fredag 13 februari 2009

Det blev vitt - It´s white

Fredag...själva ordet har en så underbar positiv laddning...förväntningar om en härlig helg med alltifrån slappande till målande, snickrande, bakning och lite alla hjärtans-firande förstås!

Japp, skrivbordet blev vitt...eller blev och blev, jag är inte riktigt färdig med det, men tycker ni kan få se några bilder ändå. Hihi, beslagen sitter inte ens på...jag har alltid så bråttom med kameran.

Morfars gamla stol åkte med av bara farten! Lika bra att passa på när man ändå hade färgen framme.

Här är det verkligen shabby...jag har inte bestämt mig om jag är klar med det eller om det skall piffas till lite till...

Kandelabern på andra sidan fönstret får dock vara svart, ett tag till i alla fall...men man vet ju aldrig med mig. *hihi*

Min stora madonna står majestätiskt på andra sidan glaset.
-
Världens bästa Herr Blanka dök just upp innanför dörren med en massa "alla hjärtans-presenter" till alla i familjen.
-
Ha en jättefin alla dag i morron!
Kramar
Mia
-
Uppdaterat 14/2: Nu har jag sovit på saken..jag tycker bordet ser för kladdigt ut..så det kommer få ett lager färg till idag!

60 kommentarer:

Sea Angels sa...

Have the most wonderful Valentines weekend Mia. I don't know where you find the time to do all of these wonderfully creative things.
Hugs Lynn xx

Anonym sa...

Gud vilka fina bilder du visar! Detaljrna är underbara. Krukorna med spets, N-et... Det ser så himla mysigt ut. Gullig Herr Blanka som kommer med presenter.
Ha en skön fredagkväll.
Kram A-S

Magdalena sa...

så bra det ble!!
trok ikke eg ville malt det en gang til,- liker det shabby,- sammen med det sackale og landlige er det vackert...
himla vackert madonna...
fin helg til deg,-
magny

Snuttan sa...

Helt underbart att titta på. Ljuvligt skrivbord. Nu skall jag titta vidare på din blog/Kram

Hanna sa...

Hur fint som helst!
Tycker inte att det behövs nå mer färg på bordet.

Vackert :)

Ha en mysig alla hjärtan-helg!
Kram Hanna

Floralis sa...

Hej Mia!
Skrivbordet blev så fint så. Lika så stolen... : ))
MEN låt bli ljusstaken! Det är så snyggt med kontraster mot allt det vita. Jag fyndade ett liknande skrivbord till en av mina flickor men målade det alldeles för vitt. Ska ta och slipa till det lite... ; ))
Ha en härlig alla hjärtans dag!
Toodiloo! Anneli

Anonym sa...

It's a white, white desk in a white, white world and that is what Lilla Blanka loves!

Jisses Mia, jag kan ju skriva en liten sång om dig tror jag :D

Nää, jag bara skojar men jag känner mig så glad och kreativ nu så det är bara att hänga på alla tokideér man får.

Här hemma komm Mr B med alla hjärtans dags presenter till barnen och 30 vita tulpaner till sin Lena och fiiin belgisk choklad och en falska vin så här ska bara njuuuutas.

Det är alltid så mysigt att kika in till dig.

I morgon ska vi ha ett stort gäng här och jag ska baka citroncupcakes som vi ska mumsa på

Bäsataste kramarna till dig

Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi, fick skrivbordet smaka på vitfärgen! Ja ljust och fint blir det! Och härligt med fönstret, tänkte ett tag att det var spegel, men så såg jag ju bara kandelabern en gång!
Ha en härlig Alla Hjärtans dag, men den verkar ju redan ha börjat hos dig! Själv ska jag stå på loppis i morgon, så håll tummarna för att det går bra för mig!
Kram
Marie

Les Cotrions sa...

Ohhh I like your desk! Wonderful chair and Madonna!!!
Happy week end!
Vale

Mia sa...

Ni har ett så underbart fint hem. Jag blir verkligen otroligt inspirerad av familjen Blankas alla idéer.

