söndag 6 maj 2012

Tacksamhet ~ Gratitude

Gårdagens loppis blev en fantastisk dag..! Jag känner en sådan tacksamhet för att fått ta del av den.

Jag träffade så många underbara människor, och det var riktigt roligt att få en pratstund med flera av dem.
Jag blev väldigt rörd av flera av deras berättelser. Det var till exempel en härlig dam som  berättade vad min blogg betydde för henne, och mitt hjärta riktigt bubblade när jag hörde det. *stor kram till dig*

När jag kom hem igår kände jag att jag hade ett stort leende både på insidan och utsidan :)
Stort tack till alla som besökte loppisen och stort tack till Marie med familj för ett fantastiskt arrangemang
Lyckokänslan har hållit sig kvar även idag, och jag har njutit av det vackra vädret och av blommande plommon- och körsbärsträd. Jag har pysslat lite i växthuset och varit ute i trädgården nästan hela dagen.

Jag önskar er en riktigt fin vecka!
Kram
Mia
-

35 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Nu har vi länkat igen..... Hi, hi! Inlägg på samma gång nästan.

Ja, jag är också så där tacksam och glad Mia. Vilken härlig helg vi haft. Och, snart ska vi ut på äventyr igen.
HÄRLIGT!

Kraaaaam

Nyanser av vitt sa...

Vad underbart att ha den känslan. hoppas att den håller i sig länge.
Kram Agneta

kråke sa...

Vad härligt att ni haft det bra:)) Fin start på veckan goa mia:))

Stora kramen...

kråke

LissasVita sa...

Hej Mia! Så härligt det såg ut...hade så klart velat vara där.....:) Lyckokänslor ger en verkligen vingar på ryggen....töj ut dem...länge....Hur går det med dina böcker? Kramen Lisbeth

Mamma C sa...

Härligt med en toppenhelg.
Kram Mamma C

mittlantliga sa...

Det låter som en härlig helg :D

Kram
Heléne

Spets och Silver sa...

Hoppas ditt lyckorus sitter i många dagar till. :)

pernilles.com sa...

Kære Mia.

Tusind tak for en dejlig, hyggelig og "blæsende" dag i HJO. Vi glæder os allerede til næste år - Meeen håber vi ses inden da. Knus og Kh pernille og Kurt

Änglarnas hus sa...

Härligt att helgen blev lyckad!! Önskar så att jag varit där.

Kram kram Sanne

idémakeriet sa...

O vad skönt att höra att dagen var lyckad.
Bra väder ni hade dessutom.
Ja jag kan tänka mig att du flyger lite runt och jag ser dig framför mig med ett brett leende på lapparna.
Ha det gott goa du.
Kram Gerda

Anonym sa...

Vilken underbar loppis!
Så nöjd med mina inhandlade grejer!
Tack för en trevlig liten pratstund också!
Fortsätter att följa din underbara blogg och skickar en
Varm kram och önskar dej allt gott!
Kia

Hajan sa...

Va roligt att Loppisen gick så bra.
Jag läser alltid din blogg och tycker
Du har så fina foton med i.
Jag är oxå en gammal tant som gillar det här
Kram Hajan

Marina sa...

Sono felice per te...si capisce che è stata una giornata meravigliosa...è bello incontrare le persone che ci sollevano dalla routine di tutti i giorni e ci fanno credere di più in noi stessi...sognare si può|||
Buona giornata
Marina

Anci sa...

Så underbart ! Jag blir glad av att höra det.
Hoppas att din vecka också blir fin.

Kram
Anci

Amelie sa...

Det var så kul att ses igen och så kul att vara där! Hjälp vars folk det var! Gillar min sÅskanna jätte mycket!
Ha en skön start på veckans kram amelie

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så kul att ses igen och är så glad med att det blev så många människor ! ;)
Ser frammemot nästa år !
Får se vilken taktik man ska ha då när man ska försöka hinna med att handla så mycket som möjligt ? ;)

Ha en fin vecka nu ! Kramar Sirpa

Den där Marie sa...

