tisdag 23 september 2008

Vila

Så var redan en ny vecka igång igen :) Helgen var hektisk med långa dagar i simhallen och det blev varken tid för pyssel eller något målande. På söndagen drog både jag och dottern på oss någon bacill och igår blev det sängläge för bådas del. Vi är hemma idag också och vilar upp oss, för min del mestaldels liggande här i dagbädden, tittande i min halvt sönderlästa Franske Stemninger, med en kopp te. Dottern bläddrar i sina favoritböcker eller tittar på barnprogram :)

I trädgården finns numera en mängd nypon från sommarens rosor...

Här ligger några på ett zinkfat tillsammans med en massa stearinljus.

Det är svårt att fota nu, det märks tydligt att dagarna blir kortare och ljuset allt svagare. September månad börja lida mot sitt slut.
Vill önska er en härlig vecka!
Kram
Mia

73 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Bilderna är ljuvliga!! Stämningsfullt rum och så mysigt!!

Kram

Marina sa...

Ser ju riktigt mysigt ut att vara lite sjuk i den bädden. Ljus och nypon är bra att använda till arrangemang nu.
Krya på dig/er!

Jenny Oak Fae sa...

VACKRA bilder!

Hoppas ni kryar på er snart, själv har jag varit kass i 11 dagar nu..!

KRAM, Jenny

<3

"M" sa...

Mysiga bilder från dej...krya på dej...jobbigt...jag har haft en dum bacill i fyra veckor nu....så trött på det...

Emelinda sa...

Jag fullkompligt älskar ditt hem. Jag vill också ha vitt & med gamla fina prylar. Men så har man ju en karl som bara vill ha svart och antikbets överallt. Dessutom kostar det ju att byta ut allt ;)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mysiga bilder! jättefint att lägga nypon tillsammans med ljusen!
Hoppas ni mår bättre snart!
kram.

Tidsmästarinnan sa...

vilka mysiga bilder!
Ja, det är så tråkigt med de korta dagarna, lite jobbigt att ha hela den mörka tiden framför sig nu tycker jag... Många blockljus blir det!

Krya på er töser!

kram från en bacillis till

Sjöboden sa...

Hmm.. inte kul med bacill ;-/
Du arrangerar alltid så fint. Mysigt med ljusen och madonnan o nyponen!

KRAM C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga bilder! Fint med nypon!
Ja nu är det riktig höst, men idag känns det lite varmare och solen lyser, och det är så härligt!
Det är svårt att fota på kvällstid, så nu måste man passa på när det är solsken och ljust på dagen...
Krya på Er bägge två!
kram
Marie

Annas skattkammare sa...

Så mysigt du ordnat för dig nu när du blivit hängig. Bilderna är jättefina! Franske stemninger skulle jag också vilja ha..
Krya på dig Mia! Kram /Anna

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!
Jag är hemma jag med..
Är dunderförkyld..2 av barnen är hemma med..vi har myst i saoffan kollat på oprah..ätit glass och choklad..
Nu ska vi se om vi kan få i oss lite lunch..som tur var så hade jag chicken nuggets i frysen..bra och enkelt..

Håller med att det blir svårare att fota nu,,Det blir ju inte så bra med blixt..

Ha det så bra.. och krya på dig..
kram anna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så mysigt det ser ut! Ett perfekt stället att kurera sig på.

Krya på dig!
//Jill.

rosenfröjd sa...

jättemysigt med ljusarrangemang o en soffa man bara får lust att krypa upp i!

kram/
¨M¨

Änglahem sa...

Stackare!! inte roligt när de elaka bacillerna drar in i huset...

Men där ligger ju du så gott så!

Har du nypon? Jag tycker att du borde ha länsat buskarna vid det här laget på blommorna!! Hur många buskar med rosor har ni? Nu får jag snart få tummen ur på allvar och masa mig upp till er. Vi kan väl spåna på något lämpligt datum?

Krya på er bägge två!!
Kramar i massor, Ulrika (ja så dom räcker till både dig och A)

Ps. Hur mår Kanin?!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej älskade vän!!!

ingen fara alls.Bakelserna har legat färdiga ett tag.bara jag som inte fått tummen ur att posta dom....hihihi...fick nästa ta en lastbil till posten sist.Massvis med paket som skulle iväg.Men så är det ju att bo på landet.då får man samla ihop massvis med ärenden på samma gång.Tråkigt att ni blivit förkylda men så är det ju nu.Går själv omkring å snörvlar..det vill liksom inte bryta ut.Men tur är väl det.....

