söndag 20 maj 2012

Sommar och julpyssel ~ Summer and Xmas crafts

Idag blir det en snabbt inlägg, för just när högsommaren slog till och vi har 25 grader varmt ute passade en bacill att slå till i mig. Jag har legat nerbäddad med feber och halsont (halsfluss?) hela dagen. Men nu känner jag mig en aning bättre och skall njuta av kvällssolen på verandan, insvept i en quilt.
Jag vet inte om jag hade en släng av feberyra redan igår, eftersom jag fick en plötslig lust att julpyssla (?)
En krans av stjärnanis kom till, och nu hänger den på knoppbrädan i köket.

Jag önskar er en riktigt fin vecka. Njut så mycket ni kan!
Kram
Mia
-

37 kommentarer:

Anci sa...

Stackars dig om du ska b1i sjuk nu !!
Krya på dig !!

Du måste ha haft hög feber om du börjar tänka på julpyssel nu :)

Kram också
Anci

Hulda sa...

Virkelig lurt å lage en krans av anis på den måten. Har du surret den fast på streng? Det tipset må jeg huske til advent. ;)

Spets och Silver sa...

Isch inget vidare att vara sjuk nu. Men kransen blev jättefin.
Krya på dig!

Nette

Tinas bo sa...

Men vad tråkigt...
Krya på dig!

Kransen blev jättefin!

Kram Tina

SisustEllen sa...

The wreath is so beautiful. It goes so well also this time of year :)
Greetings and hugs to you ♥

Millas hem sa...

Haha du är för rolig! Julpyssla?! nix pix säger jag bara!=)) Den blev söt kransen! Hoppas att du känner dig lite piggare nu ikväll. Usch halsfluss är inget vidare. Har du tonsillerna kvar? Efter jag "plockade" mina har jag aldrig problem i halsen längre. Peppar peppar!=))

Kram till dig!

Anonym sa...

Hihi julpyssel då bar det riktigt illa :) krya på dig ! Kram Marias Hörna

Annica sa...

Måste vara feber, för jul vill du väl inte ha riktigt ännu hoppas jag.Vi tar en lång härlig sommar först =)
Krya på dig nu!
Kram Annica

Elin | Draumesidene sa...

Uff, så upassende med feber når været er så fint! God bedring! Og kransen var kjempefin! Eg fekk bilda som skal vere med i boka Sjarmerende Jul denne veka, og skreiv tekst til bilda. Det var litt rart i mai ;)

Som sagt; bli fort bra!
God klem,
Elin :)

Anonym sa...

Hei!
For et vakkert bilde:)
Ja, høy feber må du ha, men også herlig å begynne å tenke tidelig:)
Ha en god kveld

Klem Merete

Rose Garden Malevik sa...

Men Vännen....inte ska du vara sjuk nu...
Du blir snart kry ska du se :)
ska visa dig en ros.......så du blir frisk......kommer i veckan...Lilac Rose från England,,,,,,,jag e lite nyfiken själv :)
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter..
94fina bloggar med.....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Marie sa...

Hihi, du är väl för rolig Mia, julpyssla nu!!!! Men kransen blev jättesöt.

Inget roligt att vara sjuk nu, hoppas att du kryar på dig fort!

Många kramar
Marie

Anna Stenberg sa...

Hoppas du mår bättre! Låter heltokigt med jullängtan när det är så underbart! Verkar som om våren (på bilderna) dessutom kommit längre hos dig än mig trots att vi inte bor så långt ifrån varandra! Ha en bra vecka! Anna

Vida sa...

nej va synd..nu när vädret äntligen är så fint;) men jag tror och håller tummarna att det är snabbt övergående ;) hoppas även julbacillen håller sig i schack några månader till..men kransen blev såååå vacker;)

kryp ner i pläden..försök njuta och kraxa till man och barn om honungste tidning godis kudde kaka....;)

Vidavackravädretkram

Unknown sa...

Hej vännen!
Pu va jobbigt att vara sjuk nu i värmen! Stackare hoppas att du blir frisk fort! Vad snyggt ni fått i köket och vad kul att ni gillar kexen!
Kram kram Anna

Unknown sa...

