fredag 18 juni 2010

Schersmin

Fredag... härligt! Jag har spenderat kvällen i växthuset, medan Herr Blanka tittade på fotbolls VM på TV. Blir lite stressad av de där vuvuzelorna som tjuter fotbollsmatcherna igenom och passade i stället på att trimma citronträdet, och att njuta av stillheten i växthuset...

Jag plockade in ett par kvistar av doftschersminen, och satte dem i en liten apoteksflaska. Mmm vad det luktade gott...

I helgen blir det fortsatt köksarbete. Vi har köpt kakel som skall upp och så blir det målning och luck-tillverkning.

Ha en jättefin helg!
Kram
Mia
-Y

31 kommentarer:

Rosenvit sa...

Vilka fina bilder. Schersmin ska njutas i små portioner.

Ha en härlig helg
Anna

Sussi sa...

Ha....då har vi haft samma fredagssyssla! Mannen framför TV´n och fotbolls VM och jag ute i växthuset och donade ....
Dock ingen schersmin hos mig, den får jag vänta på lite till!

Kram
Sussi

Lappesola sa...

Jeg vet ikke hva blomsten heter, men bildet var nydelig.

Hilsen Sol

Hulda sa...

Virkelig skjønn blomst, kan tenke meg den dufter nydelig. Så flott i den gamle apotekerflasken. Lykke til med kjøkkenarbeidet i morgen!

Rose Garden Malevik sa...

Jättemysigt....Schersminen doftar fantastiskt.....fin att blanda med rosor :)
Håkan

bikim sa...

that is beautiful Mia!
happy wk,
Rosa

Mys och hemtrevnad sa...

åh min schersmine har inte börjat blomma än... förstår att du njuter av doften! kramis semlan

Laura @ 52 FLEA sa...

Hello Mia,
Beautiful and inspirational photos! Have a wonderful weekend!
:)

Hannis sa...

Är det så dom heter dom där tutorna?
Det låter som en hel bisvärm är på väg i mina öron=))

Vilken härlig start på helgen med en stund i växthuset.

Kram Hannis

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så ljuvligt, blommar din schersmin redan!! Jag har en också, en jättestor och gammal men den brukar inte köra igång förrän i mitten abv juli, men så bor vi vid Nordpolen också! Så vackra bilder som alltid och dina zinkhinkar får en annan glamour över sig än mina: ) Ha en bra köksrenoverings och "bröllops"helg! Mari.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja vilket liv de är på de där matcherna :-S
Nä tacka vet jag njuta stillheten i dina ljuva bilder !
Trevlig helg !
Kraam/Lotta

Lisas torp sa...

Så vacker den är doftschersminen!
Den har alldeles börjat här också!
Fortsatt lycka till med köksrenoveringen!
Kram
Lisa

Ett Vitare Hem sa...

Jättehärliga bilder!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Iva sa...

Dear Mia, my husband also monitors the football, even though the Czech Republic in the championship is. Your time spent in the greenhouse had to be wonderful.
Nice weekend
Iva

Kom Achterom sa...

Ha Mia
a verry nice WK today the netherlands must play!! i enjoy myself in the garden! hihii
have a verry nice weekend
Yolanda

Lilla huset på prärien sa...

Vad skönt att plocka in lite färska blommor! Här är det så skitigt här hemma så jag känner inte alls för att fixa någonting. *suck*

Fin bild på dig där i hörnet!

Kram Jenny

Marina Mott sa...

Wonderful pic...as always!!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Så fina bilder du jämnt visar här!
Tänk den som kunde pynta så fint som du:-)

Ha det gott! H.

Black Iris sa...

Förstår att det måste vara mycket mysigare i växthuset för jag håller med om att det är ett hiskeligt liv på fotbollsmatcherna.
Annars har du ju som vanligt bedårande bilder.

Maidi

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ett gräsligt ljud från fotbollsmatcherna. Här tittar vi inte så jag slipper det. Underbara bilder.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

LOPPISLIV sa...

Hej Mia raring! Ohhhh så många härliga inlägg. Vi har varit på semester en vecka så jag har suttit och uppdaterat mig nu. Fönsterbänkarna är så himla fina. Och din kovändning ang luckorna( hihihi) det kommer att bli såååå bra ska du se. Själv vill jag börja dra ut vårt laminat golv och lägga in trägolvet nuuuu på en gång helst, men maken har inte alls lika bråttom...Vadååå vi har ju precis kommit hem..ha ha. Men har man varit utan både internet och inredning en hel vecka kliar det i inspirationsnerven minsann :-) Ha en fin söndag min vän, vi hörs snart igen. Kram Paula

Vita små hjärtan sa...

Hej!!!
Å så ljuvliga bilder. Förstår att du njuter i ditt växthus!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina Mia,

Vilken ljuvlig bild på en mycket vacker blomma! Förstår varför du spenderade tid i ditt fina växthus :)

Kram kram från Jes ♥

Anonym sa...

Det gjorde du rätt i skulle också spenderat min tid där om jag haft ett sånt fint växthus!

Så vacker din doftschersmin är! Kan känna doften ända hit med lite fantasi. Synd det inte finns doftblogg.

Lycka till med det fortsatta köksarbetet!

Kram Renate

Marie sa...

Hej sötis!

Härliga bilder, sååå vackert!

Hoppas att ni har haft en bra "kökshelg". Här har vi grejat på i butiken och idag har vi umgåtts med goda vänner. Helgerna går så otroligt fort, men det gör å andra sidan även vardagarna. Redan midsommar til veckan, inte klokt!!!!

Ha en bra vecka, vi hörs!
Kram Marie

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.