onsdag 4 februari 2009

Vitt porslin - White china

Jag kan bara inte motstå vitt, och allra helst cremevitt porslin med vågiga kanter. Jag tittar alltid efter sånt på loppis. Här är några av de fat jag samlat på mig...

Dessa tallrikar är dock ganska nya. Från IKEA, serien Arv.
Igår var jag i Borås, jag hade stämt träff med AnnaBetty´s. Där gick vi länge och väl och njöt av allt det vackra som fanns i butiken. Vi fick också en pratstund med Betty själv, hon var jättegullig! Av Anna fick jag denna söta tändsticksasken. Tusen tack vännen!!!

Den var inslagen så här fint!

Det var verkligen roligt att träffas och prata och samtidigt shoppa lite. Kvällen avslutade vi med att äta gott på en thai-restaurang. Tänk vad mycket trevliga människor man lär känna genom bloggandet!
-
Ha det så jättebra!
Kram
Mia

75 kommentarer:

Birgitta sa...

Håller med dej verkligen, det lite gräddvita porslinet är väldigt vackert, snokar också efter det på loppis, alltid kan man hitta nåt som man gillar, tallrik eller nån kanna. Kul att träffa en bloggkompis, man lär verkligen känna många trevliga människor den vägen.

Fina paket och tändsticksask och jag gillar verkligen din frukostbricka i förra inlägget, snyggt.

Kramar och ha det gott. Birgitta

Må Gott sa...

Ååh vilka fina bilder! Jättevackert porslin. Och ask förstås. Kul med shopping/bloggvän.

Och du - brickan!!! Jag säger bara BRICKAN!!! Den har du verkligen lyckats med. Fin färg på texten. Gillar såna där steg-för-steg bilder. :-)

Må gott!
Kram Anette

♥ Pia... sa...

Hej..men jag skrev ju nyss hos dej..men så såg jag ..det var ett nytt inlägg..så nu skriver jag igen..jo det porslinet är .. ett ha begär..och vad glad man blir om det finns nåt sånt på loppisarna..men det är inte ofta tyvärr..de börjar bli eftertraktade..kram..Pia

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Ja, det är verkligen vackert med vitt porslin.Kul att du hittat dom på loppis!
Jag länge tänkt gå och besöka betty´s, men vet inte riktigt var i borås...kan tänka mig att det var mycket fint där:)
kram/S

♥ Pia... sa...

Glömde...himla roligt att träffa nya människor så där..och särskilt dessa glada goa bloggare....PIA

Anonym sa...

Brinner för inredning å har precis byggt nytt hus så för varje dag som går släpper ja bilder på ett nytt rum
så på bloggen finns nu biorummet sovrummet stora badrummet lilla toaletten å kommer mera för varje dag titta å kommentera

Sara sa...

Hejsan
Vilket vackert porslin!
Kram Sara

Skatan sa...

Hej!

Det lät himla trevligt...och ja, jag kan bara instämma i det du skriver!

Tänk vilket dåraktigt gäng vi är här ute. Svaga för viss typ av gammalt porslin är kanske det minst märkliga med oss ;-)

Kram!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
men vilket vackert porslin!! Underbara kanter..håller helt med..vitt porslin är eftertraktat!!

Roligt att du gilalde tändsticksasken..det var ju bara en lite grej..men tändstickor behöver man ju alltid..efter som du oxå är en ljusälskare..

Va fint du har gjort med dokumentet..otroligt vackra bilder..
Fantastiskt att du kan zooma så och få så fin skärpa-dina bilder är alltid en fröjd för ögat..

Jag sitter här med klister på fingrarna har just knåpat ihop lite strutar..alltid lika kul..
ha det så bra..så hörs vi..
tack för trevligt sällskap igår..Kul att göra nått så trivsamt mitt i veckan..det piggar alltid upp!!

kram anna

Unknown sa...

ja vitt porslin i alla nyanser är underbart!!

Hörde av Anna att ni skulle träffas, nästa gång kan Anna plocka upp mig på vägen! vore kul att ses, kram Pia

HEIDIS KLEINES PARADIES sa...

