tisdag 1 maj 2012

Flora kort ~ Botanical cards

Vilken sagolik dag..!

Maj kunde inte börjat bättre... Jag har verkligen njutit varje minut av dagen, och det strålande sommarvädret har ju bidragit till stämningen, förstås

Jag har gjort precis det jag haft lust med idag, och att pyssla var en av sakerna jag ville göra. Det blev en hel hög av florakort. Vackra gamla gulnade sidor ur den klassiska boken Nordens flora dekorerades med ett grovt hampasnöre. 
Sedan har vi hunnit med en skön cykeltur, betraktat den blommande magnolian och  nyss satt vi på verandan och åt grillat fläskfilé med ugnsstekt potatis och grekisk sallad (blåbärspaj till efterrätt), så det har varit en riktigt härlig dag för alla sinnen...

Jag måste berätta en sak, som jag är lite stolt över faktiskt ;-)
Det började med att jag laddade ner en app till telefonen för cirka tre veckor sedan. Appen heter nåt i stil med 100 armhävningar på 6 veckor. Det måste ju jag testa, tänkte jag..!
Man skulle börja med att föra in lite statistik och sedan "gör så många armhävningar du kan". Mina armar är inte speciellt starka, så med lite möda lyckades jag göra 2 stycken armhävningar, vilket jag sedan matade in i appen.
Sedan kalkylerades det lite och mitt dagliga tränings-schema dök upp. Första dagen skulle jag göra 2 armhävningar, 5 repetitioner = 10 armhävningar. Puh, det var tufft, men jag klarade det, och dagen efter fortsatte jag (med ordentlig träningsvärk i mina små biceps), och envis som jag är så har jag kämpat vidare.

Idag, efter knappt tre veckors träning, gjorde jag 100 armhävningar!!! (5x20) Det gick dessutom väldigt lätt! Så nu är jag jag riktigt stolt och ser fram emot att klara 100 armhävningar på raken :)

”Det enda stället där din dröm blir omöjlig är i dina tankar”

Kram och ha en fin vecka!
Mia
-

19 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Så flink du har vært:) pluss til deg:)
Herlige bilder av kort:)
Fortsatt god kveld.

Klem merete

Anonym sa...

These floral cards are simply lovely! Wishing you a wonderful week! Xo ~Ashley

idémakeriet sa...

Fina flora kort Mia ;)
Vad duktig du är att göra 100 armhävningar, kan säga att jag inte skulle klara av det.
Härligt att man njuta av en sån härlig lugn dag, samma här.
Ha det gott fina du.
Kram Gerda

Spets och Silver sa...

Grattis! Armhävningar är inte min starka sida, men man ska aldrig säga aldrig. Klart att du ska vara stolt!!

baju muslim modis sa...

This really is wonderful article ! I simply love’d it !

Byronesse sa...

Bra jobbat och tack för tipset! Känner mig inspirerad och laddar genast ner appen:-)

Kram/Emma

LissasVita sa...

Heja dig...duktig du är....!! ja man måste vårda kroppen den ska ju hålla länge till....Jättefina flora kort du gjort!!Kramen Lisbeth

Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra kort. Duktig du är. Jag kör också den. Började på 10 st och klarar nu, liksom du, 100 push ups :O)
Kram Agneta

Chokladvillan 1910 sa...

Haha cooooooolt & duktiga du ! ;) Jag klarar kanske en armhävning...
Fina kort ;)
Ha en härlig kortvecka !
Kram Anki

kråke sa...

Oj...det var inte illa, heja dig!:)) Ljuvliga florabilder:))

Fortsatt fin vecka:))

kraaaaam kråke

Rummet för välbefinnande sa...

Men jösses Mia!!!! 100 armhävningar... Jag blir alldeles mållös. Inser bara mer o mer att vi bor för långt ifrån varandra. Behöver dina hejarop så jag kommer igång nu *ler*
Kram Mia

Tinas bo sa...

WOW!! Jag klarar nog bara en enda... hahaha
men så gjorde jag med mina sit-ups..
jag började lågt, för att sen klara 300 varje kväll. Inte på raken men iallafal..
Slutade med det i höstas, tappade lusten.. blev väl för myket av det goda... :)

Vilken härlig dag ni haft och vilken smarrig mat.. mummss

Ha en fin kortvecka
Kram Tina

Vintagepia sa...

Hei Mia :o)

Så nydeli`e florabilda...har en gammel lit`n kortstokk æiller bildelotto mæ førskjelli`e plainta a`bilda,som vi kaille dæ, som eg lure på ka eg skal gjøre mæ...har litt løst å sætte dæm i et album...får se ka eg fijnn på mæ dæm :o) Her har dæ snya/sludda i dag og vorre ruin`t 4 varmegrader og no rægne og bløs dæ...kanskje snyen førsvijnn førr godt mæ rægne :o)
Armæhævinge e ikkje nåkka førr meg sia eg blæi operert førr brøstkræft i 1989 og fekk skada vænstre skuilderfæste da dæm skrapa bort aillt av lymfekjærtla og førr et par år sia ramla eg og brækte hain`ledde på samme sia...mæn syns du e flink som snart græie 100 armhævinge :o)
Ha æi fortsatt fin mai-vekka...klæm fra dæ likkje rø`e huse` i skogen...Vintagepia

Nyanser av vitt sa...

Hej söta Mia
Jo men min slutar liksom inte på 100 utan den fortsätter över 100. Man ska vissa gånger göra vääääldigt många i rad så man får ihop tillden summan man är på. Är din så också? Men det är bra för man får snygga armar nu till sommaren :O)
Sköt om dig och kriga på med push upsen :O)
stor KRAM

mormorMärtas sa...

Vilka fina bilder!!!
Kul idé att använda florabilderna på.
Men du, det var inte dåligt att du fixade 100 armhävningar...
Kram Annika

Magdalena sa...

BEAUTIFUL!
Hugs :)
M.

Blan betong och gammeldags pioner sa...

halloj....hittade precis till din blogg så ljuvlig..............blev impad av att du klara 100 armhävningar....själv klara jag knappt 1 hahaha brukar säga att jag inte kan tekniken ännu!!!!! Ha en härlig fortsatt vecka varma häslningar från Maja

Lövbacka sa...

Oj, låter som en app för mig :)
Så vackra kort! Nu måste jag kolla appen och kanske kan man få ordning på "gäddhänget" :) tack för tipset!
Varma hälsningar Pernilla

Lövbacka sa...

Oj, låter som en app för mig :)
Så vackra kort! Nu måste jag kolla appen och kanske kan man få ordning på "gäddhänget" :) tack för tipset!
Varma hälsningar Pernilla