tisdag 9 september 2008

Kedja och tags

TACK snälla för era kommentarer...alltid ger ni mig så underbar respons! Hur skulle jag kunna "låsa ute" någon av er..? Nej, jag tänker inte förändra något med bloggen, jag fortsätter precis som innan..och så besöker jag er så mycket jag hinner, utan att sätta någon press på mig själv. Jag hoppas ni gör desamma...att ni bara tittar om ni känner för det och att ni skriver om ni känner för det. Ni är lika välkomna oavsett vilket :)

Här är kedjan jag köpte på Lustyllt, lång och med vackra krokodilklämmor och små medaljonger...I spegeln skymtar ett bakbord jag fyndade för någon vecka sedan och under det ett par krukor med lejonhuvud, också loppisfynd..5 kronor styck :)

Jag pysslade ihop några tags i helgen, enkelt och roligt!
Jag har fått nya awarder också! TACK, Milla och tack Gerda! *kram*
Jag måste bara få tipsa om Gerdas fina affär i Sjöbo, Idémakeriet..en helt bedårande affär i bästa "Honning & Flora-stil"! Sedan har Gerda en jättefin blogg också..kolla in hennes fina arrangemangstips!

Bild lånad från http://www.idemakeriet.blogspot.com/
Ha en jättefin vecka allihop! Hoppas det blir lite höstsol i morgon, jag klänger mig envist fast vid sommarkänslan, och sitter fortfarande ute på verandan eller i växthuset :)
Bamsekram
Mia

70 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder med en massa fina saker! Skönt att höra att du fortsätter som tidigare, då blir jag och många andra glada! kram

♥ Fyra årstider sa...

Alltid så vackert hos dig. Fin hall.
Kram Lotta

idémakeriet sa...

Oj, vad snäll du är vännen.
Jag känner mig stolt över att få vara med på din blogg.
Jag ska skicka lite sol till dig för här är det kanonfint, lågom varmt, ibland lite regn och mycket sol. Jag kan tänka mig att ni vill njuta så länge som möjligt i den fina växthuset.
Soliga kramar Gerda

Hulda sa...

Virkelig fint med slike kjeder som man kan henge ting på, søte tags du har laget. :) Har en slik kjede jeg også, hengende over en vindusramme. Flott bilde fra idemakeriet.

Dalatorpet sa...

Ahhh tänk vad jag hittat till :-) kommer tbx

Sara sa...

Hejsan
Vilken fin kedja. Jag ska kika in hos Gerda, mycket inspiration där kan jag tänka. Tävling hos mig!
Kram Sara

Marie sa...

Hej gumman!

Så fint det blev med kedjan och vilka söta små tags du har pysslat ihop.
Vill också hitta ett sånt där fint gammalt bakbord på loppis.
Är det en utav dina superfyndade quiltar man ser där i spegeln? Jättefin!

Ha det allra bäst min goa vän! Vi hörs! Kramar Marie

Mamma C sa...

Mycket söta tags som du gjort. Vilka bilder du visar.
Kram Mamma C

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!!!


TACK TACK TACK för fina vinsten från dig! Vad glad jag blev!!

Inspirerad av dig skrev jag också om det här med kommentarerna, har sett att det är tankar som dyker upp på den ena bloggen efter den andra....man vet att man inte ska känna sig stressad men gör det ändå...

Så vackra bilder du bjuder på!

Vi hörs snart! Kramar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Underbar inspiration som vanligt!

Kram Annica

lottens vita och gröna sa...

hej på dig min vän! vettu idag är jag världens glaaste struttjejj, sååååå fina, största tack till dig din going! hmmm so najs, idémakeriet, ska dit och kolla! men hörru var hittar man bakbord, ohhhhh och är det danska lejonkrukor av tages krukmakare...nämen dra på trissor, så fina!
natti natt, jag har haft precis samma ågren som du...men kommit fram till ungefär samma tankar, surfa lungt, surfa kul och bli supergla...inte stressad och fylld av dåligt samvete nääääää!
kramililram lotten

rosenskära sa...

Du är en riktig "go'ing" Mia! Gläder mig så åt att du ska försöka fortsätta som vanligt! Du är ju en stor favorit!

