söndag 8 februari 2009

Söndag - Sunday


Denna helg har inneburit simtävling, så det har inte blivit nåt fixande med varken toaletten eller nåt pysslande. Jo förresten, spegeln som syns i bild var bara en ram före helgen, men nu har vi monterat i ett spegelglas. Projekt toalett rullar på så sakteliga...
Jag hann också in en snabbis på loppis igår och köpte denna kandelaber. Jag skall nog vitmåla den, tror jag.
Ha en jättefin vecka!
Kram
Mia
-
PS Nu när jag ser skrivbordet tycker jag att det ser så otroligt mörkt ut...är jag dum om jag ljusmålar det?

70 kommentarer:

Hannis sa...

"Känner"jag dig rätt så har du nog redan bestämt dig för att måla skrivbordet=))
Fast jag tycker att det är fint med det mörka som bryter av.
Spegeln blev jättefin!!

Hoppas att det blev nån medalj på tävlingen!

Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Tror också att du själv vet bäst om bordet ska målas eller inte...

Gillar verkligen ditt inbyggda fönster!

Tycker att ni verkar hinna med en hel del ändå mellan simtävlingar och annat...här har jag bara latat mig i soffan idag! Riktigt skönt!

ha det gott, kram!

Mia sa...

Härliga bilder som vanligt. Skrivbordet är fint som det är men hade det varit här så hade det nog hamnat under penseln som allt annat... :)

Kram Mia

♥ Pia... sa...

Ja du Lilla Blanka..Vad är en bal på slottet.... alldeles långtråkig, dödtrist och... och ... alldeles underbart....precis så är det när man ser dina bilder...hihi..tack för det..kram..PIA

Unknown sa...

Nej, jag hade målat bordet men behållt kandelabern mörk. Fint när det bryter...

Ha en fin start på veckan, kram Pia

Villa Carl Larsson sa...

Jag tycker det kan vara snyggt att bryta av med något mörkare eftersom allt annat du har är vitt i princip. Men vad du än bestämmer dig för så blir det ju så klart fint ändå :) Jättefin kandelaber också!

Ha det fint. Kram Josefin

Sara sa...

Hejsan
Så fin kandelaber, jag skulle nog ha skrivbordet mörkt bryter fint mot det vita.
Kram Sara

Jenny Oak Fae sa...

SÅ vackert...jag hade nog inte målat skrivbordet...tycker att det är så fint som det är...men det bestämmer ju DU vad som känns rätt för DIG..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo,this pictures are grandios.Lovley greats from,Elke.◘◘◘◘◘◘◘◘◘◘◘◘◘◘◘

Tulipa sa...

hej!
Jag tycker det ser snyggt ut med det mörka som bryter av.
Sånt där kan man få vånda av!
Men jag röstar på keep it the way it is!

Kram mariette

My home is my Castle sa...

Helt nydelig...
Må bare si det en gang til.. Du har det så vakkert !!!

Ha en fin kveld videre.
Klem,kari

♥ Pia... sa...

haha..chiklad..ja jag får klara mejutan tjiklad..haha...ibland blir stavfel riktigt roligt..hihi...

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Kan inte se mig mätt på ditt vackra fönster. Himmel vad fint det blev. Tycker kandelabern var fin svart också. Svårt beslut ang skrivbordet men det ser du och känner bäst själv. Om jag tycker du är dum som vitmålar...ähh nej, jag målar ju det mesta vitt jag också...hihi Kraaaam Paula

Viola sa...

Jag blir precis salig av ditt fönster , det är så himla fint, men det finns ingen oplats i mitt hus för detta, men jag har ju mina murade väggar och murade fönster så lite känsla uppstår, jag tycker absólut du ska måla skrivbordet, håller med dig..ha en bra vecka, kram

Anonym sa...

Mal gjerne skrivebordet.... men ikkje kandelaberen den er jo flott slik den er ;-)

Bitte sa...

Oj, vad svårt! Att måla eller inte måla... jag vet inte... :-).

Både spegeln och kandelabern är jättefina! :-)

Kram
Beatrice

My Lovely Things sa...

Go kväll vännen!!
Hoppas att du hade det bra i simhallen..kanske hann du med butikerna som du berättade om..Hoppas att det gick bra för sonen..

