söndag 1 februari 2009

Room service

Februari - Det känns bra! Idag har det varit en underbar dag, solen har lyst på en klarblå himmel. Jag vaknade före resten av familjen och gick ner och målade mitt senaste loppisfynd - en gammal sängbricka.
Jag ville att det skulle se ut som den huserat på ett litet mysigt litet hotell i Provence.

Så jag hittade på ett franskt hotellnamn och skrev en lika påhittad gatuadress i Marseille. Inspiration hämtade jag hos jättegoa Ann-Helen på Himlarum. Hon är helt makalös på att trolla fram vackra ting!

Jag blandade till en zinkgrå färg till texten.

Och här är penslarna jag använde..den ena är pytteliten, men det behövdes för alla små snirliga bokstäver. *hihi*

Här har jag börjat...

När texten torkat drog jag med ett grovt sandpapper över ett par gånger för att få lite antik-look.

Frukost på sängen till Herr Blanka!

Åh vad jag blev glad för alla kommentarer om vårt vardagsrum i förra inlägget! Över hundra kommentarer...jag är alldeles mållös! Bamserkram till er alla!!!
Mia

96 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Wow vad snyggt, riktigt impad!

kram

Lallis - liv och leverne sa...

jag hoppas att du vet om hur otroligt inspirerande du är, vännen.
Och hur duktig och fascinerande idérik!
Den är ursnygg. Vacker.
Stor kram Lallis

Jenny Oak Fae sa...

Vad duktig du är, den blev så fin..!

: )

Ha en fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

Millas hem sa...

Vilken vacker frukostbricka du skapat!
Vad duktig du är på att texta snyggt, ser superproffsigt ut!

Kram Camilla

Evelina sa...

Men, oj vilken snygg bricka.. Jag blir riktigt inspirerad, jag som har en bricka liggandes... =)

Hoppas du får en fin vecka, kram Evelina

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

hei :) det vart kjempefint!! vart skikkeleg inspirert eg no :)
Klem Marny :)

HEIDIS KLEINES PARADIES sa...

Hej Mia,

eine gute Idee, das Tablett so zu verschönern. Eine schöne Illusion zum Frühstück - Urlaub im Hotel an der Cote d' Azur.

Liebe Grüsse

heidi

Gårdsromantik sa...

Oj så snygg den blev - du skulle vart med när jag målade min gatpratare - var så stressad så den blev verkligen lustig - med doppprickar och vindande text - men kunderna var å nöjda - dom hittade rätt till butiken.

Skall skaffa mig en sån där smal pensel och göra en engelsk variant till sommaren då turisterna kommer.

Kram Maud

Anonym sa...

Hej!

Vilken fin frukostbrick! Vad duktig du är. Vilka fina bilder och vad fint du har hemma.

Mvh maria

Randi sa...

Wow...superproffsigt!
Tänk att få börja dagen med frukosten dukad på en bricka som låter drömmarna fara iväg.
Önskar dig en riktigt fin vecka!
Kram Randi

Sara sa...

Gud vad du är duktig, så fint. Tävling hos mig.
Kram Sara

Anci sa...

Vad du är duktig ! Den ser så fin ut och "riktig" !

Kram

My home is my Castle sa...

Åååhh Så nydelig det ble...
Så flink du er som maler på frihånd :))
Vakkert....

Ha en fin kveld
Klem,Kari

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Oooh så fiiint...

Kram Pirre

Jojo sa...

Vilken fin bricka! Blir så inspirerad av att göra nåt liknande..

Kram Jojo

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Wow, Mia! Du är superduktig! Så fin din frukostbricka blev! Nog blev väl Herr Blanka lycklig också kan jag tänka! Härligt!
Önskar dig en skön, solig vecka!
kram goa vännen!
nina

Mitt hvite hus sa...

Oj oj så vakker den frokostbrikken ble. Så deilig å bli servert froksot på en slik flott brikke. Du er kjempeflinkO=)

Klem Kerstin

Mia sa...