Wow, ist das schön! Ich bin sprachlos. Eine Super-Dekoration. Und diese Fotos. Einfach beautyful.

Liebe Grüsse

heidi

Hem och Lycka sa...

Vilket fint porslin! Föll också för din melittatratt (heter det så?) och tändsticksasken var ju ljuvlig!

kram

Mamma C sa...

Vitt porslin är vackert. Kul att shoppa och äa lite gott med en bloggvän.
Kram mamma C

Floralis sa...

Hej!
Jag har sagt det tidigare men det gör jag igen... Jisses, vad du har fiiina bilder!
Tycker oxå´om vitt porslin men har det inte än. Jag har mycket porslin med färg som jag fått ärva och du vet hur det är med ärvda prylar... : ) svårt att göra sig av med. Trots att man kanske inte tycker om dem så där jätte mycket. : ))
Brickan är snygg. Vilket piller det måste vara att måla på fri hand...
Ha det gott!
Anneli

Tulipa sa...

Vilken mysig och rolig dag!
Sånt kan man leva på ett tag!
Betty´s står ju också på min önskelista över ställen att besöka!

Vitt/creme porslin kan man få för mycket av det?!
Vackert med de vågiga kanterna...

Kram Mariette

Solsjö - Under en vind sa...

Såg oss Anna att ni hade haft en liten träff, så mysigt!!! Har faktiskt inte varit på bettys sedan i somras, får nog föreslå en tur upp till sambons syster snart..:)

Vitt porslin är verkligen fint, om det sedan är nytt eller gammalt tycker inte jag spelar någon roll, det är fint att blanda.

Hoppas att allt är bra med dig! Här är febern över, men hostan lär väl hänga med ett tag...men vi räknar med att sonen ska kunna återgå till skolan imorgon och jag till jobbet...nu börjar vi båda krypa på väggarna, har varit inomhus i fem dar...

Ha det bäst! Kramar!

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode vennen!

Ååå så mange vakre saker du både har og lager i stand!! Du er dyktig!
Fatet som du forvandlet så fint til ditt lille hotell i Provence :)) Skal si du klarer å friste. Himmel så mange hilsner du får, herlig at så mange setter pris på Ideene.

Fikk jeg sagt hvor vakkert det er i ditt vardagsrum? Underbart!!! Nydelig farge på veggen, ser nesten grågrønn ut. Nydelig kontrast til de herlige quiltene. Der skulle man sitte og ha det mysig.

Ellers Mia, alt bra? Håper du har en god uke.

Klemmer!
Aina

Maria ( Idekroken ) sa...

Så nydelige de var. Moro at man kan finne noe så fint på loppemarked. Tallerknene fra Ikea har jeg også. Utrolige fine!
Klem Maria fra Idekroken

lottens vita och gröna sa...

hallå mia vännen! oh vilket härligt poslin! menar du att det är ikea dom där med vågkanten mmm ursöta!oh vad roligt attt träffa anna, hon är verkligen underbar, vilken söt ask! ha det allra bäst vännen, varmkram lotten

Engelska Villan sa...

Hej!
Låter som en jättemysig kväll. Och vilken fin tändsticksask!
Jag är rätt ny i bloggvärlden, och har inte precis hunnit lära känna några nya, kanske blir så småningom. Men jag trivs bra här *fniss*
Kram Anna

mimmuli sa...

Du har en av de finaste blogg jag någonsin har sett=) Jätte fina bilder.

Magdalena sa...

kjempefint...
kram, magny

Karin sa...

Det låter mysigt med en liten bloggträff! :) Bettys skulle jag gärna vilja besöka, de verkar ha mycket fint.

Underbart vackert med vitt porslin! Jag kikar också efter det på loppis men det är populärt har jag märkt. ;) Så fin bricka du målat i föregående inlägg. Det är alltid lika inspirerande att kika in hos dig Mia!

Ha det gott! Kram Karin

Nettan sa...

Härliga bilder! Å du va vacker brickan blev du hade gjort!! Men vilket pill! Har en liknande ståendes i källaren som bara väntar på att bli målad...blev väldigt insp...men har jag tålamod tro???
Kram Nettan

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt med en bloggträff :)
Kan bara hålla med dig om porslinet!
Kram!

