fredag 11 juni 2010

Jordgubbar & liljekonvaljer ~ Strawberries & Lily of the Valley

Fredag, och skolavslutning! Det firar vi med jordgubbar och glass. Det brukar bli jordgubbstårta, men denna gången bryter vi traditionen lite.

I helgen blir det fortsatt arbete med köket. Jag har förresten gjort en kovändning när det gäller köket (!) Herr Blanka kokade nästan över när jag berättade att jag hade ångrat mig på köksluckorna vi har köpt. Jag kom på att vi kunde tillverka egna, så blir de precis som vi vill ha dem! Det hördes ganske mycket muttrande från Herr Blanka där han stod där i köket och murade. Men... han är ju världens snällaste Herr Blanka, så han gav med sig... om jag ordnade med material till de nya luckorna och lovade att måla dem själv. Ja-ja-jaa! Inga problem! *glädjetjut*

Jag saknar sommarloven man hade när man gick i skolan... och känslan av att sommaren var oändlig.

Hoppas ni får en riktigt fin helg!
Kram
Mia
-Y

46 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Fina bilder som vanligt :)
Jag vill oxå ha SOMMARLOV ......
Håkan

Rummet för välbefinnande sa...

Hej min vän!
Ja, gissa om vi hade tur igår när Fredrik tog studenten. Vädret var jättebra och han var sååååå nöjd - och jag med *ler*
Nu är det sommarlov för barnen, gott, gott!
Ha en riktigt fin helg och det är ju för tur att "herr Blanka" är en mycket förstående man......
Men, så kommer det ju att bli bra också, eller hur?!
KRAM Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Världens snällaste Fru Blanka vet jag att du är men nu vet jag att Herr Blanka är lika snäll! Min man hade nog totalvägrat ( hoppas inte din läser detta och blir påverkad nu: ) men jälvklart ska man ha det man VILL ha och känns bäst, tur man ändrar sig innan allt är klart! Det kommer ju bara bli ett sånt vackert kök mer er två bakom spakarna!! Underbara bilder Mia, snyggt skåp! Mari.

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Du har så fint! Lycka till med köket det kommer nog att bli jättefint! Jag håller på att måla vårt kök som vi beställt från en snickeri, pust...tar aldrig slut känns det som.
Ha de gott//Marie

Anonym sa...

Kan vara kul att bryta traditionen någon gång, glass och jordgubbar är lika gott som jordgubbstårta.

Så härligt med sommarlov, springa barfota, bada, leka ,äta glass osv.

Härligt att din man är förstående och snäll är säkert du också.

Snyggt skåp!

Ha en fin helg!

Kram Renate

Home and Lifestyle sa...

Lovely pictures and strawberries....I like them so much, I eat them every day!

Nice weekend and many hugs, Ingrid (Home & Lifestyle)

Vintage House sa...

Hej,
jag längtar verkligen efter att få se ditt kök..
Underbara bilder....
Ha nu en ljuvlig helg och hoppas på lie mindre regn...
kram
sandra

bakom berget sa...

Va spännande att kunna göra sina egna köksluckor. Ska bli roligt att få se dom sen.
Ha en fin helg! Åsa.

Hjärtan i livet sa...

Jättefina bilder, njuter av att se dem och blir mycket inspirerad.
Hoppas du får en solig helg!
Eva

Lycka är ~ Onnea on sa...

Vad fina bilder.
Ibland gör man ju nästan vad som helst för att få som man vill..målar, fixar och så vidare.
Hoppas det ordnar sig med luckorna.
~Marita~

[ c o y o t e ] sa...

Ska bli så kul att få se ert kök senare Mia.. Kan riktigt tänka mig hur dina ideer har sprudlat.. Du är så kreativ.. Allt blir vackert i dina händer..

Ha det fint!

kram Mia

Villa König sa...

Lovely post and great story of your kitchen. I can really imagine how your Herr Blanka look like when you told him about it. :-) Have a sunny weekend, Hugs Yvonne

ANETTESHUS.COM sa...

Oj, oj, så spennende!! Du har sikkert en både snill og flink mann som vil gå i gang med å lage sine egne kjøkkenluker!! Masse lykke til:)

Nydelige og sommerlige bilder, Mia!! Ha en riktig FIN helg!

Klem klem
Anette:)

It's me sa...

Hello...beautiful kitchen pictures !! i love them...........have a wonderful weekend !! hugs from me............Ria

Inspiration i vitt sa...

vad goo han är din man, hälsa honom det så att han vet hihi. Tänk att när man kommer på en snille ide' så går det iiiiiiiinte att släppa den. Ha en härlig helg Mia och jag är alltid lika glad över att titta in till dig, kram/Ingela.

H elle K sa...

Lekkert bilde som alltid, ha en strålende helg og kos deg.
Klem Kristin

♥ Pia... sa...

Vackert vackert..som alltid lilla blanka:)..härligt härlgit ..med en sån lillablanka man :)och sommarlov..suck ..ja det är lite av nostalgi och vemod som kommer med sommarlovets början..visst man tänker på hur det var när man var liten själv..vilken känsla som dyker upp... hoppas du får en skön start med dina sommarlovsfirare...kram..Pia

vosgesparis sa...

I have enjoyed reading your latest posts
Have a great weekend,
desiree

vosgesparis sa...