Jag har jobbat färdigt min helg..Vårt hus är upp och nervänt just nu..mannen har satt panel på en vägg.jag har kvistlackat en gång..ska göra en gång till innan jag kryper till bädd..
ha det så gott..
Hela veckan förgylldes av vår tur till Borås..
Kram anna

Marie sa...

Hej Mia!

Underbart vackra bilder! Jag tycker skrivbordet är fantastiskt vackert som det är, men är helt säker på att det skulle vara lika fint som vitt. Mycket hjälp du fick av mig va, hihi!

Ha en toppenvecka! Vi hörs!
Kramar Marie

Fru Sirlig sa...

Hejsan Mia!

Tycker att det ser väldigt fint ut nu som det är. Skrivbordet ser ut att ha så fin patína också. Jättesvårt val det där att måla eller ej. Jag tycker att det ser så läckert ut just nu för att det bryter av mot det ljusa fönstret och väggarna. Det blir lite chateaú likt. Ledsen jag gjorde dig nog inte klokare...eller hur? Du ser nog bäst själv vad du vill såsmåningom, fast är du tveksam så vänta hellre tills det ljusnar hihi.Just nu vill man ju det på alla sätt och vis, eller hur?

Ha en fin vecka kram Heléne

Hemma hos Linda sa...

Hej Mia

Bara älskar din blogg och alla bilder är inte att förglömma.

Du har en UTMANING att hämta hos mig!!!

Kram Linda

Vita små hjärtan sa...

Vad fint... Kram

Loppis Lycka sa...

Vilken fin kandelaber! Skrivbordet är fint som det är, men kanske ännu finnar vitt ;)

ha det så bra
Josefine

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle väl tro att du redan har planer för en målning av skrivbordet. Har man väl börjat att tänka på en sak så brukar man ju göra det sedan.


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Tvert-om-tanten sa...

Du har det så vakkert! Skrivebordet ville nok bli fint hvitmalt, samtidig er det jo fint når man har noe som bryter mot alt hvitt også... Har man malt er det for sent å angre, så kanskje du skal vente til du er sikker..? Jeg ville malt skrivebordet hvitt, men beholdt kandilaberen slik den er, svart og snygg =)

Anonym sa...

Hej!
Ja såg att du skrivit på vår hushemsida istället för min blogg pga att kommentarerna inte funkade, men nu funkar de, hoppas du är in på sidan igen.

Mvh Maria

Nygammalt sa...

Hej vännen!
Så vackert som vanligt. Tycker att skrivbordet är fint som det är, bryter av mot det övriga ljusa. Men du som ser det "live" vet ju bäst själv.
Att sätta in spegelglas i ramen är ju väldigt smart för oj så många fina ramar det finns. Jättefint har du det.

Kram.

Millas hem sa...

Hejsan!
Jag tycker att kandelabern ser så robust och fin ut precis som den är, nästan lite "gjutjärnsaktig"!
Men den blir nog fin vit också, men ibland behöver man skynda lite långsamt och inte ha för bråttom med "make over"!:)

Ha en fin vecka!
Camilla

chrissi sa...

Your Blog is wonderful and the Pictures are very, very nice.
Lovley Greats from Chrissi

Lallis - liv och leverne sa...

Så himla vackert. Och fint med det mörka som bryter av lite tycker jag:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Mia,

I don't think you are stupid if you paint it with white/gray light paint. I think it would look lovely. The decktop does look a wee dark next to all of the white. Beautiful pictures!

Kris

Anonym sa...

Hej vännen!

Fint inlägg under med ditt "China!" Tycker det är så mysigt naman :)

Självklart är inlägget lika mysigt som du visar nu med. Vet du jag gav faktiskt bort farfars gamla skrivbord som var så där mörkt (för det var såå stort och vi hade verkligen ingen plats)
Min kompis som fick det är oxå en "vit" människa men hon avstod från att ljusa upp det och har mycket gamla broderade dukar som är vitt i vitt eller gamla lakan med spetsar på det.
Till detta har hon massor av fina stileben med gröna växter och fattigmanssilver. Det lilla gruna som skymtar fram bland allt detta är ganska behagligt så jag tycker nog att du inte ska ljusa upp det utan satsa på detaljerna som ska vara på det.