Hoppas ni får en riktigt mysig alla hjärtans dag.
Kram Mia

Hulda sa...

Virkelig et flott bord du har, jeg tror nok jeg hadde malt det et strøk til iallefall. Det er jo mulig å sverte det litt med svart maling i kantene. Det bruker jeg å gjøre.

Vakre bilder.

My Lovely Things sa...

Go kVäll!!

Men så fint skrivbordet blev!!Gissar att du är lika vit om händerna som jag..Jag har nog vitfärg lite här och var..Här målas och målas..just nu håller mannen på atts ätta upp panel..Ett lurigt ställe är han vid nu!!Han håller på och sätter panel vid ett valv-svårt..men det blir så bra!!
ja, fredag är en härlig dag..speciellt om man r ledig på helgen..Vi hade en riktig fnittrig dag på jobbet..så trevligt när man kan ha kul när man jobbar..

ha det så bra..
Ps, Du vet en sån tallrikshylla vi såg på Bettys..Min morfar håller på att göra en liknande sån till mig..jag har modifierat den lite bara..Hoppas på att få den inom ett par veckor!! Då ska den shabbas ordentligt..kanske krackeleringsfärg med!!
Ha det så bra..
kram Anna

Mrs Krumelur sa...

Superfint SOM vanligt!!

Bordet blev ju jättebra i vitt också, har ett snarlikt som databord men det får nog behålla sin mörka färg ,ett tag till i alla fall för man vet ju aldrig.

Ha en skön helg och en trevlig alla hjärtans dag!

Kram Mrs Krumelur

Welkom sa...

Hai Mia,

Yes this is what i meant, nice and white, i like it.

Have a good weekend!

Hugs Anita

i et lite rødt hus sa...

Kjempe fint det skrivebordet ditt, for et funn! Jeg tror at jeg personlig hadde malt det et strøk til, men hver sin smak:)
Ha en fin helg

Anonym sa...

En arbetshörna som uppmanar till kreativitet och fantasi. :-)

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, i love your pictures.♥♥♥♥♥Happy Valentine♥♥♥♥♥!!!
Greats from,Elke. ;o)

Anonym sa...

Hi Mia, off course it is white ;-) I like it like this, and the tray is on it right now.
Can you buy those madonna's very easy in your country? It's very difficult to find in here, sometimes you might find on a fleemarket or something like that... This one is so sweet!

Have a very nice weekend!

Anonym sa...

Mia,
Please have a very special Valentine's Day with your family. The desk is very "shabby chic", I like it. I especially love your Madonna she is so lovely!

Kris

P.S. I wish I could find a Madonna like that.

Tine sa...

Hello.

It's everytime so amazing to come into you're House and see the wunderful Pictures..
I like it so much...

Heartly Hugs
Christine

Unknown sa...

Skrivbordet passar alldeles utmärkt vitt och placeringen är bättre än det var innan...

Här målas det med, puh, snart färdig.

Ha en underbar alla hjärtansdag helg! Kram Pia

Tulipa sa...

hej!
Inte så förvånande att beslutet föll på vitt * ler *
Väääldigt fint blev det!

Underbar bild med Madonnan.

ha en härlig helg

Kram mariette

Annika Christensen sa...

Lika fint som vanligt.
Det blir ingen vila direkt för mig i helgen skall jobba i sonens vedfabrik. Fast familjen skall vara tillsammans och det är ju viktigaste. Jag får väl laga lite mat ute på öppen eld.
Hoppas du får en trevlig helg.
kram
Annika

Pernilla sa...

så fint!!tycker så mycket om dina bilder ;o)

ha en bra alla hjärtans dag!

kram!!

Loppis Lycka sa...

Skrivbordet blev jättefint!
Ha en udnerbar helg!
Kram Josefine

Lallis - liv och leverne sa...

Min goa vän, så vackert! Så himla fint:)

Och ha en härlig helg.
kram Lallis

Jenny Oak Fae sa...

Åååh...du gjorde helt rätt i att måla det, det ser jag ju nu..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Lantligt i stan sa...

