tisdag 8 juni 2010

Rosen ~ The rose

Det känns som dagarna, och veckorna rusar förbi, alldeles för fort... Då och då får man dra i handbromsen... och njuta lite. Idag när jag kom hem från mataffären såg jag denna utslagna gräddvita ros. Jag borde skynda mig in med kassarna och börja laga mat, men bestämde mig för att det fick bli ett sånt där drag i handbromsen... bara för några minuter. Jag sniffade, likt Ferdinand, på rosen och bröt sedan försiktigt av kvisten och tog med den in.

Den hamnade i en liten vas bredvid ett av mina Danmarksfynd, en porslinsburk med texten Sagomel.

Tusen tack för alla fina kommentarer!
Glöm inte att dra i handbromsen då och då...
Kram
Mia
-Y

37 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Sött...
Oååånää, då drar allt i "bromsen" då & då:)...ha de gött..
kram..Pia

Laila sa...

Etter alt snekring og arbeidet med drivhuset, bestemte jeg å bremse i to dager fra alt som skal gjøres i hagen, det holdt nesten i en og en halv.
Men det er jo mest kos og jobbe i hagen.
Klem Laila

Vit som snö sa...

En viktig uppmaning att dra i handbromsen... Annars missar man ju såna ljuvligheter som en sån vacker ros till exempel!
Såå vacker den första bilden är!
Jaa, det är ju alla dina bilder men den var något extra!
Ha det gott Mia!
Kram Cilla

REDNEVAL sa...

dobrý den,
ráda se koukám na váš blog...
Dnes jste to tak krásně napsala o té ruční brzdě!!! Nezapomenu na to a také ji občas vytáhnu.
Mějte se moc hezky..
Jarka

Elzinha Biscoito Fino sa...

Olá Lili teus post são tão lindos que falta lugar para comentar.Parabéns!!hoje a visita é para matar saudade pois voltei depois de algum tempo.
Beijos Elza.

Marie sa...

Godmorgon!

Oj, har du redan rosor som blommar. Ljuvligt vackert och underbara bilder!

Visst är det viktigt att stanna upp och inte glömma av att njuta av livet som är just här och nu, det har jag definitivt just gjort nu. Och idag är ju jag och barnen dessutom lediga och vi har inga planer alls, det bästa som finns!!!

Ha en bra dag Mia, vi hörs!
Kramar Marie

LOPPISLIV sa...

Så ljuvligt med blommande rosor, klart man ska dra i handbromsen ibland, Bra gjort Mia!!! Och bra också att du påminner oss, för visst glömmer man det ibland i vardagens stress. Lät så fint när du beskrev, finns ju en dikt som lyder, Take the time to smell the roses....och precis det gjorde du :-)) Underbara bilder!! Kram Paula

helle sa...

Så smuk en opstilling, Mia. Rosen og hortensiaen klæder hinanden så godt med deres sarte farveskala.

Håber din dag bliver god!

Helle:))

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..rosen och den där burken från Danmark..
Du, att det ska vara så förbaskat svårt att dra i den där handbromsen, måste öva mig..fniss..
För det är viktigt, att stanna upp , njuta en stund..
Kraaam Anette

Iva sa...

Mia dear, you're right, all just in a hurry and forget to enjoy little moments.
Beautiful days full of sunshine
Iva

Lisas torp sa...

Vilken ljuvlig ros ...och till allt det andra vackra! Så romantiskt alltsammans!
Lisa

Rose Garden Malevik sa...

Skönt att det finna andra som e lite galna i rosor :)¨
Undra va hon skriver på kinesiska :)
Ha en fin dag
Håkan

Mitt hvite hus sa...

Vakkert bilde...og nydelig den sagomel krukken.. liker disse krukkene så godt...


ja en må bremse opp litt og nyte...

klem O=)

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful flower...the rose!

I got a smile when I saw the Chinese reaction (how to understand...???), but the translator translated every word or phrase!!!

Have a nice day! Many hugs, Ingrid

Rummet för välbefinnande sa...

Så härligt att höra att du bromsade.....
Det är sånt som gör mig glad, när man mitt i allt bara stannar upp och liksom tittar sig runt och blir medveten om allt underbart. Då uppskattar man det nästan lite mer faktiskt!
Helt fantastisk bild på rosen där.....
Jag älskar ju blommor jag också, och just rosor är något extra.
Idag ska jag handla det sista inför studenten imorgon. Kan säga att de här dagarna går fort just nu....

