måndag 1 februari 2010

Februari ~ February

Februari - vårmånad! Ja, det tycker jag i alla fall... Det spelar ingen roll om snön ligger djup och termometern står på minus. Ljuset är här, och snödropparna finns där under snön, och bara väntar på att få komma fram.

Tack för alla fina kommentarer om mitt surdegsbröd! Prova, det var lätt som en plätt!
Jag är på resande fot, så detta får bli en kort hälsning...
Nu skall jag krypa ner i hotellsängen och läsa nya Lantliv.
Ha en fin vecka!
Kram
Mia
-Y

46 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Vilken fin bild! Köpte lantliv och drömhem och trädgård härom dan och i ngn av dem var nina hartmanns hem med- guuu va fint! =) Trevlig läsning!
Kram /Anna

Lisas torp sa...

Ja, precis så får man tänka - ljuset kommer ändå oavsett snö och kyla och snön isolerar dessutom, så sen går det snabbt!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Lisa

Skatan sa...

Hej frun!

Jag är nyss hemkommen från att ha dansat jassdans i en timme. Det var nästan 30 år sedan jag senast provade...kära nån! Tur man kan skratta åt eländet :)

Surdegsbrödet skall jag tipsa min surdegsföräldraledigasambo som bakar och bakar hela dagarna just nu. Hoppas ivern inte ger vika alltför snabbt ;)

Önskar en god natts sömn. Själv vet jag inte när jag skall lyckas varva ner efter det här manglarpasset!

kram,

Anna

Snuskebassa sa...

Det hørtes helt perfekt ut. En god seng og nytt blad.
Nåja, alle hoteller har sikkert ikke gode senger.

Kos deg på reisen.
Hilsen Liv

Camilla med Trädgårdsliv & Design sa...

Hej!

Tittar in för att söka inspiration på din härliga blogg. Du har jämt så mycket fint att bjuda på!!!


Kram C

Ps. Ta chansen att vinna biljetter till Trädgårdsmässan i Stockholm på min blog - Lycka till!

Millas hem sa...

Resande fot...låter spännande!
Hoppas att du har det bra!

Godnatt och sov gott!

Kraaaam

Drivtommer-Hus sa...

Deine Bilder sind herrlich:-)))
Lieben Gruß Kiki

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm så vackert med tidningspspapper runtom krukan, det är bra om man har fula krukor, ett bra tips! Jag fick sånt fint papper av en gammal Sundsvallstidn förra året, det har många krukor blivit lindade utav,snyggt!

Jaha, du är på resande fot, mitt liv i ett nötskal, men hotell o Lantliv är inte helt fel. )

Vacker bild som vanligt Mia, du är en sann konstnär! Mari.

Les Cotrions sa...

I can feel Spring in your photo!
Happy start of February Mia!
Vale

Anonym sa...

Hej Goding!

Vad mysigt att ligga i en hotellsäng och läsa Lantliv. Det är något speciellt med hotellsängar tycker jag......

Hoppas allt är bra med dig och att du hör av dig till mig o Lotten när du ska till Stockholm nästa gång.

Stora kramen
Lena

Hulda sa...

Et herlig bilde fra deg! Så flott du har gjort det med løkplanten. Nydelig med hyssing og papir rundt. Jeg gjør det av og til jeg også. :) God reise!

Rummet för välbefinnande sa...

Så gott det lät, att få krypa ner i en hotellsäng och läsa Lantliv. Det är ju bäst hemma, men visst är det härligt att lyxa sig sådär ibland också.
Nu håller jag på och snickrar ihop ett inlägg och lite bilder som kanske, kanske kan locka......
Ja, du får i alla fall en liten smygtitt *ler*
Publiceras inom det snaraste.
Sköt om dig!
Kramar Mia

Marina Mott sa...

I love to come here and see these beuatiful pics!

Vintage House sa...

oh vad skönt det lät, jag hade gärna krupit ner och lagt mig igen ha sovit 3 timmar i natt en orolig kille igen.. så vackra bilder blir glad av att se dem, behövde jag idag kram sandra

Anette sa...

Mysigt med vårblommor, längtar till man kan vistas i växthuset mera ==)

Ha det så bra idag

kramar @nette

katarina sa...

God morgon!

Vilken fin bild!

Undrarns vart du är nu rå....
på resa med jobbet eller äventyr??

Hotellsäng, lantliv och det bästa...hotellfrukost...det lät inte fy skamm....;)
Kram o ha en trevlig resa!

Lantliga drömmar sa...

Underbara bilder ! Nilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

va spännande att vara på resande fot..kan undra var du nu håller hus...hihiiii...nya inköp kan jag tro..hihiiii

Underbar bild.Älskar oxå feb.månad.

Kramizz Nilla

Patricia sa...

Hi Mia,

Love your new flowers, and that paper around it is soooo beautifull!!

Love Patricia

bikim sa...

