onsdag 2 juni 2010

Sommarvärme ~ Summer heat

Vilken högsommarvärme juni kom med!!! Jag stortrivs, för jag tycker väldigt sällan att det är för varmt. Jag tycker däremot det nästan alltid är för kallt... Jag skulle nog varit född i en annan del av världen. Södra Frankrike eller nåt, hihi. Men som sagt, nu skall jag inte klaga. Idag har vi haft 27 grader *myser*. Hoppas det håller i sig till semestern!

Sist visade jag en av mina rakspeglar och några små favoriter på hyllan inunder spegeln. Idag backade jag några steg och tog ett par bilder på resten av rummet som vi kallar mellanrummet.
Det ligger mitt emellan köket och vardagsrummet, därav namnet. I rummet finns även en kamin, så här sitter jag ofta uppkrupen i dagbädden och myser i kaminvärmen med ett par inredningstidningar och en kopp te...

Kram och ha en fortsatt fin vecka!
Mia
-

34 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott dette rommet var. Et deilig oppholdsrom. Likte så godt putene i daybeden. Herlige var de. Og vakker kommode du har stående der. Inspirerende og vakkert hos deg!

Evelina sa...

Ja, juni kom minsann med värme!! Härligt, härligt!!
Fina bilder du visar..

Kram Evelina

Home and Lifestyle sa...

We also had a sunny day and the next days will be warmer!! That makes me happy, because I love it to be outside in our garden!

Your pictures of your livingroom are great!

Enjoy the sun!!! Many hugs, Ingrid

Millas hem sa...

Hej vännen!

Jaaa, vilket väder!=))

Kanonfint hela dagen. Har varit med barnen på skola och dagis, sen har vi fikat och ätit glass och bara slappat! Gottit som bara den!

Har nu också en sån där fin kudde, fast en blågrå nyans!

Kram till dig Mia!

Sammelisurium sa...

Hi my dear,

it looks very cosy in your home.
I like it very much.
Wish you nice and sunny days.

Greetings from Germany

MELI

Tina sa...

Å så herlig, misunner deg den varmen. Her er vi så "heldige" å ha hele 10 varmegrader!

Skjønne bilder og en skjønn krok. Likte stuebordet ditt, det var virkelig fint! Skulle gjerne hatt et slikt ja!

Stämningsfullt sa...

Jättefint! ser att vi har lika bord :)
Visst har det varit härligt väder!! Bara att njuta så mycket man kan och medans det varar :)
Kram!

Susi sa...

Hello Mia,
Oh my god... so nice pictures, too... very very nice and I love your pillow so much... Kram! Susi

Yvonne - Frl. Klein sa...

Your images are so beautiful!
I like them all!
Many greetings,
Yvonne

Anonym sa...

Vilket väder kanonfint hela dagen hoppas högsommarvärmen stannar länge!

Jag gillar också värmen och det är sällan jag tycker det är för varmt. Vi är nog riktiga värmemänniskor, "Solens barn"!

Synd denna vackra tid är så kort!

Fina bilder som sedvanligt är bjuder du på och bordet är så vackert.

Solkramar från Renate

Rummet för välbefinnande sa...

Visst är det underbart med sommarvädret som kommit! Måste ju säga att det tar emot lite grand att gå ner i källaren, utan fönster.... Men, när jag väl kommer ner till mina älskade skaparsaker så tar det inte så lång tid innan jag glömt värmen ute. Ikväll har jag lött ihop en ljusstake i trådarbete. Kan nog bli något tror jag.
Ha det gott och njut på nu......
Kram Mia

vosgesparis sa...

I so love to read all this happy posts about sunshine and aour feelings.... we all seem so happy when the sun finally come's out.

Chocolates4Breakfast (Terri ~ Boog) sa...

What a beautiful room!!! i love allyour pillows!

gamla skolan sa...

Godmorgon Mia ! Du är så fint i alla rum.Förstår att du sitter och myser i detta . Ha en bra dag , med förhoppningsvis mkt sol och värme . Kramar Susanne ♥

Ett Vitare Hem sa...

Ja nu har vi riktig sommarvärme, så härligt och vilka fina bilder på ett underbart hem.
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Vintage House sa...

Ja vilket väder det var igår tyvärr verkar det vara lite sämre hos mig idag..
Ljuvlig hörna:)
kram
sandra

Vero sa...

Jag hade också kunnat bo söderöver, men jag vill då längre söderöver än till Frankrike. Kan tänka mig Indonesien faktiskt.

Alltid så fint att komma in till dig och bara kika på alla bilderna.