Låter härligt! :)

Kram Jonna ♥

tania sa...

very nice!!!!!
Tania

www.InWhite4You.se sa...

Ja precis din blogg betyder mycket flr många. Tack vare dig började jag själv min blogg för snart ett år sedan. Tack för din fina inspiration i bilder och text.
Ps prova på lyckan i min utlottning av Spegel i Fransk lantstil Har du inte facebook kan du länka utlottningen på din blogg och på så vis deltal Läs mer på min blogg.
Kram Lena

Sarina sa...

Beautiful, I love the mustard jar.
Have a nice week,
Sarina

Thuis Thuis sa...

Such beautiful things you have.
I love de mustard jar.
Love your photo.
Have a nice week, love Annette

Tinas bo sa...

Vad kul att det gick så bra på loppisen!!
Har ju hört att nästan allt var sålt efter några minuter!

Synd att jag bor sååå långt borta...

Ha en fin vecka
Kram Tina

Anonym sa...

Hei!
Så koselig at du hadde en herlig dag på loppis:) herlige ting du viser også
Ha en god kveld

Klem Merete

Lövbacka sa...

Och vi som missade årets loppis, får hoppas på nästa års tillställning - det såg så himla fint ut!

Annas skattkammare sa...

Tack till er härliga människor som ordnar det här, är så roligt! Tack för fina köp också! :) kram

STENLYCKA sa...

Kram på dig Mia!
Det var så roligt att få krama om en go bloggvän.
Till nästa år skall jag komma lite tidigare för det var ju nästan rent på borden när jag kom och till butiken var det jätte lång kö så det hoppade jag över denna gång.
Tråkigt för Marie att alla inte kan skilja på mitt och ditt.
Förstår att ni hade några intensiv timmar men vad kul med alla köpsugna människor.
Än en gång underbart att få träffa dig!
Kram Raina

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej,
Önskar att jag kunnat vara med på Maries loppis...
Så fina saker du tog med!

Visst är det en härlig tid, dofter allt är så vackert ute... bara att bryta en liten kvist förgyller även det mesta inomhus.

Kramar till dig!
Malin

All Seasons sa...

Have a lovely day, Mia

Hugs for you,
Patricia

Blommiga Rutan sa...

Åhh vad ni verkar ha haft det mysigt! Nästa gång måste jag bara försöka vara med!

Skön vecka
Kram Anncathrine

bec sa...

have stumbled across your blog... it is beautiful. I am envious of your little greenhouse...
I look forward to seeing more.
cheers bec

LOPPISLIV sa...

Låter ju som det var toppen där på er loppis, vad härligt! Det riktigt sprudlar av glädje och positivitet här hos dig, det smittar av sig och jag sitter här och ler jag också :-)) Kram till dig goa Mia // Paula

Äntligen sa...

Jag brukar också följa din fina blogg men aldrig kommentera, men nu fick jag sådan lust av din entusiasm. Va underbart att få känna sådan lycka genom möten. Men du har också en fantastiskt fin blogg så det är dig väl unt dessa fina känslor Loppisen gav dig. Hade det varit lite närmre hade jag inte tvekat att åka dit. Hoppas denna härliga känsla får en egen plats hos dig och som kan plockas fram de dagar det känns lite tyngre. All värme till dig

mormorMärtas sa...

Härligt!
Jag var där en sväng och det var så fint, mysigt och så mycket folk... Så välordnat och bra och så fina saker ni hade plockat med.
Kram Annika

mittlantliga sa...

Nu har jag också målat en stol. Tack för den fina inspirationen du gav.
Nämnde på min blogg att du var min inspirations källa. Hoppas att det var okej!

Ha en fin kväll
Kram
Heléne

Gucialoveskids sa...

you are amazing!