söndag 14 september 2008

Quiltar, brädor och klängväxter...

Vilken härlig söndag! Ljuset flödar in i huset och jag har hängt ut lakan på tork..en sån här höst vill jag ha! :)

Mina passionsblommor jag frösådde i våras har bott inomhus hela sommaren. De har fått nästan ett par meter långa rankor. Jag tänkte de skulle få klänga fritt i tak-kronan, så jag provade att sätta ett par av krukorna i min "vagnshjuls-krona".

Den här gamla brädan hittade barnen i havet, nu har den torkat och jag tänkte lägga beslag på den *hihi* Jag skall skriva något på den med vit färg och ställa den ovanpå ett skåp eller en dörr, har inte riktigt bestämt mig än..

Jag älskar vackra quiltar..har en massa olika, här är ett par i vita och beige nyanser...
Jag har haft besök från 100 olika länder nu ser jag...jag förstår inte hur alla utländska besökare hittar till våra svenska bloggar, men det är ju fantastiskt roligt i alla fall!
Hoppas ni har haft en skön helg och hittat på något roligt! Nu skall jag göra lite mat till barnen sedan blir det "bräd-målning" :)
Ha det så bra!
Kram
Mia
-
PS Jag har fått fler awarder! Denna gången var det gulliga Malin från Vita hjärtan och rosa drömmar, Sari från Eikkala och M från Hwita villan som tänkte på mig! TACK tjejer, ni gör mig så glad!!!
-
Hi!
The weather is sunny and warm..I like it when the autumn is like this :) The passiflora seeds have grown about 2 meters and I let them climb in the chandelier.
I like quilts..here are some of my white and beige ones.
I have had visitors from 100 different countries and that makes me very happy! I don´t know who you are, but if you have a blog of your own, I´d be happy to pay it a visit! Just write a short note under "Comments"
Have a wonderful Sunday!
Mia

78 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mia1

Vad fint det är med quiltar. Jag har faktiskt bara hemmagjorda, det är nog dags att önska sig en snart.

Var med en kompis på Hans Mikaels i veckan och där har de många fina quiltar. Fast jag ska nog köpa en i Danmark på nästa resa dit.

Fint med allt det gröna från passionsblommorna till det grova träet.

Du får visa brädan som barnen hittade när du skrivit på den.

Nu ska jag fortsätta leka Leila i köket. Bakar big muffins med äpple i.

Kramar Lena

Anonym sa...

Vilket underbart hem du verkar ha - den här ljuskronan är nog något av det läckraste jag sett!

Anonym sa...

Så fint her er Mia ;-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig ljuskrona! Det gröna lättar upp den och gör den lite extra mysig:)

Kram Annica

Anonym sa...

Ohhhhhh! I love this beautiful luster this candle! a place of dreams this lounge!
Good Sunday
Corinne

Country French Antiques sa...

Beautiful, as always!!

Annie - Annalunda sa...

Härlig ljuskrona och att du har sådan tur med passionsblommorna! jag lyckats inte ens hålla dem vid liv...*suck* Quiltar är härligt och din bräda blir säkert jättefin!

Kram Annie

Unknown sa...

Mia, your home always looks so lovely! It always looks like a magazine layout in your beautiful pictures!

Ann-Catrin sa...

Hej Mia!!
Dina quiltar gör mig lysrisk...jag dras till dom så fort jag är i en sån butik.. men just nu kan jag bara inte ha flera...
Men du har det ju sååå vackert!!

Ha det så bra nu goa vän!!
Kram A-C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så många vackra quiltar du har!!
Både vackra att titta på och användbara :)
Väldigt vackra bilder som vanligt!
Ha en bra kväll.
Kram!

Gårdsromantik sa...

Så kul med så många avlägsna besökare - der att dom även lämnar kommentarer!

Du har ju så mycket vackert på din blogg så det är inte så konstigt.

Kram Maud

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad roligt när gör nya inlägg, Vad mycket vackert du har! Fina quiltar! Jag och mina barn brukar också leta strandfynd :D Stenar, tegelstenar, snäckor, sand, brädbitar, porslinsbitar allt möjligt konstigt, minstingen tar t o m havsvatten i flaska med sig hihi.
Önskar dig en fortsatt skön och höstmysig söndagskväll!
kram
nina

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken läcker krona. Ljusen och blombladen blev pricken över i:et!
Lycka till med brädan...
Kram Marie

Unknown sa...

Skönt att svepa in sig med quiltar när det blir lite röset inne.
Hoppas eran helg har varit fin på alla vis, kram Pia

Marina sa...

Så fint med hjulet som ljuskrona. Blir spännande att se hur det blir med skrivandet på brädan. Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Underbara bilder du bjuder på, så fint med kronan.
Kram Lotta

Tusenfröjd sa...