Vilket fantastiskt jobb du har gjort med brickan. Såå fint med texten!

Herr Blanka måste ha blivit glad med frukosten serverad på den brickan. :)

Kram Mia

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, the tablett-table is very very beautiful.LG,from Elke.******

Anonym sa...

Mia,

I love what you did with the breakfast tray. I love the white with the letters in french script in grey. It is so beautiful. I might have to try that myself. If I can get the courage to do so.

I wish I could find a store in the USA that carries the beautiful accessories I see in your home. But so far, I am unable to find any place? I took some ads out of the JUL book, but everything is in Swedish, etc. and I cannot read the writing. But such beautiful things...I love them all.

Kris

KLARA LAVENDEL sa...

Jag är mållös! Vilken textning bara sådär!!! Vilka talanger. Ja, den blev verkligen BRA! Ha en fin vecka och vet att du är en riktigt duktig tjej! Varma hälsningar Ingela

Hulda sa...

Virkelig et nydelig brett! Det ga meg en god idè. :) Fikk lyst til å gå i gang med noe lignende selv. Fotografiene er nydelige!

Inspiration i vitt sa...

Tänk vad gla` din man kan vara som har en sån rackarns händig fru och vad mysigt är det inte att få sin frukost på en sån vacker bricka. Du är så duktig bara så att du vet.
Kram vännen
/Ingela.

Maria ( Idekroken ) sa...

Oj, det her ar skikkelig fint! Fikk lyst til å prøve noe sånt jeg og! Flink du er... Ville gjerne få frokosten servert på et så fint brett.
Klem Maria fra Idekroken

ColonialEast sa...

Vilken fin bricka du gjort! Blev ju superläcker!!!

Unknown sa...

Nydelig sengebrett, du er virkelig flink til å male.
Du må ha en god uke.
Klem...Ellen

Anneli sa...

Vilken inspiration du ger - otroligt fina bilder och så duktig är du...
Har nåt åt dig hos mig...
Kramar/Annelie

Sallys hus sa...

Men hallå i luvan....

Himmel så duktig du är!
Nu blev jag riktigt sugen på att ta i tu med alla mna hundra skrivprojekt.
Vem skulle inte vilja få frukost på sängen på den där!!!!
Kan tro att herr Blanka är mer än nöjd...;)

Ha en ny härlib vecka!
Kraaaaam Katarina

Loppis Lycka sa...

Vilken fin bricka!! Vad duktig du är!
// JOsefine

Jes/Vita villa vila sa...

Å du milde Mia!!!

Du är sååå kreativ & gör så härliga saker - underbart att se! Tack för att du delar med dig av fina ting & härliga bilder!

Kram Jes

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fin den blev! Och lite imponerad över att du gick upp tidigt för att få det gjort. Det hade inte den här morgontrötta människan kunnat åstadkomma. Låg kvar länge...tills maken kom in med frukost på vår, nu när jag sett din, ganska tråkiga bricka. Var det en sån "frukost på sängen dag" idag?

Hoppas du får en bra start på nästa vecka!

Home No.1 sa...

Ett enda ord KANON!
Kram Annica.

Min Still By Maia sa...

Så utrolig fint det ble!!!
Så flink du er.

Klem fra Shabby & Charm

Viola sa...

Det är inte klokt , du är ju oroligt skicklig, vad jag blir impad, kan du komma hit och fixa till lite hos mig,.....ha en bra vecka, kram

Mitt nya vita hem sa...

Men, oj vilken snygg bricka..nu tittade vill ha begäret fram igen :)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Men DU vad FINT!!! Vad duktig du är!!
Kram.

Anonym sa...

Hallå Mia!

Tack för gratulationen hos mig :D

Vad fin brickan blev. Jag har faktiskt härmat dig och gjort en liten låda i badrummet som det står Le Bain på, då sandpapprade jag med över texten, cet blev såå fint.

