fredag 4 juni 2010

Fredag ~ Friday

Helg igen..! Högsommartemperatur, en strålande sol på klarblå himmel... Jag fick en riktigt semesterkänsla idag när jag åkte hem från jobbet, fast jag nästan skall jobba en månad till innan jag går på semester. Men nu är det helg och man kan låtsas att det är semester :)

Det var flera som hörde av sig om mitt bord i förra inlägget. Det kommer från Mio och heter Rosie, fast det slutade tillverkas för 3 år sedan. Jag gillar det jättemycket, men tycker inte riktigt att det funkar hos mig, så nu skall det flytta hem till min mamma och pappa (på obetämd tid). Nu kan jag spana efter ett nytt, gammalt bord på loppis, hihi. Finns det nåt som heter bord-o-man, så är jag nog en sån (!)
Några andra undrade om lådarkivet. Det är ett loppisfynd, gammalt och nött, och jag tycker det har så fina skylthållare i metall.

Jag önskar er en jättefin och somrig helg!!!
Kram
Mia
-Y

40 kommentarer:

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Hei, så vakkert. Nydelige bilder...
Ønsker deg en flott helg:))

Home and Lifestyle sa...

Here it's also sunny, we enjoy our time in the garden and also have some holiday-feelings!

Wish you a very sunny weekend!

Many hugs, Ingrid

Unknown sa...

ja tänk om man vore ledig i helgen...
Jag har likadant bord och känner samma sak, letar efter ett annat.
Ha en fin helg!
Kram Anna

Iva sa...

Hi dear Mia, enjoy the weekend. Drawer full of lace - it is beautiful.
I wish you sunshine and a nice weekend
Iva
Navrhnout lepší překlad

Hulda sa...

Så herlig innlegg! Nydelig med blondene i skuffen. Så utrolig flotte de var. :) Du viser alltid så mye fint og inspirerende. Takk for fint innlegg, Mia.

Rose Garden Malevik sa...

Snyft......dom spetsarna vill jag ha till rosorna...
var hittar man sånt??
Håkan

Susi sa...

Hej Mia...
wonderful pictures, too... Oh Mia.... I love your house very very much... a white dream !!!!! Kram Susi

Rummet för välbefinnande sa...

Mia, min Mia..... Det där lådarkivet med emaljhållarna skulle jag så gärna ta hand om. Jag skulle vårda det så ömt och kärleksfullt......
Men, det är klart - det gör du ju redan själv!
Drömma kan man i alla fall *ler*
Det är så fint med spetsarna, så - mmmmmmmm!
Ha en fin helg nu.
Kram kram

Rosor och Spetsar sa...

Härligt lådarkiv o så mysigt du skrivit texten med skrivmasin.
Ha en härlig helg
Kram
Annelie

Susanne sa...

Mmmm precis ett sådant lådarkiv som jag skulle behöva till mina smyckesdelar, spetsar, knappar mm. Tröttnar du på det så hör av dig : ) Önskar dig en skön helg!

♥ Pia... sa...

Hej där Mia...ja visst är det en somrig semesterkänsla nu...å jag njuter i afulla drag..sitter mest ute på altanen och känner doften av alla blommor..nästan så det är bedövande men ack så ljuvligt...lådärkivet ditt var verkligen häftigt..förstår om du gillar det...ha en skön och go helg..kram..Pia

Vintage House sa...

Hej Mia,
ja det är så skönt med sommarvärme, sitta ute på min veranda och njuta. titta gärna in:)
Arkivskåpet är ljuvligt ar något liknande hemma som jag nog ska sätta målarpenslen i.
Inte så gammalt som ditt men lite vit färg så blir det perfekt....
ha en ljuvlig helg
sandra

Margareta sa...

skåp med många lådor imponerar mig.Detta var ju verkligen fint,
Fin text på skyltarna.
Lycka till med sökandet av bord på loppis-det kan ju hända fort.

Ha en fin helg!
Kram Margareta

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Mia!
Love your little stack of drawers! It is really hot here right now so we definitely feel like summer! Pretty pictures as always! :)

Country Hill sa...

Wow så fint!
Lådarkivet är supersnyggt och så fint Du arrangerat skulle gärna kika in i fler lådor.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Hannis sa...

God morgon Mia.
Hoppas att allt är bra med dig.
Har dreglat över ditt arkiv förut och gör det fortfarande!
Mycket snyggt!

Hoppas att du får en härlig solig dag/
Kram Hannis

Vero sa...

Nu fick jag en liten idé vad jag skall göra med min gamla byrå från gammelfarmor som står i källaren.
Har så mycket pyssel och pärlor som skulle behöva förvaras nånstans.

