torsdag 26 februari 2009

Bloggplats - Blogspot

Veckan har snart gått, och februari månad också...oj vad tiden går fort! Här hemma har vi (läs: Herr Blanka) lagt värmeslinga och klinker, spacklat och målat tak och byggt upp ny vägg inne på toaletten. Det är så spännande att se hur det växer fram! Ibland önskar jag i och för sig att man kunde hälla på nån superväxtnäring på projekten så att det verkligen gick undan...Men...tålamod är en dygd, har jag hört.
Så än så länge kan jag inte visa några bilder på det, utan ni får hålla tillgodo med ett par bilder på min bloggplats.
Skrivbordet har fått nya, enklare beslag och jag är nöjd och glad :)
I helgen jobbar vi vidare med vårt projekt, och då skall vi nog kunna göra klart det mesta...hoppas jag.
Dessutom är det en annan rolig händelse att se fram emot i helgen. Vi får besök av en härlig bloggvän! Det skall bli jättekul att ses igen. Hon får förbli hemlig tror jag...hihi...i alla fall tills nästa inlägg. Men jag tror ni känner till henne allihop.
Kram och så vill jag önska er en jättefin helg redan nu!
Mia

76 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Vilken urtjusig bloggplats! Du har precis ett sånt skrivbord jag skulle vilja ha. Själv sitter jag oftast med laptopen i knät i soffan framför TV:n och bloggar. (Och det skulle jag göra även om jag hade eget skrivbord.)
Kram från Annette

Unknown sa...

Hej

Vilken bra och inspererande blogplats.
Själv har jag vardagsrumsbordet.
Inte snyggt inte bekvämt.
Men ja ja. Har försökt att be min kära sambo om ett "litet" sideboard. Men han har inte tid. Ska nämligen bygga en "låda" åt mig som jag ska ha nedanför sängen.
Att ha lite saker i. Själv måste jag sy en dyna till den.

Ha en underbar dag.

KRAM CARINA

Hulda sa...

Virkelig en lekker bloggplass du har, foran det fine vinduet. Der har du oversikt. :) Nydelig skrivebord.

Birgitta sa...

Jag tycker det verkar gå i en faslig fart hemma hos er, det ena projektet efter det andra, spännande med nya toan. Inspirerande bloggplats du har och beslagen blev så snygga till det fina skrivbordet. Kramar och ha det gott. Birgitta

Boxwood Cottage sa...

This is such a beautiful place to sit and blog Mia! I wish I had such a window in my home!
Warmest wishes from Boxwood Cottage in Germany sends you
Carola

Tulipa sa...

Vilken fin plats att sitta och blogga på!
Beslagen klär skrivbordet väldigt bra!

ha en bra helg med bloggvän och allt!

Kram!

OhSoVintage sa...

Hi
Google translation into English is a bit weird but I just love looking at all your wonderful photos and have you as a 'favourite'.

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart skrivbord du har.. Ska bli kul att läsa sen vem det är du väntar besök av.. Jag har mina gissningar ;-)

kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jag älskar din bloggplats! Så fint:)
kram Lallis

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!
ja, din blogg plats är verkligne mysig!!

Fönstret är så fint ..Otroligt trivsamt..måste ha förendrat rummet enormt..

Nu har jag målat klart taket..puh..det var skönt..Visar lite mer från köket i morgon..
ha det så bra..
kram anna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp älskade vän!

ååå besök av en bloggare..det låter spännande...hihihi...vem kan det vara mån tro?...humm...??

Så otroligt fint du har det när du bloggar.

Ska bli så kul å se det färdiga resultatet av det ni håller på med.

här renoveras köket.jag har vit färg typ överallt.jag har blivit vithårig..ja mer än vad jag brukar vara...hihihihihi..

bilder kommer nästa vecka..*LER*
Ja inte på mig men från köket...hihihi..

Kramizz vännen!
Nilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Mia, ditt hus och dina bilder är inte bra för min hälsa!!!

Vilket ljuvligt hörn och skrivbordet blev ju bara så bra! Bloggbesök, så trevligt, ha en härlig helg och hälsa om det är ngn jag "känner": ) Mari.

Skatan sa...

Tålamod? Vad...hur...förstår inte riktigt. Det är inte min grej!

