tisdag 10 februari 2009

Längtan - Longing

Nu börjar jag längta på allvar efter vår och sommar...att kunna tassa ut i trädgården och lukta på blommorna!

Att se trädgården skjuda av liv, se växter och träd blomma och känna alla dofter...


Att kunna sitta i växthuset varma kvällar med en kopp te och en bra bok...

Denna längtan kom som ett brev på posten. Faktiskt bokstavligt *hihi*, för idag fick jag de här underbara fröpåsarna, som jag vunnit i en tävling hos Hwita villans vackra trädgård. Om ni vill se härliga trädgårdbilder rekommenderar jag att ni tittar in där! M har en jättefin inredningsblogg också, Hwita villan. Tusen tack för de finaste fröpåsarna jag sett! I helgen skall här sås frön...Tack också för det fina bonuskorset och madonna-emblemet
Kram
Mia
-
PS tack för era råd om hur jag skall göra med det mörka skrivbordet...det blir nog ljusmålat i alla fall, jag trivs mycket bättre med ljusa saker omkring mig *hihi*

77 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej ja visst längtar man....kram Annica.

Loppis Lycka sa...

Åhh vilka härliga sommarbilder. Längar nu till värme o sol.
Hoppas den inte dröjer!
Kram josefine

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara bilder Mia, så lockade, så vackra och vilka fina fröpåsar!!! Ja, nog längtar man till våren nu...

Så bra de är med såna länklistor med bild, har lagt till några bloggar på min sida, därför såg jag direkt att du bytt inlägg: ) Mari.

Skatan sa...

Ja du! Jag längtar jag med. Fast det är tudelat. Just nu är det kallt, klart, soligt och pudersnö överallt...det är inte fy skam det heller :)

SOv gott!

Kram,
Anna

KLARA LAVENDEL sa...

Det var just de rätta bilderna för att komma i stämning! Nu känner jag vad gott det skulle göra med värme, blommor, fågelkvitter och lite sol! Kram Ingela

Unknown sa...

Ja jag längtar också som en tok efter vår och sirlig grönska...

Jag tillhör den lilla skaran som älskar att rensa ogräs, hihi fast jag planterar gärna och njuter av det mesta som är grönt...

Kraam goa du! /Pia

Må Gott sa...

Grattis till vinsten!

Ja visst börjar man bli lite less på snöslasket nu. Varannan dag snö och varannan dag slask. Huamäjjen!

Hoppas du snart kan stoppa ner fröerna i jorden. :-)

Kram Anette

Hem och Lycka sa...

Grattis till de fina vinsterna, kul med sånt som är praktiskt!

Vilka härliga sommarbilder..

kram

Linneas Hjärtefröjd sa...

mmmm ja visst längtar man"!!
härliga bilder!!
o grattis till vinsten! :) dom e så fina!!

önskar en fin onsdag
kram linnea

Linneas Hjärtefröjd sa...

mmmm ja visst längtar man"!!
härliga bilder!!
o grattis till vinsten! :) dom e så fina!!

önskar en fin onsdag
kram linnea

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
jaa..jag längtar så med..Tänk vad ljuvligt med värme och allt grönt som spirar..
Här är det intensiva dar med målning och jobb..

Ha det så gott..

kram anna

Karin sa...

Mmm, ja visst längtar man! Kul att se lite av ditt fina växthus igen. :) Så söta fröpåsar och fint kommer det bli när fröerna däri växer upp. Ja du Mia förstår om du vitmålar skrivbordet, även om jag själv är förtjust i mörka kontraster.

Ha en härlig vecka! Kram Karin

♥ Pia... sa...

Mmmm ..ja jag lääängtar oxå...så in ivassen..men du..den kommer:) som ett brev på posten ..var så säker..du vilket gott skratt jag fick om den där kinesiska damen med chikladen..såg en liten dam jag med:)hihi...kram...PIA

Snuttan sa...

Vad jag längtar till sommaren. Här är det nu full snöstorm/Kram

Kristallena sa...

Ja visst man längtar så in i norden på våren! Jag kikar varje dag på min julros som verkar komma med stora knoppar...

Annika sa...

Vilket vackert hem du har!

Galleri Hönshuset sa...

Oooh nu fick man underbara vårkänslor...så söta fröpåsar =)

ha det gott. Kram Pirre

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaaa. Jag håller med du. Jag längtar också efter precis samma:)
Kram Lallis

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja du. Jag är verkligen redo för vår nu! Jag "nöjer" mig faktiskt med det...våren här är nästan den bästa tiden på året!

