söndag 15 februari 2009

Mer skrivbord - More deskphotos

Hoppas ni haft en skön helg! Här har det varit full fart i vanlig ordning. Vi har målat och snickrat en hel del, men även hunnit med fika hos mormor och morfar och lite slappande framför TV:n.
Skrivbordet som jag målade häromdan blev inte alls som jag tänkt mig, så nu har det fått ett par lager färg till, och sedan har jag nött lite på kanterna för att det inte skall vara för "perfekt".

Och nu trivs jag mycket bättre med det!

Fast jag är inte säker på beslagen...de ser så taggiga och vassa ut...
Jag funderar på att köpa nya i den här stilen i stället och sätta på.

Vi har börjat bygga ett badrumsskåp som vi skall ha inne på toaletten. Fönstret som skall fungera som dörr på skåpet är i precis rätt storlek, men i ganska dåligt skick. Som tur är kan Herr Blanka reparera det :)

Förhoppningsvis blir det rivning inne på toaletten i veckan och montering av kakel och panel nästa helg *jippi*
Ha en jättebra söndagkväll!
Kram
Mia

66 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Skrivebordet ble kjempefint nå =) Forstår at du ble fornøyd. Skal bli spennende å se badet når det blir klart...

Magdalena sa...

underbara bilder....

Laila sa...

Skrivebordet ble kjempefint.
Og jeg følger alle ideer med gamle vinduer.
Klem Laila

i et lite rødt hus sa...

Det gjorde seg helt klart med mer maling, superfint!

Änglahem sa...

Hej Hjärtat,

Lilla Smulan som krupit ur vinter idét....men det där om lilla tror jag vi får ta och diskutera*fniss*.

Skrivbordet blev mycket bättre nu med lite mer färg på...så kanske lite halvfärdigt ut innan...eller inte...jooo. Men sen är ju smaken som baken....Delad!*fniss*.

Han är duktig Herr Blanka! Är det något som han INTE fixar? *tihi*..kan han laga mat?..kan nämligen inte min*suck*. Har försökt länge att få honom intresserad...men in genom ena örat och ut genom det andra!*hihi*

Ha en fin start på nya veckan!
Kram, Smulan!

Mitt hvite hus sa...

Utrolig flott skrivebord. Gleder meg til skapet blir klartO=)

Klemmer.

Malin sa...

Hej!
Kikar förbi och beundrar dina alltid lika vackra projekt!
Hoppas allt är bra / Kram Malin

Linneas Hjärtefröjd sa...

så fint skrivbordet blev!!! de blev jättesnyggt, när de va vitare o lite skavt..... :)
god job!!
så duktig han e då!!! här får man drömma vidare..... hrm... :)

kram linnea

Hanna and Daniel sa...

Kreativt och inspirerande!!

Anonym sa...

Vilka kul projekt ni har framför er! Skrivbordet blev verkligen snyggt!

Anonym sa...

Vilka kul projekt ni har framför er! Skrivbordet blev verkligen snyggt!

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, oh vad fint du..eh ni gör, skrivbordet är kanoners fin så härligt där det står med sina underabra ting som leker fint ihop! och fönstret och hela lebain bilden bara andas...sååååå fint som ett bad rum kan bli!

ha det bäst varmkram lotten

Ann-Catrin sa...

hej goa Mia!

Vad ni är flitiga alltså.. fixar och donar och gör så fint
Skrivbordet är ljuvligt...ja helt fantastiskt!
underbara bilder!!

Hoppas veckan bli bra för dig!!


Största kramen till DIG
Ann-Catrin

Mamma C sa...

Mycket snyggt skrivbord med mycket fina saker på. Duktig Herr Blanka du har. Vad kul med rivning och nytt på toaletten.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Mia,

I like the extra coats of paint and the rough edges you added to your desk. I am like you, the first pictures needed more layers of paint. Good job!
It is nice to have Mr Blank around as he can do alot of things for you. Yes?
I can't wait to see your bathroom and the tile and panel.

Hope your Valentine's Day was special and your week is a good one.

Kris

Liten Bod sa...