Tack för att du bjussar på alla fina bilder.

mysiga heestrand sa...

Härliga bilder. Jag tycker också det är underbart med värme. Får passa på av den fina tid vi har nu. Ha en bra dag
Kram Marita i Heestrand

Country Hill sa...

Visst är det skönt med sommarvärme synd bara att man måste jobba ser fram emot semestern nu.
Så fint Du har det undrar om det inte är ett sånt soffbord dottern letar efter.
Kram Lena

Anonym sa...

Hej! Vilket fint hem...undrar så pass var det finfina soffbordet kan vara ifrån för det kan väl ändå inte vara ett loppisfynd? Fina bilder med mkt inspiration... //Sofia

Cattie sa...

Jag haller med - ju varmare desto battre! Upp till +40C iallafall, sen kan det bli lite plagsamt om man maste dammsuga eller nagot...

Vilket supermysigt rum - alskar byran med alla sma ladorna! Ar det ett antikvitets-fynd?

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Mia!! Så herlige bilder!! Ditt hjem er sååå vakkert! Ja, er det ikke deilig med sommeren som endelig har kommet?! Jeg bare nyter, jeg også ... Til helgen skal vi på sjøen; til svenske Kosterøyene - paradis på joed - gleder meg!!!

Ha en fin helg!!

Klem klem
Anette:)

Skogsdoft & havsbris sa...

Önskar jag kunde säga detsamma om värmen, men hos oss lyser den med sin frånvaro... Och inte lovade 10-dygnsprognosen någon ordentlig värme heller, som jag hade hoppats... :(
Ljuvliga bilder du bjuder på, de andas sommar! :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Mia!!

Nej det kan inte bli för varmt..håller genast med!!

Vad mysigt att ha ett rum med kamin där man bara kan vara utan TV-ljudet!!

Ha det gott i värmen!!

Kramis Sanne

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Visst är det skönt med värmen som kommit! Jag invigde solstolen idag.. så skönt!
Vad fint rum ni har- ser supermysigt ut!
Kram /Anna

Unknown sa...

Hej vännen,

Det var så länge sen att jag besökte dig så jag känner att jag borde skämmas!

Har tittat på alla ljuvliga bilder från Ledreborg och Honning & Flora!
Inte heller i år lyckades jag ta mig dig. Kom hem från Mallis samma helg!!!!

Men nästa år då så......

Tänk så mycket vackert "Vill ha" som visas där.
Men men.... nu får jag njuta av dina bilder istället och det kanske är lika så bra.... för ekonomin i vart fall.....

Så fint ni har det i mellan rummet!
Jag gillar Ert hem och längtar att få se hur fint köket kommer att bli då det blir färdigt.

Önskar Dig lycka till i jakten på köks soffa och köpmansdisk.
Soffan tror jag blir lättast att hitta!!!???

Önskar dig och hela famlijen en härlig sommar. Hoppas verkligen att Du håller vad du lovat till lilla Mandi att ni skall titta förbi i sommar!!!!!!!

Sköt om dig och må så gott
Kramisar Jeanette

Lena sa...

Ahoj.Už dlouho sluduji tvůj blog.Je to pohádka,krása.Moc se mi tvůj styl líbí.Všechny dekorace,nápady jsou pro mě isnpirující.Lena

Bitte sa...

Vad mysigt ert "mellanrum" är! :-) Där skulle jag gärna sitta och läsa en stund.

Jag njuter så av dina vackra bilder med syrener, här i norr dröjer det ännu ett tag innan de blommar!

Många kramar
Beatrice

Vita små hjärtan sa...

Hej !
Å du har ju så himla vackert hem! Smakfullt i varenda detalj!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Nennan sa...

Du har alltid så vackra bilder i din blogg! Gillar den skarpt. Idag var det den lilla byrån som var mest fantastisk, en sådan skulle jag också vilja ha!

Marie sa...

Hej gumman!

Visst är det härligt att sommaren äntligen är här, jag njuter för fullt!

Jättefina bilder från ert mysiga mellanrum, förstår att du gärna sitter där och bläddrar i någon vacker inredningstidning. Älskar den lilla byrån, den är sååå fin!

Ha det bra, vi hörs!
Kram Marie

carreco sa...

Hello Mia
I'm totally in love with this wonderful space. It's always a pleasure to go here ...
Good weekend to you. Co

Margareta sa...

Ja, du har det då verkligen så fint!
Hoppas du får njuta av många varma soliga dagar!
Hadet gott!
Kram Margareta

Vicky sa...

Great post! your home looks very cozy,this is simply stunning and so innovative. love it. thanks for sharing.