Härliga bilder du visar idag!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbara inspirationsbilder som vanligt , det är bara sååå vackert här inne hos dig , alltid !!
Grattis till din fina vinst !
Varför börjar de klia i odlingsnerven så här på vårkanten , måste vara någon nedärvd ovana ;-)
Jag kan stirra ihjäl mig på alla fröer och köpa alldeles för många för att inse när jag kommer hem att oj , ska man ha en rabatt oxå ;-)
Kram/Lotta

Annika Christensen sa...

Du är väl för goer!!
Tack för din kommentar du skriver så jag känner det i hjärtat.


Så fint du visar idag igen!
Du tar också väldigt fina bilder tycker jag och du inspererar mig.
Hade varit en rolig miljö och sätta kameran i.
Fast det är det väl många som vill?

Nu får vi längta vidare ett tag till och inne hos mig blommar en manoliakvis med 27 knoppar.
Det gör det lite lättare.

Ha det gott
Annika

My home is my Castle sa...

For noen herlige bilder...
Åhh ja, jeg lengter etter sommeren jeg og :))
Har masse planer for hagen min, vet jo ikke hva som kommer opp siden vi flyttet inn her i oktober, så det blir spennende ;)

Supervakre frøposer.. !!!

Klem,Kari

Hanna sa...

Oj, vad fina växthusbilder!!
Ja, det va de finaste fröpåsarna hittills :D

Ha d gott!
Kramar / Hanna

Anonym sa...

What a nice surprise! I'm glad you won! Nice cross and madonna-emblem as well.

Kris

Anonym sa...

halloj Mia!

Tack för kommentaren hos mig, genast fick jag idén till att lotta ut ett par pulsvärmare med i nästa tulottning. Det är ju såklart ett måste nu när man vill vara ute och fixa i trädgården så fort det går :), bra idé!

Jag blir alldeles sjuk när jag ser ditt fina växthus. Jag joppas verkligen att vi får till det i år med vårt växthus, ska bli såå härligt och jag har såå många planer för vad jag ska odla och bara ha som en extra mysplats.

Har du värme på under vintern? Jag såg att du har änglatrumpeter och de behöver väl ha en frostfri plats på vintern.

Kramizar från ett kylslaget Stockholm
Lena

Hannis sa...

Fnissar!Förstod jag väl att bordet skulle få en make over!
Men du,vad med medaljer!
Så duktig!Grattis till stjärnan!

Vilken fin bild med stolen framför växthuset!

Kram Hannis

Ps.Den där vinsten landade verkligen hos rätt person!!

Malin - I min trädgård sa...

Men oj tack så mycket! Vad roligt att du blev glad! Hopaps du lyckas med dina sådder. Jag tänkte att du fick den lite knepigare Verbenan också, eftersom Stockrosen nog är ganska lättsådd... Jag håller med, jag längtar också!!

Stor grattiskram M!

Tvert-om-tanten sa...

Så nydelige bilder..som alltid! Ser ut til at det er like flott ute hos deg som inne. For noen fine frøposer du vant! Lykke til med såingen =)

Birgitta sa...

Härligt underbart med växthus. Maken har städat ur växthuset, fröerna har kommit och längtan är stor. Eftersom vi har värme i växthuset blir det nog invigning med växthuskaffe till helgen, mysigt. Oj, det blev mycket växthus det här, men när snön ligger i drivor, kan man inte nog frammana sommarens fröjder. Och vilka vackra fröpåsar. Kramar Birgitta

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

Hi Mia!
Thank you very much for your comment. I'm so happy about. I'm new with my blog.
I like your blog very much, your home & your pretty picture are wonderful full inspirations :)
See you soon
lovely, Lisa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hjärtat!

åå jag bara älskar ert växthus....har samlat på mig en massa fönster som ska byggas ihop iår...(HOPPAS) jag....*LER*

underbara fröpåsar.....fint att bara ha liggandes...

Bordet kommer bli så fint ska du se!

Kramizz Nilla

Viola sa...

Visst längtar jag och du gör att jag längtar ännu mera med dina ljuvliga bilder, grattis till vinsten och ha en bra dag, kram

Marina sa...

Härligt! Idag har vi långt till vår o sommar känns det som eftersom landskapet är alldeles vitt o vackert. Kram!

MiaMaria sa...

Hej Mia!