Det var ju fiffigt med att sätta krukorna i hjulet! Och så många härliga plädar du har... det ser så inbjudande ut så att jag skulle kunna tänka mig att sjunka ner i din soffa i vilken sekund som helst:-) Ha en underbar vecka/ Liv

mysiga heestrand sa...

Visst är det härligt när solen skiner , härligt att kunna hänga ut tvätt på tork. Underbart fina bilder du visar.
Kram
Marita i Heestrand

Malin - I min trädgård sa...

Den brädan kommer bli så snygg när du skrivit på den! Det vet jag :). Du förtjänar varenda utmärkelse du får MIa. Och vilken toppenidé med passsionsblommorna i takkronan! Alltid så vackert...

Många kramar M

♥ Pia... sa...

Hej...ja jag har verkligen funnit en blogg med vackra bilder..vilka härliga bilder du bjuder på..höstsolen har inte visat sej här hos mej precis men har haft en skön och rolig helg ändå..alla de mina (barnbarn & barn ..föräldrar och gubben ) har firat minstingen i familjen med pompa och ståt..så nu bara sitter jag och slappar med lite pyssel:) ...Kram ..PIA

Dalatorpet sa...

Jessus vad coolt med en sån räknare...

Viola sa...

VISST,ÄR DET VACKERT MED QUILTAR, MIN SISTA HAR VACKRA ROSOR, VILKEN BLOMMA HELT OTROLIGT, HA EN SKÖN KVÄLL, KRAM VIOLAN

Åsa sa...

Hej!

Vad fint du har det. Quilt är otroligt vackert...speciellt i vitt.
Kram Åsa

Skatan sa...

Vilken härlig bräda...den skulle sätta fart på fantasin! Snyggt blev det också med hjulet, krukorna och växterna. Mycket hemtrevlig känsla.

Nu skall jag kila upp och koka kvällste. Ha en skön kväll.

Kram,

Anna

Evelina sa...

Vilken spännande lösning i ljuskronan..

/Evelina

Änglahem sa...

Men hörru Mia.....sååå många quiltar kan du bara inte behöva.....tänk på en annan arm människa som bara har EN!!! Dela med dig....*ler mitt allra sötaste leende*haha*.

Frösådd passionsblomma? inte illa, blev ju så fint där i vagnshjulet!

Annars lever livet med dig då? Var ett tag sen vi hördes.

Må så gott!
Kram, Ulrika

Mamma C sa...

Vilken snygg ljuskrona du har. Blev mycket fint när blomman får klättra där.
Kram Mamma C

Veronica sa...

Jättevackert med blomman i ljuskronan! Quiltar och plädar är ett måste i mitt hem. Just nu är jag faktiskt på jakt efter ett par vita och beige..

Kram Veronica

tre nyanser av vitt sa...

Åh du har såååå fint. Quiltar skulle jag oxå vilja ha men är det inte väldigt dyra?
Kram Marie

Nygammalt sa...

Din krona är ju urfin och passionsblommorna passar ju utmärkt där.

Kul att du visade kviltat, för jag har pratat om det med min kille idag så nu fick han ju se hur fint det är. =)

Kram!

Inspiration i vitt sa...

Dina fingrar är väl jättegröna eftersom dina frön har sådan fart i erat hus.Det blir fint när den slingrar sig runt ditt hjul.
Dina quiltar blir väl härligt att svepa omkring sig nu när kvällarna blir kyligare.De är så vackra och jag skulle gärna vilja äga några.
Kram på dig/Ingela.

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Dina quiltar är så fina. Har du något bra tips var man kan hitta dem. Visst är det kul at det är så många från andra länder som hittar till våra svenska bloggar.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ginger~~Enchanting Cottage sa...

Hello, I am an American who loves your blog. I have shared your blog on my blog to show others. I just love your home. Have you ever thought about putting this on your blog http://translate.google.com/translate_tools it works so good. Although I do translate your blog form googles traslation so I can read it.
I am so glad that I found your blog,
Ginger

johanna sa...

Hej
Underbara bilder som vanligt...ha en jättebra mån
kraaam

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Åh vilka ljuva bilder..

så fint du har fotat...en vackert tagen bild ..betyder så mycket..verkligen ögongodis..

ja qviltat det är trevligt det..vill ha..kände jag bara..när jag såg dina fina täcken..ochurnan..och den är ju så fin..Nu ångrar jag att jag inte köpte urur där i våras när ni köpte..
haoppas att du har det bra..
här är det bra..Lite mycket men stabilt...
har jobbat hela helgen..ska var aledig nu..skönt..
ha en bra arbetsvecka..
kram anna

spetsar och änglar sa...

Vilken fin ljuskrona!!!
Och vilka underbara bilder.