Ha en fin dag Mia och sköt om dig!
Kram på dig sötis!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei snille!
Jepp, håndbremsen burde vært brukt oftere, en livslang læring er jeg redd, men åhhh, slike øyeblikk er fantastiske. Man lever bare en gang og såvisst bør man ta seg tid til å nyte.
Nydelige foto hos deg som får mitt hjerte til å gjøre et ekstra hopp!

Varme klemmer

Anonym sa...

Brukar dra i handbromsen när jag är ute på mina långturer!

Jag har ett par ställen ute i våtmarkerna där jag stretchar under min framfart med högsta växeln i dojan.

I våras hade jag också en naturruta som jag följde växtligheten med spänning.

Vilken ljuvlig ros kan nästan känna doften!

Dina bilder är som alltid mycket njutbara!

Kram Renate

Hanne Valkoinenleinikki-blogi sa...

Har du redan rosor som blommar, men de är så fint. Du har ljuvliga bilder.

Ha en fin dag, Hanne:)

Ett Vitare Hem sa...

Här är en till som tar några minuter ibland mitt i allt annat man behöver det så väl.
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

gamla skolan sa...

Jag försöker också att dra i handbromsen ibland ! Det är viktigt !! Helt ljuvlig ros och som vanligt ljuvliga bilder ! Kramar Susanne ♥

Anonym sa...

Beautiful roses.....Kathy

Vintage House sa...

Ja visst måste man dra i bromsen men ack så svårt man vill ju så mycket...
Älskar dessa proslinsburkar med svart text:)
rosen är ljuvlig
kram
sandra

Margareta sa...

Vilken fin bild på rosen. man ser regn el.dagg-dropparna och nästan känner doften.
Porslinsburken är underbar.
Som sagt, vi får inte glömma att stanna upp.

Ha det gott!
Kram Margareta

Änglarnas hus sa...

Vilken bild!..Så fin!.. Nu längtar jag verkligen tills våra rosor kommer i blom!

Ha det gott! Kram sanne

[ c o y o t e ] sa...

Vacker Mia!
Take the time to smell the roses....

Imorgon efter skolavslutningen ska jag dra hårt i handbromsen ; )

Ha det fint!

♥Mia

kullervilla sa...

Helt ljuvlig bild. Blir allt lite avis rosor som blommar :=))
Kramiz//kullervilla

a.l. sa...

Vackert =)

Vita små hjärtan sa...

Så vackert Mia!!!!!
Finns väl inget vackrare än rosor!!!!
Ha en fin junidag!
Kram Agnetha

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Your photos are so stunning....sometimes I do not even translate because the images are enough for me....so beautiful..thank you! Chrissy

Black Iris sa...

Dra i handbromsen borde man som sagt göra lite oftare.
Tyvärr dröjer det ett bra tag innan mina rosor blommar.

Maidi

Unknown sa...

Hej Mia!
Så rätt så, man bör nog dra i den oftare. Just nu springer jag runt som en skållad råtta för jag ska ha frilandsjournalister här på lördag.....pirrigt.
Kram Anna

Reginas Cottage sa...

hi mia
just wonderful!!!!
i love the pictures,they are so great
have a nice evening,
kram regina

Unknown sa...

Hej

Ibland är man väldigt dålig på att dra till handbromsen.
Man konstaterar bara att tider rusar i väg.
Ha det bra
Kram

LIVS LYST sa...

Herlige bilder her inne nok en gang! Det er skjønt med tørkede hortensia og den friske rosen er jo ikke dårligere. Herlig at det er sommer og at vi kan gå ut i hagen og plukke inne ferske blomster!

Ha en fin dag!
Hilsen Liv

Helen sa...

Hej!
Vilken otroligt vacker bild du har tagit, så finstämd och härlig färg. Man blir varm i hjärtat av den. Ha en fin helg.
Kram/Helen

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Heisann! Som alltid nydelige bilder. Utrolig vakker den kommoden med små skilter på. Åå, elsker syriner, en hærlig duft..
Ønsker deg en rolig og deilig dag:))

Gail sa...

Your photography is lovely. I look at it when I need to be blessed with a feeling of peace.
Carolleegail
Virginia, USA