Men vi är ju alla olika och jag antar att vi får se hur det blir sedan

Ha en bra vecka vännen

Bamsekram
Lena

doris sa...

En vacker blogg med vackra bilder!

Kram
Doris

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej på dig!

Det finns en liten överraskning till dig inne hos mig =)

Kram

Anna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

gomorron kära Miiis!

Roligt med simtävling....hur gick det då mån tro?

Kandelabern ser jättefin ut.Å bordet ljuvligt.Du har nog redan målat det vitt i tanken skulle jag tro.Fint hur du än gör!

Kramizz Nilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka underbara bilder , vilken härlig stämning du lyckas fånga !!!
Ja vad du än gör med skrivbordet så är du inte dum , men jag tycker det är så fint som det är !!
Tack för all underbar inspiration !
Kram/Lotta

Mrs Krumelur sa...

Hej! Va fint ni har det!! Är så avis på ditt fönster :P

Jag hade inte målat skrivbordet, tycker det är vackert när det bryter av lite, kandelabern hade jag målat!

Ha en bra dag!

Kram Mrs Krumelur

Hjerterom sa...

Så vakkert!
Koser meg med bildene dine ,det er bare såå fint!

Bordet er fint samme hva du gjør ;)

Ha en flott uke.

Siw

n o r d i n g å r d e n sa...

Herregud Mia så vackert du hard et hemma! Mna skulle kunna tro att detta var en glikmt av finaste och smakfullaste butiken i stan! Och dåmenar jag inte i negaativ bemärkelse, inte full med grejer, bara vackert! Oj, jag som tyckte bordet och även kandelabern var skitsn ygga, just som de var!! Mari.

Eva Agnes sa...

Hej Lilla Blanka!
Du är vinnaren i min fenbruaritävling.
Grattis!!
Vill du vara snäll och skicka mig din adress på följande e-post:
elundskog@glocalnet.net

Skickar vinsten till dig nästa måndag.
Stora grattiskramar
Eva Agnes

Musenkind am Meer sa...

Hallo Mia,

I love your home so much. It´s so charming und homely!

I often come to look for news and new creations!

Have a nice week!
Cornelia

Les Cotrions sa...

Vetry nice corner of your home! I like your chandlers!
have a nice week!
Hugs
Vale

Sallys hus sa...

Hallå där!
Ååå så fint det är med fönstret så där!
Hmmm... vitmåla eller inte.
det är ju aldrig fel...men samtidigt kan det ju ibland rent av vara lite fegt!!! Jag menar.....man kan lätt gömma sig bakom all vit färg....eftersom det aldrig blir fel då....
Ha ha...nu låter jag nog väldigt flummig.....det är jag nog också...hade en hård helg.....
Om allt annat i rummet är vitt tycker jag att det kan vara så himla toppen fint med en gammal omålad möbel med patina som bryter av lite. mer personligt och dessutom kan jdu ju få en massa vita saker på som framhävs.....
Summa sumarum så röstar jag för att inte måla....fniss...eller kanske för....hihi......med tanke på att jag målar allt vitt själv kanske hela min långa utläggning är helt åt fanderns...haha....
ha en mysig måndag1
Kram katarina

Ina sa...

Vilka underbara bilder, så fina och man kan titta hur länge som helst...
Kram Ina

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

Hi Lilla Blanka! Your Blog & pictures are wonderful!! wow-wow-wow. Your home is so pretty. I will see frequently in your Blog :)
Big hug, lovely
Lisa

Smycka dig sa...

Hej hopp...
ojj vad fint ni har kan inte säga det för ofta tror jag..

Det är snyggt när det mörka bryter av mot allt det vita:D
men bo in grejerna så känner du säkert vad du vill göra:D

Ha det bäst kram kulan Lotta

casa nostra sa...

beautiful pictures. all looks very great!

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej hopp!

I bland måste man vila från allt fixande, fast du hade ju både hunnit med loppis och spegeln ändå.

Jag skulle ut på loppis men jag kände mig hängig så det fick vara, tråkigt nog.

Hoppas du får en underbara vecka!

Kram Anna

Anonym sa...

Hej!
Det är inte lätt att hitta i denna blogg-djungel;-) Brödet blev supergott.
Hoppas du får en fin måndagseftermiddag och kväll.
Kram Linda

Anonym sa...