Jättemycket bättre blev bordet faktiskt! Din hörna där ser så mysig ut vid fönstret. Lycka till med badrummet nu! Kram, Tina

LillaFlisan sa...

Åh ,så fint!!!

tycker helt klart att du ska byta ut beslagen. Jugendbeslagen är vackra men renässansbeslagen är ju mer passande om man nu bryr sig om sådant ;-)

Ser verkligen fram emot ditt badrumsrenoveringsprojekt.... Behöver verkligen inspiration för en badrumsrenovering står högt upp på min önskelista!!!

Stor kram och tack för vackra bilder!

Flisan

Viola sa...

Skrivbordet blev ju underbart i vitt,precis som jag trodde....en händig man det är vad du har du...har faktiskt oxpå funderat på att göra om ett fönster på detta sättet till ett skåp, men vi får se om det blir något av det längre fram, vill sända en hälsning från soliga Spanien, har bytt ut vintern för några dagar och har du inte prövat lyckan hos mig så måste du ju titta in, kram

My home is my Castle sa...

Åhhh så nydelig skrivebordet ble :))
Og det skapet blir bare lekkert !!
Dere er såå flinke!!!

Gleder meg til å se ;)

Klem,Kari

Fröken Piff sa...

Vad fint skrivbordet blev!! Jag letar efter ett liknande och en större lägenhet så jag får plats med det samtidigt:)

Ha det bra! Kram!

Unknown sa...

Jättefint skrivbord!! Ha det bra. Lenita

♥ Pia... sa...

Hej...ååh ..ja nu tycker jag skrivbordet blev perfekt:)..mer färg ..ja det blev pricken över i...helgen min har varit goo & skön på alla sätt..sol..barn stora som små..gott att äta..utevistelse..pulkaåkning..och ...lite till:)..kram..på dej ..PIA

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det ska verkligen bli spännande att se hur skåpet blir.

Och så snyggt skrivbordet blev!

Hoppas du får en bra start på nästa vecka.

Mia sa...

Herr Blanka, vilken karl. Fantastiskt vad han kan fixa mycket. Ska bli kul att se badrumsskåpet när det är klart.

Kram Mia

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!
jaa, jag gilalr oxå skrivbordet bättre så här..Det var jätte snyggt innan..men det här går är så snyggt vitt..snygga slitningar..

va kulmed badrummet..Har ni fått tag på mer kakel?

Skåpet kommer alla gånger att bli kanon fint!!
här målas det och målas så fort jag hinner..
just nu väntar jag på att kvistlacken ska torka så att jag kan måla med grundfärg..på hyllplanen!!
är så nöjd med köket..När jag tittar på min matplats, så undrar jag nästan var jag är nånstans..Det är så roligt atts e det man skapat i huvudet växa fram..
ha det så bra..så hörs vi..
krma Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tjolahopp vad fint det är ditt skrivbord!!! Håller med dig, även där med handtagen. Vad roligt med toalettfixandet och vilket fint skåp!
Må så gott!
kramm goa vännen!
nina

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fint det blev Mia, jag gillade visserligen det även när det var shabby målat men det var faktiskt ännu finare nu när det blev helt vitt och bara lite nött och avskavt. Helt underbara bilder!! Ha det gott. Kramisar Paula

Home No.1 sa...

Jajjaamen lagom shabby chic yey sååå snyggt!!!
Jag tycker du ska måla de gamla beslagen vita och sätta dit dem, det skulle bli snyggt!
Kram från annica.

Therese sa...

Skrivbordet blev jätte fint. Och jag kan hålla med dej om att dom fyrkantiga beslagen passar bättre.
Ha en bra kommande vecka.

//Tezz

Tulipa sa...

Jag hade också ropat *jippi* om jag skulle få ett sådant skåp!

Kram Mariette

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint skrivbordet blev. Förstod väl att det skulle bli vitt, *s*. Så spännande med badrumsfix.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Vad fint med skåpet!!!!

Det ska bli såå spännande att se hur det blir när det blir färdigt.

Skrivbordet blev det verkligen pricken över i med lite mer färg och skavning, tänk att man tycker att det är så rogivande....