AREN'T THEY JUST LOVELY?!
HAPPY DAY!
ROSA

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jo, visst är det ljusare... men just nu känns det som det dröjer ändå, eftersom mer snö är på väg in... Hoppas vi kommer lite lindrigare undan den här gången.
Men vi får glädja oss åt vårblommorna som finns i butikerna, så länge...
Kram
Marie

Unknown sa...

Hej vännen,

Ny månad, och snart är den här våren.

Tills dess får vi som du ta in våren i form av blomster.

Fin bild som vanligt!

Vet ju att du har mycket denna månaden. Hoppas att ditt besök med .... i Stockholm blir av.
Ni kommer att trivas i varandras sällskap.

Ha det skönt denna månad.
Kramisar
Jeanette

Norregård sa...

En fin vecka till dig oxå!!
Ha det så bra du resande;o)

Kram Kram Malin

linnea-maria sa...

Jag längtar också efter små knoppar som spirar!! Vill ha vår nu! Jättefint arrangemang i kruka! /linnea-maria

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, kjære Mia! Så koselig bilde! Det er jo såå vakkert med blomsterløker!!! Jeg plantet noen i ulike potter og kar i går jeg også;) Så flott det var med gammelt avispapir rundt blomsterpotten - enkelt, men så dekorativt og fint!!

Ha en strålende dag! Her snør det i dag!!

Stor klem
Anette:)

Vita små hjärtan sa...

Alltid sååå vackra bilder!
Kram Agnetha

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Men visst är det vårmånad, vi har full sol och faktiskt takdropp. Det är väl ett vårtecken om något!

Vad mysigt att bädda ner sig och läsa lantliv!

Kramis Anna

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Men visst är det vårmånad, vi har full sol och faktiskt takdropp. Det är väl ett vårtecken om något!

Vad mysigt att bädda ner sig och läsa lantliv!

Kramis Anna

ale sa...

the beauty of the simple things!!!me encantó!!!besos!!!

Anonym sa...

Positiv inställning du har men så ser verkligheten ut! Ljuset kommer att segra så småningom och de små knopparna blir vackra blommor.

Kul att vara på resande fot! Kanske du hittar något mysigt att ta med hem.

En fin vecka önskar jag dig också!

Kram Renate

A Seaside House sa...

Ja det hjelper godt på med litt mer lys ute! Koselige bilder du viser, som alltid:)

Ha en finfin dag videre!

paperbird sa...

Gorgeous photograph- beautiful blog.

Linneagården sa...

hej hej, inspirationskälla där!
får önska dig en härlig kväll med en toppen tidning.

kram /madelene

Cilla sa...

Tittar in för första gången och ville bara säga vilken ljuvlig blogg du har..
Ha det så bra!!
Mvh Cecilia

Rust: Vintage Inspired Design sa...

So, so pretty Mia!!! I wish mine would bloom!
Happy day!
xojanis

Anci sa...

Mys på !!

För mig börjar våren bara det har blivit nytt år och jag har fått/köpt tulpaner :)

Kram
Anci

Rhondi sa...

I love looking at all the beautiful photos on your blog. I am doing a post every Wednesday called Wednesday Whites where I feature white things. I'd like to mention your blog because there is so much white in it and I just wanted to let you know. If you'd like to join in my Wednesday Whites you are welcome to join us.
Rhondi

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Always a pleasure to come by here Mia....enjoy your week,Chrissy

Emilys vita dröm sa...

Otroligt fin blogg!
Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram Emily

Bitte sa...

Ditt vackra foto ger en hopp om att det kommer en vår... någon gång... :-). Det gäller bara att orka vänta!

Kramar
Beatrice

gamla skolan sa...

Vilken fin bild ,du tar väldigt fina närbilder ! Hoppas du har en trevlig tur till Skåne ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Unknown sa...

Dear Mia ~

Hello! And thank you for this BEAUTIFUL image that makes me dream of Spring!!! It is still quite cold and snowy here too but I have started a few indoor gardens as well...a little bright spot amongst all of this Winter!

Have a wonderful rest of your week!

Hugs ~

:) T

Lillsnörpa sa...

Bilden är fantastisk, och dina ord suger jag i mig! För nu är våren på väg :) /Lillsnörpa

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mia!

Vilken härlig bild du visar. Jag håller helt med dig och njuter av ljuset. Hellre kallt o snö än varmare och slask. Sade någon surdegsbröd?!

Kram Jenny

Marie sa...

Hej Mia!

Vilken härlig bild, man får faktiskt hopp om våren när man ser den!

Hoppas att allt är bra med dig denna resande vecka, var rädd om dig!

Kramar Marie

Mia sa...

Åhhh... våren... sommaren... grönska... jag kan riktigt känna alla dofter. Ljuvligt med solens värmande strålar.

Även jag såg ditt fina surdegsbröd, letade recept förra veckan redan men har ännu inte fått tummen ur. Nånting gör att det känns jobbigare att baka det än andra bröd, men jag verkar ha helt fel.

Kram Mia