Ha det gott
Kram Heléne

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän!!!!

klart vi ska ses.Vi bor ju inte såååå långt ifrån varandra...*LER*

underbara bilder från ett ljuvligt hem.
Takkronan är ju bara döläcker.Vill oxå ha en.

Ha det bäst.
♥ KRAM ♥
Nilla

My White Cottage sa...

Vad fint att låta passionsblomman klättra i ljuskronan - jättefint! Liksom dina quiltar... Underbara! Skulle själv vilja ha flera stycken!

Önskar dig en fin vecka!
Bamsekram till dig!

Tina sa...

Åh Mia, vilka fina bilder du visar. Jag älskar Quiltar jag också, ser så mysigt ut! Kram Tina

Liza i pepparkakshuset sa...

Så fina mysiga bilder du visar. Kul för mig då jag behövde lite inspiration till att ta tag i tvrummet!

Ha en bra vecka
Kram Liza

sabina sa...

Qviltar är faktiskt jättefina, precis som du skriver!! Gillar dom också! Blomman i kronan ser fin ut!

Emma sa...

Vilken takkrona, den var ju bara så läcker:)
Kram Emma

Linneagården sa...

Härlig blomma & vilken annorlunda "lampa" med vagnshjul, rolig detalj.
100 olika länder, oj, vad häftigt!
Önskar mig oxå quiltade filtar...

Ha en jättebra vecka.
KRAMAR /madelene

Viveka i Bläckhornet sa...

Men hjälp vilken underbar takkrona,var har du hittat den?Precis en sån som jag sagt till mannen jag vill ha:o
Och dina plädar jätte vackert!Du har det väldigt smakfullt...Kram Viveka

Emmas Vita Hus sa...

Vilka underbara quiltade kuddar, det kan man aldrig få för mycket av! Ville tacka för din söta kommentar om mitt badrum, nu finns det mer bilder så välkommen in! Kram

Sara sa...

Hejsan
Vackra bilder, jag blir så glad av att se dem. Ouiltar står högt på min önskelista.
Kram Sara

MODERN COUNTRY sa...

Men for en Lykke Mia!! Å så skjønt at dere også har hatt en deilig helg. Vi har hatt det så fint med sol og fint vær og også jeg har gjordt rent på soverummet og luftet sengeklærne. Å så godt som det lukter når vi drar dyna over hodet på kvelden :))
Så utrolig flott din tak-krone er!! Jisses altså, hva du ikke får tak i av vakre saker. Jeg lengter sånn etter mer lys, men jeg er veldig veldig kresen. Har sett meg ut en lysekrone fra House Doctor, men jeg må bare spare litt mer :)) Ja er det ikke herlig med Quilter, det er også noe av mine favorittsaker jeg har rundt i huset. Alltid så godt og varme seg under. Dekorativt også. Beige er også fint!

Nå skal jeg straks spise middag, det ble sent i dag. Jeg har akkurat hentet mannen, han var kaldt på fingrene. Han var så snill og hentet ved så så spraker det også i peisen, mysig!

Ha en riktig fin kveld vennen!
Klemmer!

Eva sa...

Hej Mia,
Vad fin den är din takkrona med allt det gröna runtomkring.
Är också lite sugen på att fixa till en sådan till vår gillestuga, om jag får tag på nåt hjul förstås.
Vilken härlig söndag vi hade! Jag har ont i hela kroppen efter två dagspass av grävande och hackande.
Man kan ju roa sig på olika sätt...;o)
Ingen loppis i lördags?
Själv gjorde jag några små-fynd.
Kram på dig!

lottens vita och gröna sa...

hej goa mia! det är bara lilla lotten som tassar här och njuter för fullo!!!
din stil är så speciell, du har så himlans varmt och ombonat och detaljer som ingen annan skulle komma på, ljuvligt!
ha en underbar vecka!
varmkram lotten

Karin sa...

Hej Mia! Vilken bra idé att låta passionsblommorna klättra i ljuskronan - det kommer bli så fint (är det redan :). Quiltar behövs verkligen nu när det börjar bli lite kyligare om kvällarna. Borde se mig om efter en ny...

Ha en bra vecka! Kram Karin

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Quilter må man ha nå utover høsten , deilig og lunende.
Så fint det ble md grønt i ditt vognhjul, stemningsskapende til tusand.
ha en flott kveld kjære du.
Klem

Monika sa...

Hej på dej!

Tusen tack för din goa kommentar på min blogg. Oj, är jag så omtalad att jag pratas om på bloggträffar! ;o) Hihihi! Kul!

Jag är sedan lång tid tillbaka en trogen besökare av din helt underbara blogg. Den har väl ingen missat. Du ser 100 olika länder! Imponerande men också helt förståeligt!

Du visar ju så mycket fint och inspirerar så mycket med det du gör och det du skriver.