Lycka till inne hos mig och ha en underbar vecka

Kraam Lena

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Mia,
How beautiful the bed tray turned out. Just lovely. Your breakfast served for your husband makes me want some wild blueberries or perhaps wild preiselbeeren!
Off to look at your living room since I've been away.
xo~Tracie

MJ Ornaments sa...

Hi Mia,
What a clever girl you are! You are very good at hand painting.
Kram Martha

Anonym sa...

Oh vilken härlig bricka, den skulle jag gärna få frukosten serverad på.
Dina foton är så trevliga och inspirerande.
Jag kommer gärna tillbaka.
MVH/Carina i "Lilla vrån"

Malin - I min trädgård sa...

Men Mia, du är verkligen helt fantastisk! Jag köper det direkt - det är klart att du har fotat på ett litet hotel i Frankrike! Verkligen fantastiskt snyggt, du är så duktig! Och det ju också därför du har en liten utmärkelse att hämta hos mig :).

Stor kram M

Zizzi sa...

Underbar bricka! Vem skulle inte bli glad att få frukost på den??!!
Kram cissi

Solsjö - Under en vind sa...

På den skulle jag också vilja ha frukosten serverad! verkligen fin, du är duktig på att texta snyggt!

Hoppas att helgen varit bra! Här blev det en innehelg med sjuk son, tiden då han vilat har jag ägnat åt att låta saker byta plats med varann...idag fortsätter jag då febern och hostan hänger kvar...

Ha det bäst! Kramar!

Lantliga drömmar sa...

Hoppas Herr Blanka uppskattade frukosten, brickan blev väldigt fin!

Anonym sa...

Snyggt! Jag blev just påmind om att jag köpt en liknande bricka och hade planer för den, nu vet jag inte ens var den är så jag får nog ge mig ut och leta i gömmorna medan inspirationen finns kvar :)

Anna i den vita soffan sa...

Åh, vad vackert!! Tänk om man kunde få frukost på den där - han är lycklig Herr Blanka! Jättefin blogg har du!

Helene sa...

Du har ett jättevackert vardagsrum och textar mycket fint! Din man blev väl jätteglad över frukost på sängen?:)

Kram Helene

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min lilla Mia!

ååååååååååååå...fastnade med hakan i tangentbordet....

Jaaa vad ska man säga, blir mållös igen.
Helt underbar.....kanske du snart ska börja masstillverkning....*LER*

Tack för alla underbara tips å ideer.
Du ger mig sån glädje varje inlägg....

PUSS & KRAM
Nilla

Annas Vita Hjärtan sa...

Herregud människa du är ju inte riktigt riktig...hihi. Här sitter man med fusk och så gör du allt på fri hand...DU ÄR BARA BÄST...hihi

Brickan är bara hur snygg som helst. Jag ska nog försöka på fri hand nästa gång jag med. Så himla snyggt när du tog sandpapper över.

Varma kramar Anna

LantlivsAnette sa...

Ohhhh...vilken underbart fin bricka !
Vad du är duktig alltså !!
en riktigt fin hotell bricka..texten var ju hur fin som helst..
ha det gott
Kraam Anette

Unknown sa...

Hej vännen!

Va superfint du gör!!!
Jag känner också livet i mig(som Madicken säger:)

Ha det bäst, kramar Pia

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Otroligt snyggt!!
jag såg en sån bricka på loppis för ett tag sen..Men köpte den ej..Nu ångrtar jag mig .kan jag allt säga..otroligt fint..

så snygg text..
Kul att ses i morgon..

Ha det så bra.
kram anna

Welkom sa...

Hai Mia,

I like te lettertype you used, you did a good job. It turned out nice.

Hugs Anita

Liten Bod sa...

Du är ju helt otroligt duktig som kan få till så fin text! Jag duttar och svär över smala linjer, trots schabloner och annat "fusk"... Jättefin blev brickan! Kram, Tina

Vita små hjärtan sa...

Men så fint, vad fint du skriver... Kram

Nicole sa...