Ha så trevligt med bloggbesöket & och se till att piska på herr Blanka med besked! VI är nyfikna ;-)

/A

Antiques and More Blog sa...

Lovely white desk...love the hardware. You always have such wonderful photos. Thank You for sharing.

Lisa

Lina sa...

Så fin bloggplats!! Jag har varit dålig med kommentarer! Alldeles för mycket i huvudet just nu!! Måste bara fråga var du har köpt den söta trådkorgen du har på din toalett och den fina schablonen! Ha en bra dag och en trevlig dag med Bloggerskan!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan ! Så fin en bloggeplass, veldig deg :o)
Ha det gøy i helgen med din bloggevenn, høres supertrivelig ut.
Klem

Anonym sa...

Hej!
That desk looks beautiful! I am visiting your site regularly and I am delighted about all those lovely pictures!
Thank you!
All the best,
Susann from Hamburg

Unknown sa...

Ditt skrivbord är såååå fint!(jag har ett liknade på G men vet ej om jag får det)

Ha en go helg med din bloggvän(kan det va vita ranunkler?)
Haha efter helgen får vi kanske lite toalett och veta vem det var mm. Jag är så nyfiken, kram Pia

Maria ( Idekroken ) sa...

Så utrolig fint skrivebord! Nyydelig.. ;)
Og spent på hvem gjesten er.
Klem Maria fra Idekroken

Anonym sa...

Å så fint skrivbordet vart, ja nu vart jag sugen att måla mitt!! :)
Vilken härlig plats att sitta och blogga på!
Kram Maria

Viola sa...

Inte behöver du någon gödning på den mannen, tycker att allt hos er går i en rasande takt, en härlig bloggplats du har och ser fram emot att få se projektet färdigt, hoppas du haft en bra dag, kram

Anonym sa...

Mia,

Such a very lovely window and your desk turned out so lovely. Did you decide to keep the old handles or are those new ones? In any event they are very nice. Still waiting to see the "project toliet" when it is completed.

Hugs

♥ ~ Kris

Inspiration i vitt sa...

Hej goa Mia, vem skulle inte bli lycklig av att få sitta på den platsen och blogga?? Ojoj så fint det är och du har ju en vacker utsikt oxå.
Ditt skrivbord är så underbart nu när allt är klart.
Vad kul att din bloggvän kommer till dig, hoppas att ni får det trevligt (såklart att ni får) Kanske man vet vem det är hihi.
Kramar till dig/Ingela.

Linneas Hjärtefröjd sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linneas Hjärtefröjd sa...

så härligt att få sitta där o blogga!! fint de blev med nya beslagen!

ha ett underbart veckoslut!
kram linnea

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Ja, jag har alltid något projekt på gång här hemma.Men jag önskade nog också att allt gick lite fortare ibland, eller att man hade mer tid till dom.
Kul med blogg besök:)
Ha, en trevlig helg.
kram/s

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Så kul när det händer saker, även om det inte alltid går så fort som man vill.. ;) Ska bli spännande att se sen. Jättefin bloggplats har du! Inte konstigt att du har så fina inlägg, det måste vara en fröjd att blogga där! Så kul det låter med besök i helgen! Ha det gott!
Kram /Anna

Unknown sa...

Hej Mia min vän,

Hur avis blir jag inte på ditt härliga skrivbord. En kompis har ett likadant till försäljing men hon vill ha lite för mycket betalt, tyvärr.

Roligt att ert toalett projekt rullar på......

Det är väl så härligt att vi fått vänner genom bloggen som blir så bundis med en att man kan få ett oväntat eller planerat besök.

Lika roligt varje gång att träffa blogg vänner då samtals ämne inte fattas.

Ha nu en härlig helg & hälsa hemlisen
Kramisar Jeanette

Hjerterom sa...

ÅÅååå,for en nydelig bloggeplass !!
Wow,for en fin benk og masse vakre saker :)


Klem Siw

Evas Paradis sa...

Väldigt fin blogplats du har ... jag sitter vid köksbordet och det har ju sina problem.
Har planer på en blogghörna, men det lär nog dröja lite.
Kram Eva

Floralis sa...

Oh yes! Hittar du sådan superväxtnäring så skicka några flaskor till oss också... : ))
Just nu behövs det. Inspirationen tryter...
Ha det gott. Toodiloo!
Anneli

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken härlig bloggplats...den skulle man ju inte tacka nej till att få slå sig ner där och fundera ett tag.......