Tack för tipset om Gerdas blogg, ska titta på den imorrn!

Sov sött/Lena

Jenny Oak Fae sa...

Vacker kedja & tags..!

ROLIGT att du tipsar om Gerda också, härligt med så kreativa människor!

: )

KRAM, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Du är så duktig på att pyssla ihop fina saker! så fint det blev med kedjan :)
Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej du lilla pyssel-fia eller mia! Jättefint med kedjan och tagsen. Härliga loppisfynd också! Min kedja hänger också över en spegel som jag spraymålade svart förra året tillsammans med ett loppisbord för en 50-lapp.
Fin inspirationssida du tipsar om!
Jag är så glad att du inte stänger ute oss :D
Må så gott!
kram och solstrålar till dig!
nina

♥ Pia... sa...

hallo hallo..och superduper tack för söt tag..och kort..du ger mej ideér att norpa av dej..om det går bra..ska ju fortsätta min bana inom marknadsförsäljningen:)..fast bara till jul..vi ahde sååå kul med den nu som var i helgen och sådan respons så bara därför bestämde vi oss för att vara med till julen oxå..det blir en gammaldags jul..miljön är bedårande vacker...och då så är allt givet..tack för alla fina ideér du ger mej..kan sitta hur länge som helst och beundra dina saker och skapelser..hoppas det inte gör nåt att jag norpar lite här och där:)...kram..PIA

Unknown sa...

Va härligt fina bilder du visar som vanligt...
Ja det är faktiskt goa temperaturer än så länge, bara njut så mycket du orkar.

Ha det gott, kram Pia

Skatan sa...

Puh, nu gjorde du mig tvärorolig för en sekund. Stänga ute? Jag måste ha slarvläst eller missat någonting i något av dina inlägg...hoppas du inte gör slag i saken! Jag vill ju kunna fortsätta att besöka din härliga blogg med alla dina idéer och upptåg :)

Stor godnattkram.

Viola sa...

GOD KVÄLL MIA, NU KAN JAG SOVA GOTT I NATT, DU FORTSÄTTER SOM VANLIGT OCH VAD SKÖNT DÅ BLIR JAG LUGN OCH FIN IGEN. HÄRLIGT LJUVLIGA BILDER, EN SÅDAN VACKER KEDJA STÅR NU PÅ ÖNSKELISTAN, VILKEN BILD FRÅN BUTIKEN, MÅSTE IN OCH KIKA, NATTI, KRAMIS FRÅN BLOGGISVIOLAN

Inspiration i vitt sa...

Ja tänk vad fint det är med de där kedjorna din var fin med medaljonger och så fina kort.Jag har en kedja men har inte hittat den rätta platsen än, det kanske kommer närmare jul med allt fint man kan hänga i då.

Ja visst har Gerda en fin blogg, har precis beställt lite grejer från henne så att jag inte för allt i världen får slut på allt pyssel.
Kram hela dan Mia
/Ingela.

Country French Antiques sa...

I just love those little things you do!!!

Anonym sa...

Gomorron vännen!

Eller gonatt för mig. Tog en extra natt på jobbet i natt då det var kris så nu ska jag strax hem o sussa.

Du fotar så fint med bilden man ser i spegeln. Jag älskar de där lejonkrukorna. Jag ha en jättedyr från NK som är blå. Men det går ju inte, ska måla den vit.....

Fina tags!

Jag har redan kikat in i idémakeriet, otroligt fin och inspirerande sida.....

Må så bäst idag

Kramiz Lena

Unknown sa...

Oh, I love the angel postcard and the dried floral wreath! You always have such lovely posts!

Mjuka sa...

Åh ett sådant bakbord är precis vad jag letar efter.Har ju flyttat till bostadsrätt som är typ byggd på 90 talet och det finns 0 plats för bakning här. FÅr använda mig av köksbordet!
kramkram M

Malin - I min trädgård sa...

Vad glad jag blir över att du tänker fortsätta som förut! Du har ju en sådan hääärlig blogg!!

Men vilka fina grejor du hittade! Krukorna ser ju jättefina ut! Och vilket fyndpris!