Här är det full fart med omkädning av möbler och sy kuddar. Ena dottern får egen lägenhet på Kungsholmen till helgen. Vi har massor av rolig inredning att stå med men jag ska försöka hinna med lite mer köksbilder till....

Ha det bäst

Kram Lena

Fifi Flowers sa...

LOVE the crown!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

hiihi..jag visste det..hihih...att det skulle få sig lite vitfärg.

Underbart fint blev det!

Ååå du grattis till framgångarna för pojken.Javisst är det lite konstigt att läsa om barnen i tidningar.
Alva var med i bingolotto förra året.Mellan programmen...reklam för klubben...ååå jag rös i hela kroppen.AMn kan ju inte tänka sig att en liten del av sig själv kan bli så bra...hihihihi..

Skåpet ser ut att bli så fint...jag håller påmed ett skåp oxå, fast med dörrar av gamla tvättbrädor...får se hur det blir.Om det går att visa upp...hihihihi..

Kramizzz Nilla

Anonym sa...

Åh, otroligt fint blev det – helt rätt med ett lager färg till! Stort beröm för dina fina foton också, det syns att du lägger tid på dem!

Anonym sa...

Ja no vart det kjempefint!
Rålekkert! Men så er jo du så flink da!
Og eg likar beslaget som står på bordet no beste :-)

Skal også bli spennande å følge skapet.. men er jo ikkje i tvil om at det blir nok ein 'vinnar' :-D

Hannis sa...

Ahhh!Vad jag ser fram emot att se toan!
Tror att den kommer att bli fenomenal!
Det andra skåpet ni byggde av fönster blev ju en favorit hos mig!

Skrivbordet blev faktiskt ännu bättre nu.
Men jag tycker inte att beslagen ser kantiga ut=))

Ha en skön vecka//
Kram Hannis

Unknown sa...

Jag hade också målat det ett par ggr till, ser mkt bättre ut! Håller med om beslagen, de ffyrkantiga var fina.

Va kul med ett badrumsskåp i den stilen...själv har jag ett minimalt badrum, alltså gå in-backa ut:)=ingen plats:(

Vi hörs!!

kram Pia

Birgitta sa...

Hos er går det undan, men fint blir det. Det är alltid bra med en händig karl, det underlättar. Det kommer att bli ett jättefint badrumsskåp, kul att få se det i färdigt skick.

Skrivbordet i förra inlägget blev jättebra och de nya beslagen blir superbra, passar med lite enklare än de gamla.

Kramar och ha en bra vecka. Birgitta

Anonym sa...

jag tycker att det var väldigt vackra beslag jag :)

Les Cotrions sa...

Hello Mia! Great work you made! I like to see work in progress!!!
Have a nice day!
Vale

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Underbart skrivbord! Jag har bestämt mig för att ge mig på jakt efter ett till sovrummet...

Kram Annica

Marie sa...

Hej Mia!

Skrivbordet blev kalasfint och jag kan nog hålla med dig om beslagen!!
Spännande med toalettprojektet, glädjer mig verkligen med dig. Toalettskåpet kommer bli superfint, vilken tur att N kan laga fönstret!!!!!!

Ha en riktigt bra vecka och så hörs vi snart! Nu kan man ju snart börja räkna ner, hihi.

Kramar Marie

Marie sa...

Jättefint skrivbord och vad roligt med badrumrenovering. Badrumsskåpet kommer att bli kanonfint med detta fina fönster.

Ha en trevlig dag, kram Marie

Nygammalt sa...

Både herr och fru Blanka är fantastiskt duktiga på att reparera och trolla fram vackra saker.

Kram.

Sallys hus sa...

Okej okej.....jag ger mig...det blev finare vitt!!!
Jag hade nog också målat det...fniss....
Beslag är svårt...jag har också ett skåp som jag inte kan bestämma mig för hur det ska bli med beslagen....
Ååå va kul med toan....
Vet du jag var lat å beställde ett
badrumsskåp av ett gammalt fönster.....men när de kom hem var de tokstora...(ska sälja dem i butiken)....inte får det plats i vårt badrum inte.....fniss...
Försöker också hitta lite målarkraft.
Kraaam o ha en härlig kväll!
Katarina

Annas skattkammare sa...

