2 katter) . Lycka till ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥
ps Kul foto !

Solgården Butik och Café sa...

Men goseligen så sött!!! man bara smälter när man ser dom =)

Hoppas du finner ett gott och kärleksfullt hem för dom små liven.

Ha en forsatt trevlig dag.

kram Sofia

Solgården Butik och Café sa...

Men goseligen så sött!!! man bara smälter när man ser dom =)

Hoppas du finner ett gott och kärleksfullt hem för dom små liven.

Ha en forsatt trevlig dag.

kram Sofia

Annas skattkammare sa...

Men herregud så söta de var! Underbara bilder på dem också! =) Skulle gärna ta emot dem, men vår hund skulle nog inte gilla läget. ;)
Kram /Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka små sötnosar. Hoppas verkligen att ni hittar bra hem åt dem. Så fina bilder du har tagit. helt underbara. Hur har du fått dit den snygga filmramen.

Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka små sötnosar. Hoppas verkligen att ni hittar bra hem åt dem. Så fina bilder du har tagit. helt underbara. Hur har du fått dit den snygga filmramen.

Kram Ullis

Anna sa...

Hej Mia!

Vilka ljuvliga kaninungar! Föll direkt för söta lilla Vincent. Påminner så mycket om vår kanin Molle, som också var viltfärgad.

Fantastiska bilder du ha tagit på dem! Superfina!

Ha en mysig helg!

:)Anna

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilka sötnosar. Har haft två kaniner och de är underbara sällskapsdjur. Jag hoppas du hittar fina hem till dem. Vänligen Johanna