fredag 25 juni 2010

Jordgubbar ~ Strawberries

Midsommar - en av de bästa tiderna på året, tycker jag! Vädret är precis som man kan önska, blå himmel och en strålande sol.
Jordgubbarna är inhandlade. Herr Blanka gick och handlade medan jag stod med målarkläderna och jobbade med köksluckorna. Jag har lovat att inte gå omkring i målarkläder hela dagen, utan kommer att ta på mig mer passande kläder för dagen... snart, hihi.

En liten köksglimt. Herr Blanka hade ett par önskemål om köket, och ett av dem var att få en 90 cm bred spis. Det fick han, så klart. Här skymtar den, våran Smeg. Bakom ser man lite av de nyuppsatta kakelplattorna. Vi valde en gammaldags modell monterat i halvstensförband.

Jordgubbarna ligger i en skål som jag tycker är så söt. Den är från Greengate

Jag önskar er en riktigt Glad Midsommar!
Kram
Mia
-Y

40 kommentarer:

It's me sa...

Wauwwwwwww.......Mia....you smeg is amazing !! great pictures !!! happy summer days......love ...Ria.....

trudette sa...

I have fallen in love with it , it's beautiful !

Laila sa...

En riktig god midtsommer til deg og dine.
Klem Laila

bakom berget sa...

Sååå vackert! Hoppas ni får en fin midsommarafton!
Kram Åsa.

Anonym sa...

Avundsjuka Agneta måste tillstå att den spisen även hade passat bra hemma hos mig, hälsa 'herr man' det!!

Rumour has it sa...

Great SMEG!! I want to have a similar one as well :D
Happy weekend to you.

(eddas) sa...

Flott SMEG:)
kos deg med jordbærene:)
eddaKlemmer

LOPPISLIV sa...

Ohhhh Mia...sitter här och dreglar, hihihi för en sån fin 90 cm Smeg spis vill jag också ha, såååå snygg!! Vackert kakel också, för att inte tala om greengate porslinet, så somrigt och sött, passar bra dagen till ära. Önskar dig och familjen en ljuvlig midsommarafton. Kraaam Paula

gamla skolan sa...

Vi har också en Smegspis 90 cm bred , men vår är svart och är en gas spis . Vi är jättenöjd med vår , hoppas att ni blir lika nöjd med er ! Önskar dig en riktigt fin midsommarafton vännen ! Kramar Susanne ♥

Unknown sa...

Trevlig midsommahelg önskar jag dig Mia!

Kram Pia

Vita små hjärtan sa...

Å så fint!!! Snyggt kakel...
Ha en fin Midsommar med de dina!
Kram Agnetha

@nne sa...

These strawberries look really delicious. Happy to discover your blog. Sincerely, @nne

Anne Marie sa...

such a simply lovely photo!

Rose Garden Malevik sa...

WooW......en sån spis vill jag ha:)
Ha en fin helg
Håkan

Country Hill sa...

Men jisses så läckert den spisen och det kaklet!
Ert kök kommer att bli supersnyggt
ser fram emot fler bilder.
Ha en fortsatt fin Midsommarkväll!
Kram Lena

Anonym sa...

Vad du visar roliga glimtar från köksprojektet. Vi har oxå en SMEG med bred häll och gammeldags ugn. Det har jag inte ångrat en sekund, matmamma som jag är. Jag njuter verkligen av att kunna laga mat vid en förstklassig spis :)

Längtar tills ni blir klara och jag får se mer *fniss*

Kramen till dig
Lena

Laura @ 52 FLEA sa...

Gorgeous and those bowls are charming too! Happy weekend! :)

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas du fick en fin midsommarafton!
Ha en finfin dag idag!
Kramis/LenaS

Mitt hvite hus sa...

Herlig... ville ønske deg en fin midtsommer helg..

klemmer O=)

Unknown sa...

Åh så ljuvligt det ser ut att bli! men herrejösses vad är det för underbar ugn? Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Jäklar i min låda, detta kök kommer bli så snyggt! Vilken helläckersmegspis och passande kakel, mycket smakfullt! Och så den skålen med jordgubbar, vilken bild! Ha en fortsatt bra midsommarhelg!!

Ja, visst var det en bra bilaga till Aftonbladet i helgen, jättemycket och BRA loppistips !

Mari, från hon du känner: )

Anonym sa...

Hej, Mia!