Ååå, jag kan tänka mig att Herr Blanka blev glatt överraskad =). Så duktig du är som kan göra sån fin text på fri hand! Jättefint...
Underbara bilder från ert vardagsrum också!

Bygatan sa...

Men så snyggt! Vad kreativ och påhittig du är.
Herr Blanka måste ha njutit av den frukosten:-)

Ha en bra kväll, kram Lena

Magdalena sa...

herligt....

kram, magny

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är helt makalös, så fiffig och gör jämt såna skitsnygga saker, Herr Blanka kan känna sig lyckligt lottad!!! Mari.

Rosenvit sa...

Snyggsnygg bricka. Vad jättefint du textat! Morgonstund har verkligen guld i mun.

Må väl!
Anna

IKT i min vardag sa...

Inga problem att komma upp på morgonen om man får frukosten serverad på en sådan vacker bricka!
Vad fint du textat!

Kram

Outi Loimaranta sa...

What a stunning project! Absolutely beautiful, excellent and inspiring work.

Unknown sa...

Oj oj vad fint! Va duktikg du är på att skriva text så där! kram Lenita

Anonym sa...

Tack för att du visar hur man gör.
Underbart resultat!

Marie sa...

Du är helt sanslös Mia, hjälp vad du är duktig på att texta vackert!!! Brickan blev toppenfin! Du är så himla kreativ och inspirerande och jag är så glad att du är min vän!

Ha det allra bäst!
Kramar Marie

Ps. Du har mail!!!!

Anonym sa...

Åh vilken jättefin sängbricka, tänk att bli serverad frukost på en sån nån morgon, så romantiskt vacker!¨
Kram Annelie

Tulipa sa...

Du är bara så duktig och idérik!
Finns alltid ljuv inspiration här!
Man vill bara sätta igång själv (och försöka)!

Kram Mariette

Linneas Hjärtefröjd sa...

har något hos mej om du vill? :)

kram linnea

Ett skönare liv sa...

Brickan var verkligen helt underbar ! å va god frukosten ser ut också :):) hur får du till texten så fint? målar du fritt? :)

tänk om man va lika duktig som du .. då hade ja målat en likadan direkt :)

kram nadja

Anna sa...

Hej Mia!

Ååååh vad snyggt! Så läckert! Vad duktig du är. Har du textat på fri hand? Ja nu blev jag sugen på att göra något med text jag med:)

Ha en bra dag!

Kram
:)Anna

Ann-Catrin sa...

Mia!!

Du är ju helt otrolig... att du bara kan alltså.. helt ljusvlig är ju brickan.. den snyggaste jag sett!!

tack för all fin inspiration vännen.. du är bäst


kramar
A-C

Anonym sa...

Herr Blanka gillar nog ditt senaste projekt gissar jag!!?! Fint!
Växthusmadam

ängeln i vitt sa...

Himmel så fint alltså. Du är ju superduktig. Tänk att få denna bricka med allt smaskens på morgonen.... nej du, jag får nog vackert kliva upp hihi.

Kramiz Carina

Malin - I min trädgård sa...

Grattis Mia! Du vann min utlottning! Mejla mig din adress samt vilka 2 fröpåsar du vill ha så komer de på posten!

Stor kram M!

marita blücher sa...

Hej Mia,
Tittar bara in för att säga hej och så får jag syn på den underbara brickan du målat - så duktig du är !
Önskar dig en underbar vecka.
Kramis/Marita

Linneagården sa...

Vad duktig du är på att skapa.
Tänk att bli serverad med en sådan dukning på charmig bricka till frukost.

Hoppas du får en trevlig tisdagskväll. Kram kram från mig.

ps: jag kommenterade inte förra inlägget, men det var JÄTTEFINT! & det skulle ha blivit nr 109 i ordningen!!

Karin i Villa Grå sa...

God afton vännen!