HA en bra dag Mia!

Kram M

Birgitta sa...

Hejsan, vilken jättefin blogg du har, så kul att få titta in här hos dej. Vackra bilder. Kram Birgitta

Mitt hvite hus sa...

Hei Mia
Herlig å høre at du fortsetter som før med bloggen din. det gledet meg veldig=) Du viser bare så utrolig flotte bilder av ditt vakre hjem . har jeg ikke sagt det før så sier jeg det nå. Du inspirerer med veldig mye med denne herlige bloggen din=)

Klem =)

Susanne sa...

Bra att du inte ska ha sluten blogg. Blir så tråkigt för oss som inte har kommit dit att vi kan pyssla och grejja så mycket. Talar för mig när jag säger att mitt i alla renoveringar får jag ork när jag kommer till en vacker blogg som din.
Kram.

Ann-Catrin sa...

Hej goa Mia!

Vilken härlig glimt från din fina hall.. och pysseltjejen nummer ett.. så söta tags på din fina kedja.. sånt där lyckas jag aldrig med..och kommer troligen aldrig heller "ler"
Krukorna är ju ett suprfynd utan dess like..likadant bakbordet.. de kan gå dyra dom på auktion!
En av dina fyndquiltar oxå ser jag...så fint!

Ha en fin dag trots gråväder!

KRAM
Ann-Catrin

Livet och träning sa...

Så fina bilder du visar som vanligt,så härligt att höra att du fortsätter som vanligt..
Ha det så bra kram ylva

Liza i pepparkakshuset sa...

Jättefint, som vanligt :)

Ha en bra onsdag
Kram Liza

Jes/Vita villa vila sa...

Hej världens raraste lilla Blanka!!!

Tack snälla vännen för den superfina lilla skylten av lycka! Jag blev såglad ska du veta - nu hänger den fint på en flaska rött :)

Stor kram!
Jes ♥

Liten Bod sa...

Så många fina bilder du lagt ut sedan jag var inne sist! Helt fantastiskt tjusigt ser det ut. Nu måste jag nog hem och pyssla lite :) Självklart kan man inte svara på alla inlägg när det börjar bli många. Det tror jag att alla förstår. Kram, Tina

Magdalena sa...

så mye inspirasjon å hente her.... takkk til deg¨¨¨~

Karin i Villa Grå sa...

Släpp sommaren, vännen - det är HÖST! *fniss* Förlåt, inte meningen att skrämmas, det är bara jag som själv stoooormyyyyser nu när det är rått och kyligt ute, det här är helt underbart!!

Bra att du fortsätter med bloggen som innan. Visst började du blogga för din egen skull, för att det var lustfyllt? Släpp då stressen över att inte hinna eller orka svara på alla kommentarer! Svarar man inte får man allt färre, men det är ju okej! Besökarna försvinner inte, de tittar ju in för bloggens skull, inte för att lämna kommentarer i första hand.

Tycker så mycket om din blogg och dina vackra bilder!

KRAAAAAAAAAAAM!

Karin

Sofie sa...

5 kr st?? Jag tror knappt mina öron! Vilket kap :) Som hittat.

Vilken söt kedja... och söta kort! Gjorde sig verkligen över spegeln :)

Tack för bloggtipset, ska kika in hos henne! Kram, Sofie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej vännen!
Alltid lika fina bilder ifrån dej...
Vilken tur att du fortsätter som vanligt, blev lite orolig där ett tag...
Jag var inne på Idemakeriets webb-butik, oj så mycket kul och fint det fanns där... måste nog göra en beställning på lite pyssel.
Verkligen Honning och FLora-stil, som du sa.
Det där hjärtat är ju underbart!

Så fint du har gjort med kedjan! Och Lustfyllt, jag blir skogstokig när jag tänker på att jag vill dit.
Jättefina fynd... ett bakbord! Nu blir det storbak kan jag tänka... hihi
Kram
marie

Hannis sa...

Vad glad jag blir att du bestämt dig för att inte stänga!
Du är en stor inspiration för mig!

Kram Hannis

Ps.Vackert pyssel!

Millas hem sa...