Här snöar det för fullt så sommaren känns långt borta...fast solen värmde riktigt härligt häromdagen...

Härliga sommarbilder behövs kanske i allt det vita ute nu.....

Grattis till dina fröpåsar!

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Fru Sirlig sa...

Hej Mia!

Åhh vilka vackra bilder och fröåpåsarna var ju helt ljuvliga!
Häromdagen sken solen från en klarblå himmel, den värmde riktigt bra ackompanjerat av takdropp och fåglarna som sjöng och viskade att snart är det vår...

Stor kram Heléne

IKT i min vardag sa...

Himmel så vackert. Ge oss vår och värme nu!!!

Kram :)

Les Cotrions sa...

What marvellous spring photo!!! We've to wait but...it'll come back soon!!!
Have a great day
Vale

Anonym sa...

Åh vad härligt med lite växthusbilder!!!!
Tack för kommentaren - vad trevligt att höra om någon mer som har kanin som trivs i växthus!
Ja, nu är längtan efter växthuset SVÅR tycker både jag och kaninen, och idag ska det komma en och en halv dm snö igen, blä! Sol och värme och kvittrande vårfåglar ska det vara nu tycker jag! Det får bli frösådd i helgen för mig med!
Växthusmadam

Anci sa...

Nu börjar jag också att längta. Bilderna gör så att jag nästan känner att det doftar sommar :)

Kram

Bitte sa...

Ååh, nu längtar jag ännu mer efter sommar och sol efter att ha sett dina vackra bilder! :-)

Grattis till din fina vinst, jag håller med om att fröpåsarna var helt underbara :-). Vad spännande att få se framöver vad som växer upp!

Kramar
Beatrice

H elle K sa...

Hei.
Jeg legter også etter våren, blir så herlig å få ut alle Maarbackaene og oliven trærne som seg sliter litt med inne i en stue som er for varm.. Som alltid herlige bilder.. Ha en fin dag. Kristin

Vita små hjärtan sa...

Tack för kommentaren hos mig, blir så glad! Vilka fantastiska bilder du visar!!!! Kram/Agnetha

Sara sa...

Vilken mysig blogg=) Håller med, vore inte helt fel med vår=) Kram sara

Anonym sa...

I just love your blog and your style...we have a lot in common!! I would love to add you to my blogroll..would you like to add me tot yours? maybe we can help eachother....kind regards,sylvia

Karin Lindström sa...

Hej Mia!

Åh, så underbart! Ja, nu längtar jag också till våren, konstigt när det är mitt i vintern och här är det kallt och snö för en gång skull!!! Det måste vara ljuset som kommer, eller hur! Då vaknar alla från vintervilan *skrattar* så även jag!

Ha en fortsatt bra vecka!

Kramar
Karin

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilka längtans bilder, å vilket växthus.. förstår att du längtar..
Kram kram Linda

Hulda sa...

Jg lengter også mot våren og sommeren. Det bildet av drivhuset og kurven med lavendel var nydelig. Så landlig og fint. Fine frøposer du har vunnet.

Fru Ekenstedt sa...

Åh vad underbart det ser ut med våren. att plantera växter och njuta av vårsolen.
fin blogg du har!

Kram
kristina

Marie sa...

Vilka underbara bilder Mia, åååh vad jag längtar efter lite vår. Titar man ut genom fönstret idag får man ju nästan ångest, snö, snö och åter snö!!!!!!
Fröpåsarna är bedårande söta, grattis till den fina vinsten!

Ha en mysig kväll!
Kramar Marie

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej goa Mia!

Men åhhh vad man längtar, underbara bilder!

Tänk att få stoppa fingrarna i jorden och se frön gro...mmmmm

Kram på dig vännen!

Anna

Moa sa...

Längtar nåt så förskräckligt.. vill ha värme.. =). Tack för njutningsbilderna.. Moa

Lina sa...

mmm säg den som inte längtar!! Även om jag gillar vintern på ett sätt. Det är den årstiden som jag unnar mig att slappa i soffan utan att känna att jag måste vara ute! Ha en bra kväll!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja och dina underbara bilder späder på längtan ännu mer! Grattis till de vackraste fröpåsarna jag sett också!
Ha det gott!
kram goa vännen!
nina

Eva Linnea sa...

Hej! Jag har en utmaning till dig inne hos mig på CinderELLA. Ta den om du har lust och tycker det är kul. Annars kan du ju lära känna mig lite mer.
Kram Eva Linnea

i et lite rødt hus sa...