Jag funderar allvarligt på att odla skäggväxt så att jag kan låtsas vara Herr Blanka för en morgon och bli serverad frukost på sängen. Det ser superlyxigt ut! Brickan är så himla fin och som vanligt tänker jag att jag ska göra likadant, men det stannar oftast där, på tankestadiet. Du inspirerar!

Visst känns det att våren är på väg? Det är -10 grader men ändå smyger sig våren på och det gör så gott!

KRAM!

Karin

angelhairs.blogspot.com sa...

Wow vilken fin bricka du gjort!!
Tänk vad man kan förvandla ett loppisfynd!! om man har talang som du!!Kram Jeanette

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin du har gjort brickbordet. ert vardagsrum var ju så ljuvligt.

Kramar Ullis

Hannis sa...

Hm...
Undrar om jag ska vara en härmapa nu!
Har en liknande sängbricka i mörkbrunt.
Din blev så fin!!

Kram Hannis

Anonym sa...

Nämen jag dånar så snyggt du gjort!! Vilken bra idé.

Superduper duktig är du!! :)

Kramkam

Två systrar sa...

Men jösses vad fint!! Vilken jättekul idé den "snor" vi;-) Kram C&M

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

En sån fin bricka du har gjort!
Och så glad herr Blanka måste ha blivit när du kom in med den...
Ungefär lite som en Carl Larsson bild- som jag fick i huvudet just nu... Du kanske vet vilken...
Kram
Marie

Engelska Villan sa...

Men GUUUUUD vilken snygg bricka!! Och du liksom bara textra sådär fint på fri hand!! Snacka om att jag är imponerad!! Jag bara MÅSTE försöka planka den där idén (jag säger försöka...)
Du har verkligen en superinspirerande blogg. Inga inlägg bara för sakens skull här inte!
Kram Anna

♥ Pia... sa...

Ojoj jag blir mållös..gud vad du hittar på mycket roligt..och duktig är du..sanslöst vackert blev det..gillar verkligen ..när bloggaren talar om HUR hon gått tillväga..tack för det...kram..PIA

Annika Christensen sa...

Den hade även passat till fru Christensen. Super fin.
Du är så händig du!
fint du har fotat det också.
Kan du allt?
100 kommentarer utan att ha tävling - otroligt!
Då tittar de in till för att det fint och inte för att tävla. Jag är så förtjust i tävlningar.
Ha det gott
Annika

Annika Christensen sa...

Nej nej jag menar INTE förtjust i tävlingar. Fy vad man slinter..
Annika

sabina sa...

Vad fin den är! Du är så duktig på att hitta på! Hoppas det smittar på mig... *håller tummarna* ;)

Tin sa...

Men ÅÅÅÅÅ Vad fint det blev!!!!
Tack för att du visade hur du gjorde det är verklilgen generöst!
Underbart vackert helt enkelt!!!!!!

Himlarum sa...

Hej Mia!
Underbart fin brickan blev! Men allra underbarast är DU som länkar till mig på det där bedårande sättet!!!
Du är då för gullig!

Bamsekramar till duktiga, kreativa, go´a du!

Ann-Helen

Anonym sa...

O woow... I'm going to want to have breakfast like your husband as well! You did a great job and like you show it, it seems quite 'easy' to do, but thinking of it like you did is great!!

PÄRLOR av SKROT sa...

Hejsan!!Vilken fin bricka du har gjort ,du är precis lika duktig som Ann-Helen på Himlarum

Kramar Sussie

Anonym sa...

Vilken fin serveringsbrädda det blev ! Verkligen super fin !
Trevlig Helg
MVH
Iza

Lynne sa...

How clever you are!
I love the way the candle clips onto the side of the plate. I haven't seen any like it before. Also what lovely, lovely quilts in your earlier post.

rosenskära sa...

Nu vet jag vad jag ska leta efter på nästa loppisrunda!

Lite nyfiken är jag allt på vilket typsnitt du använt...?

Lena

Anonym sa...

Riktigt snyggt! Du är sååå duktig. Kram