Hej!
Ja, jag hoppas iallafall att du är kvar som vanligt! Kedjan är kanonfin, har den själv, och så fint du pysslat. Krukorna är rena kapet, verkliga fynd! Visst blir man förvånad över vilka saker folk inte bryr sig om längre, men det räcker ju iofs att titta på sig själv, man tröttnar efter hand på en del av prylarna och vissa blir man fäst vid allt efter tiden går!
Håller med dig om Gerdas idemakeriet...så fint!
Kram på dig // Camilla

Eva sa...

Tycker jag känner igen det där mysiga bakbordet. Såg någon som hade fyndat ett sådant sist jag var på loppis;o)
Phu! Skönt att du stannar kvar och är sådär offentlig som du är idag.
Tror att det skulle bli tomt utan dig i cybervärlden.
I dag åkte vi förbi...såg du oss?

Kram Eva

Tusenfröjd sa...

Vilka underbara bilder du tar. Det där kortet med änglarna var ju bara för gulliga!
Tack för att du inte stänger bloggen... jag är ofta inne och läser men är lite dålig på att lämna någon kommentar... tiden räcker inte alltid till. Ha en fortsatt underbar kväll/ Liv

marita blücher sa...

Hej Mia,
Den där kedjan känner jag igen - hi,hi... och vilka vackra tags du gjort - du är verkligen duktig och har en jättefin känsla för det där lilla extra.
Tusen tack för din kommentar på min blogg och ha det så bra.
Kramis/Marita

Syster vit sa...

Oj oj vilka fina arrangemang du gör. Har flyttat in i vårt nya hus (tre veckor sen), har inte riktigt kommit till piffet än. Men det är sååå inspirerande att komma in till din blogg.

Annika Christensen sa...

Tyckte väl jag kände igen hjärtat.
Fina bilder du visar i förra inlägget. Kul och titta in till dig.
Annika

Noll54/Eva-Karin sa...

Vilka underbara bilder du visar!!! DU INSPIRERAR!!! Tackar!

Ha det så bra! Eva-Karin/noll54

♥ Pia... sa...

Hej..tack för tagen:)..kram ..PIA

Dalatorpet sa...

Ja vi ville inte ha vanliga namn :-) Wilson från ett tennisrack och Easton från en hockeyklubba... behöver jag nämna att vi gillar sport...

Hem och Lycka sa...

Visst ska vi ta en shoppingrunda hos Ingrid eller nån annanstans nån gång, tycker jag absolut! Vore skoj! Trevlig helg, kram!

Malin sa...

Hej vännen!
Alltid lika fina bilder här hos dig! Du är en stor källa för inspiration!
Om du vill så finns det något inne hos mig till dig!
Kram Malin

Ljuva ro sa...

Vilka fina bilder och blickfång! Jag lägger in dig på min länklista igen då jag upptagit mitt bloggande på nytt!

sabina sa...

Tack för tipset om den bloggen! Den verkar väldigt intressant! Kedjan var fin, den är både snygg och praktisk och sånt gillar jag!

My lovely cottage sa...

what a splendid idea these glass bottles, and what a lovely heart.
do miss your sweet words though.
take care.

yvonne

Malin - I min trädgård sa...

Jag kan bara inte låta bli Mia, Du har ännu en utmärkelse att hämta hos mig :).

Kram M

Nicole sa...

Kjedjan är så fin och härliga tags har du gjort! Underbar bild från idémakeriet också, jag ska nog kika in där!

Snusilus o Sannibus sa...

Så fint du har det :) Och så fin struten blev! Så söt liten duk också :)

Kram o ha en fin helg!

Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Mia, åh, ännu mera fina bilder på vackra ting, och så pysslig du är, vilka vackra tags! Men du, kvinnan med de vackraste bilderna! Du har väl en bra kamera nog, dina bilder är ju helt fantastiskt bra! Och nog för att jag har en ok kamera men jag är så fullständigt ointresserad rent tekniskt så jag utnyttjar inte hälften utav resurerna, tyvärr...jag bara älskar dina arrangemang och bilder!!! Mari.

Snäckornas sjö sa...