Här har jag haft bråda dagar och en liten 4-åring som gäst som stannar till söndag eftermiddag. Hon kräver en hel del av mig får agera lekkompis b l a. Kommer att ha henne varannan helg t o m första helgen i september.

Wow så läcker din smegspis är och kaklet är så vackert.

Hoppas din midsommarafton var till belåtenhet. Fin motion fick jag tills med Sessan Nellie runt midsommarstången.

Ha en fortsatt bra midsommarhelg!

Kramar Renate & Nellie

marita blücher sa...

Hej Mia,
Så roligt att du tittade in och tusen tack för din som alltid lika rara hälsning. Vilket spis och vilket kök ni kommer att få - förstår att processen innan allt är på plats är jobbig, men det kommer att bli toppensnyggt.
Önskar dig en härlig vecka och ser fram emot fler bilder allt eftersom.
Kramis/Marita

Helen sa...

En inbjudande syn med jordgubbar i Green Gate skålar, verkligen sommar. Härlig spis. Fortsatt fin helg.
Kram/Helen

Susanne sa...

Den spisen hade min make "Mats Kocken" gärna lagat mat på : ) Förresten, kika gärna in hos mig och delta i utlottningen av kökshanddukar och förvaringspåse.

red ticking sa...

what a charming blog you have... love the bols and strawberries... smeg and all.... xx pam

Hem och Lycka sa...

Mm, så gott och det ser jättefint ut i köket!

kram Mia

helle sa...

Kan ellers ikke lide står, men må sige at dette Smeg er formidabelt. Tillykke med det, ven!

Kram Helle

Unknown sa...

Vilka underbara middagar kommer inte att tillberedas på denna vackra fina spis!!!!!

SÅ härligt att köket snart e klart!
Nyfiken så jag spricker!!!!!

Visst är det väl bästa tiden på året som vi upplever just nu!
Så grönt och härligt!

Ha det gott vännen
Kramisar Jeanette

Anna-Malin sa...

hej!

så glad jag blev av dina fina ord hos mig! tack!

här hos dig får jag stanna en stund och bara njuta av allt det fina...

kram
anna-malin

MormorRuthsAnn sa...

Hej Mia!
Jag har allt varit inne och kollat in ditt stora projekt men inte lämnat något spår efter mig..

WOW säger jag bara....vilken urläcker spis!!! Ditt kök verkar bli helt ljuvligt!! Skall bli himla kul att se hela, nyfiken är jag!!!

Hoppas allt är bra med dig Mia, här är det bara fint... Har en liten kille nu som är såå himla charmig. Han säger WOW åt massa saker och DÄ är ett annat ord han använder flitigt och då även pekar på det han menar. Han gullar runt och är allmänt mysig.

Idag var jag iväg på en loppis med en god vän och hennes loppistokiga sambo och deras 5 veckor gamla bäbis...trodde jag skulle fynda massor men jag kom hem med en stor glasburk med gamla flöten i...visserligen var jag nöjd med mina fynd men hade hoppats på mer. Hinner du runt på loppisar nu när du jobbar med köket i massor?

Jag såg att Marie skall starta en liten butik!! Superkul för henne. Antar att du tänker åka dit när hon premiäröppnar, eller? Kanske vi kan slå följe dit? Det vill jag absolut inte missa!! Jag är dock upptagen den 9-10 augusti så jag håller tummarna att det inte blir de dagarna.

Varm kram Mia i sommarvärmen... Hoppas du hinner njuta lite emellan penseldragen.

Ann

Solsjö - Under en vind sa...

Läcker spis!!! Ni kommer att njuta av ert kök till fullo efter allt slit och då få lön för mödan! Ser fram emot att få se mer och mer!

Hoppas att er midsommarhelg varit härlig med mycket mys! Här kunde vi inte önska mer!

Stor kram till dig!

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, hoppas din midsommar blev underbar. Nu blir jag så nyfiken såå på ditt fina kök, vill se mer såklart hihi. Kram på dig/Ingela.

Heidi sa...

Lovely!!!!and the bowls.

Nina sa...

SMASHING!!! I LOVE IT:)

Black Iris sa...

Midsommaraftonen är över för den här gången men jag tror att väldigt många fick en av de bästa på flera år eftersom vädret var ljuvligt på många ställen.
Ljuvlig Smeg också!!!!!

Maidi

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia sa...

I found your blog via Lulu and just wanted to say it's gorgeous! Have a wonderful day!
Kristin

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.