Hej!!!
Vilka fina bilder, som alltid!! Jag skulle nog behållt bordet mörkt, det bryter av jättefint. Vilket fynd, kandelabern!! Kom på att jag "snott" en av mamma som jag har på vindan, måste hämta ner den!! :)
Ha en fin kväll
kram Maria

Unknown sa...

Så avis jag blir på ditt fina inbyggda fönster!! Jättefint att det är välvt!

Du vet nog att svaret från mig blir att Klart att Du skall måla den vit!
Men jag kan ju aldrig få nog av det vita.

Fin kandelaber som även den kommer att bli ännu vackrare i vit skrud!

Ha en skön vecka
Kramisar Jeanette

www.nestorforlag.se sa...

Tycker också att det kan var fint med ngt mörkt som bryter av, men det är svårt att säga.Kram

Randi sa...

Haha...jag är nästan säker på att du redan har öppnat färgburken för att måla skrivbordet!
Kram Randi

Myrrabutiken sa...

Vad otroligt fint du har det,jag länkar direkt hit måste man kika in OFTA:) tack för inspirationen, det mörka är snyggt mot d vita förresten...Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Ditt inbyggda fönster kan jag aldrig se mig mätt på tycker det är så otroligt vackert.
Att sätta speglar i gamla ramar är så fint och det blir ju så personligt då.
Måla eller ine måla, ja det är svårt det där, jag vet faktiskt inte, fint hur som helst tror jag.

Nu sitter vi all ledig stund med boken och i dag har vi hållt på med varagsrum så en stor helside bild hos dig har fått tagit plats, det är jag så glad i för jag gillar den bilden så mycket.

Kram på dig Mia och vi hörs snart igen.
/Ingela.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vackert Mia! Tror du känner bäst själv om det ska målas eller inte, men jag kan förstå, för jag är likadan. Har ett jättefint litet skåp som jag inte vet riktigt hur jag ska göra med.
Ha det gott goa vännen!
kam
nina

Annika Christensen sa...

Super fin och målar den blir ännu finare. Oj oj vad jag vill måla om i matrummet - ja överallt.
Du är så inspirerande.
ha en bra vecka själv.
Annika

ColonialEast sa...

Superhärliga bilder! Kram, Petra

Anonym sa...

Alltid fina och inspirerande bilder hos dig!
Växthusmadam

Sea Angels sa...

Hi Mia I like both light and dark wood..if you paint it, it will look really nice, and just as lovely if you strip it of again when you want a change..you could always cover it with a soft linen cloth. I know whatever you do looks beautiful.
Hugs Lynn xx

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej Mia,
ja det är som vanligt, så fort man kikar in här så blir man så inspirerad så man får hjärtklappning. Borde vara varningsskyltar på den här bloggen hörru! :-)

Vad otroligt fint du textade på sängbrickan!!

En stor kram
Susanne

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vad mysigt det ser ut, fint fynd du gjort.Jag tänder fortfarande massa ljus i mörkret.
Men ska du verkligen måla om den?den är ju fin som den är:)
kram/S

Anonym sa...

Det blev verkligen otroligt fint det där fönstret med rundade kanter...

Welkom sa...

Hai Mia,

It looks great, i think white would look even beter!
I have an antiek desk that is still it's original colour dark, but it's my fathers so i can't paint it! But if i could i would.

Hugs Anita

Hanna sa...

Så fina bilder.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Hemma hos Linda sa...

Hej igen...

Tack för att du nämnde att du inte kom till min blogg via mitt namn, jag hade helt missat de. Nu har jag fixat den lilla inställningen. *ler* Tack än en gång.

Å tack för titten in till mig, du är mer än välkommen tillbaka!

Hoppas du får en fin vecka i all snö!
KRAM

Vita små hjärtan sa...

Kommoden som skymtar där tror jag är likadan som jag har... Kram

irma´s uthus sa...

Nog blir det vitt allt???
Du har ett fantastiskt hem.
kram irene

slasmoa sa...

replica bags from korea replica ysl bags australia zeal replica bags

thale sa...

vous pouvez les essayer Dolabuy Chloe vérifiez ceci sacs de créateurs de répliques trouver plus https://www .dolabuy.co

lenol sa...

best site high replica bags Our site my website Recommended Reading see it here