HA´det så trevlig med bloggvän!
MiaMaria

My home is my Castle sa...

Det må være en av de flotteste bloggeplassene jeg har sett :))
Noe så vakkert...
hadde jeg hatt en sånn plass hadde jeg vært vankelig å rikke ;)

Kos deg i helgen .
Klem,kari

Mamma C sa...

Vilken underbar och härlig bloggplats du har.
Kram Mamma C

Randi sa...

Din blogg-plats ser verkligen inbjudande ut. Så läckert med det vackra fönstret.
Önskar dig en riktigt mysig helg tillsamman med din blogg-vän!
Kram Randi

Interiörboden sa...

Hej!

Vad spännnande att få se resultatet av projektet sen :)

Och din blogghörna är verkligen jätte fin!
Och skrivbordet blev jätte bra med de nya beslagen!

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

lottens vita och gröna sa...

oh mia, vilken härlig bloggplats, härlig skrivbord, fina beslag! hoppas du och "hemlisen" får det kul, hälsa!

ha det gott!
varmkram lotten

Marie sa...

Hej!

Din bloggplats är verkligen superfin, skrivbordet blev kanonfint med de nya beslagen.

Hihi, ser att jag var som förslag på den hemliga vännen!!! Men, jag vet ju vem det är som kommer iallafall!!!!!!! Ha det jättemysigt och hälsa!

Kramar Marie

Ps. Du har mail!!!!!

Beas sa...

Vad duktiga ni/maken är!!! Jag är så imponerad över att han hunnit allt det på en vecka.

Ha det nu trevligt med din bloggvän...det är alltid roligt att träffa människor med liknande intressen.

Kram Bea

Loppis Lycka sa...

Underbar plats att sitta o blogg vid! Sjäv ligger jag nu i sängen.. ;).
De nya beslagen blev jättefint på skrivbordet.

Kram Josefine

Viveka i Bläckhornet sa...

men fy vad jobbigt när du håller oss på halster så där. Vem kan det vara?...
Längtar också till att få se ditt badrum. Tror det blir nånting extra :)

Kram Viveka

Solsjö - Under en vind sa...

Mysig hörna du har där!!!

Kul med en liten bloggvän på besök! Har mina tankar om vem det kan vara, ska bli kul att se om jag tror rätt!:)

Önskar dig en riktigt bra helg! Kramar!

Anci sa...

Hej !

Med den bloggplatsen kan det inte vara svårt att ha en underbar blogg. Prata om inspiration :)

Ha en trevlig helg

Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket vackert skrivbord!
Vad roligt att få besök av en bloggvän :) Ska bli kul att få se vem det är :)
Kram!

Vita små hjärtan sa...

Men å så fint...sånt skrivbord vill jag ha!!!!! Kramar

Anna sa...

Åh vilken ljuvlig bloggplats! Skrivbordet är ju sååå vackert och de nya enklare beslagen sitter som en smäck:)

Ha det så trevligt i helgen!

Kram
:)Anna

Maria renoverar sa...

Hej!
Vilken härlig plats att sitta och blogga på. Det är klart att du blir inspirerad!!
Ha en härlig helg!
KRam MARIA

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej goa vän!

Ditt underbar fönster är jag så avundsjuk på---I LOVE IT!

Jag vet visst blir man tokig av att gå och vänta på att projekten ska bli klara. Men oj vad fint det blir är det är klart!

Hoppas er helg blir super mysig!

Kram Anna

Anonym sa...

Og du visar vakre bilder som vanlig! *drømme* :D

Men kvar får du tak i slike beslag? Skulle gjerne hatt nye til kommoden min sjølv eg.

Riktig god helg til deg!
:o)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är såå fint på din bloggplats!
Att sitta där och drömmande kika ut/in genom det vackra fönstret...

Undrar vem det är du ska träffa i helgen?

Kram på dig!
Marie

Tvert-om-tanten sa...

Nå skjønner jeg hvorfor du har så flotte innlegg på bloggen... Det er fordi du har så fin bloggplass!
God helg!

Unknown sa...

