lördag 12 maj 2012

Cementvägg ~ Cement wall

Jag tycker, som så många andra, att den här årstiden är alldeles magisk... Ljuset, det blommar och grönskar överallt, och både djur och människor lever upp igen efter en lång mörk vinter.
Humöret hänger med, för jag är på strålande humör, och har varit så en tid. Jag njuter så mycket jag kan av nuet
Herr Blanka har putsat den gamla murstocken, och tanken är att den skall vitmålas, men jag tycker den är ganska cool när den har den råa cementen synlig också.

Jag har fått en idé om att ha just sådana här råa cementväggar i badrummet :) Jag tror att det kan bli en snygg kontrast till vitt kakel, porslin, vitmålade vitrinskåp fyllda av vita handdukar...
Vi får se, det är inte dags för badrumsrenovering ännu...något Herr Blanka är ganska tacksam för gissar jag.
Jag önskar er alla fina läsare en riktigt go helg!
Kram
Mia
-

34 kommentarer:

Hulda sa...

Den veggen ble en flott kontrast til det lyse i kjøkkenet, men det kan nok også bli fint med fliser på den. :)Lekre bilder! Dette er absolutt ei fin årstid. :)

gamla skolan sa...

Läckert Mia !! Älskar den råa väggen där , men kan tänka mig att det blir fint vit målat också !!
Visst är det en härlig tid nu , försöker njuta så mycket det bara går :)
Önskar dig en trevlig helg !
Kraamar // Susanne ♥

Johanna Stålros sa...

Ja jag gillade oxå den råa gråa brytningen, i badrummet kan det verkligen bli snyggt!
Kram

Anneli sa...

Oj, oj, så snyggt med den råa cementväggen!
Vete sjutton om jag inte behållt den sån......

Ha det gott,
Kram Anneli

Den där Marie sa...

Det var ju jättesnyggt med den råa cementväggen! Härlig kontrast mellan den och de skira, vita blommorna.
Jag hade behållt väggen så :)

Kram Jonna

Mamma C sa...

Håller med alla andra här att det är så snyggt med cementväggen.
Kram Mamma C

Rummet för välbefinnande sa...

Ha ha ha - jag kan tro att han drog en lättnadens suck att ni inte ska ta och fixa till väggarna i badrummet imorrn.... För ibland kan ju infallen gripa tag i en extra kraftigt så där och då finns det ingen tid att spela på liksom ;)
Åhhhh vad jag börjar längta till Danmark nu!
Ha en bra helg och hälsa herr Blanka att han murat bra.
Kraaaaaaaam

Anonym sa...

Hei!
Noe så flott:) helt herlig kjøkken du har og den svarte vegg ble kjempe stilig til at det hvite:)
Lekkert
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Annica Östlund sa...

Cement och betong är verkligen snyggt. Er vägg passar jättebra mot allt det vita i resten av rummet. Ni kanske ska behålla den så ett tag innan ni målar den :)
Ha en trevlig helg!
Kram Annica

Tinas bo sa...

Superläckert med den råa cementväggen!!
Alltså jag skulle låta den vara som den är!! :0)

Ha en fin helg
Kram Tina

Vita små hjärtan sa...

Oj oj, så himla fint mot den råa väggen!
Tack för i lördags, vi var visst många som hittade dit...fniss....
Kram Agnetha

Vida sa...

så fint..vilket du än bestämmer dej för att ha..och din badrumsidé är inte fel den heller;)) himla vad kreativa ni är;))

Vidalängtarvärmekram

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperDuktigaMia
Va coolt de blev med de vita mot de råa......kontraster e fint......
tja..du har många ideer du :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

redan 72 fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Elin | Draumesidene sa...

Lekker kontrast på kjøkkenet ditt! Men du får finne ut kva du og mannen likar. Det er det viktigste! :)

fortsatt god helg,
god klem!

e

Heaven's Walk sa...

Mia - that photo looks like something out of a high-end home decor magazine! What a beautiful vignette you created with that pitcher and flowered branch! :)

xoxo laurie

Anci sa...

Snyggt ! Det är väldigt bra som det är. Speciellt med den vackra kvisten.

Kramar
Anci

Rozmeen sa...

Hi Mia,

How are you?

Love your cement wall.. everything looks so beautiful against it..love it!

xoxo Rozmeen

LissasVita sa...

Ja varför inte..det är ett rått härligt intryck....tål att fundera på....Fina bilder!! Kramen Lisbeth

ANNE sa...

I found your blog through Pinterest. I love your sense of style. Thank you for all the lovely ideas you have shared.

xox

Spets och Silver sa...

Jättesnygg vägg! Så fint med de vita blommorna till.

Kram Nette

Körsbärshöjden sa...

Så snyggt! med den råa cementväggen.
Måla INTE över den :)

Kram

Vintagepia sa...

Kjære Mia :o)
Dæinn råe semæintveggen blæi ailldelels NYDELI ...og mæ de lækre syrinan framført blæi dæ bære RÅÆKKERT...så snijlle deg...IKKJE mal over !!!!
Klæm fra dæ likkje røe huse i skogen...Vintagepia

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Mia!!! Men, ditt kök är ju bara så avundsvärt och den grå rå väggen, jaaaaa, den skulle jag behållt så, döläckert med den vita kannan med häggen framför! ( el vad det är för vacker kvist...)

Ingen fara, jag är så dålig på att kommentrera nu jag med, blir en del men har mer kontakt med, men kikar runt snabbt det man hinner och har inläggen på automatik, det är mycket som ska hinnas med, som du säger, det är en ljuuuvlig tid, med allt kul framför oss!!!

Men, vi ses här å där ändå bloggkompis;) mari.

idémakeriet sa...

Det är en härlig kontrast den råa lite mörkare cementväggen mot det ljusa i köket.
Vad fint den är de blommande kvistarna mot den råa väggen.
Jag blir nyfiken om vännen penseln kommer fram i köket eller inte.
Ha en skön dag Mia.
Varm kram Gerda

Annas skattkammare sa...

Snyggt! Jag gillar det råa blandat med det lite skirare. När vi renoverade vårt badrum och hade flytspacklat golvet ville jag nästan behålla det så.. :) Kram Anna

mittlantliga sa...

Såååå snyggt!

Kram
Heléne

Thuis Thuis sa...

A beautiful kontrast.
I love the rustic of cement and the flowers.
Have a nice week.
love Annette

Rosor och Spetsar sa...

Så snyggt med den råa väggen i ditt fina vita kök,
Visst är det underbart ute nu med allt som grönskar och blommar, man hittar något nytt varje dag.
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

kråke sa...

Ljuvligt vackert Mia!:)) Jag gillar den där körsbärskvisten mot det råa....såååå fint:))

Kram på dig, hoppas du haft en härlig helg och ha en skön start på veckan:)

kråke

Marie sa...

Supersnyggt Mia!!! Så otroligt vackert med de skira vita blommorna mot den råa väggen!!!

Ha en trevlig kväll!
Kramar Marie

mormorMärtas sa...

Åhh vad fint det är hos dej!
Häggen är ju underbar.
Kram Annika

Ainosofia sa...

<3

Anonym sa...

Åh så härliga kontraster med de skira blommorna mot den råa väggen! Vackert!
Ha det gott önskar Kia

Bloemerig Bloemen Blog / Marieke Nolsen sa...

Die muur met ruw cement vindt ik prachtig. Zeker als achtergrond voor die fragiele bloemen.

Groet,

Marieke.