I have enjoyed reading your latest posts
Have a great weekend,
desiree

gamla skolan sa...

Åh så fina bilder ! jordgubbarna ser förföriskt goda ut ! Lycka till med era nya luckor , det är ju så att man ångrar sig ibland , vi gjorde också det med vårt kök , så nu står vi här med ett gäng monterade skåp , som vi inte har nytta av . Men hellre det och att man är nöjd ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne ♥

Country Hill sa...

Så somriga bilder och vilket vackert skåp. Ser scenen framför mig när Du berättar att Du ändrat Dig. Din man måste vara världens snällaste!
Ska bli spännande att se resultatet.
Ha en bra helg!
Kram Lena

Gypsy Purple sa...

This is a delicious post!!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken superman du har och vackra bilder på vackra saker!
Ha en riktigt fin dag!
Kramis/LenaS

LantlivsAnette sa...

Halloj där..åhh, jag vet precis hur det är, kommer man på nåt nytt så kan man inte släppa det, det måste genomföras..fniss..vi är envisa..Men jag kan tro att köket blir kanon fint, längtar tills du kan visa lite bilder !!
Kraaam Anette

Sköna o Gröna Ting sa...

Vilken härlig man du har..., att han verkligen gav med sig där är ju fantastiskt!!!
Men han vet väl att din kunskap och tycke för inredning är att lita på:)
Ha en fortsatt skön helg...
Kram
Marianne

emilias gömmor... sa...

Det var en snäll herr Blanka! Mums med jordgubbar och glass!

Kram Mimmi

Susanne sa...

*S* Ja vi kvinnor som gillar inredning är inte lätta att ha att göra med. Det gäller att ha en snäll och tålmodig man : ) Ha en skön helg!

rustik charm sa...

Hej hej.

Bra att han gav med sig då:)Ska bli spännande att se köket. Musmigt med jordgbbar:)

Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Lisas torp sa...

Vilken tur att herr Blanka kan ändra sej, för vilket lyft med egentillverkade köksluckor!! Jag kan bara tänka mej hur fint det blir!

Vilka ljuvlia sommarlovsbilder - de innehåller ju allt..!
Ha en skön helg!
Kram
Lisa

Marie sa...

Hihi, kan se Niclas framför mig när du berättade att du hade ångrat dig! Tur att både du och jag dock har otroligt snälla och förstående män, det kommer att bli superfint Mia!

Härligt somriga bilder. Kan behövas i detta bedrövliga väder, regn så långt ögat kan se.

Ha det bra, vi hörs på mail till veckan.
Kramar Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Vilken make du har. Min skulle bli skogstokig om jag hade gjort något liknande:)Så spännande att få se hur det blir.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena, The Swenglish Home sa...

Åååh, nu blir jag ÄNNU mer nyfiken på ert kök! Men fint, det blir det garanterat, och ibland måste man ju följa magkänslan, och då får våra kära lita på vår känsla... ;-D

Så härligt somriga bilder!

Kram och lycka till med luckbyggandet!
Helena, The Swenglish Home

Vita små hjärtan sa...

Å vad spännande att se ditt kök! Ja det är tur man har snälla gubbar!
Så underbara bilder!!!!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha

Arja sa...

Hej! Jösses, vilket fint hem du har och vilka fina bilder. Har suttit här ett tag nu och bara njutit av allt fina. Och bilderna från Danmark, där var det mycket fint man ville ha. På min vill HA lista finns oxå ett zinkbadkar.Skulle vilja ha det i mitt växthus :O)

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Håller med dig, jag saknar också känslan av sommarlov och att bara vara!! Tänk om man kunde ha råd att ha det så.. kanske någongång.. ;) Ska bli spännande att se hur det blir med köksluckorna!
Underbara bilder du visar som alltid!
Kram /Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Blankis, du undrade om ett beslag, jag tror jag vet vad du menar, är det inte med på bilden med beslag jag visar fr butiken i sista synliga inlägget på min sida tro??

Tjingeling fr Nordingården, hoppas du/ni haft en skön helg! Mari.

Limetwig sa...

Gu så ljuvliga bilder!!!
Ha det bäst! Åse

sylvie france sa...

tes photos sont magnifiques !!!! superbes , I love your blog !

Millas hem sa...

And a lovely weekend to you Mia!
The pictures...wow lovely!:)

Hugs Camilla

Fro (Idyll på landet...) sa...

Nydelige bilder! :)

Klem

Laila sa...

Du har fått så många kommentarer, men jag tar mig ändå tid.

Dina foton är så fina. Jag känner doften av blommor och bär ända hit när jag tittar på dom.
Så vackert ♥

Unknown sa...

Hello Mia! Your photos are so lovely, as always!!! The lilly of the valley is done blooming in my garden...it is one of my favorites!

Your kitchen sounds like it is going to be amazing!! I can't wait to see it!

Have a wonderful week ~

Hugs,

:) T

Unknown sa...

*skratt*

Mia du är för härlig!! Klart man ska göra precis det som hjärtat säger men jag kan ju förstå din makes gruffanden....*ler* Javisst är han snäll(måste ha ätit många pepparkakor i julas;)

Ha det gott och superkramar från Pia

Eveline sa...

Så fina bilder!
Är så svag för silver och glas ihop.

Blev väldigt sugen på jordgubbar nu...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.