Nu ska jag kika runt lite mer. Har ju missat en hel del när jag bara målar och rensar och har mej! :o)

Ha det gott!

Kram

Monika

Marie sa...

Vilka härliga bilder Mia, så vackert det ser ut! Här är en til som älskar quiltar, mysigt! Blir kul att få se hur brädan blir när du har textat på den!

Ha en trevlig kväll!
Kramar Marie

Annika Christensen sa...

Vackra bilder du visar. Köpte ett sådant täcke på loppis för 50;. och jag älskar det.
Annika

Anonym sa...

Hallo Mia,
Wow, you have got a hugh collection of quilts...beautiful !! Do you use all of them :) I like the colours, you can use them in all kind of interiors.
Have a great week !
Janneke.

Moa sa...

Vilken vacker krona.. så rustik och vacker och en passionsblomma i det var läckert. Ha det gott.. Monica

Syster vit sa...

Vilka underbart härliga bilder, Vilken ide att sätta klängrankan i lampan....jätte häftigt o kul.
Kram
Marina

Sea Angels sa...

Hello Mia it was a real treat to hear from you.. xxx
Your whole blog is totally amazing, I am in total bliss just looking at your gorgeous pictures....what a super late night treat thankyou .
Hugs Lynn xx

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där Mia, åh så snyggt! Jag trodde jag hade lämnat en kommentar här men du vet hur det är när man snabbloggar, man kikar som hastigast och glömmer att man inte skrev ngt... så himla du fint du har och så läckert med hjulet!!! Jag letar efter ngt att ha ovanför bordet i rummet just nu, här blir man inspirerad... Mari.-och täckena, sååå fint och mysigt! Jag visar ännu ett täcke hemma hos mej i dag: )

Tussegumman sa...

Vilken underbar vagnhjulslampa! Ha det gott/Kram Tussegumman

Ljuva ro sa...

Du har verkligen känsla! Ditt hem är kanonmysigt!

Beas sa...

My gawd vad vackert du har det!

Susanne sa...

Du har mange smukke billeder på din blog. En fornøjelse at kigge på dem.
Susanne
Danmark

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker krona, urfin! kram

MODERN COUNTRY sa...

Sov godt vennen!
Oj så trøtt jeg er i dag, det skal bli skjøøøøønt å legge seg på puta!

Puss zzzzzz

Gnistrande snö sa...

Åh vilken fin blogg. Vilken rolig idé det där med vagnshjulet, härligt när gamla grejer kan få nytt liv :-)
Kommer gärna tillbaka hit igen :-)

Kram
Katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fin "hjul-ljuskrona" du har fixat till! Härligt att tända ljus nu i höstmörkret!
Såg att du ska med till Jeanette...
så roligt att få träffas igen!
Det ska bli såå kul
Kram
Marie

Sofie sa...

Så fräscht och vackert med det gröna i ljuskronan! Och ljuskronan är för övrigt riktigt fin. Ja, du har ju det så fint överallt i ditt hem! :) Kram, Sofie

My lovely cottage sa...

i love your wagonwheel chandlier! it looks so rustic and gorgeous.

yvonne

ps. do you already have the cristmasbook of jeanne d'arc living?

junhe sa...

gillar oxå quiltat och din ljuskrona!!! ha en bra onsdag/ kram junhe

Reginas Cottage sa...

Hi Mia
Wonderful pictures.I like your white
and beige collection of quilts.This
quilts makes a room warm and cosy.
And a great idea with the passiflora.
Have a nice day!
Greetings from Germany,
Regina

Livet i Gläntan sa...

Härligt med att torka lakan ute. Ett stort grattis till dina awarder. kram Jessica

tina | pepparochvanilj.se sa...

Hej Mia! Det är inte konstigt att du har besökare från alla håll och kanter, din blogg är ju FANTASTISKT inspirerande! Själv är jag helt ny i bloggvärlden (ja inte som besökare, det har jag gjort läänge) men med min egen blogg www.pepparochvanilj.blogspot.com som jag skulle bli jätteglad om du/ni ville besöka och kanske lämna en liten kommentar på!

Hur gör man för att locka till sig besökare? Jag hälsar i allafall:

VARMT VÄLKOMMEN!

MVH Tina

Magdalena sa...

vackert... du er SÅ GOD!!!
det er så BRA det du gjør!

och en liten driv-ved også...

Diane sa...

I love our blog and the photography... is any of the photography yours? If so what camera do you use? Please come and visit my blogs --- Thank you,
Diane

Anonym sa...

Herregud vad fint du har det :)

summersundays-jw sa...

I love the beautiful pictures on your blog & reading what I can. I have an antiques shop with my sisters in the US & it's amazing how many of the things you do are so much like what we do. Thanks, Jan

Leja sa...

Inspirerande och modernt! Tycker Leja


www.123minsida.se/Ejdelens-Textil