Så søte frøposer, jeg får ta med meg den inspirasjonen til jeg skal lage nye frøposer til høsten:)

Tulipa sa...

Vad jag njuter av dina trädgårdsbilder! Så mycket ljus och härlig grönska!
Tack för dem!!

Kram Mariette

Myrrabutiken sa...

Fina bilder, kanske fröpåsar kan va en fin alla hjärtan present till vännerna:)tror jag ska fixa det..ha d gott/Kram Jenny

hemtrevnad marie sa...

Visst väntar man på grönskan nu...fast det känns avlägset med så mycket snö som man ändå har....och här är det inte sportlov förrän v 9...så det kan gott ligga ett tag till!
ser ut som ert badrum kommer att bli alldeles ljuvligt...tvålkoppen och klinkerplattorna var så fina!!
kramis

lottens vita och gröna sa...

oh mia, dina bilder från din trädgård får mig så kollrig,
ljuvlig ljuvligt ljuvligt!
grattis till en helt underbar vinst!
ha det gott och såååååklart ska vi ses framöver, såerebara!
varmkram lotten

Bygatan sa...

Växthus längtar jag efter! Jättefina bilder att njuta av i vargavintern vi fått.

Ha en bra dag, kram Lena

Anonym sa...

Vilka härliga bilder som får mig att längta efter sommaren!!

Anonym sa...

OH, the spring is coming !
beautiful, beautiful pictures..I love all I see..
friendly from provence

Núria sa...

Pretty blog and lovely thinks!!, are a great source of inspiration. I also finish to open my store: http://a-ma-shop.blogspot.com/, you do not doubt in visiting me to say to me “Hi”.
Greetings from Spain.
Núria

Randi sa...

Ja, visst känns längtan enorm just nu. Men dina underbara bilder lindrar lite i alla fall - de är såååå njutbara!
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Randi

Interiörboden sa...

Hej!

Helt fantastiska sommarbilder du visar :)
Längtar såååå....

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Unknown sa...

Förstår Din längtan!
Men vi måste härda och stå ut i ytterligare 1 1/2 månad sen så
April!!!!!!!!!!!

Vackra bilder. Hoppas att fröerna blir till lika vackra blommor som påsarna de kom i

Stor Alla hjärtans kram
Jeanette

Unknown sa...

Förstår Din längtan!
Men vi måste härda och stå ut i ytterligare 1 1/2 månad sen så
April!!!!!!!!!!!

Vackra bilder. Hoppas att fröerna blir till lika vackra blommor som påsarna de kom i

Stor Alla hjärtans kram
Jeanette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän!

Önskar dig en underbar VALENTINES DAY!

MYSPYS KRAMAR // Nilla

Kol och Rosors sa...

Visst längtar man...underbara bilder...

Vi hade 20 grader kallt i morse. Burr

Har plockat fram pelargonerna & har även spart frön från sommarens vita luktärter, så nog längtar jag...

Ha det så gott & en trvlig helg!
kram /L-Lott

Eva Agnes sa...

Hej Mia!
Jag befinner mig i Dublin sedan nagra dagar. Kommer hem pa sondag sa din present kan du vanta dig pa tisdag.
Kramar i massor
Eva Agnes

Nicole sa...

Vilka underbara sommarbilder! Å så jättesöta fröpåsar du vunnit! Jag längtar också efter vår och sommar, men nu har vi riktigt härligt vinterväder så det känns OK med vinter också!
Ha en skön vändag!

tania sa...

beautiful spring !!!!!beautiful, beautiful pictures..
good week end!
Mary

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina påsar, de ger ju en trädgårdslust!!

Här ligger snön vit nu så våren känns långt borta, men solen lyser så varmt och härligt!

Hoppas att du har en skön helg framför dig med ett mysigt alla hjärtans dag firande! ♥

Kramis!

Maria renoverar sa...

Hej!
Härliga bilder och härligt att börja drömma om våren och alla fröer...
Ha en bra helg!
Maria

Anonym sa...

Nämen, haaar du ett så fint växthus!?
Så underbart att kunna sitta där och dra in dofterna...

Det kliar i planteringsfingrarna!
kram, ingela

Anonym sa...

Ja längtan är enorm just nu... Här är det kallt och vi har en hel del snö! Härliga bilder!

Ha en härlig Alla Hjärtans Dag i morgon! Kram

Tor Olsson sa...

Känner igen din längtan...