Underbart vackra bilder!
Ha en trevlig alla hjärtans dag!
Kram Anki

Randi sa...

Hihi...är inte ett dugg förvånad! Såklart måste bordet målas vitt. Och snyggt blev det förstås - som alltid.
Vill önska dig en
Happy Valentine´s Day!
En stor hjärte-kram
Randi

Laila sa...

Skrivebordet blir nok kjempefint, det syntes allerede, kandelaberen ville jeg hatt svart om den var min, må ha litt kontraster til det hvite.
Herlig å se drivhuset ditt igjen.
Ha en fin Valentines day

Kerstin sa...

Det låter som att ni kommer få en helt underbar helg, önskar er en mysig Alla Hjärtans!

Kramar Kerstin

P.s. Kika gärna in hos mig var med i min lilla utlottning! D.s.

Evelina sa...

Å, vad fint du gör det! Jag är likadan, hinner inte slutföra någonting förrän jag är där med kameran. :)
Hoppas du får en mysig dag! Kram Evelina

Anci sa...

Hej !

Visst blev det bra när det är vitt ! Jättefint, tycker jag.

Ha en trevlig Alla Hjärtans Dag !

Kram

My White Cottage sa...

Kikar in för att önska dig en mysig Alla Hjärtans dag! ♥

Stor kram från Jenny

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hihi, visste väl det! Så himla vackert det blev!
Ha en underbar alla hjärtans dag!
kram goa vännen!
nina

Anonym sa...

Jag tycker dock tvärtemot alla andra att skrivbordet hade en vacker kontrast i ditt hem mot allt det vita. Jag är mycket för antikviteter och att de ska få behålla sitt värde... För att få skrivbordet ljusare hade jag nog avlutat det. Då hade det fått den lantliga charmen men också behållt sitt värde...

Hoppas du får en underbar alla hjärtans dag!

LOPPISLIV sa...

Hej Mia raring! Tusen tack för dina urgulliga kommentarer. Jag blev så glad och rörd över dina snälla ord. Tänk vilken lycka att vi alla inredningstokar funnit så goa vänner i varandra tack vare bloggandet. Ja jag hoppas verkligen också att vi ses nu till våren..Eller vadå hoppas...Klart vi gör eller hur?

Jisses vad fint det blev med vitt skrivbord. Helt perfekt! Himmelskt vackra bilder du bjuder på. Gillar när det är sådär shabby målat också. Önskar dig en fin allahjärtansdag. Massor med kramar till dig från mig. Kraaaaaam Paula

Tussegumman sa...

Önskar dig en fin alla hjärtans dag och en fin helg! Ta hand om dig/Kramar från Tussegumman

Vintage sa...

Åh,vad fint det blev! Och underbart med alla hjärtans presenter! Stor alla hjärtans kram Susanne

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh va tjusigt... ja ibland önskar man sig färg som torkar så snabbt som vissa snabbtorkande nagelack jag andvänder till Sara.. Man vill ja slälla upp små stileben på en gång..

En Bamse alla hjärtans dags kram..
Linda

Home No.1 sa...

Hej önskar dig en fin
Alla Hjärtans Dag!!!
Kram Annica.

H elle K sa...

Så flott det ble, høres ut som dere får en koselig helg.. Kos deg. Kristin

Engelska Villan sa...

Bordet blir jättefint vitt! Vad använder du för färg när du målar?
Och så din den där brickan som är så himla fin!!
Kram Anna

gamla skolan sa...

Önskar dig en riktigt mysig alla hjärtans dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Landstil sa...

skrivebordet ble lekkert i hvitt!
Du har en flott blogg som jeg ofte er innom å kikker på !

Ha en flott valentines day!

Klem Anette

Anneli sa...

Blev ju jättefint - kommer oxå att bli snyggt med mer vitfärg - det är vilket som beroende hur man har det tror jag...
Många Alla Hjärtans Dag Kramar till Dig från Mig/Annelie

Anonym sa...