Gårdsromantik sa...

Gräddvitt porslin är så vackert - har själv srv och anvnder den varje dag!

Kram Maud

Lallis - liv och leverne sa...

herrejösses så fina:)
Kram Lallis

Anonym sa...

vilka loppisar brukar du gå till, du har så mycket fina inredningsdetaljer!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så läckert!!! Fina foton och vackert porslin! Jag håller med, är som galen i gammalt benvitt porslin och helst med vågig kant! Jag hittade ett ovalt fat med vågig kant som det syns en glimt av i mitt citroninlägg, jag gillar det och letar ständigt efter mera, till min sambos stora olycka : )

Vilken fin tändsticksask du fick, så kul med bloggvänner!

Mari.

Annas skattkammare sa...

Hej Mia!
Vilka underbara bilder du visar idag (som alltid!) hihi.. Älskar också vitt porslin..
Låter som ni hade en urtrevlig kväll! Så fin gåva du fick av duktiga Anna.
Kram /Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Så underbart porslin du hittat! Jag är också svag för allt i vitt, gärna med en gammeldags stil.

Den där träffen med Anna lät ju hur mysig som helst! Skulle gärna varit där med er ;) Kanske nästa gång...
Så fin present du fick också.

Ha en bra kväll gumman

Kram Viveka

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, Mia! Vilken härlig dag ni haft! Underbara Betty's - känner en viss längtan till den butiken!
Det är väl inte helt lätt att hitta vitt vackert porslin, eller?
Den där Ikeaservisen har jag tänkt att köpa ett tag. Behöver förnya lite.
Underbara bilder hos dig och härlig present!
Må så gott!
kram goa vännen!
nina

Anonym sa...

Hello Mia,
What absolutely gorgeous things you have on your blog. Such beautiful pictures. I adore all of the articles you purchased. I sure wish we had a place here in the USA to purchase such beautiful things. It is nearly next to impossible to find Swedish or Norwegian accessories here.

Kris

FåFängans Hem sa...

Vilket mysig blogg med världens finaste namn!!

kram Anna på fåfängans hem

Mademoiselle Rose sa...

Beautiful pictures as always. I really enjoy visiting your blog!

Warmest regards
Vickie...

Anonym sa...

Vilken mysdag ni verkar ha haft! Det är fantastiskt skönt att unna sig sådan lyx och vuxentid ibland.

Fint från Anna och fina saker och stileben som du själv gjort. H det bäst

Kram Lena

Linneas Hjärtefröjd sa...

oj,har ikea sånt porslin??

o så söt ask!! kul o träffas sådär!! hon e duktig anna!! (du me) ;)

ha en fantastisk helg framöver nu!!
kram linnea

Mia sa...

Oj vilken överraskning, har de så vackert porslin på IKEA. Jag kanske ska ta en sväng dit imorgon.

Anna är duktig på att slå in fina paket, jag ville knappt öppna mitt när jag hade köpt trådrullar av henne. :)

Kram Mia

Les Cotrions sa...

Your porcelain is so beautiful!!! Lovely colour and shapes!!!!
I'm happy you spent a good time with friends!!! Lucky you!
Have a nice day!
Vale

Färjtorp sa...

Väldigt fint porslin, instämmer om att det är vackert med vågigt porslin.

Kram Johanna

Randi sa...

Vitt porslin tillhör även mina absoluta favoriter.
Visst är det underbart spännande när man får träffa en blogg-vän IRL - jag träffade också en igår - jag har samma tema i min blogg idag =)
Kram Randi

Skogsdoft & havsbris sa...

Vitt porslin är så vackert, det kan man aldrig ha för mycket av!
Vad vackert den fina tändsticksasken var inslagen, såna paket vill man gärna få! :)
Visst är det kul att lära känna nya människor genom bloggandet, träffade själv en av mina bloggvänner i förrgår. Roligt med någon att dela sitt intresse för inredning med! :)

Hanna sa...