Ps! Kransen är grymt fin!
Kram

Sylvia sa...

What a beautiful photo! The colors and the harmony of the picture - just great! I love these wreaths and garland star anise is beautiful!

Best wishes Sylvia

Unknown sa...

i hope you are feeling better soon. your flower wreath is so lovely. they are real flowers??? i just adore them!

Den där Marie sa...

Ja, det måste vara en släng av feberyra! ;)

Krya på dig!

Kram Jonna

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Stackare, inget roligt att va sjuk när äntligen värmen kommit, krya på dig.

Kransen gillar jag och stjärnanis luktar ju så gott.

Ha en härlig kväll!
Kram Sanna

Anonym sa...

Julpyssel i maj månad då hade du verkligen feberyra hihi; Fin blev kransen!

Massor med krya-på-dej-kramar!
/Renate

kråke sa...

En krans av stjärnanis är aldrig fel:)) Kram du goa och kryakramar:))

kråke

Rummet för välbefinnande sa...

Hi, hi Mia - du är för härlig......
Och, kransen är ljuvlig! <3

Nu får du kurera dig som bara den så att du är sprillande pigg på onsdag. Och skulle det råka bli så att du inte är det så vet du att jag tycker lika mycket om dig för det. Orkar du inte åka så vet du att det inte är någon fara. Det kommer fler tillfällen i så fall och då kan vi ju hitta på en massa andra roliga saker sedan, eller hur?!?!....

Kram och massor med krya-på-dig-energi

Vintagepia sa...

Du e no bære go du Mia...hihi...no fekk eg løsst tell å lage konglekrains...har æi diiiger granbuska på baksia dæ likkje røe huse som har kasta en donge mæ kongle uinner stormen vi har hadd i hælga...igjænn...mæn trur eg drøye han litt...hihi...no e dæ ijnnspurtn tell næste hælgs konfirmasjon tell min sønn og tantepia som gjæill...go bedring Miamor...klæm...Vintagepia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ! ;)

Det är nog feber yra eller ? ;)
Men måste erkänna att jag också kan drömma bort till och tänka att vårt kök är mest troligt klart och så mysigt det ska bli att kunna njuta av det och julpyssel och bak där ;)
Men först härliga sommar med förrhoppnings vis mycket värme ! ;)

Ha en solig måndag! :)
Kramar Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

Ps... hoppas att di kryar på dig snart ! :)

LissasVita sa...

Du har gjort dig av med nåt du inte behövde...också nya tag igen ..lite starkare,visst är det så! Stjärnanis kranen är jättefin,tack för det lilla tipset!! Krya på dig och Stora Kramen Lisbeth

model baju muslim sa...

Nice post, thanks for sharing this wonderful

Charlotta Ward sa...

Hej hello!

Underbar krans! Har redan lagt sparat som inspiration på min Pinterest!

Tack för att du tittade förbi min blogg och för din gulliga kommentar. Jag hoppas att du kommer tillbaks - du är så välkomen.

Ha en skön vecka.

x Charlotta

Stina sa...

Hoppas att du mår ännu bättre idag. :-)Kram

gamla skolan sa...

Usch Mia ! inget vidare att vara sjuk , nu vill man ju bara vara ute och njuta av dessa soliga varma dagarna . Hoppas du känner dig bättre .
Julpyssel eller ej , det blev en fin krans :)
Krya på dig kraamar // Susanne

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig tisdag!
Kram/Lena

homemadebyanna sa...

Usch så tråkigt att bli sjuk mitt i sommarvärmen. Krya på dig<3
kram

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Tusen tack för fina värmande rader! Så tråkigt att ligga sjuk, särskilt i detta ljuvliga väder. Hoppas du blir bättre snart. Krya-på-dig-kram!

toko busana muslim murah sa...

Nice post, thanks for sharing this wonderful

Drömliv sa...

Tack för en inspirerande blogg =)Alltid kul att titta in hos dig...

/Therese

Anonym sa...

Vilken underbar krans!
En stor kryapådejkram kommer här.
Kia