Jättefina bilder......mysigt nu när man får tända ljus.

Kramelikram Nilla

♥ Fyra årstider sa...

Nypon är fint, det skulle jag vilja plocka in. Tack för fina kort.
Kram Lotta

inga Heiddal sa...

Hej!!
Wow... dit hem ser helt underbart ut!!Och vagnljuskronan er so *flott* Ha en trevlig tisdag . Klemms INGA

Anonym sa...

Krya på dig och dottern.

Här är det en vacker höstdag, hoppas ni har lite sol med som kan kurera er

Kram LEna

Liza i pepparkakshuset sa...

Hoppas ni kryar på er! Ser ganska mysigt ut dock att ligga sjuk hos er ;)

Kram Liza

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hoppas ni kryar på er!
Så fint det blev med nyponen i zinkfatet.
Kram och krya på er/Irene

Gårdsromantik sa...

Så stämningsfulla bilder - speciellt den sista med madonnan och ljusen!

Kram maud

Skatan sa...

Hej!

Ni har verkligen ett hemtrevligt och personligt hem. Det är alltid kul med nya inlägg från dig!

Önskar att ni kryar på er snabbt, snart, nyss... ;-)

Kram,

A.

Country French Antiques sa...

Absolutely stunning!
What a beautiful and warm room.
You are very talented!!!

sabina sa...

Nästan så jag får lite julstämning av din ljusbricka! Den är så fint dekorerad!

Härlig överraskning du fick av din man!!! Sånt ger dom pluspoäng! Som en väninnas man brukar säga... minuspoängen samlas nog ändå! ;)

♥ Pia... sa...

Mmmm så stämningsfullt..du lyckades ..igen:)..vila ..ja det behövers ibland..så vila du ..och njut av den där sönderlösta boka:)..själv siter jag och njuter av vakre hjem..har min vilodag idag..heeeela dagen..har varit ute och gått i skogen med selma såå ljuvligt skönt väder..jag plockade lite mer av de där kranstillbehören..bra att ha sen när det ska skapas till julen :)..se där ja nu var det julsnack igen från mej..jag kommer in på julen såå ofta..vill ju njuta av september nu först...krya på er du och dotter..Kram..PIA

Emmas Vita Hus sa...

Vackra bilder du visar! Håller med om det där med att fota i det här ljuset, det är svårt när inte solen är framme...

Om du vill är du välkommen att vara med på utlottning av lite köksredskap från Rice hos mig.

Kram!

Hem och Lycka sa...

Du tar så fina bilder! Så vackert rum! Krya på er, kram!

Dalatorpet sa...

Krya på er :-)

Lilla Blanka sa...

Emelinda jag kan inte nå din blogg, det ser ut som den är borttagen? Kram på dig i alla fall och tack snälla för din gulliga kommentar!

Mia

LillaFlisan sa...

Alltid lika vackra bilder!
Krya på dig!!!
Kram Flisan

Eva Agnes sa...

Mysigt med ljus, nypon och dagbädd. Krya på dig, vännen.
kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mamma C sa...

Jättemysig bild du tagit. Ni får krya på er du och dottern.
Kram Mamma C

Sara Mårtensson sa...

Superfina bilder du visar!! Krya på dig/er!

Kram

Inspiration i vitt sa...

Det syns på dina bilder att du sprider värme, både konkret och känslomässigt.
Inge vidare att vara hemma och vara sjuk men det brukar inte bli så ofta precis, skillnad var det när mina flickor var små.
Det lyser så fint hos dig och bara mysiga textilier har du att gosa in sig i.
Kram på dig/Ingela.

Skomakartummen sa...

Tråkigt vara sjuk men det ser mysigt i alla fall hos er. Många goa kramar Sari

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Inte roligt att vara hemma och vara sjuk, men din hemmiljö är så mysig och skön! Du kurerar väl dig och dotra ordentligt! Jättevackra stämningsfulla bilder!
Massor av krya-på-er-strålar!!!
kram
nina

Mitt hem i Frankrike sa...

Aj da krya pa dig!! harligt det ser ut hemma hos dig, oh vad jag skulle vilja ha din bok att bladdra i.

kram

Katja - Bag End sa...

Oh wow, such a lovely room. I really like the couch and the candle chandelier.

Eva sa...

Ja, vad skall man säga...
Allt är väl redan sagt antar jag.
Så genomtänkt men ändå så varmt och mysigt.
Vad kostar en guidad tur;o)

Krya på dig och tösen din.
Kram Eva

Krusidull sa...