Hmmm...har inte surfat runt på länge bland bloggarna, men har nu tagit mig i kragen och skärpt till mig ;-) Och vad skådar mitt norra öga om inte en dementi från din sida att du inte ska stänga bloggen. "HJÄLP!!!" tänkte jag, vad är nu detta. Ska hon sluta!? Men sen läste jag vidare om att du hade funderat över en stängd blogg, men ska fortsätta som vanligt. Puh!!! Bra!!! Trodde du skulle lägga av...nu kan jag slappna av igen ;-)

Din blogg tillhör favoriterna och det är alltid en fröjd att kika runt hos dig. Mycket vackert!!

Kramar/ M

inga Heiddal sa...

Hej MIA
Ha inte titta i några dagar men du! Va härliga bilder !!!!!!

maiju sa...

Härliga bilder igen som alltid hos dig! Måste också tacka dig att du tipsade om Idémakeriets webbshop - ett pakett är nu "on its way for me"! Ha en trevlig helg!

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder! Vad bra att du behåller bloggen öppen så man får chans att fortsätta att titta in. Hinner inte heller kommentera men jag tror att det är lika för många. Man ser ju hur många som besöker en.

Kram Ullis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän !!!!

Du måste finnas här på bloggen.....Annars så får jag en tår i ögat...snyft!

Ta det i din takt vi finns hät för dig det et du...*LER*
klart man inte kan hinna med allt.
Jag besöker några varje dag + dom som har kommenterat.Fast du har ju så många så jag förstår att du inte hinner.*LER*

Ja jag vill gärna träffa dig IRL....det får vi se till att fixa en dag.

DU HAR FÖRESTEN VUNNIT EN TILDA BAKELSE !!!!
Mejla mig din adress igen så kommer det ett paket på posten.

Ha en underbar helg vännen!
♥ Kram ♥
Nilla

rosenskära sa...

Mia,

vill bara i all enkelhet tacka för dina fina kommentar.

Kramar/Lena

Ina sa...

Känn ingen press, jag tror att de flesta vet att livet tar en del tid i anspråk och att bloggandet är ett intresse man får ägna sig åt då tid finns. Du är värd allt beröm och alla utmärkelser du får men som sagt känn ingen press.
Visst är de fina kedjorna, har två själv och de blir fina var man än placerar de...
Kram Ina

Sallys hus sa...

God morgon!
Va skönt att du fortsätter som vanligt!

VIlka söta små tags du gjort...det måste jag testa sen när allt annat är klart och jag bara ska sitta nöjd o glad å pyssla.

Vaknade 06.15 i morse och kunde inte somna om..typiskt!
Det är ju lördag!!!
Vi som ska på fest ikväll...vem tror du kommer vara tröttast på feten??
Nu är det snart ingen idé att försöka somna om...butiken öppnar ju om 3 timmar...phu!
Skulle ju behöva måla lite innan ockå....men jag tror inte jag har nån lust.....blä!!!

Fniss....
Ha en härlig helg min vän!
Kraaam

Anonym sa...

Your cards are very beautiful and your stage is a true happiness!
Good weekend soon
Corinna

Brit. (lille meg) sa...

Hei! Her kom jeg borti en helt ny blogg. Jeg liker å "snoke litt rundt" på andre blogger, og i dag fant jeg din.
Så mye fint du har! Og så mange besøkende du har!
Ja, denne bloggverdenen er både interessant og lærerik.
Jeg kommer nok innom her flere gnager, for du har så mye fint å vise fram.
God helg!:)

Emma sa...

Vad glad jag blir att du int ändra din blogg:)
Jätte fin kedja med fina kort. Älskar ängla. Tänkte jag skulle fota alla mina ängla, har en hel del. Men det får bli när jag visat hela huset:)
Kram Emma

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Härligt att höra att jag besöker en kravlös blogg, så som jag sälv:)
Det är alltid lika inspirerande att besöka dig.
må så gott
/S

Anonym sa...

oh j'adore
bravo et bisous

yanmaneee sa...

lebron james shoes
supreme t shirt
off white
kyrie 5 spongebob
stone island
kevin durant shoes
yeezy wave runner 700
golden goose shoes
supreme sweatshirt
golden goose