Åh, så fina bilder..igen :D
Fint porslin! Ja, ibland kan man ju göra riktiga fynd på ikea oxå :P

Tändsticksasken va superfin!
där fick jag en idé till vad jag kan använda min gamla bibel till :P
Tack för inspiration!!

Ha d gott!
Kram Hanna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Go middag underbara lilla Mia!

så läckert porslin.Önskar mig hela ARv serien...men man kan ju inte byta ut allt man har tyvärr..eller ????...jo det kan man...fniss....!!!

härlig tur du varit ute på.
Med gott sällskap å god mat.Visst är det fantastiskt vad mycke underbara människor man träffar här.Du är en av dom ;-)!

Kramiz bananizzz
// Nilla som har ont i rumpan efter pulkaåk!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Det er bra vi ikke går på samme loppis. For vi titter etter akkurat samme ting:))

Kos deg i dag
klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei vennen1 Så vakre bilder av vakkert hvitt porselen, hvem kan motstå ? Ikke jeg iaff :O)
Kan jo ikke går forbi en fin hvit kopp eller et fat, sukk, de t er så utrolig lekkert.
Arv fra Ikea er jo en vinner, men du, sist jeg hadde servise fra Ikea var det så utrolig porøst så det tålte ikke et lite kakk engang uten at en bit i kanten falt av, virker Arv litt mer solid ? Om det gjør vil jeg også ha Arv, synes de bølgete kantene er vidunderlig fine :o)
Ha en videre fin dag.
Klem

Vintage sa...

Ja,det är verkligen det vackraste man kan ha i porslin,underbara bider! Kraam susanne

LillaFlisan sa...

Jag är också helt såld på vitt porslin.....Gör precis som du på loppisar, kastar mig över det,fniss!

Dina bilder är som vanligt så vackra och inspirerande!!

Stor kram och en trevlig helg (så här lite i förskott)


Flisan

faire un songe sa...

What an atmosphere full of pictures.
They fit like a postcard
have i nice weekend
Greetings Hetty

Unknown sa...

Visst är det väl vackert!
Vitt gör sig bra på det mesta!

Inte helt lätt att hitta fint vitt porslin. När man stöter på något så slår man ju till direkt.

Imorgon får jag hemlevererat ett nytt vitt fynd från Erikshjälpen.

Spännande och se om det kommer att passa in så som jag sett i mina tankar.

Ha en skön kommande helg vännen
Tänker på dig

Kramisar Jeanette

Marie sa...

Hejsan!

Kan bara hålla med, även jag älskar ju som du vet vitt porslin. Ikeas arv finns här hemma hos oss också, gillar det jättemycket!

Låter som du och Anna hade en trevlig kväll tillsammans, alltid lika mysigt att besöka Bettys!! Jättesöt tändstickask du fick av Anna och så fint hon hade slagit in den.

Trevlig kväll Mia!
Kramar Marie

Ps. Om jag inte hinner svara på ditt mail ikväll så svarar jag under morgondagen.

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefint porslin. Har ju inte vitt men skulle grna vilja ha och då det gräddvita. Så mysigt det låter med besöket.

Kramar Ullis

Maria renoverar sa...

Hej!
Härliga bilder och jättefint porslin. Jag hade aldrig gissat att det var Ikea...får nog ta en sväng dit i helgen.

Ha en härlig helg!
Kram MARIA

Ann-Catrin sa...

Mia!!
jag är precsi som du.. cremevitt porslin.. ohh det går jag bananas för!
Så himla vackra bilder.. i det formatet blir det ännu ljuvligare.. jag kan inte förstå hur jag ska göra så där stora fina bilder jag!!

Vad mysigt du och Anna hade.. härligt att få träffas så där!!

ha nu en fin helg vännen
kramar
Ann-catrin

Bitte sa...

Vitt är vackert, i alla nyanser! Jag har ett par favoritkaffemuggar i cremevitt, men nu har en av dem blivit lite kantstött... bläää :-).

Kram
Beatrice

Anci sa...

Åh, vilket fint porslin du har ! Det går ju också alltid att använda till andra färger i dukningen.

Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, du har en underbar liten samling och tänk vad fint det blir med det gamla porslinet i travar helst synligt oxå. Dina bilder är underbara att titta på alltid.
Ha en härlig helg och vi hörs snart igen.
Kram på dig/Ingela.

drömmen om vitt sa...

Så har jag missat en del ser jag och vad mycket fint du visar.....
Trevlig helg!
Lotta

Anonym sa...

Som vanligt fina och inspirerande bilder när man tittar in hos dig!
Trevlig helg önskar Växthusmadam

Anonym sa...

Heysan Mia, I can imagine you love those plates, so do I! In here, we once started with Wegdewood plain, still love it but trough the years, we've lost some of those plates. That's why I'm looking for some others as well.
This tandstickor-box is pretty woooow too!!

Have a nice weekend!

Cazandra sa...

Hej!! Vilken härlig blogg jag hittade här, med jätte fina bilder!! Länkar hit från min blogg, kika gärna in till mig :)

Ha det gott! Kram C (galen i vitt)

Tine sa...

Good morning,
my God it's so nice here.. I have you already seen a long time ago and then lost. Why else. And this morning I found you again. This is so beautiful ... the things you've photographed are self-made, right? I like the packet with the old newspaper. Beautifully. So, you have linked and you will observe. Smile *
Hugs
Christine

Vintage sa...

Tack för din goa kommentar! den gjorde mig mycket glad..Kram och trevlig helg! Susanne

Anna sa...

Hej Mia!

Vilket ljuvligt vackert porslin!
Ja jag är lika galen i vitt, eller gräddvitt porslin jag med:)Ikeas serie "Arv" är superfint!

Jag önskar dig en mysig lördag!

Kram
:)Anna

Beas sa...

Verkligen fint! Jag älskar benvitt porslin, krämvitt och kritvitt...allt i en blandning.

Ha en underbar lördag!

Kram Bea

Smycka dig sa...

Hej
så fantastiskt ert vardagsrum är och inbjudande..jag får så mycket inspiration av din blogg:))

Jag har inte någon direkt vit sida men jag gillar att se det och gillar stilen ute på verandan och i trädgården..har ju iaf vitt hus:D

Ha det bäst
kram Kulan Lotta

Smycka dig sa...

Hej
så fantastiskt ert vardagsrum är och inbjudande..jag får så mycket inspiration av din blogg:))

Jag har inte någon direkt vit sida men jag gillar att se det och gillar stilen ute på verandan och i trädgården..har ju iaf vitt hus:D

Ha det bäst
kram Kulan Lotta

Smycka dig sa...

Hej
så fantastiskt ert vardagsrum är och inbjudande..jag får så mycket inspiration av din blogg:))

Jag har inte någon direkt vit sida men jag gillar att se det och gillar stilen ute på verandan och i trädgården..har ju iaf vitt hus:D

Ha det bäst
kram Kulan Lotta

Smycka dig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
C De-sign sa...

Härliga bilder...och trevligt har du haft i Borås! Alltid lika härligt med nya intryck! Din bricka blev ju så fin , vad duktig du är på att måla! Önskar dig en skön söndag! Kram fr C

Anneli sa...

Vilka jättefina bilder - tycker väldigt mycket om att kika in hos dig och se dina fina kreativa bilder...
Kramar/Annelie

angelhairs.blogspot.com sa...

Tjena...vilka fina bilder du visar!! underbara fat/tallrikar.....
Här stannar man gärna länge!!

Kram Jeanette

Sallys hus sa...

Vilka vackra bilder!
Jag är såååååå avis på att du bara kan sticka i väg til Bettys så där...Dit vill jag me.....
Ha en härlig söndag!
Kram Katarina

amaryllis sa...

Jätte vackra bilder
jag föll för också för det vita porslinet på IKEA
Brickan som du målat också fin..

Syster vit sa...

Gillar oxå IKEAS fina tallrikar, Arv, och va på gång att köpa dessa när jag upptäckte at måttet på tallriken var för stort så dom hade inte fått plats i skåpet, snyft. Men nu har jag hittat jättefina på Gekås istället, tur. Trevlig Allahjärtans dag, Kram Liselott.