Så spännande med toalettrenovering och byggande av skåp! Ska bli skoj att se sen, är säker på att det blir helt underbart fint! Skrivbordet var ju helt ljuvligt!! Kram /Anna

Maria ( Idekroken ) sa...

Så fint det ble! Og så fine detaljer!
Klem Maria fra Idekroken

angelhairs.blogspot.com sa...

Wow så spännande...och vad härliga bilder du visar!!
Kram Jeanette

Vita små hjärtan sa...

Så fiiint.....Jätte... Kram

Annika Christensen sa...

Vad ni är flitiga!
Du påminner mig om att jag har två kyrkfönster i förrådet som skulle bli badrumsskå. Med kopparblecken kvar. Ummm... det har legat i 12år så det får ligga lite till.
Skönt att du är nöjd.
Ha det gott
Annika

Piffa och Puffa sa...

Så supersnyggt skrivbordet blev. Nu ångrar jag mig att jag sälde mitt gamla skrivbord. Det var ett nästan likadant som ditt.
Otroligt fin blogg du har. Massor av inspiration. Nu ska jag kika vidare i den.
Kramar Anette

Marie sa...

Du har mail!!!

Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Å Mia, underbart skrivbord & superfina bilder... som alltid vännen!

Hoppas du mår bra!

Kramar Jes ♥

Jojo sa...

Åh det låter underbart med wc renovering.. Själv är det nåt vi ska utöva i sommar, med badrummet. Men hemma hos oss är det jag som får ta tag i det.. Ser fram emot det medskräckslagen förtjusning. Så inspirera gärna med bilder och ideer =)

Kram Jojo

ps gillar ditt skrivbord, blev ju super!

Linneas Hjärtefröjd sa...

hallåj! ja, o de blir inte bättre idag när de är kallare än vanligt.. här på västkusten va de 11grader kallt imorse,brrrr..
(jag står mycke ute o jobbar.... så fryser om tår o fingrar)
tackitack! gillar den me, den är inte som dom andra jag har.....

ha dej en fantastisk dag i vinterkylan, med hopp om en vår bakom krönet.... :)
kram linnea

Loppis Lycka sa...

Skrivbordet blev så fint!

Kram Josefine

Maria renoverar sa...

Hej!
Skrivbordet blev ju jättefint. ser fram emot bilder på badrummet.
Hälsn Maria

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så vackert, vännen!!
Kram Lallis

Min Verden sa...

Jeg er stum av beundring. Så bra! Så vakkert! Sukk... H.

by.hårenberg sa...

Hej! Så mycket fint du visar! Skrivbordet blev ju helt underbart! Kommer snart att kika in igen! Kramar i massor//la petite perle!

Handplockat sa...

Kalas snyggt Bra jobbat =)

Anonym sa...

Hi Mia
I am having a swap over at Petticoatjunction. Please stop by and join in on the fun!
xoxo
Diane

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Smiler, ja man finner ut av saker når man bare får litt søvn.
Til slutt lander en på det som en liker best.

All denne funderingen på hvordan man vil ha sine saker er vel typisk for oss interiørglade mennesker...stadig på jakt etter den der riktig gode følelsen av å være 100 prosent fornøyd , det gjelder å stå på til man oppnår det eller hva ?!

Veldig fint ble ditt skrivebord med noen strøk ekstra maling.
Klem

Anonym sa...

Jag har precis tittat igenom din jättefina blogg. Jag tog lång tid på mej och studerade bilderna noga. Jag ska ändra formatet på mina bilder till stora. Det har väl du?. Det här var en riktig inspirationsblogg. Tack. Det är stor skillnad på beslagen till skrivbordet. Dom du tog var klart bäst.Får jag länka till dej via min blogg.
Hälsningar Yvonne

www.nestorforlag.se sa...

Förstår att du längtar till våren med det där underbara växthuset:) Ska också köpa mig lite fröer o börja planera trädgården. Det känns ju i för sig lite svårt när snön ligger vit på backen.
Lycka till med badrummet.Kram