Åååå du gjer det igjen! Kjempevakkert! Synest nok det skulle vert litt meir farge på bordet, men det er ein smakssak... og det er fint med kontrastar så det er fint du har latt lysestaken vere slik den er. Men so sagt; nyyyydelig vakkert! Du er sp flink med detaljane!
:o)

Veronica sa...

Jat håller med dig! Jag tror det blir vackrare med lite mer vitt på.
Ha en bra alla hjärtans dag!

Kram Veronica

n o r d i n g å r d e n sa...

Okey Mia, jag ger mej, bordet blev snyggare i vitt: ) Skitsnyggt rent ut sagt, stolen med, men nu kom ju ljusstaken mer till sin rätt och syns bättre, kanske den får förbli svart då: ) Jättefina bilder på mycket vackra ting!

Många alla hjärtansdagshälsningar till dig min bloggvän!

Malin - I min trädgård sa...

Verkligen jättefint Mia! Jag tycker nog också att det blir finast med ett lager vitt till. Och det är så fint med din underbara bricka och den vackra bokstaven... Åhh vad jag drömemr mig bort!

Ha nu en superhärlig kväll med din familj!

Stor kram M

Marie sa...

Skrivbordet blev jättfint som vitt och vilken vacker stol! Underbara bilder, så många vackra detaljer att njuta av!!!

Hoppas du har haft en mysig Alla Hjärtans Dag tillsammans med familjen!

Här var det loppisbesök på förmiddagen och på eftermiddagen blev det hux flux till att åka iväg på kalas. J hade missuppfattat dagen, hihi, vi trodde nämligen att kalaset inte var förrän imorgon. Men nu har vi istället en lång härlig dag hemma imorgon!!!!

Ha det allra bäst min goa Mia!
Kramar Marie

C De-sign sa...

Oj så fint!!!!!! Sänder dig en Varm Hjärte-Kram ! fr C

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, tänkte väl det jag att det skull bli vitt och du! Det gjorde du rätt i det kommer att bli såå fint när det är klart och stolen till, ja det kan nog inte bli bättre.Du har ju så mycket vackert runt omkring oxå.

Nu fick jag inspiration att måla en del möbler som står och väntar.
Jag målade så mycket för ett tag sedan så jag tänkte och trodde att jag inte skulle mäla nåt mer nånsin men sån tur att man glömmer hur jobbigt det var.

En stoor kram till dig Mia för att du är så god i hjärtat.
/Ingela.

Cindy sa...

Love reading your blog.
Wishing you a very Happy Valentines Day.
Cindy

Unknown sa...

'Snubblade' in här på din blogg som är alldeles underbar. Vilken inspiration.
Maria

Maliva`s verden sa...

Wow,så kult at jeg fant frem til din vakre og inspirerende blogg...Her var det mye fint...også så lekkert skrivebord.Go`søndag til deg fra Maliva

Millas hem sa...

Hej!
Först och främst måste jag säga att utebilderna nedan är så underbara, längtar så mycket efter vår/sommar!
Skrivbordet blev jättebra och precis som du säger, så tror jag också på lite mer färg.
Dekorationen på bordet är också väldigt vacker!

Ha en fin solig söndag!
Kram Camilla

Katarina sa...

Vilket fint stilleben du gjort på ditt vackra skrivbord !
Ja, allt du visar är så himla fint :)

Ha en fortsatt trevlig helg !

Kram
Katarina

Hannis sa...

Underbart!!
Det blev så fiiint!
Skrattade gott när jag läste din uppdatering=))
Bilden med Madonnan...
Suck så vackert!

Ha en mysig vecka//
Kram Hannis

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej på dig!

Alltid lika kul att kika in till dig! Du visar så fina stämningsbilder!

Vet vad du menar med att man inte riktigt vet när man målat färdigt! Ibland kan jag tycka det är supersnyggt när den svarta färgen lyser igenom den vita färgen och ibland borde man nog låta bli att måla på de där extra lagret vitt =)

Tycker skrivbordet blev jättefint, men jag håller nog med dig..ett lager färg till kommer göra susen =)

Kram på dig och hoppas din alla hjärtans dag helg var underbar!

Anna