En fin lördag önskar jag dig!

Amelie sa...

Alltid så vackra och inspirerande bilder! Blir så avundsjuk på ditt fina arkivskåp! Verkligen svårt att hitta ett fint för en billig summa!
Ha en fortsatt skön helg! Hälsningar Amelie

Ett Vitare Hem sa...

Både bordet och lådarkivet är superfina!
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Erika sa...

Beautiful lace-collection you have there...I am also a huge fan! :D
Smiles,
Erika

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Önskar dig en toppen helg! Hoppas du får vara lite ledig mellan varven! När dte gäller hantverkare vet jag precis hur de är; jag är ihop med en rörmokare.. ;) och syster med en elektriker...
Kram på dig vännen!
Anna

Helen sa...

Hej!
Vilket fint lådarkiv och med fina spetsar i. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Änglarnas hus sa...

Gillar ditt vita arkiv såå mycket!

ha en fin helg du me!! :)

Kram Sanne

Britt sa...

Jättevackra bilder!
Ett liknande lådarkiv har jag också, perfekt till alla små pysselsaker...

Njut av en härlig helg, min vän.

Kram Britt

Siren sa...

Hei søte Mia! Nå er det alt for lenge siden jeg har vært på besøk hos deg, var så koselig å titte innom igjen! :)

Har sittet å beundret dine vakre bilder, alt er så nydelig hjemme hos deg. Veksthuset og miljøet rundt er bare helt fantastisk...jeg blir så glad av å se dine bilder! Ønsker deg ei videre god helg, og kos dere i sommer varmen! Klem i fra meg :)

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så vackra bilder. Nu blev jag riktigt sugen på att göra iordning en "skrotmöbel" jag har med massor av lådor. Ska göra det så fort jag kommer hem från vår semester. Ha en riktigt härlig söndag. Varma kramar från eet riktigt soligt Turkiet.. Aydan

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så vakre bilder... nydelig sakpet med alle skuffene..

Ønsker deg en fin søndag O=)

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Lådarkivet är ju ljuvligt!!! Å med alla dessa vackra detaljer till! Spetsar och annat vackert!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha

Ainosofia sa...

Lovely ☺

helle sa...

Hvor fint med de gamle spetsar i skuffen/lådan!

Rigtig god søndag til dig!

Kram Helle

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Hihi jag älskar också bord, vet inte hur många jag har!
Det bordet Rosie från Mio har jag två stycken, fast jag använder bara 1. Men jag har även skåpen och matsalsbord och stolar. De är jätte fina!!!

Men ditt arkivskåp är ju bara att dööö för! SÅ HIMLA FINT!

Skönt att ha hittat tillbaka till den underbara bloggvärlden!

Kram Anna

Helena, The Swenglish Home sa...

Sådan härlig sommarkänsla du förmedlar både i detta inlägg och tidigare - och nog är vi många som suktar efter ditt arkivskåp... jätteläckra metall"skyltar".

Hoppas du får fortsätta njuta av sommarvärmen nere i södra Sverige. Jag är just hemkommen från en ljuvlig vecka i Mälardalen och där var det så varmt att vi (läs: sönerna, denna mamma är badkruka...) badade i både sjö och plaskpool!

Varmaste hälsningar från England,
Helena, The Swenglish Home

Rose Garden Malevik sa...

Nu kan du titta på "din" ros :)
Håkan

fröken knopp sa...

Så mycket fint!! Som vanligt när man kikar in här..:)

Även här letas det efter soffbord..dock inte det lättaste att hitta..Men nu drar loppis sommaren igång, så kanske denna sommaren..tihi..

Varma Kramar Elin

Vita huset 28 sa...

Åhh vilket härligt lådarkiv du har, skulle passa här hemma också :) Jag gillar ditt mio bord, just nu har jag en gammal kista men bord kan man ju som sagt inte ha för mycket av, haha. Ja nu lär det väl ploppa upp loppisar överallt när sommaren är här. Im in heaven. Det är ju de bästa som finns. fin blogg du har, verkligen inspirerande.
Kram Camilla

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja, det där lådarkivet skulle lätt platsa här också! ;o)
Ha en finfin vecka,
Lydia

Marianne sa...

That drawer cabinet looks so wonderful. And the lace is breathtaking. I love the pictures (have no idea what you wrote about :-) )

Loppe sa...

Fantastisk hjem du har, det er jo en drøm...

Og fantastiske billeder...

Rozmeen sa...

Goodmorning Mia,

What a beautiful post. Lovey pictures!

Hugs,
Rozmeen

Blommiga Karin sa...

Verkligen fint loppis fynd med de snygga och praktiska metall skyltarna. Gillar!:)