Vilken fin bloggplats! Så där inspirerande... när man sitter där.. (oj.. jag drömmer mig bort lite..)Härligt ser det ut!! Ha en bra helg. Kram Lenita.

i et lite rødt hus sa...

Skrivebordet er bare kjempe vakkert, og beslagene passet kjempe fint!
Ha en fin helg:)

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mia,

Vilket jättefint skrivbord & vilken mysig blogghörna! Härligt!

Önskar dig en riktigt fin helg! Själv ska jag ta mig en loppissväng nu när jag frisknat till :) börjar klia i fingrarna!

Alltid lika mysigt att titta in här & njuta av fina bilder & harmoni...!

Jes

Två systrar sa...

Åh vad jag skulle vilja ha ett sådand fönster!! Ska bli spännande att se resultatet!! Ha en mysg lördag! Kram C&M

Dorthe sa...

Hejsa..
En rigtig fin plads du har:-)
Ønsker dig en god Weekend
Kram Dorthe

Tyra sa...

Oh, hvilken flott bloggplass du har! Så lys og trevlig!!
Skrivebordet ble flott med hvitfargen og de nye beslagene!
Kram Cathrine

Anonym sa...

Så fint det ser ut!!! Jag är så förtjust i ditt fönster - det är ett underbart fönster!
Ha en bra helg och en trevlig bloggträff med din hemliga gäst!
Växthusmadam

tania sa...

buona domenica
Mary

Anneli sa...

Vilken mysig bloggplats - jättesnyggt skrivbord men många fina inspirationssaker...
Vad roligt med bloggdate...
kram/Annelie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbar bloggplats du har! Skrivbordet blev ursnyggt med de beslagen!
Hoppas ni får en trevlig helg du och din hemliga bloggvän :D
Kram vännen!
nina

www.nestorforlag.se sa...

vilken härlig bloggplats, hoppas du haft en mysig helg, kram

Jojo sa...

Vackert!
Snyggt med de enkla handtagen.

Jojo

Nicole sa...

Härlig bloggplats, förstår att inspirationen flödar då du får sätta dig där! Skrivbordet är verlkigen vackert och enkla beslag är snyggt då skrivbordet i sig redan har många fina detaljer. Kul med nya projekt också!

Mitt hem i Frankrike sa...

Oh vilken harlig blogg yta du har gjort !!

kram
stephanie

Goa sa...

Tack hjärtat mitt!...för en underbar dag!
Ni är en sån ljuvligt harmonisk familj och vi är så glada att ha fått förmånen att lära känna er.
TACK Mia!

Hälsa alla med varma kramar...från oss alla...

Lisa Marklund sa...

Vilken underbar blogg du har, hittade in hit idag. Skrivbordet, hur fint som helst, jag har fyndat ett nästan exakt likadant på blocket som också fick några lager vit färg :-). Denna vackra vita färg, förvandlar lump till pärlor.
Kram Lisa

Malin sa...

Vilken mysig blogg! Kommer titta in fler ggr.

Malin sa...

Vilken mysig blogg! Kommer titta in fler ggr.

Himlarum sa...

Vilket underbart fönster - och skrivbordet blev ju bara sååå fint! Helt rätt att byta beslagen! Less is more, som vi säger!
Toppenfint allting hos dig!!!

Ha en underbar vecka och fortsatt lycka till med allt!

Kram Ann-Helen

FEDERICA sa...

What a beautiful home and blog! Amazing!
Hugs,
Federica

yanmaneee sa...

ferragamo belt
adidas tubular
jordan shoes
yeezy shoes
air max 95
supreme
supreme
michael kors handbags sale
jordan 4
jordan shoes

Assignment Help sa...

Do you need english dissertation help? Our assignment writers are always there to help you out in your academic work.
finance dissertation help

hookstefan sa...

Human Resource Homework Help
Psychology Homework Help
Everybody is colossal cognizant going to put a convincing picture before their educator. For achieving this desire progressively activity, you neither miss the obligation regarding course consummation inside committed time or learning propensity attribute.

ireland assignment help sa...

Essay help services provided by Ireland Assignment Help which is the leading and trusted assignment help service Provider Company. Here we cater to live chat assistance 24*7 and any writing assistance for the students of all levels.

sheteason sa...

i2i94o9k35 t7d60q9w69 o7o69b4i08 e0y83r4h90 z4s45d2o10 g0v72v1c00