Krya på er
Kram
Krusidull

Viola sa...

Hejsan, vilka ljuvliga bilder. så stämningsfulla, jissis vad folk är krassliga nu på bloggen, krya på er kramar ifrån mig, kramis VIOLAN

Julia sa...

fina bilder!

Brunkullan sa...

Å så ljuvligt!
Ljusbrickan särskilt:)

Susanne

Living by Milla sa...

Hoppas du piggnar till snart - du har iaf ett mysigt ställe att kurera dig på.;)

Stor kryapådigkram!
Camilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och tack för din kommentar hos mig!
Ja mörkret kryper allt närmare.Men här uppe i Norrland så har vi ialla fall ganska ljust - ännu.
Din "franske stemninger" är väl bläddrad.Jag har inte ens hunnit köpa den:O
Krya på er Kram Viveka

Radhusdrömmar sa...

Mysig ljusbricka du gjort och så fint med madonnan bakom.

Ja visst är det svårt att fota nu när det blir mörkt fort på kvällarna.

Hoppas att du mår bättre!

Kram Johanna

LillaFlisan sa...

Ligger här i sängen med datorn på kudden och kollar på svt-play.Det är riktigt långtråkigt och innan jag ska stänga ner datorn så ser jag att jag fått 5 kommentarer på mitt senaste inlägg... Efter att ha läst era varma generösa och roliga kommentarer så känner jag mig genast sååå mycket friskare och GLAD!
Tack snälla du för den!
Jag är så lycklig över att jag börjat blogga, inte kunde man väl tänka att man skulle "träffa" på så många nya bekantskaper som berikar en vardag både med inspiration , glädje och faktiskt vänskap i bland!
Krya på dig!
Massor med kramar från Flisan

Hem och Lycka sa...

Jo, vårt reportage var i bilagan som heter Söndag, nu i söndags. Men nu kan du även se det på nätet, klicka in hos mig och klicka på bilden i vänsterkanten så kommer du direkt dit.

Vad konstigt med ditt reportage, har du fått nåt datum? Märkligt! Hoppas det kommer inom kort! kram

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vilka vackra stilleben du visar!
Åh, hos dig skulle jag känna mig väldigt väldigt hemma och harmonisk. Ser så mysigt ut! Ha det fint /Kära Stina

Anonym sa...

Tack söta rara för dina gulliga ord hos mig. De värmer så gott. Jag har varit väldigt passiv på sistone och orkar inte blogga lika mycket sen midsomras. Renoveringen hos oss har tagit alla mina krafter. Vi har nu anlitat en av landets största advokatfirmor och äntligen efter 7 månader börjar det hända saker.
Tråkigt att ni drabbats av "baccilusker" - hoppas det inte blir långvarigt. Var rädda om er!
Massor av kramar!
Randi

Karin Lindström sa...

Hej Mia!

Nu blir jag jätte stolt att du varit hos mig och lämnat en sån rar kommentar. Och så skämms jag lite för jag är ofta inne och kikar hos dig, men har nog aldrig skrivit något. Din blogg är så underbar och du visar så fina bilder och saker så jag liksom häpnar och kommer av mig! Det är verkligen inte för att jag inte gillar det du gör utan tvärtom jag blir mållös!

Jag hoppas du provar kakan för den är verkligen god, och tack för din kommentar. Du har gjort min dag!

Många vänliga hälsningar,
Karin

Sea Angels sa...

Hello Mia have you recovered, sound like it was a hectic few days, anyhow it is nice to have some quiet time to read a nice book or to dream a while.
I agree the nights are drawing in and we are noticing that the days are becoming shorter, I love this time of the year, but I really miss the long light days of summer, and it does make blogging that little bit more difficult. Have a lovely week
Huhs Lynn xx

decomarta sa...

wow! Your house is so beautiful! All the elements - pillows, throws, chandelier and other decorative details create a unique whole that I'm simply envy you! I will look here often in search of inspiration.
Greetings from Poland!

Marie sa...

Hejsan vännen!
Hoppas att både du och dottern snart är friska igen. Själv är jag pigg och kry igen, så imorgon blir det till att jobba igen.
Så mysigt det ser ut på bilderna, min Franske Stemninger är också ganska väl läst vid det här laget, hihi.

Största kramen till dig Mia!
Marie

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Usch då, inget vidare att ligga sjuk, jag har varit sängliggande en vecka men nu är åter på benen:)
Vacker stämning du har där hemma, mysigt med tända ljus i höst mörkret.En kopp te kan nog hjälpa när man är sängliggandes:)
Krya på dig!
/S

Ljuva ro sa...

Så stämningsfullt o mysigt!!!

Sara sa...

Tack för att du alltid visar så inspirerande bilder.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Det ser jättemysigt ut - nästan så man längtar efter en bacill! Men man vet ju att när man väl ligger där så är det inte alls kul. Stackars Er!
Krya på Er!
Kram Annika

MODERN COUNTRY sa...

Neimen lille vennen har du blitt sjuk du. Da må vel den beste medisinen være ei nydelig bok og noe varmt godt og drikke. Det kan jo være mysig det! :)) Sjøl har jeg bare sittet med nesa i sybøker, trådene flyr omkring og jeg har flere ideer enn timer på døgnet. Men sånn er jo dagene. Noen går ned mens andre går opp.
Håper imidlertidig du føler deg pigg i morgen vennen. Ha en riktig god natt, drøm søtt og riktig God bedring!! Puss och kram ;)

Ps: Kjempekoselig bilder med mye varme!

Krusidull sa...

Kollade in din tv bänk... du ser jag har rätt,, dags att börja designa, superbra lösning när det satt ihop med murstocken.
Kram
Krusidull

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Hoppas du mår bättre nu. Ja visst ska det bli roligt att träffas igen. Gud vad jag längtar nu. Nej jag har inget hört om vad det kommer att kosta ännu. Oj vad jag har haft mycket att ta igen här på bloggarna. Vad härliga bilder du lagt ut, man bara njuter av allt du visar. Din vackra dagbädd skulle jag gärna vila ut på. Och din gamla bräda med vit text på är helt förtjusande. Tror jag ska härmas lite...hi hi. Ha det gott. Kram //Paula

Emma sa...

Inte kul att vara sjuk, men alltid mysigt att bädda ner sig med en kopp te och en MASSA ljus.
Fina bilder.
Kram Emma

Evas Paradis sa...

Fantastiska bilder med såå mycket stämning!
Hoppas ni kryar på er dottern och du
Kram Eva

Designe sa...

Åh, det är så härligt med nypon!..
Ja, det är inte lätt att fota nu, ja i vissa rum går det riktigt bra!..men jag märker att vi knappt har nån sol på gården längre..
Ha en bra dag! Kram :)

Ann-Catrin sa...

Hej goa du!

det känns så kontigt men jag tycker mig känna dig på något sätt.. fast vi inte träffats.
Du berör mig och jag är glad att ha dig som "vän"

fast ni varit lite sjuka så ser det ju fantastsikt mysigt ut där och ligga i soffan och mysa.. ,äsa tidning och bara vara.. så vackert så vackert!

krya på dig fina vän!
Ann-Catrin

Ann-Charlotte sa...

Vilken underbar blogg du har. Mycket härlig insperation ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte sa...

tack så jätte mycket!!!! Du är alltid varmt välkommen hos mig.
Kramisar!
Ann-Charlotte

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så kjedelig å være syk, det eneste som hjelper er jo å hvile:o)
Håper dere fort er i bedre form.

Og du, nyper er vakker dekorasjon.
Ja det merkes at høsten er her.I dag har vi båret hagemøblene inn, mens det enda er tørt ute, snart kommer regnet har de sagt....

Og det er vel bare til å vende seg til å fotografere i tussmørket først som sist:o))
Ha det godt og ta vare på deg selv.
Klem

Magdalena sa...

ja du lager det virkelig vakkert... du er så god til å gjøre alt skjønnt i ditt hus....

an angel at my table sa...

Hej Lilla Blanka,

Här var det liv i luckan. Imponerad av antalet kommentarer du har till varje inlägg. Go girl! Härlig sidan med massor av inspiration.

Tack för din gulliga kommentar hos mig!

Kram Mari

My lovely cottage sa...

Oh yes!! I am so happy to finaly see some more of your home! Looks very good!

take care mia

yvonne

sara jon sa...

'性玩具,色情商品,色情,愛情公寓,色情,色情海報,色情小說,色情文學,色情色情片,色情小說,色情影片,情感花園遊戲,AIO約會之愛大廳,AIO,色情遊戲,色情約會,Dudu戀人性愛網絡,色情論壇,色情影片,Breeze成人網站,成人網站,成人平板電腦,Dudo成人網絡,成人,成人工作室, 18個成人,成人聊天室,聊天室,成人電影,成人圖片,成人海報,成人照片區,成人視頻,成人文章,成人微風區,成人約會,鄒光,大山雀,同性戀性教育中心,美女照片,美女,色情